• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η ολοκαίνουργια Triumph Daytona 660 έχει επιδόσεις για την πίστα
Τεστ-Μοντέλα 25/08/2024 - 12:00

του Νεκτάριου Διατσίδη

συνεργάστηκε: Νίκος Σαρδέλλης

Φωτογραφία: Άκης Τεμπερίδης (The World Offroad)

 

Μια νέα μοτοσυκλέτα με νέο κινητήρα και το όνομα Triumph Daytona 660, θα πρέπει να δείξει τις δυνατότητές της για πρώτη φορά και σίγουρα το ιδανικότερο μέρος είναι η πίστα των Σερρών.

Ο σχεδιασμός μιας καινούργιας μοτοσυκλέτας απαιτεί πολλές βελτιώσεις και αυτές πρέπει να γίνουν προσεκτικά ώστε να αποδώσουν στο τέλος. Η αρχή γίνεται από τον κινητήρα και όταν είναι νέος, όλα πρέπει να αλλαχθούν στο καινούργιο μοντέλο σύμφωνα με τις επιδόσεις και το βάρος του.

Ο νέος κινητήρας λοιπόν είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 660 κ.εκ. ο οποίος προέρχεται από την Trident 660, αλλά με πολλές βελτιώσεις που ανεβάζουν την ισχύ στους 95 ίππους στις 11,250 σ.α.λ. και διατηρούν μία πολύ καλή ροπή 69 Nm στις 8,250 σ.α.λ. η οποία μάλιστα δεν πέφτει πολύ σε χαμηλότερες στροφές καθώς στις 3,125 σ.α.λ. είναι ήδη στο 80% αυτής της τιμής. Σε αυτόν τον κινητήρα και τις επιδόσεις του, σχεδιάζεται και το καινούργιο πλαίσιο με τις ανάλογες απαιτήσεις ακαμψίας για τη δεδομένη ισχύ και το βάρος.

Η πολυαναμενόμενη Daytona 660 (με έαν βαρύ για τη Βρετανική εταιρία όνομα) έκανε την παρουσίασή της πρόσφατα στην αγορά της μοτοσυκλέτας και η στιγμή της πρώτης δοκιμής ήταν πολύ σημαντική για να τη γνωρίσουμε καλά και να δούμε τις δυνατότητές της. Ξεκινώντας τους πρώτους γύρους στην πίστα αφού πρώτα έχουμε εντυπωσιαστεί από τις εξωτερικές γραμμές και τα όμορφα φωτιστικά σώματα εμπρός, έπρεπε να διαπιστώσουμε και τη δυναμική της στους γρήγορους ρυθμούς που μπορούμε να ακολουθήσουμε σε αυτές τις συνθήκες. Να θυμηθούμε ότι η Daytona 675 ήταν μια πραγματική "πολεμική μηχανή" για την κατηγορία SSP 600 και έχει γράψει ιστορία και στην Ελλάδα με νίκες στις Σέρρες, τα Μέγαρα και την Τρίπολη.

Η δύναμη του κινητήρα που με βάση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι διαθέσιμη σε πολύ μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας, είναι όντως εκεί κάθε στιγμή και καθώς τα ελαστικά Michelin Power 6 έχουν φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία αποδεικνύονται πολύ αποδοτικά στην πίστα. Αρχικά η αίσθηση που δίνει η μοτοσυκλέτα, είναι ότι αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση χάρης και το μικρό σχετικά βάρος που είναι στα 201 κιλά γεμάτη με υγρά, τον συμπαγή κινητήρα μικρού βάρους αλλά και το συνολικό στήσιμο της μοτοσυκλέτας με την κατάλληλη γεωμετρία.

Η Daytona 660 διατηρεί επίσης σταθερή την γραμμή της και δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια για να πλαγιάσει περισσότερο, χωρίς όμως να έχει την τάση να πλαγιάσει από μόνη της πιο πολύ, κάτι που με λίγη παραπάνω πίεση από τον αναβάτη φέρνει εκπληκτικά αποτελέσματα στην οδήγηση. Με την αύξηση του ρυθμού και τη χρήση των ταχυτήτων με το σύστημα υποβοήθησης quickshifter, γρήγορα διαπιστώνουμε ότι οι σχέσεις είναι αρκετά «κοντές» για την πίστα των Σερρών και αυτό ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως έρχεται στις συνεχόμενες στροφές όπου το μεγάλο εύρος ροπής και η σταθερή παροχή της στον πίσω τροχό, δίνουν τη δυνατότητα προσέγγισης της πρόσφυσης στο μέγιστο δυνατό σημείο και κάπου εκεί έρχονται μικρά ευχάριστα γλιστρήματα από τη μέση της στροφής και προς την έξοδο με αντίστοιχα σημάδια από μαύρες γραμμές στην άσφαλτο! Σε αυτό συνεισφέρουν και τα νέα ελαστικά 6 της Michelin που είναι πολύ προοδευτικά και δίνουν και πολύ καλή πληροφόρηση.

Η μοτοσυκλέτα γίνεται παιχνίδι και οι 95 ίπποι είναι αρκετοί για να ευχαριστηθεί ο αναβάτης την οδήγησή της. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά άνετη για να αφήσει τον αναβάτη ξεκούραστο για πολλούς γύρους μέσα στην πίστα, αλλά τα μαρσπιέ θα ακουμπήσουν στην άσφαλτο αν ο αναβάτης φτάσει όπως είναι φυσικό να πιέσει τόσο πολύ.

Η ανάρτηση της Showa είναι σφικτή έτσι όπως χρειάζεται για την πίστα αλλά και άνετη ταυτόχρονα, ενώ τα φρένα είναι πολύ ικανοποιητικά και ακούραστα επιτρέποντας και αρκετή πλαγιολίσθηση με το πίσω στις εισόδους των στροφών. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υπάρχουν και ρυθμίζουν με τρείς διαβαθμίσεις για την ολίσθηση του πίσω τροχού και τρεις χαρτογραφήσεις του κινητήρα, ενώ ρυθμίζεται και το ABS ως προς την ευαισθησία του.

Έχοντας κάνει πολλούς γύρους με συνεχόμενη βελτίωση σε κάθε γύρο μέσα στην πίστα, δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια ευχάριστη εμπειρία η οδήγηση της Daytona 660 και αποδεικνύεται ότι ο σχεδιασμός της πέτυχε σε όλους τους τομείς. Ίσως να μην είναι τόσο εύκολη στον χειρισμό της αν ο αναβάτης με τη λιγότερη εμπειρία δεν πιέσει λίγο παραπάνω για να βρει τις δυνατότητές της, αλλά δεν φοβίζει σε καμία περίπτωση και μετά από αρκετά σταθερά περάσματα από την ιδανική γραμμή σε κάθε στροφή εμπνέει μεγάλη σιγουριά.

Επιδόσεις, ευκολία χειρισμού, πολλές δυνατότητες στην γρήγορη οδήγηση και όλα αυτά σε ένα όμορφο σύνολο και με ένα επιθετικό βλέμμα κοιτώντας τη μοτοσυκλέτα από μπροστά, που της δίνει την όψη ότι μπορεί όντως να κινηθεί γρήγορα στην πίστα. Με τιμή που ξεκινά στα 9,999 € θεωρείται αρκετά ανταγωνιστική.

O Δημήτρης Διατσίδης οδήγησε την Daytona 660 μαζί με τους Αντώνη Καλαμάρα και Νίκο Σαρδέλλη

Στην κίνηση στο δρόμο επίσης η Daytona 660 έχει μια άνετη θέση οδήγησης και δεν κουράζει ούτε στην κίνηση της πόλης, ούτε σε μικρές εξορμήσεις. Αντίθετα είναι μια ευχάριστη σούπερσπορ, στο στυλ της νέας τάσης στους κατασκευαστές, που είναι να μην δίνουν τις αγωνιστικής στάσης σώματος μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες στο κοινό που θέλει μια μοτσυκλέτα που να μπορεί να έχει όλες τις χρήσεις και όχι μόνο αυτήν της χρήσης πίστας. 

   
 

Κινητήρας:

 
   

Τύπος

Υδρόψυκτος, 12-βάλβιδος, 2ΕΕΚ, τρικύλινδρος σε σειρά

Χωρητικότητα

660 cc

Διάμετρος

74.04 mm

Διαδρομή

51.1 mm

Συμπίεση

12.05

Μέγιστη ιπποδύναμη EC

70 kW (95PS) at 11,250 rpm

Μέγιστη ροπή EC

69 Nm @ 8,250 rpm

Σύστημα τροφοδοσίας

Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων με ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού\

Εξάτμιση

Ατσάλινη ανοξείδωτη 3 σε 1 με χαμηλό πλαϊνό τελικό

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα X-ring

Συμπλέκτης

Υγρός, πολύδισκος, ολίσθησης με υποβοήθηση

Κιβώτιο

6 ταχύτητες

 

   

Πλαίσιο

Σωληνωτό ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο

Ψαλίδι

Διπλό ατσάλινο

Εμπρός Τροχός

Χυτός αλουμινίου, 17 x 3.5 in

Πίσω Τροχός

Χυτός αλουμινίου, 17 x 5.5 in

Εμπρός Ελαστικό

120/70 ZR 17

Πίσω Ελαστικό

180/55 ZR 17

Εμπρός Ανάρτηση

Ανάποδο πιρούνι Showa 41χλστ μεγάλου εμβόλου (SFF-BP) με ξεχωριστή λειτουργία, διαδρομή τροχού 110χλστ

Πίσω Ανάρτηση

Μονοσόκ αμορτισέρ Showa με ρύθμιση προφόρτισης, διαδρομή τροχού 130χλστ

Εμπρός Φρένα

Διπλοί πλευστοί δίσκοι 310χλστ, ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων, ABS

Πίσω Φρένο

Μονός σταθερός δίσκος 220χλστ, συρόμενη δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS

Όργανα

Πολυ-λειτουργικάόργανα με οθόνη TFT

   

Πλάτος (Τιμόνι)

736 mm

Ύψος Χωρίς Καθρέφτες

1145.2 mm

Ύψος Σέλας

810 mm

Μεταξόνιο

1425.6 mm

Γωνία Κάστερ

23.8 º

Ίχνος

82.3 mm

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ

14 L

υγρό βάρος

201 kg

 

   

Κατανάλωση Καυσίμου

(4.9 l / 100 km) 57.6mpg

Νούμερα CO2

113 g/km Τα νούμερα εκπομπών CO2 Euro 5 και κατανάλωσης καυσίμου μετριούνται σύμφωνα με τον κανονισμό 168/2013/EC. Τα νούμερα κατανάλωσης αντλούνται από συγκεκριμένες συνθήκες δοκιμών και παρέχονται για συγκριτικούς σκοπούς μόνο. Ενδέχεται να μην αντανακλούν αποτελέσματα πραγματικής οδήγησης.

   

Service Interval

10,000 χλμ ή 12 Μήνες, όποιο έρθει πρώτο.

  

 

 

Επόμενο άρθρο »

Συγκριτικό Suzuki GSX-8R και Triumph Daytona 660

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε Suzuki GSX-8R στην πίστα των Σερρών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ