• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Με την BMW σειρά M σε 2 και 4 τροχούς, στις Σέρρες
4auto 02/11/2023 - 11:36

του Νεκτάριου Διατσίδη


 

Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η BMW Group Hellas στην πίστα των Σερρών, οργάνωσε δύο πολύ σημαντικές παρουσιάσεις των μοτοσυκλετών της αλλά και των αυτοκινήτων της, ενώ ταυτόχρονα φιλοξένησε και τους Driftbrothers δίνοντας τη δυνατότητα στους δημοσιογράφους να δουν ένα πολύ εντυπωσιακό θέαμα.

Έχοντας στη διάθεσή μας για δοκιμή τις μοτοσυκλέτες BMW M 1000 R και M 1000 RR στις εκδόσεις Competition και την M 1000 XR 2024 να παρουσιάζεται για πρώτη φορά, στη διοργάνωση υπήρχαν επίσης και τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων Μ2, M3 XDrive Sedan, M3 X Drive Touring, M4 Coupe και η υβριδική XM. Στη δοκιμή των αυτοκινήτων το μεγαλύτερο μέρος περιλάμβανε τη δοκιμή της M2 στην πίστα με τη συνεργασία της Driving Academy, ενώ στο μεγάλο πάρκινγκ της πίστας σε βρεγμένο οδόστρωμα η Μ2 δοκιμάστηκε στη στροφή χωρίς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και με διαθέσιμη τη ρύθμιση των 10 βαθμίδων του ελέγχου της πρόσφυσης σε διαδικασία drift.

Η νέα Μ2 είναι ένα μοντέλο που αποδίδει 460 ίππους στις 6,250 σ.α.λ. με ροπή 550 Nm μεταξύ 2,650 και 5,870 σ.α.λ και κίνηση στους πίσω τροχούς. Διαθέτει συστήματα VANOS και Valvetronic για μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων, υπερτροφοδότη TwinScroll και αποτελεί ένα έργο τέχνης μηχανικής λειτουργίας με υψηλή απόδοση κάτι που επιβεβαιώνεται από τον ήχο που παράγεται.

Οι αναρτήσεις με την ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη απόσβεση των αμορτισέρ, ελέγχουν το πλαίσιο στο μέγιστο δυνατό βαθμό, ενώ το σύστημα διεύθυνσης αποδείχτηκε άμεσο και ακριβές με σωστή αίσθηση και δυνατότητα γρήγορων αντιδράσεων κάτι που χρειάζεται για την ακρίβεια χειρισμών τόσο στην οδήγηση εντός πίστας στις ιδανικές γραμμές, όσο και στον έλεγχο των πλαγιολισθήσεων που προσφέρει η πίσω κίνηση με τη διαθέσιμη ροπή του κινητήρα αλλά και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό διαφορικό.

Αρχικά οδηγήσαμε την M2 στην πίστα των Σερρών ακολουθώντας τις οδηγίες του Θωμά Παπαπάσχου, όπου με λίγους γύρους φτάσαμε στην ιδανική γραμμή και τα κατάλληλα σημεία επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, απολαμβάνοντας το κράτημα του αυτοκινήτου και τη δυναμική συμπεριφορά του σε συνδυασμό με τα ελαστικά Continental (Conti Sport Contact 7). Στην οδήγηση σε αυτούς τους ρυθμούς πρέπει το σύνολο κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις, σύστημα διεύθυνσης, διαφορικό και φρένα να συντελούν στην απόλυτη εμπειρία οδήγησης που είναι η διατήρηση της ιδανικής τροχιάς, η αξιοποίηση της δύναμης του κινητήρα και το δυνατό φρενάρισμα χωρίς να υπάρχει κάτι αρνητικό σε κανέναν τομέα. Η επιτάχυνση από τον κινητήρα με την αστείρευτη ροπή, η αεροδυναμική που βοηθά στις υψηλές ταχύτητες αλλά και το κράτημα στις στροφές, το σύστημα διεύθυνσης με τις αναρτήσεις και το ενεργό διαφορικό που προσφέρουν ουδέτερη συμπεριφορά, χωρίς υποστροφή και ελεγχόμενη υπερστροφή (αν απενεργοποιηθούν τα συστήματα ελέγχου), κάνουν την οδήγηση κάτι παραπάνω από ευχάριστη και συναρπαστική.

Η οδήγηση όμως στην πίστα με τις ιδανικές γραμμές για τον ιδανικό γύρο δεν είναι η μόνη ευχάριστη εμπειρία, καθώς υπάρχει και η δυναμική συμπεριφορά σε συνθήκες πλαγιολίσθησης και ο έλεγχος του αυτοκινήτου σε καταστάσεις όπου η πρόσφυση μειώνεται σε σύγκριση με τη μέγιστη δυνατή. Για να διαπιστώσουμε αυτές τις παραπάνω δυνατότητες της M2, σε τμήμα του μεγάλου χώρου στάθμευσης της πίστας διαμορφώθηκε με κορύνες μία αριστερή κλειστή στροφή με μικρές ευθείες εισόδου και εξόδου. Το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο στη στροφή με το πέρασμα υδροφόρας η οποία διατηρούσε το νερό ώστε να μην στεγνώνει. Στη διαδικασία του στριψίματος του αυτοκινήτου σε αυτή τη στροφή χωρίς το σύστημα ευστάθειας να είναι ενεργοποιημένο και με διαθέσιμο τον έλεγχο του σπιναρίσματος σε 10 στάδια, είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε 5 προσπάθειες για να διατηρήσουμε την πλαγιολίσθηση ανάμεσα στις κορύνες. Ξεκινώντας τις πρώτες προσπάθειες με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και με ταχύτητα εισόδου μόλις 35 χλμ./ώρα η ουρά άνοιγε την τροχιά της με το ανάποδο τιμόνι να συντελεί στο να αυξηθούν γρήγορα τα χλμ./ώρα και να διαγραφεί η τέλεια τροχιά με την τέλεια ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου στην ευθεία εξόδου. Στις τελευταίες προσπάθειες με λιγότερο ηλεκτρονικό έλεγχο του σπιναρίσματος η έξοδος της στροφής μπορούσε να γίνει είτε με ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου χωρίς κουνήματα δεξιά αριστερά, ή με παρατεταμένο ανάποδο και λίγη αντίθετη πλαγιολίσθηση προς τα δεξιά μετά τη στροφή, με πλήρη έλεγχο και αξιοποίηση της αναλογίας 50/50 από την κατανομή του βάρους. Μετά από αυτήν την απόλυτη δοκιμή ελέγχου δεν θα μπορούσαμε να μην έχουμε ευχαριστηθεί αυτήν την εμπειρία οδήγησης και να μην έχουμε καταλάβει τις εκπληκτικές ικανότητες αυτού του αυτοκινήτου.

Η M2 είναι πραγματικά ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, ένα μικρό υπεραυτοκίνητο 460 ίππων που έχει την όψη ενός μικρού Coupe αλλά μεγάλους εσωτερικούς χώρους και μόνο το βάρος των 1,775 κιλών που θεωρείται σχετικά χαμηλό για τα σημερινά αυτοκίνητα περιορίζει τις επιδόσεις, έτσι ώστε να φτάσουν αυτές που έχουν τα υπεραυτοκίνητα. Οι επιδόσεις όμως για την κατηγορία αυτή είναι εξαιρετικές και η τεχνολογία του κινητήρα με τη μεγάλη ροπή από τις χαμηλές στροφές, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το ενεργό διαφορικό, οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, το πλαίσιο και τα φρένα, συνθέτουν το τέλειο αποτέλεσμα.


 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Συνδυασμένη ισχύς συστήματος

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη 

Ισχύς σε kW (hp)

338 (460) 

Ροπή σε Nm

550 

Κιβώτιο ταχυτήτων

8 σχέσεων, αυτόματο 

Σύστημα μετάδοσης κίνησης

Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς

 

Κινητήρας

Kύλινδροι / Βαλβίδες

6 / 4 

Κυβισμός σε cm³

2.993 

Ισχύς κινητήρα σε kW (PS) στις σ.α.λ.

338 (460) / 6.250 

Ροπή κινητήρα (Nm) στις σ.α.λ.

550 / 2650 - 5870 

 

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα σε km/h

250 

Επιτάχυνση 0-100 km/h σε δευτ.

4,1 

 

Διαστάσεις

Μήκος / Πλάτος / Ύψος σε mm

4.580 / 1.887 / 1.403 

Πλάτος με καθρέφτες σε mm

2068 (1040 / 1028) 

Μεταξόνιο σε mm

2.747 / 11,9 

Απόσταση από το έδαφος σε mm

123 

Βάρος

Βάρος κενό EU σε kg

1.800 

Μέγιστο βάρος σε kg

2.155 

Επιτρεπόμενο φορτίο σε kg

430 

Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα μπροστά/πίσω σε kg

1.075 / 1.135 

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών σε l

390 

 

Τροχοί

Διαστάσεις ελαστικών μπροστά

275/35 ZR19 100Y XL 

Διαστάσεις ελαστικών πίσω

285/30 ZR20 99Y XL 

Διαστάσεις ζαντών και υλικό μπροστά

9,5J x 19 

Διαστάσεις ζαντών και υλικό πίσω

10,5J x 20 


 

Επόμενο άρθρο »

Πετάλι για καλό σκοπό

« Προηγούμενο άρθρο

Νέος Head of Sales & Marketing Volkswagen

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ