• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Suzuki V-STROM 800 για περιπέτεια αλλά και καθημερινότητα
Τεστ-Μοντέλα 29/12/2023 - 11:51

του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Κυριάκος Αντωνίου

 

Δοκιμάσαμε μέσα στη χρονιά που τελειώνει τη νέα V-STROM 800DE της Suzuki, με το οποίο η Ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το νέο της κινητήρα, ένα δικύλινδρο εν σειρά, με απόδοση 83 ίππους στις 8,500 σ.α.λ. και ροπή 78 Nm στις 6,800 σ.α.λ., με στρόφαλο 270° μοιρών, ώστε να έχει χρονισμό ανάφλεξης ίδιο με των V-2 μοτέρ. Η χρήση του ονόματος V-Strom από ένα μοντέλο με εν σειρά μοτέρ γίνεται λόγω της δυναμικής του εν λόγω ονόματος, αλλά και για να δείξει ότι η Ιαπωνική εταιρία κρατά τα χαρακτηριστικά του V, μέσω αυτού του χρονισμού ανάφλεξης.

Τώρα με την παρουσίαση της V-STROM 800, η Suzuki επεκτείνει τη σειρά V-STROM για να προσφέρει στους αναβάτες που αγαπούν την περιπέτεια μία ακόμα εναλλακτική.

Η V-STROM 800 αντιπροσωπεύει μια νέα είσοδο στην κατηγορία adventure μεσαίου μεγέθους. Ενώ η V- STROM 800DE αποτελούσε την εξειδικευμένη κατασκευή που υπερείχε στην κίνηση σε χωματόδρομο και σε άλλους, παρόμοιους τύπους οδοστρώματος, το πλαίσιο της V- STROM 800 είναι εξελιγμένο προς την κατεύθυνση της παροχής μέγιστης άνεσης και απόδοσης σε μεγάλες αποστάσεις και της οδήγησης με υψηλές ταχύτητες. Εξαιρετικά ικανό σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου ή στην εξερεύνηση λιγότερο πολυσύχναστων διαδρομών αλλά εξίσου ευχάριστο και πρακτικό στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη για εργασία και παιχνίδι.

Ο δικύλινδρος εν σειρά των 776 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ένα στιβαρό χαλύβδινο πλαίσιο και ανάρτηση ρυθμισμένη για μεγιστοποίηση της σταθερότητας στην ευθεία και της απόδοσης στις στροφές. Κάθε πτυχή του σχεδιασμού του έχει ως στόχο να προσφέρει ικανοποίηση στους αναβάτες που επιθυμούν περισσότερη δύναμη από αυτή που προσφέρεται από την κατηγορία των 650 κυβικών και που επίσης επιθυμούν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν άνετα, ανεξάρτητα από το πόσο μακριά θέλουν να φτάσουν.

Η βασική ιδέα γύρω από το προϊόν, η οποία συνίσταται στη φράση «Όλοι οι δρόμοι γίνονται ένα» (All Roads Merge) έχει σκοπό να μεταδώσει το πώς αναπτύχθηκε η νέα V-STROM 800 με τη μορφή μιας πολυχρηστικής μοτοσυκλέτας adventure που διακρίνεται σε διάφορους τύπους δρόμων. Η V-STROM 800 αποδίδει εξαιρετικά σε διάφορους τύπους οδοστρώματος, προσφέροντας μια απολαυστική οδηγική αίσθηση. Η βασική ιδέα εστιάζει επίσης στο πώς ο αρμονικός συνδυασμός του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα της V-STROM 800, με τη διάταξη του πλαισίου και το στυλ προσφέρουν τη δύναμη, την ευελιξία, τον έλεγχο και την άνεση που μεταμορφώνουν όλους τους δρόμους σε μια συναρπαστική περιπέτεια.

Η V-STROM 800 στέλνει με την πρώτη ματιά το μήνυμα ότι είναι ένας ικανός ταξιδιώτης μεγάλων αποστάσεων. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, πέρα από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και το αναβαθμισμένο πλαίσιο, περιλαμβάνονται το αλουμινένιο ψαλίδι με το μοναδικό σχήμα του, οι τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες στο μπροστινό φρένο, τα ανεστραμμένα μπροστινά πιρούνια, η πίσω ανάρτηση με τη χειροκίνητη ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου και οι νέες ζάντες 7 ακτίνων από χυτό αλουμίνιο, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με ελαστικό 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Περιλαμβάνονται επίσης προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης αναβάτη, όπως το σύστημα επιλογής λειτουργίας οδήγησης Suzuki Drive Mode Selector, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Suzuki Traction Control, το σύστημα ταχείας αλλαγής ταχυτήτων δύο κατευθύνσεων Quick-Shift Bi-Directional της Suzuki, ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων διπλής λειτουργίας και το σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Ride-by-Wire.

Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τον ψηλό και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ανεμοθώρακα, το φωτισμό LED και έναν πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών TFT LCD.

Η V-STROM 800 χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο την ήδη εδραιωμένη φήμη που καλλιεργήθηκε από τα άλλα μοντέλα της οικογένειας V-STROM για να προσφέρει κάτι διαφορετικό στους αναβάτες που αναζητούν προηγμένα χαρακτηριστικά και την καλύτερη ισορροπία άνεσης, επιδόσεων και κρατήματος σε ένα ευρύ πεδίο χρήσεων, είτε πρόκειται για καθημερινή οδήγηση στην πόλη είτε για αναζήτηση νέων προορισμών.

Πράγματι και όσο κινηθήκαμε μέσα στην πόλη η V-STORM 800 δεν έδειξε το σχετικά μεγάλο βάρος των 223 κιλών, αλλά αντίθετα είχε μια πιο ανάλαφρη αίσθηση και μπορούσε να ελιχθεί άνετα στην κυκλοφορία, ενώ η αλλαγή ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη είναι κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο. Σε δρόμους με στροφές τα ειδικά Dunlop που φοράει ζεστάθηκαν εύκολα και έδωσαν την πρόσφυση που χρειάζεται για να ευχαριστηθείς τα πλαγιάσματα, με ασφάλεια. Η λειτουργία αναρτήσεων και φρένων δεν άφησε κανένα παράπονο και το σύνολο κινήθηκε πολύ άνετα και εύκολα. Σε βατές ομαλές χωμάτινες διαδρομές επίσης δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, χωρίς να έχει με αυτά τα λάστιχα απαιτήσεις για σκαρφάλωμα σε δύσκολα χώματα. Τέλος στο ταξίδι η προστασία από το φέρινγκ και η πιο άνετη θέση σε σχέση με την DE (παρά το ότι ο οδηγός είναι ελάχιστο πιο σκυμμένος μπροστά και τα μαρπσιέ είναι λίγο ψηλότερα τοποθετημένα), δίνουν τη δυνατότητα να κάνεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς κόπο.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η V-STROM 800 είναι μια πλήρης μοτοσυκλέτα, που τα κάνει όλα καλά και αποτελεί μια λύση για όλες τις ανάγκες του μοτοσυκλετιστή, που θα μπορεί να απολαύσει και την εξαιρετική λειτουργία του καινούργιο εν σειρά κινητήρα που ήλθε για να μείνει και να συνεχίσει τη φήμη που απέκτησε η Suzuki με τα V μοτέρ της σειράς.

Χαρακτηριστικά κινητήρα:

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 776 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ της ομαλής, ελεγχόμενης ισχύος από τις χαμηλές στροφές και της ευχάριστης αίσθησης της εύστροφης λειτουργίας μέχρι το άνω όριο των στροφών.

Η αστείρευτη δύναμη εξισορρόπησης σε εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες κάνει ευκολότερο τον έλεγχο του V-STROM 800 σε δασικούς δρόμους και μονοπάτια.

Η διαμόρφωση των 270 μοιρών του στροφάλου προσφέρει χαρακτηριστικά παροχής ισχύος και ευχάριστο ήχο που παραπέμπουν στον αντίστοιχο V2 αδελφό του μοντέλου.

Το Suzuki Cross Balancer είναι ένα πατενταρισμένο αντίβαρο δύο αξόνων για την πρωτεύουσα ζυγοστάθμιση που συμβάλλει στην ομαλότητα της λειτουργίας και στον σχεδιασμό ενός περιορισμένων διαστάσεων και βάρους κινητήρα.

Τα μπουζί ιριδίου μεγάλου μήκους βοηθούν στην ενίσχυση της αποδοτικότητας της καύσης.

Ο έλεγχος της εισαγωγής του συστήματος ψύξης συμβάλλει στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας στον κινητήρα και στην εξάλειψη του φαινομένου του ανώμαλου ρελαντί κατά την προθέρμανση του κινητήρα σε κρύο καιρό.

Οι ηλεκτρονικές πεταλούδες γκαζιού βοηθούν στην επίτευξη ομαλής απόκρισης και γραμμικής αίσθησης στη λειτουργία του γκαζιού.

Το σύστημα εξάτμισης 2 σε 1 διαθέτει έναν καταλυτικό μετατροπέα δύο σταδίων εντός της πολλαπλής που βοηθάει στην συμμόρφωση με τα πρότυπα εκπομπών Euro 5, καθώς και ένα σιλανσιέ εξάτμισης με κλίση προς τα πάνω.

Το κιβώτιο έξι σχέσεων πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές ταχυτήτων με βελτιωμένα χαρακτηριστικά ελέγχου.

Το σύστημα υποβοήθησης συμπλέκτη της Suzuki (SCAS) βοηθάει στη μείωση της κόπωσης σε μεγάλες διαδρομές και συμβάλλει στις ομαλότερες αλλαγές.

SUZUKI Intelligent Ride System (S.I.R.S.) Χαρακτηριστικά:

Το σύστημα επιλογής λειτουργίας οδήγησης Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) υποστηρίζει τον αναβάτη προσαρμόζοντας την απόδοση στο περιβάλλον της οδήγησης, την κατάσταση του οδοστρώματος ή στο προτιμώμενο στυλ οδήγησης.

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Suzuki (STCS) με 3 ρυθμίσεις λειτουργίας (+ OFF) επιτρέπει καλύτερο έλεγχο της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας υπό διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πεταλούδας γκαζιού της Suzuki ελέγχει το γκάζι με τρόπο που ανταποκρίνεται πιστά στις εντολές του αναβάτη.

Το σύστημα ταχείας αλλαγής ταχυτήτων δύο κατευθύνσεων Bi-Directional Quick-Shift της Suzuki (με ρυθμίσεις ON/OFF) προσφέρει ταχύτερες, ομαλότερες και πιο σίγουρες αλλαγές, χωρίς τη χρήση του μοχλού του συμπλέκτη κατά την κίνηση.

Το σύστημα ABS συμβάλλει στη σταθερή πέδηση και προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο ρυθμίσεων λειτουργίας για διαφορετικές οδικές συνθήκες.

Το σύστημα Suzuki Easy Start εκκινεί τον κινητήρα με ένα γρήγορο πάτημα του κουμπιού της μίζας.

Η λειτουργία υποβοήθησης χαμηλών στροφών της Suzuki Low RPM Assist βοηθάει στη διατήρηση του ρελαντί του κινητήρα για ομαλότερη και ευκολότερη εκκίνηση.

Χαρακτηριστικά πλαισίου:

Το ανθεκτικό χαλύβδινο πλαίσιο που αναπτύχθηκε για την V-STROM 800 συμβάλλει στην άνεση και στη σταθερότητα στην ευθεία κατά την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, καθώς και στο ακριβές κράτημα.

Οι στενού προφίλ βάσεις της σέλας έχουν σχεδιαστεί ώστε να αντέχουν την τοποθέτηση των προαιρετικών πάνω και πλευρικών βαλιτσών.

Τα ανεστραμμένα μπροστινά πιρούνια Hitachi Astemo (SHOWA) SFF-BP * (Separate Function Fork - Big Piston / πιρούνι ξεχωριστής λειτουργίας - μεγάλο έμβολο) προσφέρουν ομαλή και ελεγχόμενη οδήγηση ενώ η μπροστινή ανάρτηση ρυθμίζεται ώστε να παρέχει βέλτιστη απόδοση.

*Το SFF-BP είναι καταχωρημένο εμπορικό σήμα της Hitachi Astemo, Ltd.

Η ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Hitachi Astemo (SHOWA) συμβάλλει στην ευελιξία και τη σταθερότητα. Η προφόρτιση του ελατηρίου μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα με το χέρι, κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα όταν πρόκειται να οδηγήσουμε με δεύτερο αναβάτη ή να μεταφέρουμε φορτίο.

Οι διπλές ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες των μπροστινών δισκόφρενων επενεργούν σε δίσκους ø310mm για να εξασφαλίσουν σιγουριά και δυνατότητα ελέγχου κατά την ακινητοποίηση.

Οι νέες ζάντες 7 ακτίνων από χυτό αλουμίνιο έχουν το κατάλληλο μέγεθος για βέλτιστη απόδοση σε συνθήκες touring και είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την αντοχή ενώ διαθέτουν ένα διακριτό σχήμα «V» σε κάθε μία από τις ακτίνες τους.

Τα νέα ελαστικά Dunlop D614F/D614, κατασκευασμένα αποκλειστικά για την V-STROM 800, διαθέτουν νέο σχήμα πέλματος και εσωτερική δομή ειδικής κατασκευής.

Χρησιμοποιεί ένα μοναδικού σχήματος ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου με ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία που συμβάλλει στη σταθερότητα στην ευθεία και στην ακρίβεια του κρατήματος.

Η μεγάλη δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 20L, βοηθάει στην εξασφάλιση υψηλής αυτονομίας.

Το κωνικής διαμόρφωσης τιμόνι (fatbar) είναι κατασκευασμένο από ισχυρό αλλά εύκολα διαμορφούμενο αλουμίνιο, ώστε να συμβάλλει στην άνετη θέση οδήγησης.

Η στέρεη σέλα έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την άνεση και να ελαχιστοποιεί την κόπωση, ακόμη και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, καθώς και για να επιτρέπει ελευθερία κινήσεων.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και προσφέρει άφθονο χώρο, ακόμη και κατά την οδήγηση με δεύτερο αναβάτη, με τοποθετημένες τις προαιρετικές μπαγκαζιέρες και βαλίτσες. Ο σχεδιασμός επιτρέπει επίσης στον οδηγό να μετατοπίζει το βάρος του προς τα εμπρός για μεγαλύτερο έλεγχο κατά την έξοδο από τις στροφές ή κατά την οδήγηση σε χωματόδρομο.

Τα αλουμινένια μαρσπιέ με επένδυση από καουτσούκ παρέχουν σιγουριά και άνεση σε μεγάλες διαδρομές.

Ο ρυθμιζόμενος καθ’ ύψος ανεμοθώρακας έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τον αναβάτη από τις ριπές του αέρα όταν ταξιδεύει σε υψηλότερες ταχύτητες και για να ενισχύει την άνεση σε μακρινές διαδρομές.

Η πίσω σχάρα με τις μπάρες στήριξης διευκολύνει τη φόρτωση ή την τοποθέτηση της προαιρετικής μπαγκαζιέρας.

Χαρακτηριστικά ηλεκτρικού εξοπλισμού:

Ειδικά σχεδιασμένος πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών TFT LCD 5 ιντσών, ο οποίος παρέχει ευανάγνωστες ενδείξεις προς ένα πλήθος πληροφοριών.

Κατακόρυφα διατεταγμένοι προβολείς LED σε εξαγωνικό περίβλημα που συμπληρώνονται από ένα φως θέσης LED και παρέχουν καθαρή εικόνα του δρόμου ενώ δημιουργούν μια επιβλητική παρουσία με διακριτά χαρακτηριστικά.

Φώτα θέσης LED περιορισμένων διαστάσεων, φλας και πίσω φως που εξασφαλίζουν καλή ορατότητα και αντοχή στη χρήση.

Θύρα USB ενσωματωμένη στην αριστερή πλευρά του πίνακα οργάνων ως μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Σχεδιαστικά χαρακτηριστικά:

Το στυλ της V-STROM 800 έχει ως στόχο να καθιερώσει μια τάση που θα δημιουργήσει μια νέα εποχή λειτουργικής ομορφιάς και συμβολίζει το μέλλον του σχεδιασμού της Suzuki, ακόμη και όταν αποδέχεται πλήρως τα χαρακτηριστικά της κληρονομιάς του V-STROM.

Παραμένει πιστό στην ταυτότητα του σχεδιασμού της Suzuki σχετικά με τη δημιουργία των μοναδικών σχεδιαστικών εκφράσεων που γέννησαν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της σειράς V-STROM.

Το ξεχωριστό μπροστινό «ρύγχος» χαρίζει μια απολύτως μοντέρνα εμφάνιση και αναδεικνύει τις πολύπλευρες δυνατότητες του μοντέλου, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστό στην κληρονομιά V-STROM.

Το αμάξωμα διαθέτει επίπεδες επιφάνειες με ξεκάθαρες ακμές που δίνουν έμφαση στην εικόνα της σοφιστικέ αυστηρότητας του μοντέλου.

Ψηλός ανεμοθώρακας, ζάντες από χυτό αλουμίνιο και μπροστινό ελαστικό 19 ιντσών που δηλώνουν με την πρώτη ματιά ότι η V-STROM 800 είναι εφοδιασμένη με ξεχωριστά χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα για να κάνουν πιο άνετη την πολύωρη οδήγηση.

Καθαρές, διακριτικές γραμμές στα πλαϊνά πάνελ και στο ρύγχος φέρουν την ελκυστικότητα του μοντέρνου στυλ ενώ η λεπτότητα που χαρακτηρίζει τη χρήση γραμμάτων και αριθμών βοηθάει στο να δίνεται η έμφαση στην ομορφιά της λειτουργικότητας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Συνολικό μήκος

2.255 mm (88,8 in.)

Συνολικό πλάτος

905mm (35,6 in.)

Συνολικό ύψος

1.355mm (53,3 in.)

Μεταξόνιο

1.515mm (59,6 in.)

Απόσταση από το έδαφος

185mm (7,3 in.)

Ύψος σέλας

825 χιλιοστά (32,5 ίντσες)

Βάρος κενού οχήματος

223kg (492 lbs.)

Τύπος κινητήρα

4χρονος, 2κύλινδρος, υδρόψυκτος, DOHC

Διάμετρος x διαδρομή

84,0 mm x 70,0 mm (3,3 in. x 2,8 in.)

Χωρητικότητα κινητήρα

776 cm3 (47,4 cu. in.)

Σχέση συμπίεσης

12,8 : 1

Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου

Ψεκασμός καυσίμου

Ισχύς

83 ίπποι στις 8,500 σ.α.λ.

Ροπή

78 Nm στις 6,800 σ.α.λ.

Σύστημα ανάφλεξης

Ηλεκτρική μίζα

Σύστημα λίπανσης

Εξαναγκασμένη κυκλοφορία, υγρό κάρτερ

Μετάδοση

6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής

Ανάρτηση

Μπροστά

Αντεστραμμένη τηλεσκοπική, ελικοειδές ελατήριο, αποσβεστήρας λαδιού

Πίσω

Τύπος συνδέσμων, ελικοειδές ελατήριο, αποσβεστήρας λαδιού

Κάστερ / ίχνος

26°/ 124mm (4,9 in.)

Φρένα

Μπροστά

Δίσκος, διπλός

Πίσω

Δίσκος

Ελαστικά

Μπροστά

110/80R19M/C 59V χωρίς αεροθάλαμο

Πίσω

150/70R17M/C 69V χωρίς αεροθάλαμο

Σύστημα ανάφλεξης

Ηλεκτρονική ανάφλεξη (με τρανζίστορ)

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου

20 L (5,3 /4,4 US/lmp gal)

Χωρητικότητα λαδιού (πλήρης αντικατάσταση)

3,9 L (1,0/4,1 US/Imp qt)

Tιμή: 10,995 €

 

Επόμενο άρθρο »

Οι πέντε καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2023

« Προηγούμενο άρθρο

CFMOTO 700MT: περιπέτεια για όλους

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα