• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αναλυτική παρουσίαση της νέας CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Τεστ-Μοντέλα 17/10/2023 - 12:38

Η Honda παρουσίασε στις αρχές Οκτωβρίου τις νέες εκδόσεις 2024 των CRF1100L Africa Twin και CRF1100L Adventure Sports.
Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε την πλήρη παρουσίαση της CRF1100L Africa Twin και τώρα είναι η σειρά της Adventure Sports έκδοσης της CRF1100L Africa Twin που φοράει εμπρός τροχό 19 ιντσών (από 21) και έχει μικρότερες διαδρομές ανάρτησης. 


24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Η νέα CRF1100L Africa Twin Adventure Sports αναβαθμίζεται σημαντικά για να ενισχύσει περαιτέρω τις ταξιδιωτικές της ικανότητες. Η στάνταρ ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) - με μειωμένη διαδρομή - συνδυάζεται με εμπρός τροχό 19 ιντσών, ελαστικό 110/80-19 και χαμηλότερο ύψος σέλας. Χαρακτηριστική είναι επίσης η αύξηση της μέγιστης ροπής κατά 7% για τον κινητήρα των 1.084 κ.εκ. Το πάνω μέρος του φέρινγκ είναι πιο μυώδες και παρέχει μεγαλύτερη προστασία. Όπως και πριν, ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών χρησιμοποιεί μια μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων για τη διαχείριση του HSTC, του cornering ABS, του Wheelie Control, του Rear Lift Control και της λειτουργίας ανίχνευσης στροφής στην έκδοση DCT. Η πρακτικότητα τονίζεται με τα πολλαπλά προφίλ οδήγησης, το στάνταρ cruise control, τα θερμαινόμενα γκριπ, τη θύρα USB, την παροχή ACC και την έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών με Apple CarPlay®, Android Auto® και συνδεσιμότητα Bluetooth. Οι διπλοί προβολείς LED διαθέτουν φώτα ημέρας (DRL) και φώτα στροφής. Η επιλογή του DCT κιβωτίου προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση από την εκκίνηση και στις αργές ταχύτητες κίνησης. Τέσσερα εξατομικευμένα πακέτα γνήσιων αξεσουάρ Honda - Urban, Rally, Travel και Adventure – σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε τον τέλειο σύντροφο για τα ταξίδια σας.


Έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες από τότε που η Honda XRV650 Africa Twin πρωτοεμφανίστηκε στην Ευρώπη. Και παρά το ότι η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το ίδιο όνομα – παρουσιάστηκε το 16YM ως CRF1000L Africa Twin – ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο, εν τούτοις κληρονόμησε την ουσία και το πνεύμα που έκαναν την πρώτη τόσο δημοφιλή.

Η ισορροπία ισχύος και ελαφρού βάρους ήταν βασικό συστατικό του ελκυστικού χαρακτήρα της τότε, όπως και τώρα. Με μία μοναδική, αθλητική εμφάνιση, έναν απολαυστικό, εύχρηστο κινητήρα και ένα ικανό, άνετο πλαίσιο, η CRF1000L Africa Twin αποδείχτηκε μία πραγματικά σύγχρονη μοτοσυκλέτα παντός εδάφους και αγαπήθηκε από τους φίλους των ταξιδιών περιπέτειας ανά τον κόσμο, αλλά και από όσους τη χρησιμοποιούν ως ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη ή για διήμερες αποδράσεις. Από τότε που επέστρεψε στην αγορά, οι πωλήσεις της Africa Twin ξεπερνούν τις 85.000 μονάδες.

Το 18YM, η Africa Twin, σε έκδοση τόσο με χειροκίνητο όσο και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT), απέκτησε ηλεκτρονική διαχείριση γκαζιού Throttle By Wire (TBW) και 4 riding modes, περισσότερες επιλογές ρύθμισης του συστήματος Honda Selectable Torque Control (HSTC), και εξελιγμένη εισαγωγή και εξαγωγή για βελτιωμένη απόκριση και ήχο κινητήρα. Από την ίδια πλατφόρμα γεννήθηκε η Africa Twin Adventure Sports, με τις ίδιες αναβαθμίσεις αλλά με βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης, αυξάνοντας τις δυνατότητές της για μακρινές off-road διαδρομές.

Το 20YM, η υιοθέτηση ενός κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας 1084κ.εκ, και μεγαλύτερης διαδρομής, σηματοδότησε ένα ακόμα ορόσημο στην εξέλιξη της Africa Twin. Η ίδια η CRF1100L Africa Twin* επανασχεδιάστηκε με επιθετικό στυλ rally και ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στον off-road χαρακτήρα. Η άνεση για touring χρήση, η τεχνολογία και οι ικανότητες της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports βελτιώθηκαν περαιτέρω, μεταξύ άλλων με την επιλογή του προαιρετικού συστήματος ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (SHOWA EERA).

Το 22YM, η Africa Twin απέκτησε νέες ρυθμίσεις DCT για πιο ομαλό χειρισμό στις δύο πρώτες σχέσεις και μία νέα, πιο συμπαγή σχεδίαση ζελατίνας και εντυπωσιακά πιο μοντέρνα γραφικά ‘Cracked Terrain.

Το 24YM σηματοδοτεί άλλο ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης για την CRF1100L Africa Twin Adventure. Η ανανεωμένη δυναμική του πλαισίου που βασίζεται σε έναν νέο εμπρός τροχό 19 ιντσών, στη βελτιωμένη ισχύ και ροπή του κινητήρα, στις περαιτέρω αναβαθμίσεις του DCT και στην πιο μυώδη νέα εμφάνιση προάγουν το μοντέλο στο επόμενο επίπεδο για άλλη μια φορά.  

Επισκόπηση

Η 24YM CRF1100L Africa Twin Adventure Sports μοιράζεται κάποια κοινά χαρακτηριστικά, όπως το πλαίσιο και τον κινητήρα, με την CRF1100L Africa Twin η οποία έχει off-road προσανατολισμό. Στον αντίποδα, η Adventure Sports έχει διαφορετική προσωπικότητα και στόχους και συγκεκριμένα να προσφέρει στους αναβάτες πραγματικές δυνατότητες για διηπειρωτικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου. 

Για το 24YM, το σύστημα ανάρτησης Showa EERA προσφέρει βέλτιστο, συνεχώς ρυθμιζόμενο έλεγχο απόσβεσης. Τέσσερα προεπιλεγμένα προφίλ – SOFT, MID, HARD και OFF-ROAD – καλύπτουν κάθε είδους οδηγική κατάσταση, ενώ το USER mode προσφέρει δυνατότητα περαιτέρω εξατομίκευσης. Η προφόρτιση του πίσω ελατηρίου μπορεί τώρα να ρυθμίζεται εν κινήσει.

 Το 24YM, το μοντέλο υιοθετεί επίσης έναν μπροστινό τροχό 19 ιντσών (αντί για 21 ιντσών) με φαρδύτερο ελαστικό 110/80-19 (από 90/90-21). Αυτή η ρύθμιση προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση και ανατροφοδότηση του μπροστινού ελαστικού για καλύτερη σταθερότητα και άνεση στο δρόμο όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Η σέλα έχει βελτιωμένο πάχος μαξιλαριού για μεγαλύτερη άνεση και τοποθετείται χαμηλότερα, στα 835/855 χιλιοστά. Η διαδρομή της ανάρτησης, εμπρός και πίσω, έχει μειωθεί στα 210/200mm, επίσης για βελτιωμένη ικανότητα χειρισμού στο δρόμο και ευκολότερη πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος.

Για την ενίσχυση της επιτάχυνσης, ειδικά με δύο αναβάτες και όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως φορτωμένοι, ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί - μέσω της εξέλιξης των συστημάτων εισαγωγής, καύσης και εξαγωγής - ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στα 102 PS (75kW).

Τον touring χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας έρχεται να υποστηρίζει ιδανικά το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου των 24,8 λίτρων, η εκτεταμένη προστασία από τον άνεμο (τόσο από το επανασχεδιασμένο άνω φέρινγκ όσο και από τα πλαϊνά του πάνελ), η ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις, το μεγάλο προστατευτικό του κάρτερ, η αλουμινένια πίσω σχάρα καθώς και οι τροχοί με tubeless ελαστικά. Η παροχή ACC και τα θερμαινόμενα γκριπ περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.  

Το DCT έχει εξελιχθεί ώστε να εξασφαλίζει μία πιο φυσική και ανάλαφρη αίσθηση τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) έξι αξόνων ελέγχει όχι μόνο το HSTC 7 επιπέδων αλλά και το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του εμπρός τροχού (Wheelie Control) 3 επιπέδων, το Cornering ABS (με ρύθμιση off-road), το Rear Lift Control (σύστημα αποφυγής ανύψωσης πίσω τροχού) και το σύστημα του DCT που αναγνωρίζει πότε η μοτοσυκλέτα στρίβει. Υπάρχουν τέσσερα προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης URBAN, TOUR, GRAVEL και OFF-ROAD. 

Σχεδιασμένο για πλήρη έλεγχο, το τρίγωνο της θέσης οδήγησης διαμορφώνεται από μία λεπτή σέλα και το ψηλό τιμόνι. Δύο Φώτα Ημέρας LED - Dual LED Daytime Running Lights (DRL) προσφέρουν βέλτιστη ορατότητα, προς όφελος της ασφάλειας. Το Cruise control ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Μία έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” κρατά ενήμερο τον αναβάτη για όλες τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, και είναι συμβατή με Apple CarPlay®, Android Auto® και συνδεσιμότητα Bluetooth

Σχεδιασμένο για πλήρη έλεγχο, το τρίγωνο της θέσης οδήγησης διαμορφώνεται από μία λεπτή σέλα με αυξημένο πάχος μαξιλαριού και ψηλό τιμόνι. Δύο Φώτα Ημέρας LED - Dual LED Daytime Running Lights (DRL) περιλαμβάνουν Cornering Lights τριών σταδίων – που προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτισμού στη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας βέλτιστη ορατότητα και βελτιώνοντας την ασφάλεια. Cruise control και θερμαινόμενα γκριπ ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό. Μία έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” κρατά ενήμερο τον αναβάτη για όλες τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, και είναι συμβατή με Apple CarPlay®, Android Auto® και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Για 24YM the CRF1100L Africa Twin Adventure Sports θα διατίθεται σε τρεις επιλογές χρωμάτων με τολμηρά γραφικά, που θα περιλαμβάνουν τολμηρά, big logo γραφικά. 

Matt Ballistic Black Metallic

Pearl Glare White (Tricolour)

Πλαίσιο

- Ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA) ως στάνταρ εξοπλισμός

- Νέος εμπρός τροχός 19-ιντσών και ελαστικό με διάσταση 110/80-19 για βελτιωμένη συμπεριφορά στο δρόμο

- Ελαφρύ πλαίσιο, με βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο και ελαφρύ άκαμπτο ψαλίδι τύπου CRF450R για εξαιρετική πρόσφυση του πίσω τροχού και αίσθηση

- Έλεγχος μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας IMU της Bosch, το cornering ABS παρέχει σιγουριά στο φρενάρισμα και διαθέτει ρύθμιση off-road

Η ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA) ήταν προαιρετική επιλογή για την προηγούμενη CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Τώρα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό 24YM. 

Το σύστημα ανάρτησης παρέχει αυτόματα τη βέλτιστη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με την ταχύτητα μεταβολής της διαδρομής της. Λειτουργεί Προσαρμόζοντας το επίπεδο απόσβεσης λαμβάνοντας πληροφορίες από τρεις πηγές: την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας (από την ECU), τη στάση και θέση της μοτοσυκλέτας (από την μονάδα μέτρησης αδράνειας) και τη συμπεριφορά του πιρουνιού (από τον αισθητήρα διαδρομής). Η μονάδα ελέγχου ανάρτησης (Suspension Control Unit) προσαρμόζει ανάλογα τη συμπεριφορά της ανάρτησης μέσα σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,015 δευτερόλεπτα) από την πραγματοποίηση αυτών των υπολογισμών.

Χάρη στην ευελιξία του συστήματος, η ρύθμιση της απόσβεσης μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να αλλάζει καθώς μεταβάλλεται η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας - επιτρέποντας, για παράδειγμα, πιο σφικτή απόσβεση σε υψηλότερες ταχύτητες. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η ‘προετοιμασία’ της ανάρτησης της μοτοσυκλέτας για προσγείωση από ένα άλμα ή η μείωση της ‘βύθισης’ σε ένα δυνατό φρενάρισμα.

Πολύ απλά, το σύστημα Showa EERA™ σημαίνει ότι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει άνεση σε χαμηλές ταχύτητες, σταθερότητα σε υψηλές, σπορ επιδόσεις στο δρόμο και απόκριση σε εκτός δρόμου διαδρομές, μέσω του ανάλογου πλήκτρου στην οθόνη αφής. 

Διατίθενται πέντε modes για τη ρύθμιση της ανάρτησης:

Το MID βρίσκεται μεταξύ σφικτού και μαλακού, για εύκολο χειρισμό σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Urban.

Το HARD παρέχει σταθερότητα και άμεση απόκριση και διαθέτει την πιο σφικτή απόσβεση για ταξίδια με δύο άτομα και πλήρες φορτίο. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Tour.

Το SOFT προσφέρει άνετη και ασφαλή οδήγηση σε κακές επιφάνειες παρέχοντας τη χαμηλότερη δύναμη απόσβεσης. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Gravel.

Το OFF-ROAD παρέχει βέλτιστες επιδόσεις στο χώμα, με σταδιακά αυξανόμενη απόσβεση του πιρουνιού σε σχέση με την ταχύτητα μεταβολής της διαδρομής του και πιο σφιχτή απόσβεση του πίσω αμορτισέρ. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Off-road.

Ενώ οι παραπάνω ρυθμίσεις της ανάρτησης επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με το riding mode, στο προφίλ USER ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση του ελατηρίου με ακρίβεια, σε 24 βήματα, μπροστά και πίσω.

Βελτιώνοντας την πρόσφυση μπροστά, αλλά και την άνεση και τη σταθερότητα τόσο σε σπορ οδήγηση με έναν αναβάτη όσο και σε touring διαδρομές με δύο άτομα, ο νέος εμπρός τροχός των 19 ιντσών συνδυάζεται με ελαστικό σε διάσταση 110/80-19 (προηγουμένως 90/90-21). Ο πίσω τροχός έχει διάσταση 150/70-18. Η διαδρομή της ανάρτησης έχει επίσης μειωθεί, εμπρός και πίσω, στα 210/200mm (από 230mm/220mm) ώστε να εναρμονίζεται με την αναβαθμισμένη δυναμική χειρισμού στο δρόμο του νέου εμπρός τροχού και ελαστικού. Η μείωση της διαδρομής της χαμηλώνει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας και βελτιώνει τόσο την ευελιξία σε αργές ταχύτητες κίνησης όσο και την πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος.

Η σχεδίαση του ατσάλινου ημίδιπλου πλαισίου ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στις off-road ικανότητες και την all-around συμπεριφορά στο δρόμο. Η ακαμψία γύρω από την κεφαλή του τιμονιού έχει βελτιστοποιηθεί για καλύτερη αίσθηση πρόσφυσης από το εμπρός τμήμα. Οι κεντρικές δοκοί είναι πιο λεπτές και ευθείες, χωρίς εμπρός εγκάρσια δοκό. Ένα βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο εξοικονομεί βάρος. Η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. (30χλστ. λιγότερο από της CRF1100L Africa Twin), με το μεταξόνιο στα 1550 χλστ. και κάστερ/ίχνος στις 27,5° /106mm (από 1574χλστ./27.5°/113χλστ.). Το βάρος με όλα τα υγρά είναι 243 κιλά (253kg για την έκδοση DCT).

Το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, που είναι εμπνευσμένο από την σχεδίαση του αντίστοιχου της CRF450R, μεγιστοποιεί την πρόσφυση του πίσω τροχού και την αίσθηση του αναβάτη. Οι εσωτερικές πλάκες των σημείων έδρασης του ψαλιδιού χρησιμοποιούν ατσάλι υψηλής αντοχής 600MPa και ο πάνω εγκάρσιος σωλήνας που τις συνδέει λειτουργεί και ως πάνω βάση για το αμορτισέρ (μέσω ενός σφαιρικού συνδέσμου), βελτιώνοντας την αίσθηση για την πρόσφυση του πίσω τροχού.

Το κλειδί για τις επιδόσεις της Africa Twin είναι μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) Bosch MM7.10 έξι αξόνων, η οποία βρίσκεται στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και μετρά σε πραγματικό χρόνο τη γωνία/ταχύτητα κατά τον διαμήκη, εγκάρσιο και κατακόρυφο άξονα. Έτσι βοηθά στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω τροχού μέσω των TBW και HSTC, και της ανύψωσης του εμπρός τροχού μέσω του Wheelie Control. Αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας της ανάρτησης EERATM.

Η διαχείριση του Cornering ABS (το οποίο διαθέτει νέες ρυθμίσεις για το 24YM για να ταιριάζει με τον νέο τροχό και την αναθεωρημένη ανάρτησης πραγματοποιείται από την IMU. Αυτή λαμβάνει υπόψη την κλίση της μοτοσικλέτας, την επιβράδυνση (από τους αισθητήρες ταχύτητας στον εμπρός/πίσω τροχό) και συμπεριλαμβάνει στην εξίσωση τον βαθμό ολίσθησης του εμπρός και του πίσω τροχού για τη διαχείριση της πίεσης πέδησης. Κατά τον ίδιο τρόπο, εάν ανιχνεύσει ξαφνική ανύψωση του πίσω τροχού, ελέγχει έξυπνα την πίεση πέδησης για να διατηρηθεί η ευστάθεια. Διαθέσιμη είναι και μια ρύθμιση του ABS για off-road χρήση, ενώ εάν χρειαστεί το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, εφόσον η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη.

Μπροστά, συμπαγείς, διαιρούμενες και ακτινικά τοποθετημένες, 4πίστονες δαγκάνες συνδυάζονται με πλευστούς ‘wave’ δίσκους 310 mm και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. Ο πίσω ‘wave’ δίσκος των 256 mm διαθέτει ειδική διάτρηση και διαμόρφωση για βέλτιστο έλεγχο του πίσω τροχού.

Ακτινωτές ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω (από ανοξείδωτο ατσάλι) συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 110/80R19M/C 59V και 150/70-R18M/C 70H – που τώρα είναι tubeless, για ευκολότερες επισκευές χωρίς να πρέπει να αφαιρεθεί ο τροχός. Ελαστικά Bridgestone Battlax Adventure A41 είναι εγκεκριμένα ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (OEM). Ελαστικά με ανάγλυφο πέλμα (block pattern) (Michelin Anakee Wild 110/80R19M/C 59R TL και 150/70 18M/C 70R TL) είναι επίσης εγκεκριμένα για τοποθέτηση.


Κινητήρας

- Δικύλινδρος κινητήρας 1.084κ.εκ. αποδίδει ροπή αυξημένη κατά 7% (112Nm) και περισσότερη ισχύ και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές

- Η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί σε 10.5:1, ταυτόχρονα με νέες ρυθμίσεις για την ECU, τον χρονισμό των βαλβίδων, την εισαγωγή και την εξαγωγή

- 8-βάλβιδη κεφαλή Unicam, ημίξηρο κάρτερ, μονόδρομος συμπλέκτης (slipper)

Ο 8-βάλβιδος παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει ισχύ 102 PS (75kW) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 112Nm στις 5.500 σ.α.λ. (αυξημένη σε σχέση με τα 105Nm στις 6.250 σ.α.λ.). Η διάμετρος παραμένει στα 92 χλστ. με διαδρομή 81,5 χλστ., ενώ η σχέση συμπίεσης είναι τώρα 10.5:1 (από 10.1:1). ). Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, υπάρχει σημαντική αύξηση στην απόδοση της ισχύος - και κυρίως της ροπής – από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές.


Σύγκριση Ισχύος και Ροπής της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Οι αυλοί εισαγωγής έχουν διάμετρο 35mm από 29mm για καλύτερη εισροή του αέρα, ενώ τα δύο εσωτερικά trumpets που τροφοδοτούν αέρα από το φιλτροκούτι είναι μακρύτερα κατά 65mm. Η πεταλούδα γκαζιού έχει διάμετρο 46mm τροφοδοτώντας τους αυλούς εισαγωγής, ενώ η διάμετρος και η γωνία των αυλών εισαγωγής ευθυγραμμίζονται ώστε να προσφέρουν ένα ομαλό προφίλ εισαγωγής αέρα. Οι νέες, βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις για την ECU και τη γωνία των μπεκ προσφέρουν άμεσο ψεκασμό στους θαλάμους καύσης με τα δύο μπουζί.

Το σύστημα βαλβίδων SOHC Unicam της Honda προέρχεται από την (αγωνιστικών προδιαγραφών MX) CRF450R και η χαμηλή θέση του χυτού εκκεντροφόρου συμβάλει στις συμπαγείς διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής και κατά συνέπεια ολόκληρης της μονάδας του κινητήρα. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν διάμετρο 10,1 χλστ., και οι βαλβίδες εξαγωγής 9,3 χλστ. Τα αλουμινένια χιτώνια των κυλίνδρων εξοικονομούν βάρος, ενώ ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης παράγουν το χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα.

Οι στροφαλοθάλαμοι χωρίζονται οριζόντια. Η αντλία νερού είναι έξυπνα τοποθετημένη στο κέλυφος του συμπλέκτη με ένα θερμοστάτη ενσωματωμένο στην κυλινδροκεφαλή. Οι εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο και DCT μοιράζονται κοινούς στροφαλοθαλάμους με ελάχιστες εξωτερικές διαφορές. Οι αντλίες νερού και λαδιού παίρνουν κίνηση από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί ημίξηρο κάρτερ, ενώ το λάδι βρίσκεται σε ειδικό χώρο χαμηλά στο στροφαλοθάλαμο. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιείται ένα πιο ρηχό κάρτερ μειώνοντας το συνολικό ύψος του κινητήρα. Επειδή η αντλία παροχής λαδιού είναι τοποθετημένη μέσα στο χώρο του κάρτερ από τον οποίο διανέμει το λάδι, δεν απαιτείται σωλήνωση με παροχή πίεσης. Οι κραδασμοί 2ης τάξης εξουδετερώνονται λόγω της διαφοράς φάσης των εμβόλων, ενώ οι κραδασμοί 1ης τάξης εξουδετερώνονται με τη χρήση διπλών αντικραδασμικών αξόνων.

Το αλουμινένιο κέντρο και η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη φέρουν έκκεντρα ‘υποβοήθησης’ που διευκολύνουν τα ανεβάσματα των σχέσεων και έκκεντρα ‘ολίσθησης’ που εμπλέκονται στην επιβράδυνση και τα κατεβάσματα. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων αντιγράφει τον σχεδιασμό του συστήματος της CRF450R για μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την αλλαγή σχέσεων.

Το τελικό της εξάτμισης έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά σε συνάρτηση με τις αλλαγές στην πλευρά της εισαγωγής και για βελτίωση της οδηγησιμότητας. Είναι ελαφρύτερο σε σχέση με προηγούμενο, με τη νέα εσωτερική δομή να προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και να παράγει μια ευχάριστη παλμική χροιά στις χαμηλότερες στροφές. Μία ακόμα αλλαγή για το 24YM είναι η ρύθμιση του ήχου ώστε να επιτυγχάνονται μπάσες νότες στις υψηλές στροφές.

Ηλεκτρονικά Διαχείρισης Κινητήρα & Πλαισίου

- Τα επίπεδα παρέμβασης HSTC τα οποία διαχειρίζεται η IMU εστιάζουν στην off-road χρήση

- Το Wheelie Control περιλαμβάνει 3 επίπεδα και διαχείριση από την IMU

- Τέσσερα προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD

- Δύο προγράμματα USER επιτρέπουν πλήρη εξατομίκευση προφίλ οδήγησης

 Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι Throttle By Wire (TBW) και η μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων (IMU) βρίσκονται στην καρδιά του ηλεκτρονικού πακέτου. Για το 24YM, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί προσφέροντας βελτιωμένη αίσθηση, ενώ περιλαμβάνει 4 επίπεδα ισχύος και 3 επίπεδα φρένου κινητήρα. Υπάρχουν επτά επίπεδα ρύθμισης του HSTC, αλλά το ποσοστό παρέμβασης κάθε επιπέδου έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνάδει με τα δεδομένα που δέχεται σε πραγματικό χρόνο από την IMU. Η κλιμάκωση των επιπέδων έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορεί ο αναβάτης να επιλέγει το βαθμό ολίσθησης του πίσω τροχού για αποδοτική off-road οδήγηση. Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως.

Το Wheelie Control είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Με τη μονάδα IMU να μετρά την τιμή και το ρυθμό μεταβολής της γωνίας κατά τον διαμήκη άξονα, και σε συνδυασμό με τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα μέσω του TBW, ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει μεταξύ 3 επιπέδων παρέμβασης. Το Επίπεδο 1 επιτρέπει την επιθυμητή ανύψωση του τροχού, αλλά καταστέλλει οποιαδήποτε ξαφνική κίνηση. Το Επίπεδο 3 σταματά την οποιαδήποτε ανύψωση του εμπρός τροχού και το Επίπεδο 2 είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ των δύο. Όπως το HSTC, το Wheelie Control μπορεί επίσης να απενεργοποιείται εντελώς.

Υπάρχουν τέσσερις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD για την κάλυψη των περισσοτέρων οδηγικών συνθηκών και καταστάσεων και δύο ρυθμίσεις USER για εξατομίκευση από τον αναβάτη. Ακόμα και με τα προεπιλεγμένα riding modes, κάποιες παράμετροι μπορούν να μεταβληθούν ως εξής: HSTC μεταξύ των επιπέδων 1-7 (και απενεργοποίηση), Wheelie Control μεταξύ των επιπέδων 1-3 (και απενεργοποίηση) και μοτίβο αλλαγών για το κιβώτιο DCT S μεταξύ των επιπέδων 1-3.

Το TOUR συνδυάζει το υψηλότερο επίπεδο ισχύος (1), για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές με μεσαίο Φρένο Κινητήρα (2) και ενεργό Cornering ABS στο δρόμο

Το URBAN είναι κατάλληλο για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών απαιτήσεων και χρησιμοποιεί μεσαίο επίπεδο Ισχύος (2) και Φρένο Κινητήρα (2) με ενεργό Cornering ABS στο δρόμο.

Το GRAVEL προσφέρει το χαμηλότερο επίπεδο Ισχύος (4) και Φρένο Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: στην περίπτωση αυτή, το ABS στο πίσω φρένο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Το OFF-ROAD χρησιμοποιεί μικρομεσαίο επίπεδο Ισχύος (3) και το χαμηλότερο επίπεδο Φρένου Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: το ABS στο πίσω φρένο μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Τα USER 1 & 2 modes προσφέρουν στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει από δύο διαφορετικές εξατομικευμένες ρυθμίσεις – επιλογή μεταξύ επιπέδων Ισχύος 1-4 και Φρένου Κινητήρα 1-3, και επιπλέον HSTC, Wheelie Control και παραμέτρων ABS on-road/off-road. Το USER 1 ξεκινά με επίπεδο Ισχύος και Φρένου Κινητήρα 2, το USER 2 χρησιμοποιεί επίπεδο Ισχύος 4 και Φρένο Κινητήρα 3.

Πίνακας των Rider Modes

 Rider Mode

Ισχύς

Φρένο κινητήρα

ABS

Διακόπτης G

HSTC

Wheelie Control

TOUR

1

2

On-road

Μη ενεργοποιημένος

Προσαρμογή στις προτιμήσεις του αναβάτη

0-7

Προσαρμογή στις προτιμήσεις του αναβάτη

0-3

URBAN

2

2

GRAVEL

4

3

Off-road

OFF-ROAD

3

3

Ενεργοποιημένος

USER 1 & 2

1-4

1-3

Οποιοδήποτε

Οποιοδήποτε

 

Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη (DCT)

Απλό και άμεσο’ σύστημα προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στη Χειροκίνητη Επιλογή (MT) ή στο Αυτόματο (Automatic) D και S πρόγραμμα

- Το σπορ πρόγραμμα S (με 3 επίπεδα) κρατά τις στροφές πιο ψηλά στην επιτάχυνση και κατεβάζει σχέση ταχύτερα από το D, για πιο σπορ οδήγηση

- Ο διακόπτης G προσφέρει περισσότερη αίσθηση πρόσφυσης σε συνθήκες off-road

- Η ανίχνευση της κλίσης του δρόμου προσαρμόζει το μοτίβο των αλλαγών ταχυτήτων ανάλογα με το βαθμό κλίσης

- Η IMU επιτρέπει επίσης λειτουργία ανίχνευσης στροφής για βελτιωμένους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων

 

Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 240.000 μοτοσυκλέτες με DCT σε όλη την Ευρώπη από τότε που το σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην VFR1200F, το 2009. Το ότι χαίρει υψηλής αποδοχής αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 2023 οι DCT εκδόσεις της CRF1100L Africa Twin Adventure Sport συγκέντρωσαν το 71% των πωλήσεων του μοντέλου.

Για το 24YM, το DCT της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports έχει εξελιχθεί ώστε να εξασφαλίζει μία πιο φυσική και ανάλαφρη αίσθηση τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στην αλλαγή από πρώτη σε δεύτερη σχέση. Αυτό επιτεύχθηκε με βελτιώσεις στον υδραυλικό έλεγχο για καλύτερη απόκριση του συμπλέκτη. 

Το σύστημα έχει ρυθμιστεί ώστε να αξιοποιεί την αυξημένη ροπή του κινητήρα, κατεβάζοντας ταχύτητα νωρίτερα. Χρησιμοποιεί επίσης μία λειτουργία ανίχνευσης της κλίσης της μοτοσυκλέτας σε μια στροφή. Σε αυτή την περίπτωση η μονάδα IMU προσαρμόζει με διακριτικό τρόπο το πρόγραμμα αλλαγής των ταχυτήτων παρέχοντας μια πιο φυσική αίσθηση. Αυτή η λειτουργία έχει επίσης βελτιωθεί για το 24YM.

Το DCT εξασφαλίζει αξιόπιστες, πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και 5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο - για εξοικονόμηση χώρου.

Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης αποσυμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενώ ταυτοχρόνως εμπλέκεται ο δεύτερος.

Το αποτέλεσμα είναι αξιόπιστες, γρήγορες και απρόσκοπτες αλλαγές ταχυτήτων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την ισχύ στον πίσω τροχό σε κάθε αλλαγή ταχύτητας χωρίς διακοπές, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές ταχυτήτων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές ταχυτήτων να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση.

Περαιτέρω πλεονεκτήματα, όπως η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δε μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η λιγότερο κουραστική οδήγηση στην πόλη και η δυνατότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος αυξάνουν τη δημοτικότητα του DCT.

Προσφέρονται τρία προγράμματα λειτουργίας. Το MT δίνει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη, ο οποίος μπορεί να αλλάζει κατά βούληση σχέσεις, από τους αντίστοιχους διακόπτες στο τιμόνι. Το αυτόματο πρόγραμμα D είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο και εξασφαλίζει βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο S διαθέτει τρία επίπεδα λειτουργίας για πιο σπορ οδήγηση, καθώς η κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) επιτρέπει στον κινητήρα αφενός να ανεβάζει υψηλότερες στροφές πριν το πέρασμα στην αμέσως επόμενη σχέση, αφετέρου να κατεβάζει νωρίτερα ταχύτητα στην επιβράδυνση, για πρόσθετο φρένο κινητήρα.

Τόσο στο D mode όσο και στο S mode, το DCT επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εφόσον χρειαστεί. Ο αναβάτης, αρκεί να επιλέξει τη σχέση που επιθυμεί κινώντας προς τα πάνω ή προς τα κάτω το διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Το DCT επανέρχεται σε αυτόματη λειτουργία σε χρόνο ανάλογο με το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου.

Το κιβώτιο DCT για την Africa Twin Adventure Sports ES είναι πλήρως εξοπλισμένο έτσι ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις σε ταξίδια περιπέτειας χάρη στη λειτουργία ‘εκτός δρόμου’, η οποία ενεργοποιείται από το διακόπτη G μέσω της οθόνης αφής TFT. Ενεργοποιώντας τον διακόπτη G σε οποιοδήποτε riding mode, το πατινάρισμα του συμπλέκτη περιορίζεται με αποτέλεσμα τη βελτίωση της πρόσφυσης και του ελέγχου της μοτοσυκλέτας στις αλλαγές ταχυτήτων.

Μία ακόμη λειτουργία του DCT είναι η αναγνώριση της κλίσης του οδοστρώματος με βάση την οποία προσαρμόζεται το μοτίβο των αλλαγών σχέσεων, για ακόμα καλύτερο έλεγχο από τον αναβάτη .

 

Στυλ & Εξοπλισμός

- Νέα σχεδίαση του επάνω μέρος τουφέρινγκ προσδίδει μυώδη εμφάνιση και βελτιώνει την προστασία από τον αέρα

- Συμπαγής ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος 

- Ρεζερβουάρ καυσίμου 24,8 λίτρων, αλουμινένια ένθετα, πίσω σχάρα και ποδιά κινητήρα

- Φώτα ημέρας Daytime Running Lights (DRL) με Cornering Lights

- Cruise control, θερμαινόμενα γκριπ και παροχή ACC

- Οθόνη αφής TFT - Multi Information Display (MID) 6,5” 

- Apple CarPlay® και Android Auto® επιτρέπουν τη χρήση ενός smartphone μέσω της MID

 

Σχεδιασμένη για μεγάλα ταξίδια, η 24YM Africa Twin Adventure Sports διαθέτει εκτεταμένο εμπρός φέρινγκ, το οποίο είναι επανασχεδιασμένο με πιο επιθετικές γραμμές με σκοπό τη βελτιωμένη προστασία του πάνω μέρους του σώματος από τον αέρα και την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Εδράζει μία συμπαγή, ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα σε 5 θέσεις, που αυξάνει την ορατότητα προσφέροντας παράλληλα άφθονη προστασία.

Η σέλα είναι επίσης νέα και χρησιμοποιεί γέμισμα από αφρό ουρεθάνης αυξημένου πάχους κατά 15 mm με βελτιστοποιημένη πυκνότητα για μείωση της κόπωσης του αναβάτη σε μεγάλες αποστάσεις και μεγαλύτερη κατά 8% επιφάνεια. Η ρύθμιση ύψους χωρίς εργαλεία είναι 835 ή 855. Υπάρχει επίσης ένα αξεσουάρ χαμηλής σέλας, το οποίο μειώνει το ύψος της σέλας στα 795/815mm.

Με χωρητικότητα 24,8 λίτρων, το ρεζερβουάρ καυσίμου προσφέρει δυνητικά αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων, χάρη στην κατανάλωση των 4,9 λίτρων/100 χιλιόμετρα (20,5 χιλιόμετρα/λίτρο) (λειτουργία WMTC). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα μεγάλο προστατευτικό κάρτερ και μία πίσω αλουμινένια σχάρα.

Δύο προβολείς LED τοποθετούνται ψηλά, προσφέροντας μία ισχυρή φωτεινή δέσμη και τα φώτα ημέρας Daytime Running Lights (DRL) προσαρμόζονται αυτόματα στην ένταση του φωτισμού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας την ασφάλεια ανεξαρτήτως συνθηκών. Για πρόσθετη ασφάλεια, η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports φέρει φώτα στροφής τριών σταδίων που χρησιμοποιούν την ταχύτητα και τη γωνία κλίσης (έλεγχος μέσω IMU) για αυτόματη προσαρμογή της περιοχής που θα φωτιστεί όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει. Μεγάλα προστατευτικά χεριών (χούφτες) περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει όλα τα συστήματα της Africa Twin, ενώ τα προφίλ οδήγησης (riding modes­) επιλέγονται από το πάνω αριστερό τμήμα της. Η οθόνη MID μπορεί επίσης να εξατομικεύεται για να προβάλλει διάφορα επίπεδα πληροφοριών σχετικά με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, ενώ λειτουργεί ακόμα και όταν ο αναβάτης φορά γάντια.

Η οθόνη MID ενσωματώνει τα Apple CarPlay® και Android Auto®, που επιτρέπουν τη χρήση ενός smartphone μέσω της οθόνης αφής. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης και απεικόνισης των εφαρμογών πλοήγησης, ενώ τηλεφωνικές κλήσεις μπορούν να πραγματοποιούνται μέσω ακουστικών Bluetooth στο κράνος. Το ίδιο το smartphone συνδέεται σε μία θύρα φόρτισης USB στη δεξιά πλευρά της οθόνης MID. Hands-free ασύρματη συνδεσιμότητα Bluetooth προσφέρεται προαιρετικά, ενώ όλοι οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από το χειριστήριο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Οι εμπρός και πίσω δείκτες πορείας (φλας) έχουν λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS). Σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα με ταχύτητα πάνω από 50 χλμ./ώρα, τα αλάρμ αναβοσβήνουν γρήγορα για να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς ότι ένα απότομο δυνατό φρενάρισμα είναι σε εξέλιξη. Επίσης περιλαμβάνουν μία λειτουργία αυτόματης ακύρωσης (auto-cancel): αντί της χρήσης ενός απλού χρονοδιακόπτη, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε να απενεργοποιήσει τα φλας ανάλογα με την κατάσταση. Η λειτουργία αυτόματης ακύρωσης (auto-cancel) μπορεί να απενεργοποιείται. Το cruise control περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης σε μακριά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Μια νέα υψηλής απόδοσης, ελαφριά και συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου είναι στάνταρ, συμβάλλοντας στην καλύτερη κατανομή της μάζας.

 

Αξεσουάρ

- Μεγάλη ποικιλία γνήσιων αξεσουάρ Honda έτοιμων για χρήση, από προστατευτικά ρεζερβουάρ μέχρι ολοκληρωμένες λύσεις αποσκευών με Βαλίτσες/Top Box που ταιριάζουν γάντι στην Africa Twin

- Πακέτα Rally, Adventure, Urban και Travel Packs διευκολύνουν την εξατομίκευση

- Πλήρης συμβατότητα για όλη τη γκάμα

 Για μια μοτοσυκλέτα όπως η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, η οποία πρόκειται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα, τα αξεσουάρ έχουν μεγάλη σημασία για τον ιδιοκτήτη. Και η γκάμα της Honda εμπλουτίζεται κάθε χρόνο, με το κάθε εξάρτημα, ανεξαρτήτως μεγέθους, να δημιουργείται με γνώμονα τη χρήση από τον πελάτη, να σχεδιάζεται από μηχανικούς του τμήματος R&D στην Ιαπωνία και να κατασκευάζεται σε κέντρα της Honda σε όλο τον κόσμο σύμφωνα με αυστηρά πρότυπα.

Είναι επίσης εύκολο για τον αγοραστή να διαμορφώσει την Africa Twin του σύμφωνα με τις επιθυμίες του, μέσω των πακέτων αξεσουάρ. Βασισμένα σε τέσσερα διαφορετικά προφίλ χρήσης και χάρη στην πλήρη συμβατότητά τους, παρέχουν σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε ιδιοκτήτης, επιλέγοντας πακέτα ή μεμονωμένα αξεσουάρ, μπορεί να δημιουργήσει την απόλυτα δική του Africa Twin.

 Rally Pack

Είναι σχεδιασμένο για να ενισχύει την αντοχή και την απόδοση της μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου. Το πακέτο διαθέτει φαρδιά μαρσπιέ Rally για επιπλέον έλεγχο και προστατευτικά κινητήρα / γρίλιας ψυγείου για ελαχιστοποίηση των ζημιών. Για την Africa Twin με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το πακέτο περιλαμβάνει Quickshifter, και για την έκδοση DCT, λεβιέ ταχυτήτων στο πόδι. Οι ασορτί προεκτάσεις χούφτας παρέχουν προστασία από τις καιρικές συνθήκες, ενώ οι ρίγες στους τροχούς προσθέτουν μια αποκλειστική, χρωματική πινελιά στη συνολική εμφάνιση.

 Adventure Pack

Πλήρης εξοπλισμός για μακρινά ταξίδια. Οι νέοι εμπρός πλευρικοί σωλήνες προστατεύουν το σώμα της μοτοσυκλέτας και είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο ατσάλι 25 mm με γυαλισμένη, ηλεκτρολυτική επίστρωση που είναι ανθεκτική στη διάβρωση και καθαρίζεται εύκολα. Λόγω αυτών, τα δύο φώτα ομίχλης τοποθετούνται σε υψηλότερη, πιο επιθετική θέση από ό,τι στα προηγούμενα μοντέλα. Μια τσάντα ρεζερβουάρ 4,5 λίτρων προσφέρει έναν ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο με εύκολης πρόσβαση, ενώ τα νέα πλαϊνά προστατευτικά ρεζερβουάρ προστατεύουν το χρώμα από γρατζουνιές που μπορούν να προκληθούν από τα γόνατα του αναβάτη και παρέχουν πρόσθετο grip κατά την off-road οδήγηση.

 Urban Pack

Διατίθεται σε δύο εκδόσεις – με πλαστικά ή αλουμινένια αξεσουάρ. Στην πρώτη περίπτωση, μία νέας σχεδίασης ρίγα κοσμεί το Top Box των 58L (χωρά 2 full-face κράνη), η οποία συνοδεύεται από βάση μεταφοράς, στήριγμα πλάτης συνοδηγού και εσωτερική τσάντα. Το αλουμινένιο Top Box των 42L διαθέτει τη δική του βάση μεταφοράς και εσωτερική τσάντα. Τέλος, ένα κεντρικό σταντ διευκολύνει τη συντήρηση του πίσω τροχού/αλυσίδας

Travel Pack

Όπως το Urban Pack, το Travel Pack διατίθεται με πλαστικά ή αλουμινένια αξεσουάρ. Οι πλαστικές βαλίτσες των 40L αριστερά / 30L δεξιά - επίσης με τις νέας σχεδίασης ρίγες - περιλαμβάνουν εσωτερικές τσάντες one-size. Οι αλουμινένιες βαλίτσες των 37L αριστερά / 33L δεξιά συνοδεύονται από βάσεις στήριξης και ατομικές εσωτερικές τσάντες δεξιά/αριστερά. Τα μαρσπιέ συνεπιβάτη Comfort αποτελούν την τελική πινελιά. 

Επιλογές σέλας

Μία επιλογή σέλας διατίθεται για την 24YM CRF1100L Africa Twin Adventure Sports που μειώνει το ύψος της στα 795/815mm.

Η γκάμα ολοκληρώνεται με ένα Top Box χωρητικότητας 38L, ελαστικά πλαϊνά προστατευτικά ρεζερβουάρ σε μαύρο χρώμα και Slip-on τελικό εξάτμισης της SC-Project, διαθέσιμο στους χρωματισμούς Titanium Silver και Matt Black.

 

Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος

Υγρόψυκτος OHC 4-χρονος 8-βάλβιδος Παράλληλος Δικύλινδρος με στρόφαλο 270° και κεφαλή Unicam

Κυβισμός

1084κ.εκ.

Διάμετρος x Διαδρομή

92mm x 81.5mm

Σχέση συμπίεσης

10.5:1

Μέγιστη ισχύς

102 PS (75kW) στις 7.500 σαλ.

Μέγιστη ροπή

112Nm στις 5.500 σαλ.

Επίπεδο θορύβου

MT: Lurban 75.1dB, Lwot 80.1dB  -  DCT: Lurban 75.0dB, Lwot 79.9dB

Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού

MT: 4.8 l  -  DCT: 5.2 l

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Τροφοδοσία

PGM-FI

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

24.8L

Εκπομπές CO2

114g/km

Κατανάλωση καυσίμου

MT: 20.5km/l [4.9 l/100km]  -  DCT: 20.5km/l [4.9 l/100km]

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Χωρητικότητα μπαταρίας

12V-6Ah Li-ion BATTERY

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

Τύπος Συμπλέκτη

MT: Υγρός πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια, Αλουμινένιος μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (Cam Assist & Slipper)

DCT: 2 υγροί πολύδισκοι συμπλέκτες με σπειροειδή ελατήρια

Τύπος κιβωτίου

6 Τάχυτο Χειροκίνητο (6 τάχυτο DCT)

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα O-ring

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος

Ημίδιπλο

ΠΛΑΙΣΙΟ

Διαστάσεις

(Μ Π Υ)

2.305mm X 960mm X 1.475mm

Μεταξόνιο

1570mm

Γωνία κάστερ

27.5°

Ίχνος

106mm

Ύψος σέλας

835/855mm (επιλογή χαμηλής σέλας 795mm)

Απόσταση από το έδαφος

220mm

Βάρος

MT: 243kg

DCT: 253kg

Κύκλος στροφής

2.6M

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι της SHOWA με εσωτερικό σωλήνα διαμέτρου 45mm, και ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (SHOWA EERATM) με ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 210mm

Πίσω

Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό Pro-Link, αμορτισέρ αερίου της Showa, υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης με έλεγχο από απόσταση και ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (SHOWA EERATM) με ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή πίσω τροχού 200 mm.

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

19M/C x MT2.50 Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη

Πίσω

18M/C x MT4.00 Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη

Εμπρός ελαστικό

110/80-R19M/C 59V (Tubeless) Bridgestone Battlax Adventure A41

Πίσω ελαστικό

150/70-R18M/C 70H (Tubeless) Bridgestone Battlax Adventure A41

ΦΡΕΝΑ

ABS

Δικάναλο με IMU - Επιλέξιμο ABS MODE με ρύθμιση ON road και OFF road

Εμπρός

Δύο πλευστοί δίσκοι τύπου ‘wave’ 310mm με αλουμινένια πλήμνη, ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο

Πίσω

Δίσκος τύπου ‘wave’ 256mm με μονοπίστονη δαγκάνα και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. 2-κάναλο με ABS off mode (πίσω)

ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Όργανα

Όργανα LCD, οθόνη αφής TFT 6,5” πολλαπλών πληροφοριών

Προβολέας

LED

Πίσω φως

LED

Συνδεσιμότητα

Bluetooth και Apple CarPlay®/Android Auto® (ενσύρματο)

USB

Ναι

Πρίζα 12V

Ναι

Auto Winker Cancel

Ναι

Quickshifter

Προαιρετικό (μόνο MT)

Σύστημα προστασίας

Immobiliser

Cruise Control

Ναι

Cornering Lights

Ναι

Πρόσθετα χαρακτηριστικά

Ειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, IMU 6 αξόνων HSTC και Wheelie control


 

** Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση της μοτοσυκλέτας με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο, προαιρετικό εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.


 

Επόμενο άρθρο »

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

« Προηγούμενο άρθρο

Αναλυτική παρουσίαση της νέας Honda CRF1100L AFRICA TWIN

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ