Η πίστα Autódromo International do Algarve είναι χτισμένη σε ένα λοφώδες φυσικό περιβάλλον, έχει μήκος 4.6 χιλιόμετρα και διαθέτει 15 στροφές (εννέα δεξιές και έξι αριστερές).
Tο Σαββατοκύριακο του αγώνα σχεδόν 175.000 θεατές επισκευθηκαν την πίστα, εκ των οποίων περισσότεροι από 72.500 μόνο την Κυριακή.
Οι περισσότεροι θεατές μπόρεσαν να απολαύσουν το θέαμα που προσέφερε το MotoGP, αλλά και τις σιωπηλές επιδόσεις της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας Ducati στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE, με τις δύο κατηγορίες να λειτουργούν με τα νέα τους ελαστικά MICHELIN.
Στο Portimão, οι θερμοκρασίες ήταν κοντά σε αυτές που παρατηρήθηκαν πέρυσι την ίδια περίοδο, αλλά η δυνατή βροχή την Πέμπτη έφερε άμμο, η οποία στη συνέχεια κατέληξε στην επιφάνεια της πίστας.
Στη συνέχεια, οι 22 αναβάτες του MotoGP πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου session (πρωί της Παρασκευής) καθαρίζοντας τη γραμμή σε μια βρεγμένη πίστα. Χάρη στην αυτοπεποίθηση που παρείχαν τα ελαστικά τους, οι αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας των αγώνων μοτοσυκλέτας μπόρεσαν στη συνέχεια ήρεμα να κανουν τις σωστες ρυθμίσεις στις μοτοσυκλέτες τους.
Στη διάρκεια των sessions, οι συνεργάτες της Michelin είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν όλα τα διαθέσιμα μείγματα γόμας, γεγονός που βοηθήσε να επιβεβαιωθεί ότι τα ελαστικά που έφερε στην Πορτογαλία ο Γάλλος κατασκευαστής, πρόσφεραν ένα ευρύ φάσμα επιδόσεων, ανεξάρτητα από τις συνθήκες της ασφάλτου.
Αυτό το χαρακτηριστικό ήταν κυρίαρχο όλο το Σαββατοκύριακο, με τις σταθερές επιδόσεις να επιτρέπουν στους αναβάτες που προηγούντο να αγωνίζονται με την ίδια ένταση από την αρχή μέχρι τον τερματισμό.
«Δεδομένων των κακών καιρικών συνθηκών στην αρχή του αγώνα, η πρόσφυση ήταν χαμηλή και οι αναβάτες είχαν κάποιες δυσκολίες στο να βρουν το σωστό στήσιμο κατά τη διάρκεια του πρώτου session», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Motorsport Two-Wheel Manager. «Πολύ γρήγορα είδαμε τους χρόνους και τις στρατηγικές να βελτιώνονται. Καθώς είχαμε επιλέξει ευέλικτες επιλογές ελαστικών, ορισμένοι αναβάτες έκαναν διαφορετικές επιλογές κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint, ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος. Αυτό είναι απόδειξη ότι τα νέα μείγματα γόμας μας, επιτρέπουν στους συνεργάτες μας να δοκιμάσουν διαφορετικούς συνδυασμούς, ανάλογα με τις συνθήκες και τον αριθμό των γύρων αγώνων. Για το Grand Prix, η διάρκεια του αγώνα συντέλεσε στην επιλογή των ελαστικών, με το σκληρό μείγμα γόμας να αποτελεί μια καλή επιλογή για τον εμπρός τροχό και το ευέλικτο μεσαίο μείγμα γόμαςνα προσφέρει εξίσου καλές επιδόσεις πίσω. Παρά τις λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες πίστας από πέρυσι, είδαμε τους χρόνους αγώνα να πέφτουν και τα ρεκόρ να καταρρίπτονται. Τα ελαστικά μας, όχι μόνο παρείχαν τις σωστές επιδόσεις τη σωστή στιγμή, αλλά και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αφού το ρεκόρ για τον ταχύτερο γύρο βελτιώθηκε με μόλις 4 γύρους να απομένουν – μετά από 21 γύρους αγώνων με σταθερό ρυθμό».
Στην Πορτογαλία, η Michelin έφερε τρία μείγματα γόμας για τον μποροστινό τροχό με συμμετρικό πέλμα – μαλακό, μεσαίο και σκληρό και δύο επιλογές για τον πίσω– μαλακό και μεσαίο. Δεδομένης της διαμόρφωσης της πίστας, το μαλακό πίσω ελαστικό ήταν ασύμμετρο, με το δεξιό ώμο πιο σκληρό από τον αριστερό.
Ο Maverick Viñales (Aprilia Racing) κέρδισε τον αγώνα Sprint των 12 γύρων το απόγευμα του Σαββάτου, μπροστά από τον Marc Márquez (Gresini Racing) και τον Jorge Martin (Prima Pramac Racing).
Την επόμενη μέρα, το Grand Prix των 25 γύρων κέρδισε ο Jorge Martin, μπροστά από τον Enea Bastianini. Στην τρίτη θέση που βάθρου ανέβηκε ο νεαρός 19χρονος αναβάτης Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3), στην πρώτη του σεζόν στο MotoGP με τη Michelin στην Πορτογαλία.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καταγράφηκαν τρία νέα ρεκόρ. Ο καλύτερος γύρος αγώνα, από τον Enea Bastianini με χρόνο 1'38.685, η διάρκεια του Grand Prix που μειώθηκε κατά περισσότερο από επτά δευτερόλεπτα σε 41'18.138 και το μέγιστο ρεκόρ ταχύτητας πίστας, που σημείωσε ο Miguel Oliveira με 352.9 χλμ./ώρα.
Ο επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP θα είναι το Red Bull Grand Prix της Αμερικής, που θα πραγματοποιηθεί στο Austin (Τέξας, Ηνωμένες Πολιτείες) από τις 12 έως τις 14 Απριλίου 2024.
Πρωτάθλημα FIM Enel MotoE™ World
Σε αυτό το καινοτόμο πρωτάθλημα, με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες κατασκευασμένες από την Ducati και εξοπλισμένες με ελαστικά MICHELIN, ήταν η πρώτη φορά που οι αγώνες εγιναν στην πίστα Portimão, όπου πραγματοποιήθηκαν επίσημες δοκιμές το Φεβρουάριο.
Ήταν επίσης το ντεμπούτο της νέας γκάμας MICHELIN Power Slick που είναι ειδικά εξελιγμένη για την MotoE – εξαιρετικά τεχνολογικά ελαστικά που περιέχουν 49% ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά μπροστά και 53% πίσω (έναντι 34% και 52% το 2023 αντίστοιχα). Επιπλέον, το πίσω ελαστικό εντυπωσιάσε πριν καν αγωνιστεί. Ο σχεδιασμός του πέλματός του, που διαθέτει εφήμερα βελούδινα σχέδια που ονομάζονται «Race to Vision», έγινε αμέσως αντιληπτός. Σχεδιασμένα για να ξεθωριάζουν κατά τους πρώτους γύρους της πίστας, αυτά τα σχέδια θυμίζουν το Concept VISION που παρουσιάστηκε το 2017, το οποίο είναι η απεικόνιση του οράματος της Michelin για τη βιώσιμη ανάπτυξη στον τομέα των ελαστικών μέχρι το 2050.
Στην απαιτητική πίστα της Πορτογαλίας, αυτά τα νέα ελαστικά μπόρεσαν να επιδείξουν τις εντυπωσιακές επιδόσεις τους, επιτρέποντας στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Ducati να σημειώσουν εξαιρετικούς χρόνους. «Οι αναβάτες ένιωσαν γρήγορα άνετα με τα νέα μας ελαστικά, τα οποία διαθέτουν όλα τα βασικά χαρακτηριστικά επιδόσεων ενός ελαστικού αγωνιστικής μοτοσυκλέτας και πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας», δήλωσε ο Piero Taramasso. «Με αυτή τη νέα γκάμα, η οποία διαθέτει μείγματα γόμας σχεδιασμένα από κατά μέσο όρο 50% βιώσιμα υλικά, ξεκινήσαμε τη σεζόν MotoE 2024 με τον πιο όμορφο τρόπο».
Τον πρώτο από τους δύο αγώνες του Σαββατοκύριακου κέρδισε ο Nicolas Spinelli (Tech3 E-Racing), μπροστά από τον Hector Garzo (Dynavolt Intact GP MotoE) και τον Mattia Casadei (LCR E-Team). Ο τελευταίος κέρδισε στη συνέχεια τον δεύτερο αγώνα της ημέρας, μπροστά από τον Hector Garzo, δεύτερος και πάλι. Το τρίτο σκαλί του βάθρου κατέλαβε αυτή τη φορά ο Oscar Gutierez (Axxis-MSI).
Με γνώμονα το πρωτοποριακό της πνεύμα, η Michelin είναι ο μοναδικός προμηθευτής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM Enel MotoE, από τη δημιουργία του το 2019. Αυτό το πρωτάθλημα αποτελεί πραγματικό επιταχυντή βιώσιμης καινοτομίας για τον Όμιλο Michelin, που του επιτρέπει να αναπτύσσει και να επικυρώνει τεχνολογικές καινοτομίες σε απαιτητικές συνθήκες. Η εμπειρία που αποκτήθηκε στο MotoE, καθώς και τα «έξυπνα δεδομένα» που συλλέγονται κατά τη διάρκεια των αγώνων, αποτελούν τη βάση της παρούσας και μελλοντικής τεχνογνωσίας της Michelin, όσον αφορά ελαστικά ειδικά σχεδιασμένα για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Ο επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE θα ειναι το MICHELIN Grand Prix de France, από τις 10 έως τις 12 Μαΐου 2024.