• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέα Panigale V4 R με απόδοση 240.5 ίππων και κόφτη στις 16.500 σαλ.
Τεστ-Μοντέλα 14/10/2022 - 19:38

Σήμερα το απόγευμα στο 4ο επεισόδιο της σειράς διαδικτυακών παρουσιάσεων DWP (Ducati World Première) η Ducati παρουσίασε τη νέα Panigale V4 R, μια περιορισμένης παραγωγής έκδοση της Panigale V4 με απόδοση που, έστω οριακά, ξεπερνάει τους 240 ίππους στις 15.500 σαλ με κόφτη στις 16,500 σαλ!

Η ειδικά προσανατολισμένη για χρήση σε πίστα νέα Panigale V4 R υιοθετεί τεχνολογία από την εμπειρία του εργοστασίου στους αγώνες MotoGP και Superbike.

Οι τεχνολογικές λύσεις περιλαμβάνουν: Έμβολα τιτανίου με επιφανειακή επικάλυψη με DLC (Diamond Like  Carbon), διάτρητες μπιέλες και ένα ειδικά εξελιγμένο λιπαντικό υψηλής απόδοσης, που προέρχεται από τις συνθέσεις που χρησιμοποιούνται στους αγώνες.

Εξωτερικά η νέα Panigale V4 R ξεχωρίζει από τα πτερύγια (φτεράκια) από ανθρακονήματα και τις βαμμένες λευκές θέσεις για τον αριθμό συμμετοχής, όπως οι μοτοσυκλέτες του MotoGP, που αναφέρουν τον αριθμό 1. Επίσης η έκδοση R, για πρώτη φορά, θα παραχθεί σε αριθμημένη σειρά με τον αριθμό και το όνομα του μοντέλου να εμφανίζεται στο αλουμινένιο τιμόνι.

Ο κινητήρας της Panigale V4 R βασίζεται στο νέο Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ.. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει όριο περιστροφής τις 16.500 σ.α.λ. με έκτη ταχύτητα (16.000 στις υπόλοιπες σχέσεις) και αποδίδει στην έκδοση δρόμου (συμβατό με Euro-5) 218 ίππους στις 15.500 σ.α.λ. που φθάνουν τους 240.5 ίππους.

Η διαφορά στην απόδοση προέρχεται από την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης που δίνει 3 ίππους άλλα και από το ειδικό λιπαντικό της Shell (σε συνεργασία με την Ducati Corse) που προσφέρει αύξηση της απόδοσης κατά 3,5 ίππους (4,5 στις 16.500 σαλ) από την μείωση 10% των μηχανικών τριβών.

Η χρήση του ειδικού λιπαντικού είναι εφικτή χάρη στον ξηρό συμπλέκτη (όπως στους κινητήρες MotoGP και SBK)  του Desmosedici Stradale R που επιτρέπει τη χρήση πρόσθετων, που θα δημιουργούσαν πρόβλημα με πατινάρισμα  στην περίπτωση υγρού συμπλέκτη.

Για να αντέχει ο κινητήρας αυτές τις δυνάμεις έχουν γίνει και ορισμένες εσωτερικές αλλαγές όπως οι διάτρητες «gun drilled» μπιέλες τιτανίου με οπές διαμέτρου 1,6 χλστ. για τη διέλευση του λαδιού προς τους πίρους εμβόλων.

Επίσης τα έμβολα της Desmosedici Stradale R έχουν ειδικά επεξεργασμένη επιφάνεια με επένδυση DLC (Diamond Like Carbon), μια λύση που χρησιμοποιείται σε αγώνες MotoGP και Formula 1, η οποία μειώνει τις τριβές και νέα σχεδίαση που τα κάνει 5 γραμμάρια ελαφρύτερα μειώνοντας τις δυνάμεις αδράνειας.

Στις λοιπές αναβαθμίσεις του κινητήρα περιλαμβάνεται ένα πιο άγριο - επιθετικό προφίλ στους εκκεντροφόρους εισαγωγής, για μεγαλύτερη ανύψωση (1 mm) και βελτιωμένη αναπνοή του κινητήρα στις υψηλές στροφές.

Με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης στην πίστα, η Panigale V4 R υιοθετεί τις ίδιες σχέσεις μετάδοσης που χρησιμοποιούν οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Με μακρύτερη πρώτη (+ 11,6 %), δευτέρα (+ 5,6%) και έκτη (+ 1,8%), σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. 

Επίσης, ο Desmosedici Stradale R του 2023 φοράει ένα νέο ξηρό συμπλέκτη που προέρχεται από την εξέλιξη της έκδοσης που χρησιμοποιείται στο WorldSBK με μειωμένο, κατά περίπου 800 γραμμάρια, βάρος.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν όλες τις αναβαθμίσεις από τις Panigale V4 '22 και '23. Όπως είναι τα εξελιγμένα Power Modes, η νέα πληροφόρηση «Track Evo» στο πίνακα οργάνων, η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα με βαθμονόμηση για κάθε σχέση, οι βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ducati και στο σύστημα Ride By Wire, αλλά και η υιοθέτηση της λειτουργίας Engine Brake Control EVO 2, της νέας λειτουργίας για το DQS και την αναβάθμιση του ελέγχου του ανεμιστήρα ψύξης.

Υπάρχουν τέσσερις λειτουργίες κινητήρα: οι Full, High, Medium, Low. Οι Full και Low είναι νέες, ενώ οι High και Medium έχουν αναθεωρηθεί. Η λειτουργία Full Power επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει την πλήρη απόδοση του χωρίς ηλεκτρονικές παρεμβάσεις, εκτός από την πρώτη ταχύτητα.

Για τις λειτουργίες Medium και High Power Modes, έχει εξελιχθεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης Ride by Wire με ειδική βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι ταχύτητες, που φροντίζει ο αναβάτης να έχει πάντα τη βέλτιστη απόδοση κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι. Από την άλλη, το Low Power Mode έχει σχεδιαστεί για οδήγηση στο δρόμο και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 160 ίππους με ιδιαίτερα προοδευτική απόκριση στο γκάζι.

Για να βελτιωθεί η σταθερότητα, η ακρίβεια και η κατευθυντικότητα στις στροφές και κατά το φρενάρισμα και για να επιτρέπει στον αναβάτη την ιδανική ηλεκτρονικά διαμόρφωση του κινητήρα σε κάθε πίστα, η Panigale V4 R υιοθετεί το Engine Brake Control (EBC) EVO 2 με λειτουργία διαφορετικής βαθμονόμησης σε κάθε σχέση στο κιβώτιο. Επίσης η νέα λειτουργία του Ducati Quick Shift (DQS) βελτιώνει το κούμπωμα των σχέσεων σε κάθε βαθμό, μικρό ή μεγάλο, ανοίγματος του γκαζιού.

Για όσους χρησιμοποιούν τη Panigale V4 R μόνο στην πίστα, η Ducati έχει εξελίξει το συγκεκριμένο λογισμικό Ducati Performance DTC EVO 3 για αγωνιστικά ελαστικά & ελαστικά βροχής το οποίο επιτρέπει την ενεργοποίηση της λειτουργίας που αναβοσβήνει το πίσω φως θέσης, όπως απαιτείται από τους κανονισμούς αγώνων σε περίπτωση βροχής. Ταυτόχρονα, αντικαθιστά τη λειτουργία Street Riding Mode με τη λειτουργία Rain Mode που είναι ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε βρεγμένες επιφάνειες.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις η Panigale V4 R είναι εξοπλισμένη με πιρούνι Öhlins NPX25/30 με  διαδρομή 5 χλστ. μεγαλύτερη εμπρός και αμορτισέρ Öhlins TTX36 πίσω.
Το αεροδυναμικό πακέτο έχει επίσης αναβαθμιστεί με τα νέα πτερύγια δύο στοιχείων είναι πιο κόμπακτ και πιο λεπτά.

Για περαιτέρω αύξηση της απόδοσης στη πίστα, η Ducati Performance προσφέρει μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ με τα οποία αναβαθμίζεται η Panigale V4 R. Το πλήρες σύστημα εξάτμισης Akrapovič από τιτάνιο, με διπλό σιγαστήρα κάτω από το κάθισμα, βελτιώνει (σε σύγκριση με το τυπικό σύστημα) περαιτέρω την αναλογία βάρος/ ισχύος της V4 R χάρη στην εξοικονόμηση 5 κιλών και την αύξηση της ισχύος έως τους 237 ίππους. Η εξάτμιση διατίθεται με αποκλειστική χαρτογράφηση, στην οποία όλες οι παράμετροι DTC, DWC, DPL και DSC προσαρμόζονται στη νέα ρύθμιση της μοτοσυκλέτας. Μία επιπλέον μείωση βάρους είναι εφικτή χάρη στην τοποθέτηση ζαντών μαγνησίου, οι οποίες εξοικονομούν 0,7 κιλά (-10%) σε σύγκριση με τις ήδη ελαφριές σφυρήλατες ζάντες του βασικού εξοπλισμού.

Για την καλύτερη προσαρμογή της θέσης οδήγησης, διατίθενται ρυθμιζόμενα αλουμινένια μαρσπιέ που εξελίχθηκαν από την Ducati Corse σε συνεργασία με τη Rizoma. Για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου θραύσης σε περίπτωση πτώσης είναι εξοπλισμένα με αρθρωτά πεντάλ φρένου και λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων, ενώ χρησιμοποιούν το στάνταρ DQS, το οποίο μπορεί να διαμορφωθεί τόσο ως παραδοσιακός επιλογέας ταχυτήτων όσο και ως ανάποδα/αγωνιστικός.

Το πακέτο Pit Stop προσφέρει θερμαντήρες ελαστικών και βάσεις γκαράζ για ακόμη καλύτερες συνθήκες στην πίστα. Όσοι επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν ελαστικά Slick ή Rain, μπορούν να επιλέξουν το λογισμικό DTC EVO 3, το οποίο εισάγει συγκεκριμένες βαθμονομήσεις του ηλεκτρονικού ελέγχου.

Για την έξτρα αγωνιστική εμφάνιση της Panigale V4 R είναι εφικτή η τοποθέτηση ενός ή περισσότερων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα, από τα εμπρός και πίσω φτερά έως προστατευτικά για το πλαίσιο, το ψαλίδι, τον οδοντωτό τροχό και το πλαινό καπάκι κινητήρα, ακόμη και σε λεπτομέρειες όπως οι απαγωγές για την ψύξη των μπροστινών φρένων που βελτιώνουν την απόδοση στην πίστα για πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα.

 

Επόμενο άρθρο »

BMW M 1000 R - Mια γυμνή Supersport Roadster στα 199 κιλά με 210 ίππους!

« Προηγούμενο άρθρο

Παρουσίαση της νέας BMW S 1000 RR

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ