• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Γιατί η Honda Gold Wing παραμένει 49 χρόνια στην κορυφή;
Τεστ-Μοντέλα 19/10/2023 - 01:59

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Αν μιλήσουμε για μια μοτοσυκλέτα που είναι η τέλεια για να χαρακτηριστεί ως “ναυαρχίδα” της μεγαλύτερης εταιρίας κατασκευής μοτοσυκλετών, δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε άλλο μοντέλο από την Honda Gold Wing, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε ως γυμνό μοντέλο στα 1000cc το 1975 και έκτοτε αποτελεί το απόλυτο σε ταξίδι με δύο τροχούς. Το 2024 λοιπόν θα συμπληρώσει 49 χρόνια πορείας, που την είδαν να μεγαλώνει σε διαστάσεις και κυβισμό, αλλά να διατηρεί τη φήμη της ως πολυτελές όχημα με ποιότητα και άνεση.

Το 2018 έκανε μια ριζική αλλαγή στην εξέλιξη της πορείας της και οι GL1800 Gold Wing και Gold Wing Tour πήραν μια νέα σχετικά κατεύθυνση, αφού έγιναν πιο κολακευτικές, πιο ελαφριές και πιο ευέλικτες από τις προηγούμενες, ανταποκρινόμενες στις σύγχρονες απαιτήσεις των μοτοσυκλετιστών, που παγκοσμίως μεγαλώνουν σε ηλικία και είναι και πιο απαιτητικοί. Συγχρόνως κατάφερε να κρατήσει τη φήμη της ως τεχνολογική πρωτοπορία στην κατηγορία αυτή. Στόχος ήταν να προσεκλύσει και λίγο νεώτερους μοτοσυκλετιστές που θα γλυκοκοιτούσαν μια τόση εντυπωσιακή κατασκευή, γύρω από τον επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα της που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της ναυαρχίδας.

Το 2020 ήρθαν βερικές βελτιώσεις στην ανάρτηση και στην ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες, το 2021 η Gold Wing πήρε αναβάθμιση στο σύστημα ήχου και το 2022 απέκτησε και το Dual Clutch Transmission (DCT), το εκπληκτικό σύστημα διπλού συμπλέκτη της Honda.

To μοντέλο του 2023 έβαλε στον εξοπλισμό της και ένα νέο εξελιγμένο Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), που μετράει με ακρίβεια τις πιέσεις των ελαστικών και με όλες αυτές τις βελτιώσεις το μόνο που έμεινε για το 2024 είναι τα νέα χρώματα, με τα οποία γιορτάζει τα 49 της χρόνια.

Έτσι η GL1800 Gold Wing με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), θα είναι διαθέσιμη σε ένα νέο μοναδικό χρωματικό συνδυασμό Matt Armored Green Metallic, με καφέ λεπτομέρειες στα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα. Η GL1800 Gold Wing ‘Tour’ με DCT και αερόσακο θα είναι διαθέσιμη σε δύο νέους συνδυασμούς χρωμάτων: Heavy Grey Metallic, με λεπτομέρειες Graphite Black και καφέ καπάκια κινητήρα και Pearl Glare White με νέες λεπτομέρειες σε Graphite Black.

Το δημοφιλές Beta Silver με λεπτομέρειες Iridium Grey Metallic του 2023 συνεχίζει και στο 2024 και τέλος η έκδοση Manual Transmission της Gold Wing "Tour" θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στον “αριστοκρατικό” χρωματικό συνδυασμό Heavy Grey Metallic.

Βέβαια το πλαίσιο αλουμινίου, η “Double wishbone” μπροστινή ανάρτηση, η ProArm πίσω, το ABS και το σύστημα φρένων Dual Combined Braking System (DCBS), παραμένουν στο υψηλό επίπεδο που γνωρίζουμε. Η γωνία κάστερ είναι στις 30.5° ενώ το ίχνος είναι στα 109mm, με ένα μεταξόνιο 1695mm. Η Gold Wing ζυγίζει 367 κιλά γεμάτη υγρά, αλλά με άδεις τις βαλίτσες και βέβαια υπάρχει πάντα η ηλεκτρική όπισθεν που είναι απαραίτητη για τις μανούβρες παρκαρίσματος. Το Hill Start Assist επίσης βοηθάει για τις εκκινήσεις σε ανηφόρα.

Τα κυβικά του οριζόντια τοποθετημένου εξακύλινδρου κινητήρα, με τρεις κυλίνδρους στη μια πλευρά και άλλους τόσους στην άλλη, είναι 1,833cc και υπάρχουν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η απόδοση των 125 ίππων έρχεται στις μόλις 5,500rpm, με μέγιστη ροπή 170Nm στις 4,500rpm.

Φυσικά το γκάζι είναι ηλεκτρονικό Throttle By Wire (TBW) και οι τέσσερις χαρτογραφήσεις του κινητήρα συνδέονται με την ηλεκτρονική λειτουργία των αναρτήσεων και με το σύστημα των φρένων DCBS, όπως και με το DCT των 7 ταχυτήτων.

Στον εξοπλισμό η οθόνη των 7'' ινστών είναι TFT, υπάρχει σύστημα πλοήγησης και είναι συμβατή με Apple CarPlay™ και Android Auto™, η ζελατίνα ρυθμίζεται ηλεκτρονικά και ως προς το ύψος και ως προς την κλίση και βέβαια το κλειδί της είναι ένα Smart Key.

Με όλα αυτά δεν απορούμε καθόλου για την παραμονή της στην κορυφή και περιμένουμε του χρόνου τέτοια εποχή να δούμε τι θα κάνει η Honda ενόψει των 50κοστών γενεθλίων.

Επόμενο άρθρο »

Honda Forza 750 24YM

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ