• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MICHELIN Power 6: το οδηγούμε σε δρόμο και πίστα στην Ισπανία
90% για δρόμο, 10% για πίστα
Τεστ-Μοντέλα 20/03/2024 - 16:23

του Δημήτρη Διατσίδη


 

Η Michelin κάλεσε τους δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα στην Ανδαλουσία, όπου με κέντρο την πίστα της Jerez και με διαδρομές στους δρόμους της περιοχής, παρουσίασε (εκτός άλλων δύο) και το νέο της ελαστικό δρόμου και πίστας Power 6, το οποίο σύμφωνα με τους ανθρώπους της Γαλλικής εταιρίας είναι σχεδιασμένο για χρήση 90% στο δρόμο και 10% στην πίστα.

Αρχικά για να καταλάβουμε τη φιλοσοφία της Michelin, ο Edouard de Peufeilhoux που ασχολείται με την εμπορική πλευρά των ελαστικών είπε:

«Όσον αφορά την κινητικότητα, η Michelin μας βοηθά να πηγαίνουμε μπροστά για περισσότερα από 130 χρόνια. Για να διασφαλίσουμε ότι παραμένουμε στην αιχμή της καινοτομίας και συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις της νέας εποχής, περίπου 6,000 μηχανικοί, χημικοί και ειδικοί εργάζονται από τα οκτώ κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου Michelin σε όλο τον κόσμο. Η αποστολή τους είναι να σχεδιάσουν ελαστικά για τα οχήματα του αύριο, των οποίων οι τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς. Η εξαιρετική ποικιλία και διαφοροποίηση της αγοράς μοτοσυκλετών απαιτούν ελαστικά που προσφέρουν ακριβείς επιδόσεις, όπως ασφάλεια σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, πρόσφυση, σταθερότητα, οδηγική απόλαυση και μεγάλη διάρκεια ζωής, μερικές φορές φαινομενικά αντικρουόμενες επιδόσεις που οι γκάμες της Michelin έχουν καταφέρει εδώ και καιρό να συμβιβάσουν.

Το Power 6 είναι ένα λάστιχο για ταξίδια, δρόμο και ελάχιστα για χρήση σε πίστα

Η αγορά αντικατάστασης για ελαστικά Sport και Hypersport βρίσκεται σε άνοδο από το 2014, καθώς οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 12% στη Βόρεια Αμερική και κατά 4% στην Ευρώπη*, όπου τα ποσοστά πωλήσεων είναι μεγαλύτερα, με σχεδόν 1.5 εκατομμύρια μονάδες πωλήσεων το 2023

Έχοντας πλήρη επίγνωση του ανταγωνισμού και των απαιτήσεων των μοτοσυκλετιστών της, η Michelin δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει για να προτείνει τις καλύτερες δυνατές λύσεις για την αγορά πρώτης τοποθέτησης καθώς και αυτήν των ελαστικών αντικατάστασης, σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών. Στόχος μας είναι να βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας σε μια αγορά που εξελίσσεται συνεχώς και αποτέλεσμα των τελευταίων τεχνολογιών της, αποτελούν τα νέα ελαστικά MICHELIN Power 6».
 

* Πωλήσεις ελαστικών μοτοσυκλετών Sport και Hypersport (συνολική αγορά):

Βόρεια Αμερική... 2014: 340,000 / 2023: 380,000

Ευρώπη... 2014: 1.42 εκατ. / 2023: 1.47 εκατ.


 

MICHELIN Power 6: για Roadster και Sport μοτοσυκλέτες

 

Το MICHELIN Power 6 συνδυάζει την υψηλού επιπέδου πρόσφυση με τη δυναμική συμπεριφορά της γκάμας Power στο δρόμο, της οποίας αποτελεί το νέο ελαστικό αναφοράς. 

Το MICHELIN Power 6 ανεβάζει τις αρετές του MICHELIN Power 5 σε ένα νέο επίπεδο, με ιδιαίτερη έμφαση στο γρήγορο ζέσταμα, στην κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και την ακόμα καλύτερη ευκολία χειρισμών υπό κλίση, διατηρώντας την εξαιρετική διάρκεια ζωής του προκατόχου του. Σχεδιασμένο για τέλειο έλεγχο στο στεγνό και στο βρεγμένο, με ποσοστό σκαλίσματος 11%, ένα ποσοστό ισορροπημένο για να προσφέρει εμπιστοσύνη στο βρεγμένο, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις στο στεγνό. Η ζώνη Slick στους ώμους των εμπρός και πίσω ελαστικών έχει ξανασχεδιαστεί για μέγιστη σταθερότητα στις στροφές, στις διαφορετικές διαστάσεις που προσφέρεται το ελαστικό.

 

 

Αυτές οι βελτιώσεις επιτεύχθηκαν, χάρη στη νέας γενιάς ζώνη αραμιδίου για βέλτιστο κράτημα στις στροφές, σε συνδυασμό με την τεχνολογία MICHELIN 2CT+ που συνδυάζει ένα σκληρό μείγμα γόμας στο κεντρικό κομμάτι του πέλματος, που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μεγάλη διάρκεια ζωής και αποτελεσματική έλξη, με ένα πιο μαλακό μείγμα γόμας, για ακόμα καλύτερη πρόσφυση, το οποίο τοποθετείται πάνω από το ανθεκτικό μείγμα στους ώμους.

Στο σκελετό υπάρχει ζώνη αραμιδίου, ενώ η τεχνολογία 2CT+ και για το μπροστά και το πίσω Power 6

Το κατευθυντικό σκάλισμα του νέου MICHELIN Power 6 σε συνδυασμό με τις τεχνικές προδιαγραφές υψηλής τεχνολογίας, που συμπληρώνεται από το φινίρισμα Michelin Premium Touch με βελούδινο εφέ στα πλευρά, προσδίδουν στο MICHELIN Power 6 κομψό στυλ.

 

 

 

Ένα συναρπαστικό ταξίδι

 

Επηρεασμένο από την επιτυχία και την εμπειρία της Michelin στους αγώνες μοτοσυκλετών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP™, το νέο MICHELIN Power 6 παρέχει στους αναβάτες Sport μοτοσυκλετών ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, χάρη στην ευελιξία και τη σταθερότητά του. Όχι μόνο έχει σχεδιαστεί για να έχει εξαιρετική πληροφόρηση, αλλά ανταποκρίνεται με εξαιρετική ακρίβεια στις αλλαγές κατεύθυνσης, καθιστώντας το τον ιδανικό σύντροφο για ταξίδια, ανεξάρτητα από την απόσταση. Ακόμη και σε κρύο καιρό, ζεσταίνεται γρήγορα και προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις του άμεσα, κάνοντας την οδήγηση σε δρόμους με διαδοχικές στροφές πραγματική απόλαυση.

Το MICHELIN Power 6 δίνει μεγάλη αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και στο βρεγμένο, ενώ η γκάμα του καλύπτει μια ολοκληρωμένη λίστα διαστάσεων για μοτοσυκλέτες άνω των 300cc, διαθέσιμες για την πρώτη τοποθέτηση (KTM) αλλά και την αγορά αντικατάστασης.


Του λόγου το αληθές
 

Έχοντας γνωρίσει λοιπόν μέσα από τη σχετική παρουσίαση τα χαρακτηριστικά και τις τεχνικές λεπτομέρειες του ελαστικού, είχαμε αρχικά στο πρόγραμμά μας τη δοκιμή του για το 10% της προβλεπόμενης χρήσης του, που είναι η πίστα, αφού όπως είπαμε και στην αρχή του κειμένου έχει σχεδιαστεί κατά 90% για χρήση στο δρόμο.

Η πρώτη έκπληξη ήταν το πολύ γρήγορο ζέσταμα, αφού χρειάστηκε λιγότερο από τα 4.4 χλμ της διαδρομής της Χερέθ για να ζεσταθεί αρκετά το Power 6, ώστε να ακουμπάμε τα γόνατα στην άσφαλτο πριν την 13η και τελευταία στροφή της πίστας. Στην έξοδο της 2ης δεξιάς στροφής και στην αλλαγή κατεύθυνσης προς την αριστερή 3η, τα πάντα έγιναν εύκολα και χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη δύναμη, ενώ και η σταθερότητα στην ανοικτή 4η, όπως και στην 5η στροφή ήταν σχεδόν άριστη. Στις εξόδους των στροφών υπο κλίση και στο αρκετό άνοιγμα του γκαζιού, άρχισε να φαίνεται το μοναδικό μειονέκτημα που επισημάναμε και είναι η μικρή κίνηση του πίσω ελαστικού, συνοδευόμενη από μικρό γλίστρημα, που όμως ήταν απόλυτα προοδευτικό και εντελώς εύκολο στη διαχείρισή του. Τόσο που γινόταν παιχνίδι πλαγιολίσθησης και σου έδινε την αίσθηση ότι είσαι ένας από αυτούς τους οδηγούς που βλέπεις στην τηλεόραση στους αγώνες να αφήνουν τη μαύρη γραμμή στην άσφαλτο. Η BMW S1000RR με την οποία οδηγήσαμε το Power 6 είχε τη δύναμη να το κάνει αυτό.

Η μαλακή γόμα στις άκρες και του μπροστινού και του πίσω ελαστικού βοήθησε σημαντικά στην καλή αίσθηση στο πλάγιασμα και στο τέλος της δοκιμής είδαμε και το μπροστινό σχεδόν να τελειώνει στη χρήση του από το πλάγιασμα, κάτι που δεν γίνεται εύκολα ούτε σε ελαστικά που είναι 90% για πίστα και 10% για δρόμο.

 

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, η ΚΤΜ Duke 990 μας επέτρεψε να δούμε τη συμπεριφορά του “6” στο δρόμο και μάλιστα για ένα μέρος της διαδρομής σε κομμάτι με συνεχείς κλειστές ή μέτριας ταχύτητας στροφές, σαν να ανεβαίναμε σε ένα Ελληνικό βουνό. Το ζέσταμα και στην άσφαλτο του δρόμου – που σαφώς δεν είχε την ποιότητα της πίστας – ήταν γρήγορο και λίγο μετά τα πρώτα χιλιόμετρα το 6αρι ήταν έτοιμο να σου δώσει την αίσθηση ασφάλειας ώστε να πιέσεις (λίγο) στα φρένα και στις εισόδους των στροφών. Σαφώς σε καμία περίπτωση δεν φτάσαμε τα όρια του ελαστικού που είχαμε δει νωρίτερα στην πίστα, αλλά το χαρακτηριστικό μαύρισμα του πέλματος που χρησιμοποιήθηκε, μας έδειξε ότι και στο δρόμο οι κλίσεις ήταν αρκετά μεγάλες. Φυσικά εδώ δεν υπήρξε ποτέ το γλίστρημα που είχαμε στις εξόδους των στροφών υπό μέγιστη κλίση στην πίστα, αφού δεν είναι δυνατό να φτάσεις τόσο μεγάλες κλίσεις στο δρόμο. Δεν βρήκαμε σημεία της διαδρομής με βρεγμένο οδόστρωμα ώστε να δοκιμάσουμε το αν το 11% της χάραξης στο πέλμα λειτουργεί καλά ως προς την απορροή του νερού.

Συνοψίζοντας την αξιολόγηση του Power 6 μπορούμε να πούμε ότι μας άφησε την εντύπωση ότι κάνει περισσότερα από αυτά που περιμένεις και είναι ένα ελαστικό που θα σε πηγαίνει κάθε μέρα στη δουλειά σου, θα σου δίνει ευστάθεια στις ανοικτές στροφές των ταξιδιών σου και μαζί αν το αποφασίσεις να μπεις σε μια πίστα για ένα track day θα είναι μια ικανοποιητική λύση με επαρκή πρόσφυση που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο και μάλιστα με ελάχιστη φθορά στη γόμα του. Τελικά η οδηγική απόλαυση και η μεγάλη διάρκεια ζωής στην περίπτωση αυτή δεν είναι και τόσο αντικρουόμενες καταστάσεις.

Οι διαστάσεις στις οποίες παράγεται το Power 6

Είχαμε την ευκαιρία εκτός από την ΚΤΜ Duke 990 να οδηγήσουμε και τις BMW S 1000 R, Ducati Monster 937, Yamaha MT-07 με τα Power 6

Επόμενο άρθρο »

MICHELIN Power GP2: το οδηγούμε στην πίστα της Χερέθ

« Προηγούμενο άρθρο

Voge 300DS Top Case

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ