• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
20 χρόνια από τον θάνατο του Daijiro Kato
Έφυγε σαν σήμερα το 2003
Νέα 20/04/2023 - 19:15

20 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τις 20/4 του 2003, όταν ο Ιάπωνας αναβάτης των MotoGP, Daijiro Kato, άφησε την τελευταία του πνοή, αφού βρισκόταν 2 εβδομάδες σε κώμα. 
Ο Kato γεννήθηκε στις 4 Ιουλίου του 1976 στην Saitama της Ιαπωνίας και από μικρός έδειξε το ενδιαφέρον του για τις μοτοσυκλέτες και τους αγώνες, συμμετέχοντας σε αγώνες minibikes και κερδίζοντας 4 φορές το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα. 


Μεταφέρθηκε στους αγώνες δρόμου το 1992, όμως η πραγματική καμπή στην καριέρα του ήρθε το 1996, όταν συμμετείχε ως wild card στο 3ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος των 250cc, στη Suzuka, όπου αμέσως ανέβηκε στο βάθρο καταλαμβάνοντας την 3η θέση. 


Την επόμενη χρονιά κέρδισε το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα και εμφανίστηκε πάλι στην κατηγορία των 250cc στη Suzuka, αυτή τη φορά κερδίζοντας τον αγώνα, κάτι που επανέλαβε και το 1998. 

O Daijiro Kato κερδίζοντας το Ιαπωνικό Grand Prix του 1998, πάνω στην Honda NSR250.


Παρά τις ήδη 2 νίκες του και το ένα βάθρο σε 5 αγώνες που συμμετείχε, ο Kato δεν έγινε αναβάτης "πλήρους απασχόλησης" στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μέχρι το 2000, όπου έγινε αναβάτης της ομάδας του Fausto Gresini (με Honda) στα 250cc. Η πρώτη του χρονιά ήταν εκπληκτική. Ο νεαρός Ιάπωνας ανέβηκε στο βάθρο στους 3 πρώτους αγώνες, κερδίζοντας τον αγώνα της Suzuka, ενώ ακολούθησαν άλλες 3 νίκες, σε Estoril (Πορτογαλία), Nelson Piquet (Βραζιλία) και Motegi (Ιαπωνία). Ο Kato κατέκτησε την 3η θέση στη βαθμολογία, πίσω από τους Olivier Jacque και Shinya Nakano.


Το 2001 ήταν η χρονιά του. Ξεκινώντας από την Suzuka (όπου για άλλη μια φορά κέρδισε) ο Κato πήρε 11 νίκες σε 16 αγώνες, ενώ ανέβηκε και άλλες 2 φορές στο βάθρο, γινόμενος έτσι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος και πήρε το Πρωτάθλημα με 49 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, Tetsuya Harada. 

Στην κορυφή του κόσμου των 250cc.


Το 2002, χρονιά που στην μεγάλη κατηγορία συνυπήρξαν τα δίχρονα 500cc με τα τετράχρονα 990cc, ο Daijiro Kato ξεκίνησε το Πρωτάθλημα με μια NSR500 στη Gresini. Οι πολύ καλές του επιδόσεις στο πρώτο μισό της χρονιάς (συμπεριλαμβανομένης της 2ης θέσης στο 3ο Grand Prix στη Jerez, του έφεραν μια εργοαστασιακή τετράχρονη RC211V για το δεύτερο μισό της σεζόν, με την οποία κατάφερε να φτάσει στη δεύτερη θέση στο Brno και να πάρει την Pole Position στο Motegi. Τερμάτισε την χρονιά στην 7η θέση της βαθμολογίας. 

Με την τετράχρονη RC211V στο Grand Prix του Brno.


Βάση αυτών των αποτελεσμάτων, ο Kato ετοιμαζόταν για μια πολύ δυνατή σεζόν το 2003. Η μοίρα όμως είχε άλλα σχέδια. Η Suzuka, όπως είχε γίνει τα τελευταία 3 χρόνια, άνοιγε το Πρωτάθλημα και ήταν μια πίστα όπου ο Kato είχε ήδη πάρει 4 βάθρα, συμπεριλαμβανομένων 3 νικών, σε ένα σύνολο 7 συμμετοχών. 

O Daijiro Kato στο Grand Prix της Suzuka το 2003.


Στις 6 Μαρτίου 2003, στον αγώνα της Suzuka, ο Daijiro Kato έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του στο σικέιν των 16/17/18 και χτύπησε στον τοίχο με σχεδόν 150 χλμ./ώρα. Ο Ιάπωνας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και βρισκόταν σε κώμα για 2 εβδομάδες, μέχρι που άφησε την τελευταία του πνοή στις 20 Απριλίου του 2003. Ο θάνατός του, και τα θέματα ασφαλείας της πίστας που εγέρθηκαν λόγω αυτού, οδήγησαν στην απομάκρυνση της Suzuka από το ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP και έκτοτε το ιαπωνικό Grand Prix φιλοξενείται στο Twin Ring Motegi.

Σημείο αφιερωμένο στην μνήμη του Daijiro Kato στη Suzuka.

Επόμενο άρθρο »

Puig: Αποδείξαμε ότι η μοτοσυκλέτα μας έχει δυνατότητες

« Προηγούμενο άρθρο

Κερδίζοντας με 2 Ιάπωνες κατασκευαστές

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα