• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πώς μπορεί να προστατευθεί η μοτοσυκλέτα για τον χειμώνα;
Νέα 29/12/2023 - 19:49

Αν και τα τελευταία χρόνια δε βλέπουμε συχνά χιόνι και πάγο τους χειμωνιάτικους μήνες, μπορούμε να προετοιμάσουμε τη μοτοσυκλέτα μας για πιθανή κακοκαιρία όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες θα την επηρεάσουν.

Μία φορά το χρόνο, στην περίοδο του χειμώνα, η συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών τείνουν να καλύπτουν τις μοτοσυκλέτες τους και να τις βάζουν σε αναμονή για τους επόμενους δύο μήνες. Είναι ένα θλιβερό γεγονός, αλλά δεν χρειάζεται να είναι κάτι άσχημο που θα ζημιώσει την μηχανική αλλά και την εξωτερική κατάσταση της μοτοσυκλέτας. Ένας τρόπος για μείνει πραγματικά προστατευμένη για το χειμώνα, είναι να κάνουμε προετοιμασία για την ανοιξιάτικη βόλτα για την επόμενη χρονιά. Σίγουρα, θα πρέπει ακόμα να κάνουμε και μερικά πράγματα πριν από την πρώτη μας βόλτα της σεζόν, αλλά θα είναι πολύ πιο εύκολο αν λάβουμε τις κατάλληλες προφυλάξεις πριν αποθηκευτεί η μοτοσυκλέτα για τους χειμερινούς μήνες.

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να προετοιμαστούμε και να ενθουσιαστούμε για μια βόλτα και μετά να ανακαλύψουμε ότι η μπαταρία έχει αδειάσει. Εκτός, φυσικά, αν ανακαλύψουμε ότι η μπαταρία είναι τόσο νεκρή, που βάζοντας έναν μετρητή τάσης ή συνδέοντας έναν καλό φορτιστή, ανακαλύπτουμε ότι είναι εντελώς χαμηλή η τάση πριν ξεκινήσει η επαναφόρτιση κάτι που δε θα επανέλθει μετά την φόρτιση, και η μπαταρία δε θα μπορέσει να δώσει ρεύμα για να βάλει μπροστά τον κινητήρα.

Σε περίπτωση που η μοτοσυκλέτα μας διαθέτει κάποιο ρολόι ή έχουμε ξεχάσει κάποιο διακόπτη κατά λάθος ανοικτό, τότε η μπαταρία έχει αδειάσει εντελώς και μια νεκρή μπαταρία που έχει αδειάσει υπερβολικά μπορεί να καταλήξει εντελώς μη ανακτήσιμη, ανεξάρτητα από την ηλικία της. Μπορούμε να γλιτώσουμε από πολλή ταλαιπωρία αν απλώς κάνουμε συνήθεια να συνδέουμε την μπαταρία σε έναν κατάλληλο φορτιστή κάθε φορά που δεν πρόκειται να οδηγήσουμε για λίγο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τον κατάλληλο φορτιστή για τον τύπο της μπαταρίας, όπως αν έχουμε μπαταρία λιθίου όπου απαιτείται διαφορετικός τύπος φορτιστή, ώστε να μην προκαλέσουμε κατά λάθος διαφορετικό είδος ακούσιας ζημιάς.

Οι φορτιστές με ενδείξεις βοηθούν στον υπολογισμό της χωρητικότητας της μπαταρίας και την περιοδικότητα των φορτίσεων.

Όταν η μπαταρία μας είναι πλήρως φορτισμένη και έχουμε μεγάλο χρονικό διάστημα να συνδέσουμε τον φορτιστή και να την φορτίσουμε ξανά, μπορούμε να δούμε με έναν καλό φορτιστή πριν θελήσουμε να πάμε μία βόλτα, αν θέλει φόρτιση και πόση ώρα θα χρειαστεί για να φορτίσει ξανά πλήρως. Έτσι θα εκτιμήσουμε την χρονική περίοδο που η μπαταρία αδειάζει και σε τι ποσοστό από τη χωρητικότητά της. Αυτό είναι σημαντικό ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να αδειάσει πλήρως.

Αν φορτίζουμε πολύ πιο συχνά την μπαταρία και δεν αδειάζει έστω και λίγο, τότε κάποιες μπαταρίες έχουν το φαινόμενο μνήμης και δεν κρατάνε την αρχική δυνατότητα μεγάλης χωρητικότητας. Καλό είναι λοιπόν να διατηρούμε μία ισορροπία στους λεγόμενους κύκλους φόρτισης της μπαταρίας ώστε να είναι πλήρης με την χωρητικότητα να φτάνει μέχρι το 20% στην αποφόρτιση και το 80% να είναι η διαθέσιμη χωρητικότητα λειτουργίας. Αν φορτίσουμε πλήρως την μπαταρία πριν την πρώτη βόλτα μας και η μοτοσυκλέτα πάρει μπροστά πολύ εύκολα, τότε δε χρειάζεται να διατηρούμε υψηλές στροφές στον κινητήρα για να διατηρείται η φόρτιση της μπαταρίας από την λειτουργία της γεννήτριας που η μοτοσυκλέτα διαθέτει, απεναντίας μπορούμε να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες, να σβήνουμε και να βάζουμε μπροστά συχνά τον κινητήρα, συμβάλλοντας έτσι στην σταδιακή αποφόρτιση της μπαταρίας μέχρι το 20% αλλά όχι περισσότερο. Φυσικά δεν μπορούμε να έχουμε την ένδειξη αυτή όπως έχουμε στο κινητό μας τηλέφωνο ή όπως μας δείχνουν οι μπαταρίες των αμιγώς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, αλλά κατά προσέγγιση βλέποντας τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας μαζί με την ένδειξη ενός καλού φορτιστή που μας δείχνει τα mAh που φόρτισε την μπαταρία. Η φόρτιση της μπαταρίας βλέποντας τα mAh που πρέπει να είναι κοντά στο 80% από την χωρητικότητά της, μας δείχνει ότι έχουμε πετύχει να την αφήσουμε να ξεφορτίσει όσο χρειάζεται.        

Η χρήση σταθεροποιητή καυσίμου, είναι η πιο αναγκαία όταν τις περισσότερες φορές η χειμερινή αποθήκευση διαρκεί περισσότερο από 30 ημέρες. Σύμφωνα με τις ιδιότητες της βενζίνης, οι 30 ημέρες είναι συνήθως ο χρόνος που χρειάζεται για να αρχίσει να χαλάει και να χάνει τις ιδιότητές της. Η βενζίνη είναι πολύ οξειδωτική  και δημιουργεί σκουριά στις επιφάνειες εντός του ντεπόζιτου καυσίμου αλλά και σε όλο το κύκλωμα μέχρι τα μπεκ ή τα καρμπιρατέρ σε παλαιότερες μοτοσυκλέτες. Ένα βουλωμένο σύστημα καυσίμου δεν είναι εύκολο να επισκευαστεί οπότε ο σταθεροποιητής καυσίμου φαίνεται σαν μια καλή αντιστάθμιση ως προς το κόστος μίας ζημιάς.

Υπάρχουν και άλλα σημεία ελέγχου της μοτοσυκλέτας όπως είναι το φίλτρο αέρα,  το λάδι του κινητήρα, τα υγρά φρένων και τελευταία η κατάσταση της αλυσίδας ή του ιμάντα κίνησης. Όταν είμαστε ανυπόμονοι, αναβάλλουμε να κάνουμε κάποια πράγματα, ακόμα κι αν είναι πράγματα που ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε. Και τότε είναι που κάνουμε αρκετή ζημιά στη μοτοσυκλέτα μας. Αντίθετα, όταν ετοιμαζόμαστε να αφήσουμε τη μοτοσυκλέτα μας για το χειμώνα, είναι ίσως η τέλεια στιγμή για οποιαδήποτε συντήρηση που έχουμε αναβάλει. Εάν μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας κάποια συντήρηση, υπάρχει άφθονος χρόνος αλλά και να αφήσουμε τη μοτοσυκλέτα σε ένα συνεργείο είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει.

Σε περίπτωση που η μοτοσυκλέτα μας μένει έξω, ένα καλό κάλυμμα μπορεί να την προστατεύσει από τα στοιχεία της φύσης σε αυτήν την κατάσταση. Εάν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο γκαράζ, ένα κάλυμμα μπορεί να βοηθήσει να προστατευθεί από τη σκόνη τους χειμερινούς μήνες, ενώ σε περίπτωση που ένα μέλος της οικογένειας χτυπήσει πάνω της με ένα μεγάλο μπρελόκ για παράδειγμα, ένα κάλυμμα μπορεί επίσης να σώσει το χρώμα από το να γρατσουνιστεί.

Η σταθεροποίηση του καυσίμου σαφώς δεν είναι πρόβλημα για τις αμιγώς ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αλλά εξακολουθούν να χρειάζονται κάποια τακτική συντήρηση όπως όταν κινούνται με ιμάντα ή αλυσίδα, ενώ καλό είναι να γίνει ένας έλεγχος του υγρού φρένων και της κατάστασης των φρένων. Η φόρτιση της μπαταρίας είναι πλέον απαραίτητη ώστε να μην μείνει χωρίς την απαιτούμενη τάση.  Το εγχειρίδιο για τη χρήση της μπαταρίας θα πρέπει να ακολουθείται πιστά με τις οδηγίες που παραθέτει ο κατασκευαστής σχετικά με την κατάλληλη φροντίδα και αποθήκευση.

Επόμενο άρθρο »

Μια Harley-Davidson Pan America 1250 στο Africa Eco Race 2023

« Προηγούμενο άρθρο

Η Kove διαθέτει μία ADV για την ευρωπαϊκή αγορά

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ