• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MICHELIN Power GP2: το οδηγούμε στην πίστα της Χερέθ
Τεστ-Μοντέλα 03/04/2024 - 12:24

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Βρεθήκαμε στην πίστα της Ανδαλουσίας στην οποία γίνεται και ο Αγώνας του MotoGP, για να δοκιμάσουμε το νέο ελαστικό MICHELIN Power GP2, το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με την εμπειρία της γαλλικής εταιρίας από την κορυφαία έκφραση των αγώνων μοτοσυκλέτας, στην οποία η Michelin είναι ο μοναδικός προμηθευτής πρόσφυσης για τους 22 καλύτερους οδηγούς του κόσμου, για 8η συνεχόμενη χρονιά.


 

Αρχικά ας δούμε το πώς το MotoGP™ επιταχύνει την καινοτομία

Το γεγονός είναι ότι οι κορυφαίοι αγώνες αγώνες μοτοσυκλετών έχουν εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, αλλά χρησιμεύουν επίσης σαν ένα πεδίο δοκιμών, που συμβάλλει στην επιτάχυνση της καινοτομίας. Τεχνικά, η γκάμα MICHELIN Power επωφελείται από τη μοναδική κληρονομιά του Motorsport της Michelin και την εξατομικευμένη έρευνα δεκαετιών, κατά την οποία η γαλλική μάρκα έχει διεκδικήσει περισσότερες από πεντακόσιες νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGPTM. Χάρη στην εμπειρία που έχει αποκτήσει η Michelin στην κατηγορία των αγώνων Grand Prix, όπου οι αναβάτες φτάνουν σε γωνίες κλίσης έως και 65 και 55 μοίρες στο στεγνό και βρεγμένο αντίστοιχα και φρενάρουν από 330 χλμ./ώρα σε 90 χλμ./ώρα σε πέντε δευτερόλεπτα σε ορισμένες πίστες, οι μηχανικοί που εξελίσσουν τα ελαστικά δρόμου της έχουν εμπνευστεί από τις τεχνολογίες και τα μείγματα γόμας που χρησιμοποιούνται στους αγώνες για να σχεδιάσουν δύο slicks αποκλειστικά για χρήση σε πίστες. Είναι το MICHELIN Power Slick2 για trackdays και το MICHELIN Power Performance για τα εθνικά πρωταθλήματα. Ως εργαστήριο, το MotoGP συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη αυτών των ελαστικών υψηλού επιπέδου για απαιτητικούς αναβάτες. Τα δεδομένα που συλλέγει το τεχνικό προσωπικό της Michelin Motorsport στα Grand Prix τα Σαββατοκύριακα, μεταβιβάζονται στους συναδέλφους τους στην Έρευνα και Ανάπτυξη, οι οποίοι τα επεξεργάζονται για να εξερευνήσουν νέους δρόμους στον προσομοιωτή με στόχο την εξέλιξη ελαστικών δρόμου και αγωνιστικών που ενσωματώνουν νέα υλικά και μείγματα γόμας ή επανασχεδιασμένους σκελετούς ελαστικών.


 

Έτσι φτάσαμε στο MICHELIN Power GP2

Είναι το εμπνευσμένο από τους αγώνες MotoGP™ ελαστικό, για χρήση σε δρόμο και πίστα, σε ποσοστό 50-50%.

Το MICHELIN Power GP2 δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες Hypersport μοτοσυκλετών να τις χρησιμοποιούν καθημερινά στους δρόμους, καθώς και σε trackdays. Και στις δύο περιπτώσεις, τους προσφέρει την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για μια αξέχαστη εμπειρία οδήγησης, ενώ η ευελιξία του είναι καρπός της μοναδικής τεχνογνωσίας της Michelin. Πράγματι, η διαδικασία που οδήγησε την ανάπτυξή του ήταν εμπνευσμένη από αυτή που χρησιμοποιείται για τα ελαστικά που σχεδιάζονται για τους αγώνες των Grand Prix.

Εξελιγμένη τεχνολογία

Χάρη στο ποσοστό σκαλίσματος μόλις 6.5%, το MICHELIN Power GP2 συνδυάζει εξαιρετική ακρίβεια στην οδήγηση και πρόσφυση πρώτης κατηγορίας, ειδικά σε στεγνό οδόστρωμα. Ταυτόχρονα, επωφελείται από την τελευταία πρόοδο της Michelin στον τομέα της τεχνολογίας συνθετικών μειγμάτων, που προσφέρουν επιδόσεις και πληροφόρηση ακόμα και σε βρεγμένες συνθήκες.

Το μπροστινό ελαστικό του MICHELIN Power GP2 ενσωματώνει αποτελεσματικά την τεχνολογία Πυριτίου της Michelin στο κεντρικό μείγμα γόμας για υψηλή πρόσφυση στο βρεγμένο και εξαιρετική αντοχή στη φθορά, ενώ στους ώμους του χρησιμοποιείται η τεχνολογία μειγμάτων Michelin Carbon Black (μείγματα γόμας για χρήση σε πίστες) για εξαιρετική πρόσφυση στο στεγνό. Το κεντρικό τμήμα του πέλματος του πίσω ελαστικού είναι παρομοίως 100% με μείγματα πυριτίου, σε συνδυασμό με τους ώμους που ενσωματώνουν επίσης την τελευταία τεχνολογία Carbon Black. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πρόσφυση που συνδυάζεται με υψηλές επιδόσεις έλξης σε συνθήκες δυνατής επιτάχυνσης, ακόμη και σε μεγάλες γωνίες κλίσης.

Ο σκελετός του Power GP2 διαθέτει ζώνη αραμιδίου και τεχνολογία Radial-XEVO

Η τεχνολογία MICHELIN 2CT+ εφαρμόζεται μόνο στο πίσω ελαστικό

Η αρχιτεκτονική σκελετού του MICHELIN Power GP2 διαθέτει ζώνη αραμιδίου και τεχνολογία Radial-XEVO για σταθερή οδήγηση ανεξάρτητα από τους περιορισμούς που αντιμετωπίζει το ελαστικό. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, επωφελείται από την τεχνολογία MICHELIN 2CT+ (μόνο στο πίσω ελαστικό) που συνδυάζει ένα σκληρό μείγμα γόμας σε όλο το πλάτος του πέλματος, με έμφαση στη μεγάλη διάρκεια ζωής και τη σταθερότητα του ελαστικού και ένα μείγμα γόμας πιο μαλακό, πάνω από το σκληρό στους ώμους. Χάρη στο κράτημα και την πληροφόρηση που φέρνει αυτή η ένωση τεχνολογιών, οι αναβάτες μπορούν να αντιληφθούν καλύτερα τα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών τους. Αυτό το ισορροπημένο πακέτο επιδόσεων και ο έλεγχος των θερμικών διακυμάνσεων σε όλο το πέλμα συμβάλλουν επίσης σε μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα, ακόμη και σε οδήγηση με υψηλό ρυθμό. Και επειδή το μείγμα γόμας του MICHELIN Power GP2 ζεσταίνεται γρήγορα, δεν απαιτούνται κουβέρτες προθέρμανσης για χρήση στην πίστα, προσθέτοντας ένα ελαστικό μοναδικής ευελιξίας σε δρόμο και πίστα στην γκάμα της Michelin.


Ο Sete Gibernau πρώην οδηγός MotoGP και ο Pierro Taramasso της Michelin στην παρουσίαση του νέου ελαστικού

Μάλιστα ο Pierro Taramasso, Διευθυντής Αγωνιστικού της Michelin, που ήταν μαζί μας στη διάρκεια της δοκιμής μας είπε χαρακτηριστικά: “μπορούμε να έχουμε πάρα πολλά πράγματα που μπορούμε να μεταφέρουμε από το MotoGP στα λάστιχα παραγωγής. Αν μιλήσουμε για αυτό το ελαστικό το Power GP2, για παράδειγμα στο μίγμα της γόμας έχουμε τον μαύρο άνθρακα (Carbon Black), που είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιούμε στο MotoGP, είναι πολύ λεπτός και κάνει πάρα πολύ συμπαγές ελαστικό και επίσης χρησιμοποιούμε κάποιες ρητίνες που βοηθούν στο να υπάρχει ένα μεγαλύτερο “παράθυρο” λειτουργίας, ώστε το λάστιχο να είναι περισσότερο πολυδύναμο”.

Διαβάστε εδώ όλα όσα μας είπε ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την εξέλιξη της γαλλικής εταιρίας στο MotoGP.


Σε μια από τις καλύτερες πίστες του κόσμου

Όταν είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου και την τεχνολογία που προσφέρεις, τότε διαλέγεις μια απαιτητική πίστα για την παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του ελαστικού σου. Κι έτσι η Michelin έφερε δημοσιογράφους από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου στην Χερέθ, την πίστα που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix, για να δοκιμάσουν στην πράξη αυτά που υπόσχεται στην στατική παρουσίαση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ελαστικού. Μια σειρά από απαστράπτουσες μοτοσυκλέτες BMW S1000RR, Aprilia RSV4 Factory, KTM SuperDuke 1290, Triumph Street Triple 765 RS, Honda CBR1000RR-R, φορούσαν τα νέα Power GP2 και ήταν στη διάθεσή μας για δύο εικοσάλεπτα στην πίστα, ενώ μετά είχε προβλεφτεί και διαδρομή σε δρόμους της περιοχής με τα λάστιχα αυτά πάνω σε μοντέλα Hypersport με έμφαση στη χρήση στο δρόμο.


Αρχικά να πούμε το ότι η απουσία ηλεκτρικών κουβερτών για το ζέσταμα των ελαστικών, σου δίνει ένα αίσθημα ανασφάλειας και σε κάνει να έχεις μια πολύ συντηρητική προσέγγιση στους πρώτους γύρους σε μια πίστα, προσπαθώντας να ζεστάνεις τα λάστιχα και να αποκτήσεις την εμπιστοσύνη στο να αρχίσεις να προσεγγίζεις πλαγιάσματα πάνω από 50° κλίση. Όχι όμως στην περίπτωσή μας, αφού ήδη μετά τις 6 πρώτες στροφές της πίστας τα Power GP2 μου έδωσαν την απαιτούμενη αίσθηση που χρειάζεται για να ακούσεις τις γλίστρες στα γόνατά σου να ακουμπούν στην άσφαλτο της πίστας. Από το 2ο γύρο και μετά όλα έγιναν ακόμη πιο εύκολα και ήταν σαν να είχα λάστιχα που είχαν βγει από 60' λεπτά ζεστάματος σε κουβέρτες.

Το επίπεδο πρόσφυσης ήταν πολύ υψηλό για λάστιχα που είναι 50-50% για δρόμο και πίστα και η αίσθηση σιγουριάς από το μπροστινό μου επέτρεψε να είμαι δύο δευτερόλεπτα γρηγορότερος στο γύρο, σε σχέση με τα καλά Power 6 που είχα δοκιμάσει λίγο νωρίτερα, λάστιχα που είναι 90-10% για χρήση δρόμου – πίστας.

Στις εξόδους των στροφών υπό κλίση τα carbon black πλαϊνά του ελαστικού έδιναν δυνατά την επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας προς την επόμενη ευθεία, χωρίς δισταγμούς ή περιττά γλιστρήματα. Μάλιστα με λάστιχα που είχαν κάνει ήδη τέσσερα 20λεπτα, με άλλους δημοσιογράφους, η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική και σταθερή και στο τέλος η φθορά τους πραγματικά πολύ μικρή. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις με τα ίδια ελαστικά τις μετακινήσεις σου και το ταξίδι σου και άνετα δύο track days, χωρίς να τα αλλάξεις και χωρίς να έχουν σημαντική απώλεια απόδοσης.

Βέβαια στο τέλος του διήμερου τεστ το λάστιχο του δοκιμαστή της Michelin, που είχε κάνει 12 20λετπα και αρκετούς γύρους νωρίτερα για την αξιολόγηση της πίστας, έδειξε αρκετή φθορά στο πλαϊνό μαλακό τμήμα του πίσω ελαστικού, όμως σίγουρα μια τέτοια φθορά είναι ανεκτή και σε λογικά πλαίσια. Άλλωστε 12 20λεπτα για κάποιους από εμάς μπορεί να σημαίνουν τρία Track Day!


 

Πέρα από την πολύ καλή συμπεριφορά των Power GP2 στην πίστα το απόγευμα της ίδιας μέρας τα οδηγήσαμε και στους δρόμους της περιοχής, όπου σε πολύ μικρότερες κλίσεις έδειξαν αποτελεσματικά και δεν φάνηκε να δυσκολεύονται σε δρόμους με λακούβες και αρκετή σκόνη σε κάποια σημεία. Δεν είχαμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε σε βρεγμένο δρόμο, αφού στην περιοχή είχε καιρό να βρέξει, αλλά με μόνο 6.5% σκάλισμα το διώξιμο του νερού δεν είναι το φόρτε τους. Και στα ιδιωτικά τεστ της Michelin στο βρεγμένο τα Power 6 έχουν καλύτερη συμπεριφορά.

Συμπερασματικά η δοκιμή στην Χερέθ έδειξε ότι τα MICHELIN Power GP2 πραγματικά φέρνουν μια γεύση τεχνολογίας MotoGP στη μοτοσυκλέτα μας και κάνουν με το παραπάνω αυτά που υπόσχονται. Σε ερώτησή μας στους τεχνικούς της εταιρίας για το αν υπάρχει το τέλειο λάστιχο, η απάντηση ήταν πως το τέλειο λάστιχο είναι το κάθε νέο επόμενο μοντέλο ελαστικού, αφού η εξέλιξη συνεχίζεται και πάντα θα υπάρχουν νέες τεχνικές για τη μίξη των γομών και νέες τεχνικές για την κατασκευή των σκελετών, που πάντα θα βελτιώνουν τα προηγούμενα μοντέλα. Διαφορετικά δεν υπάρχει λόγος να βγαίνουν νέα μοντέλα, ούτε λόγος να ασχολούνται οι εταιρίες με τους αγώνες, μέσω των οποίων εξελίσσουν τις τεχνολογίες τους.

Οι διαστάσεις στο οποίες βγαίνει το νέο Power GP2

 

Ο Δημήτρης Διατσίδης με τον διάσημο οδηγό MotoGP Sete Gibernau


 

Επόμενο άρθρο »

Honda CBR500R: την οδηγούμε στους Ελληνικούς δρόμους

« Προηγούμενο άρθρο

MICHELIN Power 6: το οδηγούμε σε δρόμο και πίστα στην Ισπανία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα