Τα scooter με χαρακτήρα On-Off δεν είναι κάτι νέο, μιας και ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του '90 υπήρχαν μοντέλα με “χωμάτινη” εμφάνιση. Aλλά με την εμπορική άνοδο την κατηγορίας μοτοσυκλετών Adventure Touring και μετά την παρουσίαση το 2016 του Honda X-ADV η κατηγορία των Οn-Off scooter κυριολεκτικά αναγεννήθηκε.
Του Μπάμπη Κελάφη
Φωτογραφία: Δημήτρης Διατσίδης
H Aprilia έχοντας μια μακρά παράδοση στην κατηγορία των Off Road μοτοσυκλετών άλλα και στα scooter - δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τις δεκαετίες του 1990 και 2000 η Aprilia είχε μια πληρέστατη γκάμα - αποφάσισε να επιστρέψει δυναμικά στην κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα εντελώς νέο urban adventure scooter, το SR GT σε 125 και 200 κ.εκ.
Η εμφάνιση του SR GT είναι σπορ με στοιχεία adventure και οπτική ομοιότητα με τη νέα Adventure Tuareg 660 της Aprilia, ειδικά στο ρύγχος με τους δυο προβολείς.
Άλλα στοιχεία που τονίζουν τον adventure χαρακτήρα είναι το μεγάλο τιμόνι, οι μεγάλοι τροχοί 14" μπροστά και 13" πίσω με τα νέα ελαστικά Michelin Anakee διπλής χρήσης, η πίσω ανάρτηση με δυο αμορτισέρ και μεγάλη διαδρομή (102 χιλ) και η μεγάλη απόσταση (175 χιλιοστά) από το έδαφος.
Σε ότι αφορά τη χρήση είναι κατανοητό ότι ένα σκούτερ 125 δεν ανήκει στην κατηγορία Adventure Tourer και δεν περιμένουμε να έχει πραγματικές δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Σίγουρα οι διαφορές στον εξοπλισμό και τη σχεδίαση πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα δίνουν στο SR GT αυξημένες δυνατότητες για πιο εύκολη και πιο άνετη κίνηση σε δύσκολες διαδρομές στην πόλη άλλα και σε βατούς χωματόδρομους. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη του να ξεπεράσει με ευκολία τα εμπόδια της καθημερινής μετακίνησης στους πηγμένους δρόμους των πόλεων αλλά και να οδηγήσει με άνεση στον χωματόδρομο που οδηγεί στην ερημική παραλία.
Η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι σχετικά ψηλά στα 799 χιλιοστά άλλα στην πράξη δεν υπάρχει πρόβλημα μιας και η σέλα είναι σχετικά στενή στο εμπρός μέρος και το βάρος έχει κρατηθεί στα 144 κιλά γεμάτο.
Το SR GT φοράει το νέο υγρόψυκτο τετραβάλβιδο κινητήρα σειράς i-get της Piaggio με απόδοση 14.7 ίππων στις 8,750, μια κορυφαία απόδοση για την κατηγορία, κάτι που φάνηκε και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όπου είδαμε την ένδειξη στο ταχυμέτρου να ξεπερνάει άνετα τα 100 χιλιόμετρα στην άνοδο της Λ. Συγγρού και να φτάνει τα 115 στην κάθοδο. Σημαντικό πλεονέκτημα του σύγχρονου κινητήρα είναι και η χαμηλή κατανάλωση που κυμάνθηκε στα 3-3.3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες
Το φινίρισμα και η ποιότητα των πλαστικών είναι στα γνωστά για το εργοστάσιο του Noale υψηλά επίπεδα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει άνετα ένα κράνος και υπάρχει μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά με θύρα USB
Η έκδοση 125 κ.εκ. που είχαμε αυτές τις ημέρες στα στα χέρια μας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά μετά από την αλλαγή της νομοθεσίας σχετικά με την ισοδυναμία των διπλωμάτων αυτοκινήτου (B) με το δίπλωμα μοτοσυκλέτας μέχρι 125 κ.εκ. (Α1) μόνο με 5 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης και χωρίς εξετάσεις.
Η τιμή του Aprilia SR GT 125 της δοκιμής είναι στα 3,990€
Aprilia SR GT 125 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
Μονοκύλινδρος 4-χρονος, Υγρόψυκτος Piaggio i-get με σύστημα Start&Stop 1 (SOHC) με 4 βαλβίδες |
Κυβισμός |
124.7 cc |
Μέγιστη ισχύς |
11 kW στις 8750 rpm |
Μέγιστη ροπή |
12 Nm στις 6500 rpm |
Μετάδοση |
Αυτόματη συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) με διαχειριστή ροπής |
Πλαίσιο |
Σωληνωτό διπλής φωλιάς από υψηλής αντοχής χάλυβα με πρεσαριστές ενισχύσεις. |
Ανάρτηση εμπρός |
Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι Ø 33 mm, διαδρομή 122 mm |
Ανάρτηση πίσω |
Δύο υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις, διαδρομή 102 mm |
Σύστημα πέδησης |
Συνδυασμένη πέδηση CBS |
Φρένα |
Εμπρός δίσκος Ø 260 mm, με δαγκάνα δύο εμβόλων - Πίσω δίσκος Ø 260 mm, |
Ελαστικά |
Εμπρός Tubeless 110/80-14” - Πίσω Tubeless 130/70-13” |
Ύψος σέλας |
799 mm |
Μεταξόνιο |
1350 mm |
Βάρος σε κατάσταση λειτουργίας |
144 Kg |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
9 lt |