• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέο πίσω ελαστικό της Pirelli για τον αγώνα του WorldSBK στο Portimão 
Νέα 08/08/2024 - 16:39

Ο έβδομος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike FIM, θα πραγματοποιηθεί στην Πορτογαλία από τις 9 έως τις 11 Αυγούστου και η Pirelli θα είναι ο κύριος χορηγός του αγώνα όπου θα κάνει το ντεμπούτο του ένα νέο πίσω ελαστικό.

Με την ευκαιρία του Πορτογαλικού Γύρου Pirelli στο Autodromo Internacional do Algarve στο Portimão, η Pirelli θα να λανσάρει ένα ολοκαίνουργιο πίσω μαλακό ελαστικό στη σύνθεση SC0, με προδιαγραφή D0661, η οποία αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη όσον αφορά την στιβαρότητα του τυπικού SC0 και έχει σχεδιαστεί με στόχο τη διατήρηση σταθερής απόδοσης χάρη στην καλύτερη αντοχή στη φθορά. 

Η πίστα στα νότια της Πορτογαλίας είναι γνωστή για τις υψομετρικές μεταβολές, για αυτό αναφέρεται ανεπίσημα ως «το τρενάκι του λούνα παρκ».  Εκτός από την περίεργη διάταξή της πίστας, οι υψηλές θερμοκρασίες, τυπικές της καλοκαιρινής περιόδου, το καθιστούν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πεδίο δοκιμών και ως εκ τούτου ιδανικό για τη δοκιμή νέων ελαστικών, επειδή είναι μια πίστα στην οποία η ικανότητα διαχείρισης των ελαστικών είναι καθοριστικής σημασίας. 

Για τον ίδιο λόγο, όπως έχει ήδη συμβεί σε προηγούμενους αγώνες, αντί για το συνηθισμένο SCQ, οι αναβάτες θα έχουν το τυπικό SCX διαθέσιμο για τις κατατακτήριες και τον αγώνα Superpole. 

Ένα νέο ελαστικό SC0 για τον πιθανό καύσωνα του Αυγούστου

"Το Portimão δεν είναι μια πίστα που πιέζει τόσο πολύ τα ελαστικά όσο η Most και το Phillip Island, αλλά εξακολουθεί να έχει μια μοναδική διάταξη με έντονη εναλλαγή στροφών σε ανηφόρα και κατηφόρα, ισχυρό φρενάρισμα και ιδιαιτερότητες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.   Έχουμε πολλά δεδομένα διαθέσιμα τόσο από τους αγώνες των προηγούμενων ετών όσο και από τις δοκιμές που κάναμε τον Ιανουάριο, αλλά μέσα Αυγούστου, οι υψηλές θερμοκρασίες που θα μπορούσε να φτάσει η άσφαλτος αντιπροσωπεύουν μια πρόκληση που δεν πρέπει να υποτιμηθεί.  Η ζέστη μπορεί να επηρεάσει το κράτημα της πίστας με αποτέλεσμα να γλιστράει και επομένως μεγαλύτερη φθορά    στα ελαστικά.  Για αυτό τον λόγο πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη πίστα είναι ιδανική για το ντεμπούτο του νέου υπό εξέλιξη ελαστικού , SC0 προδιαγραφής D0661 το οποίο χρησιμοποιεί την ίδια γόμα με το στάνταρ SC0 αλλά έχει εξελιγμένη δομή.  Κατά βάση ακολουθεί την την φιλοσοφία του ήδη δοκιμασμένου SC1 D0286  που χρησιμοποιήθηκε στο Most και όλοι οι αναβάτες προτίμησαν , τόσο στις δοκιμές όσο και στους αγώνες.  Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της πίστας, όπως έχει ήδη συμβεί στο παρελθόν, αποφασίσαμε επίσης να αντικαταστήσουμε το SCQ, που συνήθως προορίζεται για κατατακτήριες και Superpole Race, με το στάνταρ SCX που έχει καλύτερη  απόδοση στις κρίσιμες συνθήκες και επομένως μπορεί  να χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα Superpole". 

   Ανάπτυξη SC0 για το WorldSBK: Για το μπροστινό μέρος, ο στάνταρ συνδυασμός SC1 και SC2 θα είναι διαθέσιμος στο WorldSBK, σε 8 ελαστικά η κάθε επιλογή ανά αναβάτη. Για πίσω εκτός από τα 8 ελαστικά του υπό ανάπτυξη SC0, θα υπάρχουν επίσης 8 στάνταρ ελαστικά SC0 και 5 του SC1, ενώ θα υπάρχουν και 4 ελαστικά SCX για την Superpole και τον Superpole Race. Για την SSP, θα υπάρχουν 6 ελαστικά  SC1 και άλλα τόσα SC2 για μπροστά, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με SC1 ή SC0 (σε ποσότητες 7 και 4 τεμαχίων αντίστοιχα) για πίσω.  Όλες οι επιλογές για την τελευταία κατηγορία είναι στάνταρ.

  Πρόσφυση και θερμοκρασίες: Η πίστα ασφαλτοστρώθηκε ξανά το 2020, αλλά εξακολουθεί να έχει σχετικά χαμηλή “χημική” πρόσφυση και επομένως μέτριο κράτημα. Το σπινάρισμα που προκύπτει εκθέτει τα πίσω ελαστικά, και ιδιαίτερα το δεξί τους ώμο, σε συχνές και υψηλές διακυμάνσεις θερμοκρασίας. Η τελευταία στροφή είναι η πιο αντιπροσωπευτική από αυτή την άποψη: με σταθερή επιτάχυνση που δημιουργεί κορυφές πολύ υψηλών θερμοκρασιών. Ταυτόχρονα, σε στροφές τύπου «stop & go» που απαιτούν πολύ έντονο φρενάρισμα και επιτάχυνση, μπορεί να παρουσιαστεί το αντίθετο πρόβλημα, δηλαδή το λάστιχο να είναι πιο κρύο από το βέλτιστο κατά την επιτάχυνση. Οι στροφές 5 και 13, και οι δύο αριστερές , είναι οι δύο πιο εμβληματικές από αυτή την άποψη

  Φρένα και καταπόνηση: Ενώ το πίσω ελαστικό υφίσταται μικρή αλλά έντονη μηχανική και θερμική καταπόνηση, η ταχύτητα και η ακρίβεια του μπροστινού μέρους διαδραματίζουν βασικό ρόλο στις αργές και σφιχτές στροφές. Η πέδηση είναι απότομη και συχνά σε κατηφόρα ή ανάποδη κλίση, με ισχυρά πλευρικά και διαμήκη φορτία. Από αυτές, η στροφή 1 είναι η πιο δύσκολη και απαιτητική: εδώ το μπροστινό πρέπει να διανύσει πολλά μέτρα με κλίση και ταυτόχρονα φρενάρισμα, φτάνοντας με μεγάλη ταχύτητα από τη μεγάλη ευθεία (σχεδόν 1.000 μέτρων) και μετά από ένα σαμαράκι. Άλλες απαιτητικές στροφές είναι η 5η, μια αριστερή στροφή με ανάποδη κλίση, και η ακολουθία10-11, που μπορεί να βάλει το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας σε δύσκολη θέση.

Επόμενο άρθρο »

Η Yamaha ετοιμάζει ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα με νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και αερόψυκτη μπαταρία

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati Corse και Fabio Di Giannantonio μαζί το 2025-2026

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ