του Δημήτρη Διατσίδη
Μετά από έξι χρόνια απουσίας από την ευρωπαϊκή γκάμα της Honda, η πολυαγαπημένη και εκρηκτική CBR600RR επιστρέφει το 2024 για να αναζωογονήσει τη μεσαίου κυβισμού, supersport κατηγορία, λέει το σχετικό ανακοινωθέν της Ιαπωνικής εταιρίας, που πριν έξι χρόνια δεν έβρισκε ενδιαφέρον στη μεσαία κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών και τις κράτησε μόνο για την Ασιατική και Αμερικανική αγορά, υποχρεώνοντας όσους την ήθελαν στην Ευρώπη να κάνουν ειδική εισαγωγή και να την έχουν μόνο για χρήση αγωνιστική ή πίστας για track day.
Γιατί λοιπόν ο γίγαντας της παγκόσμιας αγοράς επιστρέφει σε αυτήν την κατηγορία. Μα είναι σχετικά απλό: αν πήγαινε κανείς το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών θα έβλεπε 140 μοτοσυκλετιστές από Ελλάδα και Βουλγαρία να κάνουν Track Day με καλοσυντηρημένες και βελτιωμένες - λίγο ή πολύ – supersport μοτοσυκλέτες κυρίως και αρκετές γυμνές. Και κάποιοι από τους συμμετέχοντες δέκα ημέρες νωρίτερα ήταν με την Extreme Track Days του συναδέλφου Σωτήρη Ζαφειρόπουλου, στο Misano και στο Mugello, όπου ευχαριστήθηκαν τις supersport μοτοσυκλέτες τους.
Υπάρχει επομένως ανάγκη στην αγορά για αυτήν την κατηγορία και μάλιστα τα 600 κ.εκ. προσφέρουν μια πολύ καλή αναλογία ιπποδύναμης ανά βάρος και ευκολία οδήγησης, σε σχέση με τις πολύ πιο δυνατές και λίγο πιο βαριές χιλιάρες supersport, που απαιτούν και πιο έμπειρα χέρια για να οδηγηθούν. Άλλωστε όσοι ασχολούνται με τους Ελληνικούς αγώνες θα θυμούνται έντονα την επιτυχία του Στέφανου Δέσκα που πήρε το Πρωτάθλημα της κατηγορίας ΟΡΕΝ με μια Honda CBR600RR, κερδίζοντας συνεχώς τις δυνατότερες χιλιάρες των αντιπάλων του.
Έτσι έρχεται τώρα το νέο μοντέλο της μεσαίας supersport μοτοσυκλέτας της Honda, που είναι εξοπλισμένη με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και αεροδυναμικά στοιχεία εμπνευσμένα από το MotoGP! Η νέα CBR600RR είναι μία πολύστροφη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα της να είναι σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του και να αποδίδει μέγιστη ισχύ 121 Ps (89kW) στις 14,250rpm και 63Nm ροπής στις 11,500rpm.
Η δυναμική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από ευκολία κατά το χειρισμό, άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και σταθερότητα, χάρη στο αλουμινένιο πλαίσιο διπλής δοκού με αλουμινένιο ψαλίδι, το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston USD 41 χλστ., το πίσω αμορτισέρ της Showa, με μοχλικό Pro-Link και τα φέρινγκ με αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) προερχόμενα από το MotoGP.
Το νέο ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων της CBR600RR επωφελείται από μία Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων, όπως αυτή που εξοπλίζει τη CBR1000RR-R Fireblade. Περιλαμβάνει επίσης, Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW), 5 Riding Modes, Cornering ABS, Honda Selectable Torque Control (HSTC) 9 επιπέδων, Wheelie Control, Rear Lift Control και Emergency Stop Signals. Το Honda Electronic Steering Damper (HESD), ο μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και το quickshifter περιλαμβάνονται επίσης στον βασικό εξοπλισμό.
Με χαρά οι οπαδοί της Honda, αλλά και της μεσαίας κατηγορίας θα την υποδεχτούν στις πίστες, αλλά και στους δρόμους της Ευρώπης, καθώς τώρα θα μπορεί να βγάλει νούμερα και να κυκλοφορεί και σε δημόσιο οδικό δίκτυο.
Τα καλά νέα για τους οπαδούς της supersport οδήγησης δεν σταματούν εδώ, καθώς η Honda δεν άφησε χωρίς βελτιώσεις και τις μεγαλύτερες CBR. Συγκεκριμένα η CBR1000RR-R Fireblade και η SP παραλλαγή της, εξελίσσονται ακόμα περισσότερο με μία σειρά βελτιώσεων στον κινητήρα και το κιβώτιο, που αυξάνουν σημαντικά την απόδοση στις μεσαίες στροφές και την απόκριση στο γκάζι.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία καθώς και πολλά από τα επιτεύγματα της HRC στον τομέα της ανάπτυξης, η απόδοση ροπής και ισχύος των 113Nm και 217 Ps (160kW) της CBR1000RR-R Fireblade SP έχει αλλάξει σημαντικά, για καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές στροφές. Όλα αυτά ενισχύονται από τις νέες, πιο κοντές σχέσεις και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το επανασχεδιασμένο μεσαίο φέρινγκ με τα νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets), καθώς και από το βελτιστοποιημένο, ελαφρύτερο πλαίσιο.
Η προσθήκη ενός Διπλού Μηχανισμού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) βελτιώνει τον έλεγχο στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού και αυξάνει το φρένο του κινητήρα. Οι ελαφρύτεροι στροφαλοθάλαμοι, στροφαλοφόρος άξονας και μπιέλες, μαζί με το βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων και την αυξημένη σχέση συμπίεσης, εξασφαλίζουν ότι η CBR1000RR-R Fireblade SP αντλεί περισσότερη ισχύ από κάθε κύκλο καύσης, ενώ οι αλλαγές στο τελικό της Akrapovič (στάνταρ εξοπλισμός) μειώνουν τον παραγόμενο ήχο από την εξάτμιση κατά 5dB, καθώς υπάρχουν αρκετές πίστες στην Ευρώπη που έχουν χαμηλά στάνταρ ήχου από την εξάτμιση.
Η έκδοση SP της CBR1000RR-R Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τη νέα, τρίτη γενιά του (ηλεκτρονικά ελεγχόμενου) ανεστραμμένου πιρουνιού Öhlins Smart Electronic 43χλστ. S-EC3.0 (SV) NPX USD. Προσφέρει επίσης έναν ‘οδηγό’ ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει στους αναβάτες έναν κατανοητό και εύκολο τρόπο, ώστε να ρυθμίζουν ιδανικά τη Fireblade τους. Οι νέες, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Stylema R προσφέρουν σταθερά υψηλή απόδοση πέδησης.
Μάλιστα υπάρχει μια ολόκληρη σειρά εξτρά αξεσουάρ του HRC για όποιον θέλει περαιτέρω βελτιώσεις!
Τι άλλο να ζητήσει κανείς από το μεγάλο “Η” και σίγουρα αυτά τα χαρακτηριστικά μας κάνουν να τις περιμένουμε μεανυπομονησία για να τις οδηγήσουμε στις Σέρρες!