• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η κορυφαία BMW M 1000 RR Competition στην πίστα των Σερρών
Τεστ-Μοντέλα 25/10/2023 - 06:52

του Νεκτάριου Διατσίδη


 

Στη σύντομη δοκιμή εντός της πίστας των Σερρών της κορυφαίας έκδοσης της BMW M 1000 RR Competition, διαπιστώσαμε τις επιδόσεις αυτής της μοτοσυκλέτας superbike που είναι έτοιμη για τους αγώνες και την αίσθηση που παρέχει στον αναβάτη. Με την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας για να κερδίσει τον ανταγωνισμό, η κάθε λεπτομέρεια στην αεροδυναμική, στον κινητήρα, στην ανάρτηση, στο πλαίσιο και στα φρένα είναι τα χαρακτηριστικά που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην οδήγηση.

Η πρώτη εντύπωση της εμφάνισης με τα πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα και τους αεραγωγούς ψύξης των εμπρός φρένων αλλά και τα αεροδυναμικά καλύμματα M Aero Wheel Cover, συνιστούν μία εικόνα που δείχνει ότι η έκδοση αυτή είναι η κορυφαία και ότι έχει χρησιμοποιηθεί η τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε μία έκδοση παραγωγής. Η σχεδίαση του φέρινγκ από ανθρακονήματα εξασφαλίζει πολύ καλή κάλυψη του αναβάτη και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, τα πτερύγια από ανθρακονήματα φορτίζουν τον εμπρός τροχό κάθετα στο δρόμο και υπό κλίση της μοτοσυκλέτας με 6.3Kg ενώ η συνολική φόρτιση φτάνει τα 22.6Kg στα 300χλμ/ώρα. Τα αεροδυναμικά καλύμματα του εμπρός τροχού μειώνουν τους στροβιλισμούς και αυξάνουν την τελική ταχύτητα, ενώ οι αεραγωγοί των φρένων τα ψύχουν για βέλτιστη απόδοση, αλλά ψύχουν και το πιρούνι για την καλύτερη λειτουργία της απόσβεσης. Οι τροχοί έχουν ζάντες από ανθρακονήματα και πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση είναι αυτονόητο ότι διαθέτουν μικρή μη αναρτώμενη μάζα αλλά και περιστρεφόμενη μάζα.

Ο κινητήρας των 999κ.εκ. αποδίδει 212 ίππους στις 14,500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11,000 σ.α.λ., διαθέτοντας το μοναδικό σύστημα σε μοτοσυκλέτα, το BMW ShiftCam που αλλάζει τα έκκεντρα των βαλβίδων στις υψηλές στροφές σε πιο «άγρια» έκκεντρα με περισσότερη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων για μεγαλύτερη ισχύ αλλά και περισσότερη ροπή από τις χαμηλές στροφές με έκκεντρα που δίνουν λιγότερη διάρκεια ανοίγματος στις χαμηλές στροφές. Η διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων πρέπει να είναι μεγαλύτερη στις υψηλές στροφές γιατί η ροή των ρευστών έχει αντιστάσεις που καθυστερούν την πλήρωση του κυλίνδρου με αέρα αλλά και την εξαγωγή των καυσαερίων, ενώ στις χαμηλές στροφές οι βαλβίδες πρέπει να μένουν λιγότερο ανοικτές γιατί χάνεται μέρος της ενεργούς διαδρομής των εμβόλων. Αυτή η λειτουργία των εκκεντροφόρων εξασφαλίζει τον ιδανικό χρονισμό, με αποτέλεσμα τη μέγιστη ισχύ σε πολύ υψηλές στροφές αλλά και μεγάλη ροπή από χαμηλά. Για τον πολύ αυξημένο αριθμό στροφών του κινητήρα χρησιμοποιούνται ελαφριά, σφυρήλατα έμβολα 2 ελατηρίων με βελτιστοποιημένα ελατήρια εμβόλου για αισθητά μειωμένη κατανάλωση λιπαντικού, βαλβίδες τιτανίου και ελαφρύτερες κατά 340g μπιέλες τιτανίου.

Το πλαίσιο γέφυρας από αλουμίνιο συνδυάζει την έδραση του εμπρός upside down ρυθμιζόμενου πιρουνιού με το πίσω ψαλίδι και το πίσω ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με το σύστημα Full Floater Pro, το οποίο είναι ένα μοναδικό μοχλικό κινηματικό σύστημα που αντιστρέφει την κίνηση στο πάνω μέρος της έδρασης του αμορτισέρ προς το ψαλίδι έτσι ώστε να μη χρειάζεται μοχλικό σύστημα στο κάτω μέρος του ψαλιδιού. Το αποτέλεσμα αυτής της σύνδεσης είναι η μη αναρτώμενη μάζα του ψαλιδιού και του κινούμενου στελέχους του αμορτισέρ να είναι η μικρότερη δυνατή, αλλά υπάρχει και ένα ακόμα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα: στη διάρκεια περάσματος από τα κερμπ ή ανωμαλιών στο δρόμο, η κίνηση του πίσω τροχού προς τα πάνω και προς τα κάτω ωθεί και το βάρος της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη προς τα πάνω και προς τα κάτω αντίστοιχα όπως είναι φυσικό από τη λειτουργία του αμορτισέρ και του ελατηρίου. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι να περιορίζει τη μεγάλη και απότομη κίνηση του τροχού σε μικρή και ομαλή κίνηση της μοτοσυκλέτας, με αποτέλεσμα το ομαλό πέρασμα από τις ανωμαλίες. Η μοτοσυκλέτα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μην κινηθεί έστω και λίγο πάνω-κάτω, καθώς αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με πολύ μαλακό ελατήριο και μαλακό σε απόσβεση αμορτισέρ κάτι που οδηγεί σε πολύ μεγάλες πλεύσεις στις αλλαγές φορτίων.

Οι σφικτές αναρτήσεις που αποδίδουν πιο σωστά στο κράτημα, έχουν και περισσότερη επίδραση στη μετακίνηση της μάζας της μοτοσυκλέτας πάνω-κάτω, όμως το μοχλικό κινηματικό σύστημα Full Floater Pro διατηρεί την επάνω μάζα της έδρασης του αμορτισέρ μαζί με το επάνω μέρος του και το δοχείο διαστολής που περιέχει άζωτο, σε μία κίνηση που ουσιαστικά παραμένει σταθερή. Ενώ ο πίσω τροχός κινείται αρκετά πάνω-κάτω και η μοτοσυκλέτα λιγότερο, το πάνω τμήμα του αμορτισέρ μένει σταθερό ουσιαστικά και η μάζα του δεν επιβαρύνει τις δυνάμεις απόσβεσης. Αυτό το σύστημα έχει την καλύτερη δυνατή απόσβεση με τη χαμηλότερη μη αναρτώμενη μάζα, κάτι που επηρεάζει θετικά την πρόσφυση του τροχού μειώνοντας ταυτόχρονα και τις ταλαντώσεις της μοτοσυκλέτας.


 

Τα φρένα της BMW M 1000 RR Competition είναι πολύ δυνατά και η ψύξη τους βοηθά στη μεγάλη διάρκεια αυτής της απόδοσης, ενώ και η υποβοήθηση αλλαγής ταχυτήτων λειτουργεί άψογα στις αλλαγές. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης DTC με τη βοήθεια της μονάδας 6-axle IMU και δυνατότητες ρυθμίσεων με 7 συνολικά προγράμματα και δυνατότητα ρύθμισης της απόδοσης της ροπής του κινητήρα, βοηθούν στην κατάλληλη προετοιμασία της μοτοσυκλέτας ανάλογα με την κάθε πίστα, που είναι το στοιχείο της.


 

Έχοντας στη διάθεσή μας λίγους μόνο γύρους στην πίστα των Σερρών για την οδήγηση της BMW M 1000 RR Competition, αυτή ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, αλλά και εύκολη υπόθεση χάρις την υψηλή τεχνολογία και την ποιότητα κατασκευής. Η αλλαγή κατεύθυνσης είναι πολύ εύκολη και γρήγορη, ενώ το μικρό τιμόνι που βοηθά στο πλάγιασμα και τη σωστή τοποθέτηση του σώματος δεν χρειάζεται πολύ δύναμη αναλογικά με το μέγεθός του. Οι τροχοί από ανθρακονήματα συντελούν στην βελτίωση των επιδόσεων κάνοντας τη γρήγορη έξοδο στις στροφές εφικτή, χωρίς τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα δημιουργούν πραγματικά μεγάλη αρνητική άντωση και η ταχύτητα μέσα στην στροφή αλλά και στις εξόδους είναι χαρακτηριστικά υψηλή χωρίς κουνήματα και σπινάρισμα του πίσω τροχού, ενώ με περισσότερη πίεση το σπινάρισμα είναι ομαλό. Οι τροχοί από ανθρακονήματα συμβάλουν επίσης στην ταχύτερη επιτάχυνση, την αλλαγή κατεύθυνσης και την αποφυγή ανύψωσης του εμπρός τροχού, καθώς η ελάχιστα μικρότερη αδράνεια επιτάχυνσης του πίσω τροχού συμβάλει στη λιγότερη τάση ανύψωσης του μπροστινού.


 

Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και όλες οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις στην πρόσφυση και την διαχείριση του κινητήρα είναι διαθέσιμες για να βελτιστοποιηθεί η απόδοση σε όλους τους τομείς και τις ιδιαιτερότητες της πίστας, αλλά αυτό προϋποθέτει και αρκετό χρόνο δοκιμής κάτι που σίγουρα όλοι θα θέλαμε να έχουμε με μία τέτοια μοτοσυκλέτα. Στο σύντομο όμως χρονικό διάστημα της δοκιμής η BMW M 1000 RR Competition αποδείχθηκε ότι αποδίδει στη χρήση εντός πίστας και ότι είναι πραγματικά κατασκευασμένη με κάθε λεπτομέρεια που βοηθά στην επίτευξη γρήγορων γύρων.


 


 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας

Υδρόψυκτος/ελαιόψυκτος τετρακύλινδρος τετράχρονος σε σειρά κινητήρας με τέσσερις βαλβίδες τιτανίου ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων βαλβίδων εισαγωγής BMW ShiftCam

Ρυθμιζόμενος τριοδικός καταλύτης

Διάμετρος Χ Διαδρομή 80 mm x 49.7 mm

Κυβισμός 999 ccm

Ισχύς 156 kW (212 PS) στις 14,500 σ.α.λ.

Ροπή 113 Nm στις 11,000 σ.α.λ.

Συμπίεση 13,5 : 1

Ηλεκτρονικός ψεκασμός, μεταβλητό μήκος αναρρόφησης

Μετάδοση ισχύος

Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος, λειτουργία Anti-Hopping

Κιβώτιο 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής με ίσια οδόντωση

Αλυσίδα 525 17/46

BMW Motorrad DTC

Αναρτήσεις / Φρένα

Αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας, κινητήρας ως φέρον στοιχείο

Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι upside down, διάμετρος 45 mm, προφόρτιση ελατηρίου, ρυθμιζόμενο στάδιο συμπίεσης και επαναφοράς

Πίσω Αλουμινένιο ψαλίδι, Full Floater Pro, κεντρικό γόνατο ανάρτησης, ρυθμιζόμενη προένταση, συμπίεση και επαναφορά ελατηρίου

Διαδρομή μπροστά / πίσω 120 mm / 118 mm

Μεταξόνιο 1.457 mm

Τροχοί M Carbon

Μπροστά 3,50 x 17" 120/70 ZR17

Πίσω 6,00 x 17" 200/55 ZR17

Φρένα μπροστά Διπλό δισκόφρενο Μ, διάμετρος 320 mm, σταθερή δαγκάνα 4 εμβόλων

Φρένο πίσω Μονό δισκόφρενο Μ, διάμετρος 220 mm, σταθερή δαγκάνα 2 εμβόλων

BMW Motorrad Race-ABS (μερικώς αυτόματο)

Βάρη

Ρεζερβουάρ 16,5 l με ρεζέρβα περίπου 4 l

Βάρος άδεια 170 kg (πακέτο M Competition 169,8 kg) χωρίς μπαταρία

Βάρος γεμάτη 193 kg (πακέτο M Competition 191,8 kg)

Επόμενο άρθρο »

Μαχητής των δρόμων με την Ducati Diavel V4

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati Multistrada V4 RS - Η σπορ Multistrada 

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ