• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Yamaha ετοιμάζει μια νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Motocross;
Νέα 29/03/2024 - 09:17

Η νέα μοτοσυκλέτα θα διαθέτει έναν λεγόμενο αποσβεστήρα ροπής στρέψης, που είναι ένα μηχανικό σύστημα με ελατήρια τοποθετημένα κυκλικά στην περιφέρεια ενός μεγάλου γραναζιού παρέχοντας μια επιπλέον ώθηση στην επιτάχυνση.

Με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να πλησιάζουν όλο και πιο κοντά στη μαζική κυκλοφορία, είναι καιρός να τις αγκαλιάσουν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές. Και ενώ σχεδόν όλες οι μάρκες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την ηλεκτρική σκηνή, εξακολουθούμε να περιμένουμε αυτή τη μεγάλη έκρηξη όταν πρόκειται για την εισροή νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Σε αυτή την προσμονή προστίθεται η Yamaha, η οποία μόλις κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μία νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα μοτοκρός.

Η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει τεράστια βήματα στην εκτός δρόμου κατηγορία, με τους κατασκευαστές να συνειδητοποιούν τα οφέλη της στιγμιαίας ροπής, της αθόρυβης λειτουργίας και του μειωμένου κόστους συντήρησης που φέρνουν στο τραπέζι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Όσο για τη Yamaha, βασίζεται σε μια πλατφόρμα που δοκιμάζει εδώ και αρκετό καιρό: τη δοκιμαστική μοτοσυκλέτα TY-E.

Όταν πρόκειται για την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, η πρόκληση ήταν πάντα η διατήρηση της εξοικείωσης σε σύγκριση με τα αδέρφια τους που κινούνται με βενζίνη. Και σε κανέναν χώρο αυτό δεν είναι πιο αληθινό από ό,τι στην εκτός δρόμου χρήση. Η κίνηση σε μονοπάτια και η γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου, περιλαμβάνει αριστοτεχνικό έλεγχο πρόσφυσης και ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι αναβάτες μπορούν να το κάνουν αυτό είναι μέσω του γκαζιού. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες έχουν βρει μερικές αρκετά καινοτόμες λύσεις για να παρέχουν επιπλέον ροπή όταν οι αναβάτες τη χρειάζονται περισσότερο.

Στην περίπτωση της Yamaha, η επερχόμενη ηλεκτρική μοτοκρός αναμένεται να διαθέτει ένα εξαιρετικό σύστημα: έναν αποσβεστήρα στρέψης. Η συσκευή θα ενσωματωθεί στο κιβώτιο ταχυτήτων και αποτελείται από ένα ζευγάρι περιστρεφόμενων δίσκων εντός ενός μεγάλου γραναζιού που συνδέονται με ελατήρια. Αυτοί οι δίσκοι όταν μεταφέρεται ροπή, στρέφονται για λίγες μοίρες σε αντίθετη περιστροφή μεταξύ τους ο ένας από τον άλλο, συσσωρεύοντας έτσι πολύ δυναμική ενέργεια στα ελατήρια. Μετά από αυτό, η συσκευή επιτρέπει στον αναβάτη να απελευθερώσει τους δύο δίσκους, οι οποίοι με τη σειρά τους θα προσδώσουν μια σύντομη έκρηξη πρόσθετης δύναμης στον πίσω τροχό - ιδανική για την ενίσχυση του άλματος ή την παροχή περισσότερης δύναμης στις εξόδους από τις στροφές.

Σαφώς, ο στόχος εδώ είναι να βελτιωθεί η αίσθηση της επιτάχυνσης, χωρίς να προστεθεί υπερβολικό βάρος στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Έτσι, οι μηχανικοί της Yamaha θα πρέπει σίγουρα να βρουν έναν τρόπο για να βελτιστοποιήσουν τον σχεδιασμό του συστήματος ώστε να έχει μικρό βάρος και να συνδέσουν τη συσκευή στα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας με απρόσκοπτο τρόπο - ίσως με τρόπο παρόμοιο με τις συσκευές holeshot που βλέπουμε στις μοτοσυκλέτες MotoGP.

Οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις από την πλευρά των επιδόσεων των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι πάντα συναρπαστικές. Φαίνεται ότι τώρα περισσότερο από ποτέ, οι εταιρείες επενδύουν πόρους για τη βελτίωση της απόδοσης, της επιτάχυνσης και της αίσθησης.

Με όλες αυτές τις εξελίξεις, υπάρχει μια αίσθηση ενθουσιασμού καθώς προχωράμε ακόμη περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση υψηλών επιδόσεων. Κατά τη δοκιμή της TY-E, η Yamaha συνειδητοποίησε ότι η προσθήκη ενός σφονδύλου (βολάν) και ενός παραδοσιακού συμπλέκτη έδινε στη μοτοσυκλέτα πολύ καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια ελιγμών αργής ταχύτητας και στιγμιαίας επιτάχυνσης κατά την εκκίνηση του αγώνα.

Για τη χωμάτινη μοτοσυκλέτα, η Yamaha έχει ενσωματώσει έναν αποσβεστήρα στρέψης με το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς η περίπτωση χρήσης για τις δύο μοτοσυκλέτες είναι διαφορετική. Το αποτέλεσμα είναι και πάλι καλύτερη απόκριση στο γκάζι, καθώς οι αγώνες στο χώμα απαιτούν διακύμανση στην επιτάχυνση και το κλειδί για αυτό είναι η ομαλή και ελεγχόμενη μετάδοση της κίνησης. Η απότομη παροχή επιπλέον στιγμιαίας ροπής είναι και αυτή θεμιτή σε πολλές συνθήκες, ενώ ο συνδυασμός του ελεγχόμενου τρόπου ομαλής ή απότομης διακύμανσης της μεταδιδόμενης ροπής, παρέχει τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της διαθέσιμης πρόσφυσης.

Η Yamaha δεν έχει αποκαλύψει πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με το πακέτο μπαταριών ή τις προδιαγραφές στις εικόνες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, καθώς η εστίαση είναι στο σύστημα με τα ελατήρια. Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια της κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας από τη Yamaha, αλλά αναμένεται ότι η εταιρεία θα αποκαλύψει ένα πρωτότυπο τους επόμενους μήνες.

Επόμενο άρθρο »

Εορτασμός της επετείου της Suzuki Hayabusa

« Προηγούμενο άρθρο

Σταθερή η απόδοση των MICHELIN Power Slick στο MotoGP της Πορτογαλίας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ