• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Μαλαισίας (Sepang)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε DIABLO ROSSO™IV Corsa
Στο Mugello και το Passo Della Futa
Τεστ-Μοντέλα 25/05/2022 - 12:32

Οδηγούμε DIABLO ROSSO™IV Corsa 

Στο Mugello και το Passo Della Futa

 

Πάνω από τις προσδοκίες

Η Pirelli συμπληρώνει τη γκάμα των ελαστικών για τις Supersport και Naked μοτοσυκλέτες με το DIABLO ROSSO™IV Corsa, γιορτάζοντας τα 150 χρόνια της Ιταλικής εταιρίας με ένα προϊόν που ξεπερνά τις προσδοκίες και στην πίστα και στο δρόμο. Οδηγούμε το νέο ελαστικό στην πίστα του Mugello και στους δρόμους της Τοσκάνης για να εκπλαγούμε ευχάριστα από την απόδοση, τη σταθερότητα και τη μικρή φθορά!

Του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Pirelli

Στη θρυλική και συγχρόνως τεράστια ευθεία των 1,141 μ., της πίστας του Mugello, προλαβαίνεις να σκεφτείς το πόσο πολύ έχουν βελτιωθεί οι σύγχρονες Supersport μοτοσυκλέτες, καθώς βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν στο κοντέρ και να ξεπερνούν το νούμερο 300 στην περίπτωση της Honda CBR1000RRR, που οδηγήσαμε μεταξύ άλλων. Οι δοκιμές ελαστικών είναι ό,τι καλύτερο στη δημοσιογραφική ζωή, αφού οι άνθρωποι της Pirelli είχαν εξασφαλίσει τις καλύτερες μοτοσυκλέτες του κόσμου και φυσικά οι τεχνικοί του Ιταλικού εργοστασίου είναι εκεί για να σου λύσουν κάθε απορία και κυρίως για να εξασφαλίσουν ότι έχεις φρέσκα ολοκαίνουργια λάστιχα για τους γύρους στην πίστα, αλλά και για τις διαδρομές στα περίφημα περάσματα της περιοχής, όπως το Passo Della Futa. 

To όλο πρόγραμμα ξεκίνησε από το προηγούμενο βράδυ, με μια φαντασμαγορική παρουσίαση στο Castello di Barberino di Mugello, ένα εκπληκτικά διατηρημένο κάστρο που φιλοξένησε με τον καλύτερο τρόπο μια έκθεση για τα 150 χρόνια της Pirelli, με μερικές από τις πιο διάσημες αφίσες αλλά και φωτογραφίες από το περίφημο Ημερολόγιο της Pirelli! 

Σε αυτήν την πορεία που ξεκίνησε το 1872 με την ίδρυση της εταιρίας, η μοτοσυκλέτα έπαιξε πάντα σημαντικό ρόλο, με το πρώτο λάστιχο να έρχεται το 1899, το πρώτο radial ελαστικό του κόσμου να φτιάχνεται το 1983 και το 2003 με το πρώτο Diablo Corsa έφτιαξε το πρώτο ελαστικό μοτοσυκλέτας με το πρωτοποριακό σύστημα MIRS (Modular Integrated Robotized System), που άλλαξε πολύ προς το καλύτερο την παραγωγή ελαστικών. Έτσι πέρα από τα υπόλοιπα στοιχεία το πλαϊνό του DIABLO ROSSO™IV Corsa φέρει περήφανα το λογότυπο των 150 χρόνων της εταιρίας, σε κάποια περιορισμένης παραγωγής κομμάτια.

Κοιτώντας την αγορά μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, από το 2017 έως το 2021 (παρά τα δύο χρόνια κοροναϊού) έχουμε μια αύξηση +3% στις πωλήσεις μοτοσυκλετών πάνω από 600 κ.εκ.! Πουλήθηκαν λοιπόν 1,067,000 μεγάλες μοτοσυκλέτες, με τις δύο κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση +6% να είναι οι Supersport και οι Naked μοτοσυκλέτες. Συνολικά 326,000 των δύο αυτών κατηγοριών πουλήθηκαν μόνο μέσα στο 2021! Μάλιστα το 52% αυτών κυκλοφορούν στην Ευρώπη, που σαφώς έχει τη μεγαλύτερη παράδοση στις μεγάλες μοτοσυκλέτες. 

Για αυτούς τους μοτοσυκλετιστές η Pirelli έχει μια ευρεία γκάμα επιλογών, από τα αγωνιστικά Supercorsa με γόμες SC0 – SC3, τα Supercorsa SP που είναι για την πίστα αλλά κυκλοφορούν και στο δρόμο και τα Rosso IV που είναι κυρίως για το δρόμο, αλλά μπορούν να κάνουν και ένα track day με αξιώσεις. Τώρα λοιπόν η γκάμα συμπληρώνεται με το DIABLO ROSSO™IV Corsa, που μπαίνει ανάμεσα στο Supercorsa SP και Rosso IV, ικανοποιώντας τις ανάγκες των πιο απαιτητικών μοτοσυκλετιστών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν όλη τη δυναμική της μοτοσυκλέτας τους, για να πάρουν τη μεγάλη οδηγική ευχαρίστηση και τη μέγιστη απόδοση σε δρόμους με στροφές. Αυτούς που βελτιώνουν τη μοτοσυκλέτα τους και θέλουν ένα ανάλογο λάστιχο για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τη συμπεριφορά της και μάλιστα με ένα σχεδιασμό που συμβολίζει αυτή τη σπορ απόδοση. Και βέβαια αυτούς που πέρα από το δρόμο, κάποιες φορές θα μπουν και μια πίστα στη διάρκεια ενός track day για να ευχαριστηθούν οδήγηση στο όριο, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν σε ένα σετ νέων ελαστικών, αφού η φθορά τους είναι σχετικά μικρή.

Ο Matteo Torchiana, επικεφαλής της εξέλιξης του ελαστικού μας εξήγησε ότι σε σχέση με το Rosso IV το νέο ROSSO™IV Corsa προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στο στεγνό, ενισχυμένο κράτημα σε σκληρή πίεση και είναι πιο σταθερό σε απόδοση μετά από πολλές διαδρομές. Υστερεί λίγο στο βρεγμένο και σε διάρκεια ζωής. 

Το πως τα κατάφεραν έχει εξήγηση και στο σχεδιασμό και στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται. 

Για την καλύτερη συμπεριφορά στο στεγνό, ο σχεδιασμός είναι πιο σλικ, με 25% μικρότερη αναλογία αυλακώσεων / πλήρες λάστιχο, σε σχέση με το Rosso IV. Στο κέντρο η χάραξη δίνει σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα, προς το πλάι στη μεσαία περιοχή οι ευθείες γραμμές έχουν διαφορετικά μήκη σε μια προσπάθεια συνδυασμού της μικρότερης κίνησης της γόμας, με την εκκένωση του νερού, ενώ στο πλάι του ελαστικού υπάρχει μαι πολύ μεγάλη σλικ επιφάνεια, που δίνει υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότητα στις μέγιστες γωνίες κλίσης. 

Στο κομμάτι της γόμας έχουμε για το μπροστά ένα κεντρικό μέρος 50% με σκληρότερη γόμα πυριτίου που δίνει υψηλή χημική πρόσφυση και στο στεγνό και στο βρεγμένο, μαζί με σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και εξαιρετική αντίσταση στην τριβή. Αυτό το κεντρικό κομμάτι δουλεύει και μέχρι 25° κλίση. Στα πλαϊνά τμήματα της γόμας, που καταλαμβάνουν από 25%, έχουμε μαλακότερη γόμα, επίσης πυριτίου και με τη χρήση πρωτοποριακών ρητινών επιτυγχάνεται καλό κράτημα και υπάρχει βελτιωμένη αίσθηση από το τι κάνει το μπροστινό. Αυτή η γόμα μάλιστα ζεσταίνεται εύκολα και γρήγορα.

Η γόμα στο πίσω επίσης είναι διπλή, με το 40% του κεντρικού τμήματος να είναι φουλ-πυρίτιο με ρητίνες που αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες και δίνουν πολύ καλή χημική πρόσφυση και επίσης το κεντρικό αυτό μέρος ζεσταίνεται πολύ γρήγορα. Στα πλαϊνά μέρη που καταλαμβάνουν από 30% τις κάθε πλευράς, η γόμα είναι 100% Carbon Black σε μια σούπερ μαλακή εκδοχή των αγωνιστικών Supercorsa SC3 που χρησιμοποιούνται στους Αγώνες Αντοχής! Αυτή η γόμα δίνει πλήρη υποστήριξη στο μέγιστο πλάγιασμα και πρόσφυση στην έξοδο της στροφής.

Κάτω από τις γόμες του πίσω ελαστικού βρίσκουμε άλλο ένα “μυστικό” της Pirelli, το “ABC”(ADAPTIVE BASE COMPOUND), επίσης από 100% Carbon Black, που βελτιώνει τη θερμική σταθερότητα του ελαστικού και την αίσθηση επαφής με την άσφαλτο. Αυτή η βάση γίνεται μαλακότερη, όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία και έτσι σταθεροποιεί την πρόσφυση στα άκρα του ελαστικού σε συνεχόμενη πίεση. Όταν κατεβαίνει η θερμοκρασία αυτή η βάση διατηρεί μια ξεχωριστή ακόμη πιο μαλακή κατάσταση και έτσι η συνολική πρόσφυση είναι καλή και σε χαμηλότερες θερμοκρασίες!

Το προφίλ των ελαστικών επίσης έρχεται από την αγωνιστική εμπειρία και χαρακτηρίζεται από διαφορετικές γωνίες στην τομή του ελαστικού, κάτι που βελτιώνει το κράτημα. Στο κέντρο είναι πιο τριγωνικό για να βοηθάει σε άμεσο πλάγιασμα και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Στα πλαϊνά αλλάζει η καμπύλη για να υπάρχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο στις στροφές. 

Στον τομέα του σκελετού χρησιμοποιείται η ατσάλινη ζώνη 0° που έρχεται βέβαια από τους Αγώνες, μια λύση που προσαρμόζεται τέλεια σε διαφορετικά επίπεδα πίεσης του ελαστικού, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς ανάμεσα στην άνεση και στη σωστή λειτουργία. Η “stiff cord technology” εφαρμόζεται με δομικά κορδόνια που είναι πιο άκαμπτα και την ίδια στιγμή έχουν -20% πυκνότητα σε σχέση για παράδειγμα με το Rosso III. Έτσι υπάρχει χώρος για περισσότερη γόμα, γεγονός που βελτιώνει τη οδηγική αίσθηση και την ακρίβεια, χάρη στη μεγαλύτερη απόσβεση (ας μην ξεχνάμε ότι το ελαστικό έχει και τη συμπεριφορά της ανάρτησης σε κάθε όχημα) και με αυτό τον τρόπο δίνει στον οδηγό μια αίσθηση ασφάλειας και περισσότερου κοντρόλ της μοτοσυκλέτας.

Στην πράξη, σε πίστα και δρόμο

Φυσικά στη δοκιμή μας στο Mugello δεν υπήρχαν ηλεκτρικές κουβέρτες για το ζέσταμα των ελαστικών και με τις υγρασίες που είχε η πίστα από την ελαφρά βροχή της προηγούμενης νύχτας, οι συνθήκες ήταν ιδανικές για να δοκιμάσουμε το πόσο γρήγορα ζεσταίνονται τα ROSSO™IV Corsa, καθώς και το πως όλα αυτά της παρουσίασης μεταφέρονται στην άσφαλτο. Ξεκινήσαμε με μια Kawasaki Ninja ZX10R και χρειαστήκαμε μόλις 5,245 μ. (τόσο είναι ο γύρος στο Mugello) για να μπορούμε με άνεση να “ξύνουμε” γόνατα στην άσφαλτο και να παίρνουμε την πρώτη γεύση από τα νέα ελαστικά. Βέβαια ακόμη η άσφαλτος δεν είχε την πρόσφυση που γνωρίζουμε ότι έχει όταν η θερμοκρασία είναι υψηλότερη, αλλά ακόμη και με 15°-18° το πρώτο 20λεπτο κύλησε άνετα δίνοντάς μας μια πρώτη αίσθηση. 

Στο 2ο 20λεπτο ήταν η σειρά της Ducati Panigale V4S να μας δείξει, με θερμοκρασία στους 22° ότι η σταθερότητα είναι εξαιρετική, ακόμη και στα 298 χλμ/ώρα που βλέπαμε πριν τα δυνατά φρένα για την San Donato, την πρώτη στροφή της πίστας. Το ζέσταμα των ελαστικών αυτή τη φορά ήταν πιο γρήγορο από ένα γύρο και επιπλέον η πρόσφυση του πίσω ελαστικού στις εξόδους των στροφών ήταν εξαιρετική, δίνοντας μια μεγάλη ώθηση προς τα μπροστά, χωρίς τα ηλεκτρονικά να χρειάζεται να επέμβουν για να κόψουν κάποια σπιναρίσματα. 

Στο 3ο 20λεπτο η θερμοκρασία είχε ανέβει στους 25° και όλα έδειχναν ιδανικά πάνω στην Aprilia RSV4 Factory, που μας έδωσε την απόλυτη αίσθηση του τι ακριβώς κάνει το μπροστινό και το πίσω λάστιχο. Η κίνηση της γόμας μπροστά είναι ελάχιστη και όχι ενοχλητική, θυμίζοντάς μας ότι για το κάτι παραπάνω σε αγωνιστική αίσθηση πρέπει να πάμε στα Supercorsa SP. Στο πίσω η πρόσφυση που προσφέρει η SC3 γόμα των πλαϊνών του ελαστικού είναι τρομερή. Σίγουρα δεν το περιμένεις από ένα ελαστικό δρόμου, να λειτουργεί τόσο καλά και μέσα στην καλύτερη πίστα του κόσμου. Η ακρίβεια που σου προσφέρει στην επιλογή των γραμμών η κορυφαία σε πλαίσιο RSV4, τονίζεται και από την ακρίβεια που νιώθεις στη λειτουργία του μπροστινού ελαστικού, το οποίο ξέρεις το τι ακριβώς κάνει κάθε στιγμή του κάθε γύρου που συμπληρώνεις. Απόλυτο κοντρόλ και χρόνοι αρκετά κοντά σε αυτούς που έχουμε κάνει στην ίδια πίστα με το αγωνιστικό Supercorsa SC1!, γεγονός που μας εντυπωσίασε για το πόσο ένα ελαστικό που δεν είναι σχεδιασμένο για την απόλυτη επίδοση, μπορεί να σε φτάσει να πάρεις την καλύτερη σπορ αίσθηση από μια Supersport μοτοσυκλέτα. Μάλιστα φτάσαμε τις 58° σε κλίση, με την Pirelli να λέει ότι αυτό το Corsa δίνει παραπάνω +2° σε σχέση με το απλό Rosso IV. 

Το 4ο 20λεπτο με την Honda CBR1000RRR ήταν απλά “η χαρά του παιδιού”, αφού οι συνθήκες ήταν ιδανικές, το μοτέρ της φοβερής Honda με τους 217+ ίππους και το κοντύτερο γρανάζωμά της σε σχέση με τις άλλες μοτοσυκλέτες, μας έδωσε μια τρομερή ώθηση στο ανηφορικό κομμάτι προς το τέλος της ευθείας και εκεί είδαμε πάνω από 300 χλμ/ώρα πριν τα φρένα. Το άλλο εντυπωσιακό που παρατηρήσαμε στο τέλος είναι ότι παρά το ότι τα λάστιχα είχαν κάνει 6 20λεπτα στην πίστα, σε πίεση από δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου, η φθορά τους δεν ήταν τόσο σημαντική ώστε να χρειάζονται αλλαγή! Βέβαια οι άνθρωποι της Pirelli τα άλλαξαν για να ξεκινήσουν με καινούργια λάστιχα οι συνάδελφοι που θα έμπαιναν στην πίστα το απόγευμα, ενώ εμείς την ίδια στιγμή κατευθυνθήκαμε στις μοτοσυκλέτες που μας περίμεναν για να κάνουμε τις διαδρομές στα βουνά της Τοσκάνης.

Διάλεξα την Triumph Speed Triple 1200RR από τις 15 διαφορετικές διαθέσιμες “γυμνές” που ήταν παραταγμένες στο paddock της πίστας. Η άσφαλτος της περιοχής είναι σε γενικές γραμμές καλή, με αρκετά σαμαράκια σε κάποια σημεία, αλλά και σε τέλεια κατάσταση σε κάποια άλλα όπως οι στροφές του Passo Della Futa, στο οποίο είχα βρεθεί σχετικά πρόσφατα οδηγώντας τα Rosso III πάνω στη νέα Ducati Monster. Από τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής αυτό που έκανε εντύπωση είναι το γρήγορο ζέσταμα των DIABLO ROSSO™IV Corsa και στο δρόμο, αλλά βέβαια πρέπει να παραδεχτώ ότι ορισμένοι Άγγλοι συνάδελφοι δημοσιογράφοι πήγαιναν πάρα πολύ γρήγορα για οδήγηση σε δημόσιο δρόμο. Τα λάστιχα ζεστά λοιπόν και οι διαδοχικές στροφές ανέβαζαν την ευχαρίστηση, με κλίσεις που ήταν πολύ μεγάλες για εκτός πίστας κίνηση.

Δυστυχώς τα επιλεγμένα σημεία της φωτογράφισης ήταν σε στροφές που δεν γινόταν να πλαγιάσεις, αλλά μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι όλοι οι δημοσιογράφοι από όλον τον κόσμο – μαζί και ένας Αμερικανός που τρέχει και στο Isle Of Man - συμφωνήσαμε ότι αυτά τα λάστιχα είναι παραπάνω από τέλεια για το δρόμο. Η αίσθηση που δίνουν είναι ασφάλειας, όσο και να πιέσεις (με δεδομένο ότι στο δρόμο ποτέ δεν πιέζεις όσο στην πίστα), ενώ η απόδοσή τους επίσης απόλυτη για το δεδομένο ότι στο δρόμο δεν θα ανεβεί ποτέ η θερμοκρασία τους στα επίπεδα που ανεβαίνει στην πίστα. Να εξηγήσουμε εδώ ότι ένα αγωνιστικό ελαστικό στο 99% των περιπτώσεων δεν θα μπορέσει να δουλέψει καλύτερα στο δρόμο, γιατί απλά δεν θα ζεσταθεί επαρκώς, ενώ τα ελαστικά δρόμου όπως το συγκεκριμένο, μπορεί και ανεβάζει θερμοκρασία στο εύρος λειτουργίας του και να έχει καλύτερη απόδοση. Αυτός είναι ο λόγος που το DIABLO ROSSO™IV Corsa μας ενθουσίασε και ξεπέρασε τις προσδοκίες μας στη λειτουργία του στις στροφές της περιοχής. Στην επιστροφή μας από το Passo Della Raticosa η KTM Super Duke 1290R βάλθηκε να μου δείξει ακόμη περισσότερο τις αρετές του νέου δημιουργήματος της Pirelli και η μέρα έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο, επιβεβαιώνοντας το σλόγκαν των Ιταλών “MORE THAN A SUPERSPORT TYRE” (περισσότερο από ένα Supersport ελαστικό), που συνοψίζει τα συμπεράσματά μας.

O Salvo Pennisi είναι η ψυχή και ο οργανωτής των test-rides της Pirelli

DIABLO ROSSO™IV Corsa

Διαθέσιμες διαστάσεις

Μπροστά

110/70 ZR 17 M/C 54W TL 

120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 

Πίσω

150/60 ZR 17 M/C 66W TL 

180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 

180/60 ZR 17 M/C (75W) TL 

190/50 ZR 17 M/C (73W) TL 

190/55 ZR 17 M/C (75W) TL 

200/55 ZR 17 M/C (78W) TL 

200/60 ZR 17 M/C (80W) TL

Εξοπλισμός ασφαλείας

Κράνος: SHOEI NXR2

Φόρμα / γάντια: IXS

Μπότες: SIDI

www.tzortzopoulos.gr

Επόμενο άρθρο »

Οδηγούμε BMW S 1000 R

« Προηγούμενο άρθρο

Suzuki Hayabusa 1300 @ Paxos

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
MARTIN vs BAGNAIA: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΒΑΛΕΝΘΙΑ;
  • Ο JORGE MARTIN ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ 17 ΒΑΘΜΩΝ
  • Ο PECCO BAGNAIA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ