• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Συγκριτική δοκιμή ηλεκτροκίνητων και βενζινοκίνητων στο Misano
Τεστ-Μοντέλα 05/09/2024 - 09:58

του Δημήτρη Διατσίδη


 

Στην πίστα του Misano, μετά τη συνέντευξη Τύπου στην “International Press Day Vmoto 2024”, όπου παρουσιάστηκε η νέα μπαταρία ταχείας φόρτισης, οι δημοσιογράφοι και μαζί μας διεθνείς αντιπρόσωποι από όλη την Ευρώπη είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια συγκριτική δοκιμή μεταξύ τριών οχημάτων Vmoto L3 και τριών βενζινοκίνητων, αντίστοιχης δυναμικότητας.

Η δοκιμή είχε στόχο να δείξει το κατά πόσο το EV είναι ήδη ανταγωνιστικά με τα βενζινοκίνητα μοντέλα στην αστική μετακίνηση: η δοκιμή επικεντρώθηκε στο χειρισμό, την επιτάχυνση και την εμπειρία οδήγησης. Και σίγουρα για να τολμήσουν μια τέτοια άμεση σύγκριση οι άνθρωποι της Vmoto ήταν φαίνεται σίγουροι για τα προϊόντα τους.


 

Αυτή η πρώτη συγκριτική δοκιμή μεταξύ ηλεκτρικών και “θερμικών” οχημάτων είχε επίκεντρο σύγκρισης τη διαφορά μεταξύ ICEV και EV ως προς:

· Κόστος χρήσης.

· Κόστος συντήρησης.

· Ανθεκτικότητα του οχήματος.

· Εμπειρία οδήγησης και χειρισμός.

· Stop & go και επιτάχυνση.


 

Για το πεδίο της δοκιμ΄βς επιλέχθηκε η πίστα καρτ και supermoto Misanino, που είναι ένα μέρος της γενικότερης εγκατάστασης της γνωστής πίστας του Misano.

 

Tα ηλεκτρικά οχήματα ήταν τα:

CPx Explorer

Η σειρά CPx έγινε ακόμα πιο συναρπαστική χάρη στα νέα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας και τον ανανεωμένο σχεδιασμό του.Το νέο μοντέλο CPx προσθέτει σύστημα ABS, παρακολούθηση πίεσης ελαστικών και βύσμα τύπου 2. Ασφαλής και υψηλής τεχνολογίας, ο κινητήρας 7 kW οδηγεί το CPx Explorer σε τελική ταχύτητα 105 χλμ/ώρα. Το σκούτερ έχει όλα όσα χρειάζεται για κορυφαία οδήγηση και λεπτομέρειες που κάνουν τη βόλτα εύκολη, ασφαλή, ευχάριστη, αλλά και πρακτική με θύρα φόρτισης USB, όπισθεν και κεντρικό σύστημα ελέγχου.


CPx PRO

Το CPx PRO είναι ένα ηλεκτρικό σκούτερ υψηλής απόδοσης, με ισχυρό κινητήρα 7 kW που φτάνει ταχύτητες έως και 105 χλμ/ώρα και προσφέρει αυτονομία 100 km. Έρχεται με διπλές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, που χρειάζονται 3.5 ώρες για φόρτιση. Το σκούτερ περιλαμβάνει πολλές λειτουργίες για μέγιστη άνεση, όπως μια ευρύχωρη πίσω θήκη για πράγματα, θύρα φόρτισης USB, κουμπί όπισθεν και κεντρικό σύστημα ελέγχου.

Ο γνωστός standman Emilio Zamora με το TC MAX

TC MAX

Το TC MAX είναι ένα πραγματικό «Café Racer», μια μικρή μοτοσυκλέτα, αλλά πλήρως ηλεκτρική. Με συναρπαστικές επιδόσεις, είναι ιδανικό για αστικές μετακινήσεις με μοναδική και αποκλειστική εμφάνιση. Φτάνει σε ταχύτητα τα 95 χλμ/ώρα, με σύστημα συνδυασμένου φρεναρίσματος για ισχυρό και ελεγχόμενο φρενάρισμα. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει πλήρη φωτισμό LED για βελτιωμένη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες και LCD και αναλογικό πίνακα οργάνων που συνδυάζει το ρετρό στυλ με τη σύγχρονη τεχνολογία. Το TC MAX τροφοδοτείται από έναν κινητήρα Vmoto 3,900 W, που αποδίδει έως και 5,100 W, με αυτονομία 92 km.

O Massimo Roccoli ήταν ο πλοηγός στην δοκιμή μας


O Roccoli μας εξηγεί τους κανόνες της δοκιμής, ώστε να μην υπάρχουν πτώσεις

Τα θερμικά μοντέλα ήταν ένα σκούτερ της Kymco 125 κ.εκ., ένα σκούτερ της Piaggio στα 200 κ.εκ. και μια μοτοσυκλέτα Benelli στα 125 κ.εκ.

Ο γνωστός οδηγός αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Moto E και δάσκαλος της Ιταλικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας, ο Massimo Roccoli ήταν σε ρόλο πλοηγού μαζί μας, για τον πρώτο γύρο στην πίστα και μετά ο κάθε δημοσιογράφος μπορούσε να δοκιμάσει για τρεις γύρους το ηλεκτρικό μοντέλο και μετά για ακόμη τρεις το θερμικό.


Τα ηλεκτρικά και στις τρεις περιπτώσεις πρόσφεραν άμεση επιτάχυνση, εντυπωσιακή για το CPx PRO και σαφώς καλύτερη από την αντίστοιχη επιτάχυνση των θερμικών. Επίσης η συμπεριφορά τους στις στροφές ήταν πολύ καλή και σίγουρα το ίδιο καλή όσο η συμπεριφορά των θερμικών, ενώ και η ποιότητα κατασκευής ήταν εντυπωσιακή υψηλή.

Πέρα από την οδήγηση οι οργανωτές μας ενημέρωσαν για το κόστος λειτουργίας και εκεί τα στοιχεία είναι συντριπτικά υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που δικαιολογεί την επικράτηση στις περισσότερες αγορές παγκοσμίως των ηλεκτρικών σκούτερ για τον τομέα Β2Β, των επαγγελματικών εταιριών courier που επιλέγουν την ηλεκτροκίνηση λόγω κυρίως του χαμηλότερου κόστους μετακίνησης στις πόλεις, όπου το πρόβλημα της φόρτισης λύνεται είτε με ανταλλαγή μπαταριών, είτε με τις νέες μπαταρίες, όπως αυτή που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα.

Βέβαια αυτό σημαίνει ότι και για τους ιδιώτες το κόστος αστικής μετακίνησης είναι μειωμένο με την ηλεκτρική επιλογή, η απόδοση είναι δεδομένα καλύτερη από τα αντίστοιχα σκούτερ ή μικρές μοτοσυκλέτες, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι σαφώς μικρότερο και το μόνο που πρέπει να λύσει κανείς είναι το ζήτημα φόρτισης και αυτονομίας, αν ειδικά είναι από τους λίγους που κάνουν περισσότερα από 70-80 χλμ σε καθημερινή μετακίνηση.

Ο απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης μαζί με τον Graziano Milone Διευθύνοντα Σύμβουλο της Vmoto Ιταλίας και τον Dario Marchetti, πρεσβευτή της μάρκας

Ο αυστραλιανός όμιλος λοιπόν διοργάνωσε αυτήν τη συγκριτική δοκιμή μεταξύ EV και ICEV για να δείξει πώς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι έτοιμα και ώριμα προϊόντα για αστική μετακίνηση και ότι δεν χρειάζεται κανείς να περιμένει περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων, αν έχει πεισθεί για τα οφέλη που προσφέρουν.


 

Επόμενο άρθρο »

Η Triumph αποκαλύπτει τη νέα Speed Twin 1200 RS

« Προηγούμενο άρθρο

Συγκριτικό Suzuki GSX-8R και Triumph Daytona 660

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ