του Νεκτάριου Διατσίδη
συνεργάστηκε: Νίκος Σαρδέλλης
Φωτογραφία: Άκης Τεμπερίδης (The World Offroad)
Με την πολύ όμορφη Suzuki GSX-8R σε μια επίσης πολύ όμορφη μέρα στην πίστα των Σερρών, έγινε η δοκιμή αυτής της μοτοσυκλέτας με αρκετή ζέστη αλλά και άφθονο χώρο καθώς δεν υπήρχαν πολλές μοτοσυκλέτες εντός της πίστας.
Η GSX-8R με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 776 κ.εκ. και των 83 ίππων (γνωστό και από τις GSX-8S & V-Strom 800), περίμενε εφοδιασμένη με ελαστικά Dunlop Qualifier Core, να ξεκινήσει τους γύρους μέσα στην άδεια πίστα για να δώσει την ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης στο πιο ασφαλές περιβάλλον.
Εφοδιασμένη με σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων quickshifter και άφθονη ροπή 78 Nm στις 6,800 σ.α.λ., από τους πρώτους γύρους και πριν ακόμα ζεσταθούν τα ελαστικά, η αίσθηση της πιο φιλικής μοτοσυκλέτας ειδικά για αναβάτες με λιγότερη εμπειρία που δεν κατεβάζουν εύκολα τον χρόνο γύρου, έρχεται με την ευχάριστη έκπληξη ότι στρίβει και διαγράφει την επιθυμητή πορεία χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και κανένα φόβο. Μόλις τα ελαστικά έφτασαν σε σωστή θερμοκρασία, χωρίς δυσκολία τα γόνατα ακουμπούσαν την άσφαλτο, ακόμα και στις ανοικτές στροφές τις πίστας με πολλά χιλιόμετρα.
Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας και ο δικύλινδρος κινητήρας με τη ροπή από χαμηλά και τη μέγιστη ισχύ στις 8,500 σ.α.λ., είναι μέρος αυτής της εύκολης οδήγησης καθώς με τις χαμηλές στροφές του μπορεί να διατηρήσει μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο χωρίς να λείπει η ροπή και να βοηθήσει ώστε με τις λιγότερες στροφές να μην εμφανίζεται μεγάλη αδράνεια στην αυξομείωση των στροφών του αλλά και να υπάρχουν μικρότερες γυροσκοπικές δυνάμεις. Αυτή η δυνατότητα διατήρησης χαμηλών στροφών του κινητήρα με αρκετή ροπή δίνει και τη δυνατότητα άμεσων αλλαγών κατεύθυνσης και εξαιρετική ευελιξία.
Οι αναρτήσεις της Showa φυσικά συντελούν σε όλη τη διατήρηση της ευελιξίας και της σταθερότητας και όταν η πίεση στην οδήγηση αυξηθεί δεν συμβαίνει κανένα κούνημα, υποδηλώνοντας ότι το πλαίσιο κάνει και αυτό την δουλειά του σωστά. Τα φρένα επίσης έχουν καλή αίσθηση και το ABS - όπως είναι φυσιολογικό - θέλει κάποια εξοικείωση σε πολύ απότομα φρεναρίσματα ώστε να μην επέμβει σχετικά νωρίς.
Και ενώ όλα δείχνουν τέλεια και το βάρος των 205 κιλών γεμάτη με υγρά δεν είναι υπερβολικό, ειδικά με τόση ροπή από χαμηλά, σίγουρα οι περισσότεροι ίπποι σε ένα τόσο ζυγισμένο σύνολο είναι στο τέλος αυτό που κάπως λείπει από αυτήν τη μοτοσυκλέτα.
Η GSX-8R όμως είναι μία ασφαλής μοτοσυκλέτα που θα βοηθήσει ακόμη και τον άπειρο αναβάτη να οδηγήσει με ευκολία και χωρίς φόβο να ανεβάσει το επίπεδό του αξιοποιώντας όλα αυτά που του παρέχονται από αυτό το μοντέλο. Η θέση οδήγησης δεν είναι τόσο σκυφτή με τα μαρσπιέ λίγο χαμηλά κάτι που βοηθά στο δρόμο ενώ διευκολύνει και στην πίστα τον αναβάτη να οδηγεί ξεκούραστα, αλλά μπορεί να ακουμπήσουν σχετικά εύκολα στην άσφαλτο μόλις αυξηθεί ο ρυθμός και τότε η λύση της αύξησης του ύψους από την προφόρτιση του πίσω ελατηρίου είναι απαραίτητη. Από πλευράς ηλεκτρονικού ελέγχου της πρόσφυσης υπάρχουν τρία στάδια ρύθμισης, ενώ ρυθμίζεται η χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και το ABS.
Μετά από αρκετούς γύρους στην πίστα η αίσθηση που αφήνει η GSX-8R είναι αυτή της ιδανικής μοτοσυκλέτας που απευθύνεται σε αναβάτες με λίγη εμπειρία, αλλά που θέλουν να την αυξήσουν με τον πιο ασφαλή και ευχάριστο τρόπο χωρίς τις απόλυτες επιδόσεις και υψηλές ταχύτητες που τρομάζουν και κουράζουν τον αναβάτη ακόμη και εντός πίστας. Mε αυτήν την ξεκούραστη θέση μπορείς να κάνεις πολλούς γύρους και να «γράφεις» χιλιόμετρα στην πίστα χωρίς να κουράζεσαι, κάτι που είναι σημαντικό για αυτούς που κάνουν τα πρώτα βήματα στις πίστες, αφού όσο περισσότερο οδηγούν τόσο περισσότερο αυξάνεται η εμπειρία τους και σιγά-σιγά κτίζεται και η ταχύτητα!
Μια ιδανική μοτοσυκλέτα για την πίστα λοιπόν, που με τη ροπή του κινητήρα διατηρεί τον έλεγχο της ιδανικής γραμμής και έχει πολύ γρήγορη έξοδο από τη στροφή, αλλά δεν φτάνει στο σημείο να γλιστρήσει στην καλή άσφαλτο περιορίζοντας και τον κίνδυνο του λάθους. Η GSX-8R είναι πάνω από όλα ευέλικτη και εύκολη στην οδήγηση κάτι που είναι πολύ σημαντικό για μία κατηγορία που απευθύνεται στους αναβάτες με λιγότερη εμπειρία αλλά και σε αυτούς που θέλουν χωρίς άγχος να απολαμβάνουν την οδήγηση εντός πίστας. Φυσικά οδηγήσαμε τη μοτοσυκλέτα και στους δρόμους της πόλης και σε μικρές διαδρομές και μας άφησε τις ανάλογα καλές εντυπώσεις.
Με τα συμπεράσματα της δοκιμής συμφώνησαν και οι Νίκος Σρδέλλης, Δημήτρης Διατσίδης και Αντώνης Καλαμάρας, που επίσης οδήγησαν την GSX-8R
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Τύπος κινητήρα |
4χρονος, 2κύλινδρος, υδρόψυκτος, DOHC |
Διάμετρος x διαδρομή |
84.0 mm x 70.0 mm (3.3 in. x 2.8 in.) |
Χωρητικότητα κινητήρα |
776 cm3 (47.4 cu. in.) |
Σχέση συμπίεσης |
12.8 : 1 |
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου |
Ψεκασμός καυσίμου |
Σύστημα εκκίνησης |
Ηλεκτρική μίζα |
Σύστημα λίπανσης |
Υγρό κάρτερ |
Μετάδοση |
6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής |
Σύστημα ανάφλεξης |
Ηλεκτρονική ανάφλεξη (με τρανζίστορ) |
Χωρητικότητα λαδιού (πλήρης αντικατάσταση) |
3.9 L (1.0/4.1 US/Imp qt) |
Κατανάλωση καυσίμου |
23.8 km/L (4.2 L/100km) κατά WMTC |
Εκπομπές CO2 |
99 g/km κατά WMTC |
Ανάρτηση Μπροστά |
Αντεστραμμένη τηλεσκοπική, ελικοειδές ελατήριο, αποσβεστήρας λαδιού |
Ανάρτηση Πίσω |
Τύπος συνδέσμων, ελικοειδές ελατήριο, αποσβεστήρας λαδιού |
Κάστερ / ίχνος |
25° / 104 mm (4.1 in.) |
Φρένο Μπροστά |
Δίσκος, διπλός |
Φρένο Πίσω |
Δίσκος |
Ελαστικό Μπροστά |
120/70ZR17M/C (58W) χωρίς αεροθάλαμο |
Ελαστικό Πίσω |
180/55ZR17M/C (73W) χωρίς αεροθάλαμο |
Συνολικό μήκος |
2,155 mm (84.8 in.) |
Συνολικό πλάτος |
770 mm (30.3 in.) |
Συνολικό ύψος |
1,135 mm (44.7 in.) |
Μεταξόνιο |
1,465 mm (57.7 in.) |
Απόσταση από το έδαφος |
145 mm (5.7 in.) |
Ύψος σέλας |
810 mm (31.9 in.) |
Βάρος οχήματος |
205 kg (452 lbs.) |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου |
14 L (3.7/3.1 US/lmp gal) |