• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε τη νέα Yamaha MT-09 Y-AMT με το Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης
Τεστ-Μοντέλα 18/10/2024 - 16:15

Στα τέλη Ιουλίου 2024 η Yamaha έδωσε στη δημοσιότητα τις τεχνικές λεπτομέρειες της νέας MT-09 Y-AMT που είναι εξοπλισμένη με Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης (Υ-ΑΜΤ), ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα είναι διαθέσιμη στους αντιπροσώπους της Yamaha μέσα στη χρονιά.

Το νέο Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης βασίζεται στο στάνταρ σύστημα μετάδοσης του κινητήρα CP3 της MT 09 άλλα με τη νέα τεχνολογία Y-AMT τον έλεγχο του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων συντονίζει – αναλαμβάνει η μονάδα M.C.U. (Μονάδα Ελέγχου Μηχανισμών).

Το κύρια χαρακτηριστικά του συστήματος Y-AMT είναι ο αυτόματα ελεγχόμενος συμπλέκτης, η δυνατότητα αυτόματης ή σειριακής λειτουργίας και η επιλογή ταχυτήτων από διακόπτη στο δεξί χέρι.

Θυμίζουμε εδώ ότι Yamaha είχε ήδη από το 2006 παρουσιάσει το YCC-S, ένα ανάλογο αυτόματο σύστημα υποβοηθούμενης αλλαγής ταχυτήτων για μοτοσυκλέτες, διαθέσιμο για την FJR1300 AS και ότι τα αυτόματα σειριακά κιβώτια ταχυτήτων είναι εδώ και χρόνια διαθέσιμα σαν επιλογή ή στάνταρ εξοπλισμός σε αρκετά αυτοκίνητα επιδόσεων.

Με τα παραπάνω δεδομένα πιστεύουμε ότι η απόφαση για την παρουσίαση του Y-AMT ήταν μάλλον θέμα μάρκετινγκ παρά τεχνικό, μιας και η τεχνογνωσία ήταν ήδη διαθέσιμη και δοκιμασμένη.

Μάλιστα η εξέλιξη του Αυτόματου-Σειριακού Συστήματος Μετάδοσης Y-AMT ήταν από την αρχή προσανατολισμένη στις επιδόσεις, σε συνδυασμό με τη δεδομένη ευχρηστία, και η επιλογή της MT-09, για την πρώτη τοποθέτηση, έγινε με το σκεπτικό ότι οι επιδόσεις της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας θα τόνιζαν τον αντίστοιχο χαρακτήρα του αυτόματου σειριακού συστήματος μετάδοσης.


Σε λιγότερο από τρεις μήνες από την ανακοίνωση των τεχνικών στοιχείων η Yamaha όχι μόνο έβαλε σε παραγωγή την MT-09 Y-AMT άλλα είναι ήδη διαθέσιμη και την οδηγήσαμε την Κυριακή 13 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Yamaha Y-AMT Ride Experience που οργάνωσε η Yamaha Μοτοδυναμική στη Σαρωνίδα.

Εκεί, αφού πρώτα παρακολουθήσαμε την παρουσίαση της λειτουργίας του Αυτόματου-Σειριακού Συστήματος Μετάδοσης Y-AMT, είχαμε στη συνέχεια την ευκαιρία να οδηγήσουμε, σε μια σωστά σχεδιασμένη διαδρομή 40 χιλιομέτρων, τη νέα MT-09 Y-AMT.

Μετά από μια σύντομη ενημέρωση για τους διακόπτες ελέγχου και τις λειτουργίες του Y-AMT, που είναι “διαισθητικές” και ασφαλέστατες ξεκινήσαμε, αρχικά προσεκτικά με τον φόβο του λάθους, που γρήγορα ξεπεράσαμε μιας και πραγματικά το Y-AMT δεν σε αφήνει να κάνεις λάθος.

Αυτό που προσέξαμε άμεσα είναι η απουσία της μανέτας συμπλέκτη, μιας και η σύμπλεξη και η αποσύμπλεξη γίνονται αυτόματα και η απουσία του επιλογέα ταχυτήτων στο αριστερό πόδι αφού οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται από τους διακόπτες στο αριστερό χέρι και η επιλογή λειτουργίας MT (χειροκίνητη επιλογή) ή ΑΤ (αυτόματο) από διακόπτη στο δεξί χέρι.

Η MCU (Μονάδα Ελέγχου Μηχανισμών) που ελέγχει και συντονίζει τη λειτουργία του Y-AMT αποτρέπει τυχόν λάθη στο χειρισμό και παράλληλα επεμβαίνει προσεκτικά βοηθώντας στην οδήγηση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων της MT-09 Y-AMT είναι έξι σχέσεων, σειρά N-1-2-3-4-5-6, με τη νεκρά να είναι μεν πρώτη στη σειρά αλλά μπαίνει μόνο εν στάση, όπως στις αγωνιστικές MotoGP μοτοσυκλέτες.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να βάλει κάποιος κατά λάθος νεκρά εν κινήσει. Επίσης ακόμα και στην επιλογή MT η μονάδα MCU κατεβάζει αυτόματα σε πρώτη αν για κάποιο λόγο σταματήσουμε χωρίς να κατεβάσουμε ταχύτητες.

Όταν η μοτοσυκλέτα σταματήσει επενεργεί αυτόματα ο συμπλέκτης και δεν χρειάζεται να μπει νεκρά, επίσης αν ο αναβάτης από λάθος επιλέξει νεκρά και στην προσπάθεια να ξεκινήσει προσπαθήσει να βάλει πρώτη ενώ οι στροφές του κινητήρα είναι ψηλά το σύστημα δεν επιτρέπει να μπει πρώτη αν δεν πέσουν οι στροφές.

Στην πράξη με τον επιλογέα στην θέση MT η συμπεριφορά του κιβωτίου είναι ίδια με το μηχανικό κιβώτιο. Βάζεις πρώτη ανοίγεις το γκάζι και ξεκινάς, με όποιο ρυθμό θέλεις, χωρίς να ανησυχείς για τη λειτουργία του συμπλέκτη.

Οι αλλαγές γίνονται εύκολα και γρήγορα, σε 1/10 του δευτερολέπτου, από τον διακόπτη στο τιμόνι και με τη βοήθεια του ενσωματωμένου 3ης γενιάς quickshifter η επιτάχυνση είναι αδιάκοπη!

Με την MT-09 Y-AMT κάναμε, πραγματικά χωρίς προσπάθεια, ορισμένες από τις πιο εντυπωσιακές εκκινήσεις απλά κρατώντας το γκάζι τέρμα ανοιχτό και πατώντας το διακόπτη που ανεβάζει τις ταχύτητες.

Στα κατεβάσματα η συμπεριφορά είναι πάλι σαν των κλασικών μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων με το φρένο του κινητήρα να είναι πάντα διαθέσιμο.

Φυσικά ο αυτόματος συμπλέκτης φροντίζει για την ομαλή συμπεριφορά και η MCU αποτρέπει κατεβάσματα που ενδεχομένως θα δημιουργούσαν πρόβλημα υπερβολικής ταχυστροφίας στον κινητήρα. Οπότε και εδώ κατεβάζουμε ταχύτητες άφοβα.

Εξίσου εντυπωσιακές ήταν και οι εκκινήσεις με την επιλογή AT (αυτόματο) όπου απλά ανοίγεις το γκάζι και το Y-AMT με την MCU φροντίζουν για τα υπόλοιπα.

Βέβαια στους δρόμους με στροφές η επιλογή MT προσφέρει το πλεονέκτημα της επιλογής της ταχύτητας στο κιβώτιο τη στιγμή που το θέλει ο αναβάτης.

Άλλο ένα πλεονέκτημα του Y-AMT είναι ότι η επιλογή της 1ης ταχύτητας ή της νεκράς μπορεί να γίνει χωρίς να σηκώσουμε τα πόδια από το έδαφος, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πολύ βολικό.

Επίσης μια θετική “παρενέργεια” του Y-AMT είναι τα παπούτσια χωρίς αντιαισθητικά σημάδια από τον μοχλό ταχυτήτων.

Καταλήγοντας θα λέγαμε ότι η νέα MT-09 Y-AMT με το Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης δείχνει το μέλλον στα συστήματα μετάδοσης για μοτοσυκλέτες μιας και ουσιαστικά προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα και αξίζει κάθε ευρώ από τα 600€ της διαφοράς τιμής από την “στάνταρ” MT-09.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha MT-09 Y-AMT

  - Κινητήρας: Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος, In-Line Three-Cylinder
  - Κυβισμός: 890 κ.εκ.
  - Μέγιστη ισχύς: 87,5 kW (119,0 PS) / 10.000 σ.α.λ.
  - Μέγιστη ροπή: 93,0 Nm (9,5 kgf-m) / 7.000 σ.α.λ.
  - Τύπος συμπλέκτη: Υγρός, Πολύδισκος
  - Σύστημα μετάδοσης: Μόνιμης εμπλοκής, 6 ταχυτήτων
  - Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
  - Κατανάλωση καυσίμου: 5,0 λτ./100 χλμ.
  - Πλαίσιο: Περιμετρικό
  - Σύστημα εμπρός ανάρτησης: Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. (Διαδρομή 130 χιλ.)
  - Σύστημα πίσω ανάρτησης: ανάρτηση με μοχλικό, Ψαλίδι (Διαδρομή 117 χιλ.)
  - Εμπρός φρένο: Δύο δίσκοι 298 χιλ.
  - Πίσω φρένο: Δισκόφρενο, Ø 245 χιλ.
  - Εμπρός ελαστικό: 120/70ZR17M/C (58W) χωρίς αεροθάλαμο
  - Πίσω ελαστικό: 180/55ZR17M/C (73W) χωρίς αεροθάλαμο
  - Ύψος σέλας: 825 χιλ.
  - Aπόσταση από το έδαφος: 140 χιλ.
  - Βάρος (πλήρες υγρών): 196 κιλά
  - Χωρητικότητα Καυσίμου: 14 λίτρα


MT-09 Y-AMT: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  - Χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων μέσω διακόπτη «see-saw’», του οποίου ο χειρισμός γίνεται με τα δάχτυλα
  - Αυτόματος συμπλέκτης και αλλαγή ταχυτήτων που ενεργοποιείται από ηλεκτροκινητήρα
  - Δύο προγράμματα αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων: D+ και D
  - Σύστημα Smart Key


MT-09 & MT-09 Y-AMT: ΚΟΙΝΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  - Δυναμική εμφάνιση και μικρότερες διαστάσεις. Περιλαμβάνεται ο νέας σχεδίασης προβολέας LED δύο λειτουργιών
  - Έγχρωμη οθόνη TFT 5″ με συνδεσιμότητα smartphone και σύστημα πλοήγησης.
  - Προσαρμοζόμενη εμπειρία οδήγησης μέσω των ρυθμίσεων Yamaha Ride Control (YRC)
  - Τροποποίηση ρυθμίσεων YRC από smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide
  - Εργονομική θέση οδήγησης
  - Ξεχωριστή σέλα για τον συνεπιβάτη
  - Ειδικά μορφοποιημένο ρεζερβουάρ καυσίμου
  - Γρίλια ενίσχυσης ήχου
  - Νέος 3-κύλινδρος 4-βάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας EU5+ CP3 890 κ.εκ. με 2ΕΕΚ.
  - Μονάδα IMU έξι αξόνων με πλήρη κάλυψη ευαίσθητων ως προς την κλίση βοηθημάτων για τον αναβάτη
  - Cruise control
  - Ακτινική αντλία Brembo
  - Ελαφρύ πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF
  - Ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
  - Τροχοί SpinForged της Yamaha για ευέλικτο χειρισμό
  - Ρυθμιζόμενη ανάρτηση για βελτιωμένη σπορ οδήγηση
  - Ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου
 

Η νέα έκδοση MT-09 Y-AMT, καθώς και η έκδοση 35 kW (με άδεια A2) είναι διαθέσιμες με τρία χρώματα: Tech Black, Midnight Cyan και Icon Blue.

 

Πηγή : www.zougla.gr

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Νέα Triumph Tiger Sport 800 μοντέλο 2025

« Προηγούμενο άρθρο

Η νέα CB1000 Hornet μαζί με την έκδοση SP

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ