του Δημήτρη Διατσίδη
Όταν έχει την ευχαρίστηση να μπορείς να είσαι πέντε ημέρες σε ένα χιονοδρομικό κέντρο με τους επικεφαλής της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας Ducati και να αγωνίζεσαι (έστω στο σκι) ενάντια στους Παγκόσμιους Πρωταθλητές Pecco Bagnaia & Enea Bastianini, είναι μοναδικές στιγμές που πέρα από διασκέδαση, σου προσφέρουν την ευκαιρία να μάθεις κάποια από τα εσωτερικά μυστικά ομάδας και ανθρώπων.
Στην Madonna Di Campiglio λοιπόν (δέκα χρόνια μετά από την τελευταία εκδήλωση Wrooom που έκαναν τότε οι Ferrari & Ducati) και η “γιορτή” του Ιταλικού εργοστασίου είχε στηθεί πανομοιότυπα – και καλύτερα θα έλεγα – από τότε που η όλη οργάνωση γινόταν από την Philip Morris.
O Gigi Dall'Igna ήταν η σπουδαιότερη κατά τη γνώμη μου μορφή του “Campioni In Pista”, όπως λεγόταν το δρώμενο, και φυσικά έχοντας ιδιαίτερα καλή σχέση μαζί του – κυρίως λόγω της αγάπης μας για το σκι – είχα την ευκαιρία να μιλήσω αρκετές φορές και εκτός των επίσημων συνεντεύξεων, πίσω από τα φλας, όπως λέγεται η στήλη μου στο σάιτ μας.
“Στατιστικά συμβαίνει λίγες φορές, αλλά είναι αυτό που θελουμε να κάνουμε”, μου είπε για τον στόχο που έχει και είναι να κερδίσει το Πρωτάθλημα και πάλι. Ιδανικά θα το ήθελε και για τις δύο μεγάλες κατηγορίες των αγώνων το MotoGP και τα WSBK.
Στο Campiglio βρέθηκαν και οι Alvaro Bautista & Michele Rinaldi που με τη νέα Panigale V4R με το νέο πιο δυνατό κινητήρα, θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν τον Τίτλο και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και ο μεν Ισπανός της ομάδας είναι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι θα το καταφέρει και ο Ιταλός δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του να είναι αυτός ο επόμενος Πρωταθλητής. Οι δύο τους έφυγαν την ημέρα που έγινε ο αγώνας του σκι για τις επίσημες δοκιμές των WSBK που θα γινόταν στην Χερέθ και αμέσως μετά πήγαν και στο Πορτιμάο, σημειώνοντας και στις δύο πίστες τους καλύτερους χρόνους!
Με τον Αρχι-μηχανολόγο και ήρεμη δύναμη της Ducati λοιπόν, επικεντρωθήκαμε στις συζητήσεις μας πιο πολύ στο τι θα γίνει στο MotoGP. Άλλωστε εκεί είναι που πέφτει το μεγαλύτερο βάρος και του εργοστασίου, αλλά και της κοινής γνώμης των μοτοσυκλετιστών, αλλά και όλων όσων έχουν έστω και μικρή σχέση με το μηχανοκίνητο κόσμο.
“Στην αεροδυναμική, που στην Σεπάνγκ θα τη δούμε, εστιάσαμε μεγάλο μέρος της προσπάθειας εξέλιξης για φέτος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν προσέξαμε τους άλλους τομείς. Όμως η μοτοσυκλέτα του 2022 είχε φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο, που θα ήταν ρίσκο να κάνουμε μεγάλες αλλαγές”, μου είπε και του θύμισα ότι πέρυσι στις αρχές με τις σχετικά μεγάλες αλλαγές σε σχέση με το 2021, παραλίγο να χάσουν το δρόμο στο ξεκίνημα της αγωνιστικής χρονιάς.
Στην αεροδυναμική που πήρε τη βασική μορφή της στα μέσα του 2022, μετά από πιέσεις του Bagnaia που ήθελε ένα πιο λεπτό φέρινγκ που θα χρειαζόταν λιγότερη δύναμη από τον οδηγό για να στρίψει, εστιάζει όχι μόνο η Ducati, αλλά και οι αντίπαλοι που φέρνουν τις δικές τους μελέτες στην πίστα. Η Aprilia επιμένει στο “φορτηγό” όπως λένε το μεγάλο στο κάτω μέρος του φέρινγκ, που όμως βοηθάει σε αεροδυναμική συμπεριφορά στο πλάγιασμα, καθώς δημιουργεί υποπίεση στο σημείο ανάμεσα σε αυτό και την άσφαλτο, μια λύση που ο Romano Albessiano (που συνεργάστηκε στενά με τον Gigi στην Aprilia), έχει επιβάλει στο άλλο Ιταλικό εργοστάσιο και φαίνεται ότι δουλεύει καλά.
“Ο καθένας μας κάνει τους υπολογισμούς του στα χαρτιά και στο κομπιούτερ, αλλά τελικά αυτό που μετράει είναι η αίσθηση του οδηγού και τα αποτελέσματα”, σχολιάζει ο Dall'Igna. Και εδώ να σημειώσουμε ότι και με τη βοήθεια της Lenovo έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξη της ΑΙ (Artificial Intelligence, Τεχνητή Νοημοσύνη) και έχουν εμπλκέξει εδώ και καιρό πανεπιστήμια της Ιταλίας που βοηθούν την Ducati στο να είναι ένα βήμα μπροστά από τους άλλους. Για παράδειγμα μπορούν και στη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου να προσομοιώσουν στο κομπιούτερ ακόμη και τη φθορά των ελαστικών, ώστε οι οδηγοί να μπορούν αν κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή της γόμας και των πιέσεων!
Για να δούμε τι θα γίνει στην Σεπάνγκ σε λίγες ημέρες, αν και το πρώτο δείγμα του χρόνου κάτω από δύο λεπτά και η πρώτη θέση του Michelle Pirro στις δοκιμές των δοκιμαστών, είναι θετικό. Ο Ιταλός Πρωταθλητής των Ιταλικών SBK και οδηγός-δοκιμαστής της εργοστασιακής ομάδας ήταν αισιόδοξος στην Madonna Di Campiglio και δεν παρέλειψε να μου πει το πόσο υπερήφανος είναι για τη δουλειά που έχει κάνει για τη μοτοσυκλέτα, μια δουλειά που έχει στόχο να δώσει το καλύτερο όπλο στους Pecco & Bestia.
Στις 26 Μαρτίου θα έχουμε μια πρώτη απάντηση, σε ένα Πρωτάθλημα που θα διαρκέσει πολύ, πάρα πολύ...
Y.Γ. Στον περίφημο Αγώνα του Σκι και ο Gigi αλλά και ο Enea με κέρδισαν, ενώ με τον Pecco κερδίσαμε από μια διαδρομή, ο ένας ως προς τον άλλο. Ήταν ο χειρότερος Αγώνας Σκι που έχω κάνει στη ζωή μου, σε ένα αγώνισμα που έτρεχα και στα Ελληνικά βουνά πριν από πολλά χρόνια και είχα διακριθεί με θέσεις στο βάθρο στις εκδηλώσεις Wrooom.
Υ.Γ. 2. To “Πίσω από τα φλας” είναι οι προσωπικές ιστορίες μου μέσα στις πίστες και το paddock του MotoGP, τις δοκιμές μοντέλων, αλλά και από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Πίσω από τα φλας γίνονται και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα που δεν τα μαθαίνουμε στα επίσημα δελτία τύπου. Κάποιες φορές ή κάποια χρόνια μετά, αυτές οι προσωπικές στιγμές αποκτούν το νόημά τους.