• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Michelin στη νέα άσφαλτο της πίστας Alcañiz
Μετά από δύο χρόνια απουσίας
Νέα 04/09/2024 - 15:31

Δελτίο Τύπου


Ο γκρίζος, ζεστός και μερικές φορές υγρός καιρός δεν επηρέασε τις επιδόσεις της γκάμας ελαστικών MICHELIN στο συγκεκριμένο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP™ αλλά ούτε κι  η ολοκαίνουρια άσφαλτος της πίστας, που ανάγκασε τις ομάδες Michelin και τους συνεργάτες της να συλλέξουν δεδομένα από την αρχή για να αξιολογήσουν την νέα πίστα.

Το MotoGP  στην πίστα Aragon υπήρχε κανονικά στο ημερολόγιο αγώνων εκτός απο το 2023. Η πίστα ανοιξε το 2009 και φιλοξένησε το πρώτο του Grand Prix μοτοσυκλέτας το 2010.

Η πίστα των 5.077 χλμ. εχει αριστερόστροφη φορά κσι διαθέτει 10 αριστερές στροφές, 7 δεξιές και δύο ευθείες – η μεγαλύτερη από τις οποίες είναι 968 μ. και αυτό επιτρέπει στις μοτοσυκλέτες να φλερτάρουν με τελικές ταχύτητες που φθάνουν τα 350 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, αυτό που εξέπληξε περισσότερο την ομάδα Michelin Motorsport ήταν η φύση της νέας ασφάλτου και η βρωμιά που υπήρχε στην επιφάνεια της πίστας.

«Δεν έχουμε δει ποτέ ευρωπαϊκή πίστα όπου η θερμοκρασία των ελαστικών ανεβαίνει τόσο γρήγορα», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Επιθεωρώντας την πίστα με τα πόδια, μπορέσαμε να δούμε την πολύ ομαλή φύση της ασφάλτου και να κατανοήσουμε την προέλευση αυτής της θερμικής συμπεριφοράς. Μια τέτοια επιφάνεια, ασυνήθιστη στο ημερολόγιο αγώνων MotoGP, παράγει πολλή θερμότητα όταν έρχεται σε επαφή με το ελαστικό και εμποδίζει τον αερισμό που θα μπορούσε να το ψύξει. Αυτό το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο στον πίσω τροχό, επειδή περιλαμβάνει επίσης τη μετάδοση της δύναμης των μοτοσυκλετών στο έδαφος, η οποία απελευθερώνει επιπλέον ενέργεια. Αν προσθέσουμε σε αυτό τις αρκετά σημαντικές διαφορές στις θερμοκρασίες του αέρα και της πίστας μεταξύ των δοκιμών και των αγώνων, εκτός από τη δυνατή βροχόπτωση που έβρεχε την πίστα κατά τη διάρκεια της νύχτας, ήρθαμε αντιμέτωποι με πολύπλοκες συνθήκες που δεν βοήθησαν τους συνεργάτες μας να βρουν το καλύτερες ρυθμίσεις.Όπως σε κάθε αγώνα Grand Prix όπου η άσφαλτος είναι καινούρια, φέραμε τρία μείγματα γόμας για τον πίσω τροχό (αντί των συνηθισμένων δύο) για να επιτρέψουμε στους συνεργάτες μας να εντοπίσουν τα παράθυρα με τις καλύτερες επιδόσεις των διαφορετικών επιλογών. Για τον μπροστινό τροχό, γρήγορα διαπιστώσαμε ότι το μεσαίο μείγμα γόμας θα ήταν η καλύτερη επιλογή για όλο το Σαββατοκύριακο. Ενώ για τον πίσω,  το μαλακό μείγμα γόμας αποτέλεσε την τέλεια επιλογή για το time attack και τον αγώνα Sprint, αλλά το μεσαίο μείγμα γόμας ήταν αυτό που έπρεπε να επιλεγεί για τον αγώνα Grand Prix».

Για τον αγώνα Gran Premio GoPro de Aragón, η Michelin Motorsport ειχε  στη διάθεση των συνεργατών της το μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας. Αυτά ήταν συμμετρικά για τον μπροστινό τροχό και ασύμμετρα για τον πίσω, με τον αριστερό ώμο να είναι ενισχυμένος, για να ανταπεξέλθει στο μεγαλύτερο αριθμό στροφών σε αυτήν την πλευρά.

Στον  αγώνα Sprint στο Motorland Aragon το απόγευμα του Σαββάτου, ο Marc Marquez (Gresini Racing) πήρε το προβάδισμα, μπροστά από τον Jorge Martin (Prima Pramac Racing) που τερματίσε στη δεύτερη θέση και τον Pedro Acosta (Red Bull GASGAS tech 3) στην τρίτη θέση.

Η ίδια τριάδα συμπλήρωσε το ίδιο βάθρο στο Grand Prix την επόμενη μέρα.

Κατά τη διάρκεια αυτού του έντονου αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, ο Marc Marquez σημείωσε επίσης ένα νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1'45,801, ξεπερνώντας τον προηγούμενο καλύτερο χρόνο 1'46.069 που σημείωσε το 2022 ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team).

Ο επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini, θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 8 Σεπτεμβρίου στην πίστα Misano (Ιταλία).

Το Misano θα φιλοξενήσει επίσης τους δύο τελευταίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM ENEL MotoE™ το ίδιο Σαββατοκύριακο, με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εξοπλισμένες με ελαστικά MICHELIN που ενσωματώνουν 53% βιώσιμα υλικά πίσω και 49% μπροστά.

Επόμενο άρθρο »

Pirelli - Νέα Slick και νέο βρόχινο ελαστικό

« Προηγούμενο άρθρο

Μια νύχτα στο μουσείο με KTM και τον Mani Lettenbichler

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ