Aprilia SR GT 125/200
Το νέο Aprilia SR GT, είναι μία ολοκαίνουρια πρόταση στο πανόραμα των σκούτερ GT με μικρές διαστάσεις: είναι το πρώτο “urban adventure” σκούτερ της Aprilia και σχεδιάστηκε για να φέρει περισσότερη διασκέδαση στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλά και σε μεγαλύτερες προαστιακές διαδρομές, χάρη στον εξοπλισμό που αντλεί έμπνευση από τον κόσμο του enduro και κάνει το σκούτερ ιδανικό για όλες τις συνθήκες οδήγησης.
Το Aprilia SR GT επεκτείνει την γκάμα Urban Mobility της Aprilia, η οποία περιλαμβάνει εξαιρετικά λειτουργικά οχήματα που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την καθημερινή οδήγηση ασφαλή, απλή και ταυτόχρονα συναρπαστική, καθώς εκφράζουν πάντα το αυθεντικό πνεύμα της Aprilia. Η γκάμα Aprilia Urban Mobility περιλαμβάνει και το Aprilia SXR 50, το μικρού κυβισμού σκούτερ πόλης, που διαθέτει εξοπλισμό που συναντάται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Η ενεργή θέση οδήγησης του Aprilia SR GT και το φαρδύ, γυμνό τιμόνι μοτοσυκλέτας προσφέρουν απόλυτο έλεγχο, ενώ η αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διασφαλίζουν ότι θα ξεπεραστεί εύκολα κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί στους δρόμους της πόλης. Επιπλέον, τα ελαστικά, με τη φαρδιά διατομή τους και η σχεδίαση του πέλματος για κάθε έδαφος, επιτρέπουν στον αναβάτη να απολαμβάνει την οδήγηση σε οποιοδήποτε οδόστρωμα, από την άσφαλτο μέχρι και τους πλακόστρωτους δρόμους.
Όλα αυτά συνδυάζονται με την ασύγκριτη σπορ σχεδίαση της Aprilia, τους νεότερους κινητήρες i-get 125 και 200, με σύστημα Start & Stop, για κορυφαία απόδοση και τον ολοκληρωμένο εξοπλισμό που περιλαμβάνει φωτισμό full LED, πίνακα οργάνων LCD και συνδεσιμότητα μέσω της πλατφόρμας APRILIA MIA (αξεσουάρ).
Μοναδικό στυλ, με σπορ γραμμές και έμπνευση από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας
Οι διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα του Aprilia SR GT είναι άμεσα εμφανείς από τις στυλιστικές λεπτομέρειες που κάνουν έντονες αναφορές στον αγωνιστικό χαρακτήρα των σπορ μοντέλων Aprilia, αλλά και στον κόσμο των off-road μοτοσυκλετών.
Από την πλαϊνή όψη, το Aprilia SR GT φαίνεται μικρών διαστάσεων, με μειωμένες προεξοχές και ίσιες, δυναμικές γραμμές που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του. Εκτός από τη φιλοξενία του ρεζερβουάρ, το κεντρικό τούνελ χρησιμεύει και για τη σύνδεση του μπροστινού με το πίσω μέρος, δίνοντας στο SR GT την εμφάνιση μοτοσυκλέτας. Σε αυτό προστίθεται η βάση πινακίδας κυκλοφορίας, η οποία είναι τοποθετημένη στον πίσω τροχό και συνέβαλε στη δημιουργία μιας ουράς με λεπτό προφίλ. Την εικόνα συμπληρώνουν οι πλήρως ενσωματωμένες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, το πίσω φως LED και τα φλας.
Με σταθερή εστίαση στη διασκέδαση, η θέση οδήγησης του Aprilia SR GT έχει μικρότερη κλίση προς τα πίσω και είναι πιο «ενεργή» σε σχέση με τα παραδοσιακά σκούτερ GT μικρών διαστάσεων. Ο αναβάτης όμως, έχει την επιλογή να υιοθετήσει μια διαφορετική στάση, με τα πόδια του πιο μπροστά στα μαρσπιέ, για ένα πιο χαλαρό στυλ οδήγησης που δεν κουράζει στις μεγάλες διαδρομές. Αυτό έγινε δυνατό χάρη στα εργονομικά σχεδιασμένα μαρσπιέ με εξωτερικό μέρος που μοιάζει με το σχήμα των προστατευτικών που διαθέτουν οι off-road μοτοσυκλέτες.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα τρία φωτιστικά σώματα LED που αποτελούν χαρακτηριστικό στυλιστικό στοιχείο των σπορ μοτοσυκλετών του Noale, καθώς και το διπλό φέρινγκ που αναδύεται στα πλάγια της ποδιάς. Ωστόσο η επιρροή από το enduro εκφράζεται σαφώς, με τον υπερυψωμένο ανεμοθώρακα και το φαρδύ, γυμνό τιμόνι που συμβάλλει στην αίσθηση του απόλυτου ελέγχου, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ελιγμών με χαμηλή ταχύτητα στην κίνηση της πόλης. Το τιμόνι είναι προσαρμοσμένο στο όχημα, σε μια κομψή βάση από κράμα αλουμινίου που φέρει το λογότυπο Aprilia, ενώ τα εργονομικά και διαισθητικά χειριστήρια του τιμονιού επιδεικνύουν την προέλευσή τους από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.
Τα όργανα είναι πλήρως ψηφιακά και η μεγάλη οθόνη LCD παρέχει όλα τα δεδομένα του οχήματος, καθώς και ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών ταξιδιού, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν με το κουμπί MODE που υπάρχει στο αριστερό χειριστήριο. Εάν έχει τοποθετηθεί το σύστημα συνδεσιμότητας APRILIA MIA (διαθέσιμο ως αξεσουάρ), μόλις συνδεθεί ένα smartphone στο όχημα μέσω Bluetooth, ο πίνακας οργάνων θα εμφανίζει ειδοποιήσεις σχετικά με εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα. Το σύστημα επιτρέπει επίσης, τη διαχείριση κλήσεων με τη χρήση του ειδικού κουμπιού που υπάρχει στο δεξί χειριστήριο, αλλά και τη χρήση φωνητικών εντολών για την πραγματοποίηση κλήσεων ή την ενεργοποίηση της λίστας για την αναπαραγωγή μουσικής.
Ασταμάτητο στην πόλη και έτοιμο για περιπέτεια
Το Aprilia SR GT είναι απολαυστικό στην οδήγηση και έχει σχεδιαστεί για να κάνει συναρπαστική την κάθε μετακίνηση. Η τεχνογνωσία στην κατασκευή πλαισίων, αξιοποιήθηκε από τους τεχνικούς της Aprilia για τη δημιουργία ενός πλαισίου που εγγυάται ακρίβεια, δυναμισμό και εξαιρετική συμπεριφορά.
Το διπλής φωλιάς πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες υψηλής αντοχής και συνδυάζεται με ολοκαίνουριες αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, οι οποίες αναπτύχθηκαν ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο. Το μπροστινό σύστημα περιλαμβάνει πιρούνι Showa με καλάμια 33 χιλ. και διαδρομή 122 χιλ., η οποία είναι μεγαλύτερη κατά 22% από τη διαδρομή της ανάρτησης του πλησιέστερου ανταγωνιστικού σκούτερ. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από δύο αμορτισέρ Showa διπλής ενέργειας με σπειροειδές ελατήριο, ρυθμιζόμενη προ φόρτιση πέντε θέσεων και διαδρομή που ισοδυναμεί με 102 χιλ. και είναι κατά 7% μεγαλύτερη από τον ανταγωνισμό. Αυτή η διαμόρφωση, σε συνδυασμό με τη ειδική ρύθμιση των αναρτήσεων, ενισχύει τον έλεγχο, την άνεση και την ασφάλεια, ειδικά σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, χωρίς όμως να επηρεάζεται η απόλαυση στην οδήγηση.
Με το εξελιγμένο πλαίσιό του, βάρος μόλις 144 κιλών με γεμάτο ρεζερβουάρ (148 κιλά για την έκδοση 200) και τροχούς από ελαφρύ κράμα αλουμινίου - 14" μπροστά και 13" πίσω - με φαρδιά ελαστικά (110/80 και 130/70), το Aprilia SR GT προσφέρει εξαιρετική ευελιξία και ιδανικό χειρισμό σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, αλλά και μεγάλη σταθερότητα σε πιο υψηλές ταχύτητες.
Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί μπροστινό δίσκο τύπου μαργαρίτα 260 χιλ. Αυτός ο δίσκος είναι ελαφρύτερος και διαχέει τη θερμότητα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας καλύτερη απόδοση. Το πίσω φρένο διαθέτει δίσκο 220 χιλ. (στις εκδόσεις 200 και τη Sport έκδοση 125 είναι τύπου μαργαρίτα).
Το Aprilia SR GT 125 είναι εξοπλισμένο με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS, ενώ το SR GT 200 διαθέτει μονοκάναλο σύστημα ABS αναπτυγμένο από την Aprilia και την Bosch. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης αποτρέπει το μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ή σε επιφάνεια χαμηλής πρόσφυσης.
Το Aprilia SR GT ξεχωρίζει επίσης, για τη ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι στα 175 χιλ. και είναι η μεγαλύτερη για την κατηγορία των σκούτερ GT μικρών διαστάσεων. Αυτή η απόσταση επιτρέπει στον αναβάτη να ξεπερνά εύκολα τυχόν σαμαράκια στον δρόμο και να κατεβαίνει με άνεση από ψηλά κράσπεδα ή πεζοδρόμια. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με τα ελαστικά "παντός εδάφους" με το ελαφρώς τρακτερωτό πέλμα, κάνουν το Aprilia SR GT εξαιρετικά ευέλικτο και κατάλληλο για κάθε χρήση. Ασταμάτητο στην πόλη, όπου τα εμπόδια που προκύπτουν σε πλακόστρωτους δρόμους, γραμμές του τραμ, καπάκια φρεατίων, λακκούβες και κακής ποιότητας άσφαλτο είναι συχνά, το SR GT είναι έτοιμο για συναρπαστικές διαδρομές, όπου ο αναβάτης μπορεί με ασφάλεια ακόμα και να ξεφύγει από την άσφαλτο.
Η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων δεν αποτελεί πρόβλημα, χάρη στο μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου, με τη χωρητικότητα των 9 λίτρων να προσφέρει αυτονομία που φτάνει στα 350 km.
Ο χώρος αποθήκευσης 25 λίτρων κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα full jet κράνος, ενώ η γκάμα των προαιρετικών αξεσουάρ εξασφαλίζει ότι το Aprilia SR GT είναι πάντα έτοιμο για ταξίδι. Ένα παράδειγμα είναι το ανθεκτικό και πολύ μεγάλο βαλιτσάκι αλουμινίου με χωρητικότητα 33 λίτρων.
Κινητήρες i-get νέας γενιάς, για κορυφαίες επιδόσεις
Το Aprilia SR GT κυριαρχεί στην κατηγορία των μικρών σκούτερ GT και λόγω της ισχύος και της απόδοσής του. Οι δύο σύγχρονοι κινητήρες ανήκουν στην οικογένεια i-get και καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 5. Διαθέτουν ηλεκτρονικό ψεκασμό, τέσσερις βαλβίδες, υγρόψυξη και είναι αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που διαθέτει το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης του Ομίλου Piaggio σε ό,τι αφορά τους κινητήρες σκούτερ, το οποίο είναι το πιο σημαντικό κέντρο στην Ευρώπη.
Δίπλα στον μονοκύλινδρο κινητήρα i-get 125 κ.εκ. που προσφέρει μέγιστη ισχύ 11 kW στις 8750 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει τα 12 Nm στις 6500 σ.α.λ., παρουσιάζεται ο ολοκαίνουριος μονοκύλινδρος κινητήρας 174 κ.εκ. του Aprilia SR GT 200, ο οποίος αποδίδει 13 kW ισχύος στις 8500 σ.α.λ. και 16,5 Nm ροπής στις 7000 σ.α.λ. Αυτές οι επιδόσεις αποτελούν σημείο αναφοράς και εξασφαλίζουν ελαστικότητα, γρήγορη απόκριση και ομαλή οδήγηση σε όλες τις συνθήκες.
Αυτά τα στοιχεία ήρθαν μετά από τη σχολαστική εξέλιξη σε μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων, με στόχο τη βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης. Συγκεκριμένα, ο νέος κινητήρας 200 υιοθετεί έναν κύλινδρο αλουμινίου με επίστρωση Nikasil (λύση που προέρχεται από τις μοτοσυκλέτες), ένα νέο έμβολο με αναθεωρημένη γεωμετρία και μια νέα κεφαλή που συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της καύσης.
Η καλύτερη απόδοση του κινητήρα συνοδεύεται από πιο αποτελεσματική αποβολή της θερμότητας, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων CVT συνεργάζεται με μεγαλύτερο συμπλέκτη και έχει ανασχεδιαστεί, ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τη νέα καμπύλη ισχύος του κινητήρα.
Όλα τα μοντέλα της γκάμας Aprilia SR GT είναι εξοπλισμένα με το σύστημα Start & Stop, το οποίο είναι πιο γνωστό ως RISS (Regulator Inverter Start & Stop System). Αυτό το σύστημα καταργεί την παραδοσιακή μίζα και την αντικαθιστά με μια ηλεκτρική συσκευή χωρίς ψήκτρες, η οποία έχει προσαρμοστεί απευθείας στον στροφαλοφόρο άξονα. Στα πολλά πλεονεκτήματα ξεχωρίζουν η πιο αθόρυβη εκκίνηση, η πιο ελαφριά αίσθηση, η αξιοπιστία και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα Start & Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα 1 έως 5 δευτερόλεπτα από την ακινητοποίηση του σκούτερ (ανάλογα με το αν ο κινητήρας έχει φτάσει στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του ή όχι). Ένα ελαφρύ άνοιγμα του γκαζιού αρκεί για να ανάψει ο κινητήρας άμεσα, αλλά και αθόρυβα αφού δεν υπάρχει παραδοσιακή μίζα.
Όλα αυτά μεταφράζονται σε κινητήρες με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία φτάνει σε απόσταση 40 χλμ./λίτρο για το SR GT 125 και 38,5 χλμ./λίτρο για το SR GT 200, βάσει του κύκλου WMTC.
Μια δυναμική Sport έκδοση
Εκτός από την πιο κλασική έκδοση, το Aprilia SR GT προσφέρεται και σε μια σπορ εκδοχή, η οποία διαθέτει πιο δυναμικά γραφικά και σπορ φινιρίσματα.
Το Aprilia SR GT διατίθεται στα τρία χρώματα, Aprilia Black, Street Grey και Infinity Blue, τα οποία συνδυάζονται με ασημί-γκρι μαρσπιέ, πλαϊνά καπάκια και χειρολαβές συνεπιβάτη. Η σέλα είναι μαύρη και με γκρι ραφές. Μαύρο είναι και το χρώμα των τροχών.
Η έκδοση Sport έρχεται ακόμα πιο κοντά στα χρώματα των σπορ μοτοσυκλετών Aprilia. Διατίθεται στους χρωματικούς συνδυασμούς Street Gold, Iridium Grey και Red Raceway, οι οποίοι συνδυάζονται με κόκκινους τροχούς και δίχρωμη μαύρη/γκρι σέλα με κόκκινες ραφές. Τα ασημί/γκρι σπόιλερ διαθέτουν λογότυπο Aprilia, ενώ το κεντρικό τούνελ και τα πλαϊνά καπάκια είναι μαύρα ματ, και οι χειρολαβές συνεπιβάτη είναι βαμμένες στο χρώμα του οχήματος. Ένα μεγάλο “a” από το αρχικό γράμμα της Aprilia, εμφανίζεται στα πλευρικά τμήματα της ποδιάς και ολοκληρώνει την εκπληκτική εμφάνιση του σκούτερ.
https://www.aprilia.com/gr_EL/models/sr-gt/
Aprilia SR GT 125/200 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||||
Κινητήρας |
Μονοκύλινδρος 4-χρονος, Piaggio i-get με σύστημα Start&Stop |
|||
Κυβισμός |
124,7 cc |
174 cc |
||
Διάμετρος / Διαδρομή |
52 mm / 58,7 mm |
61,5 mm / 58,7 mm |
||
Μέγιστη ισχύς |
11 kW a 8750 rpm |
13 kW a 8500 rpm |
||
Μέγιστη ροπή |
12 Nm a 6500 rpm |
16,5 Nm a 7000 rpm |
||
Χρονισμός |
Μονός εκκεντροφόρος επικεφαλής (SOHC) με 4 βαλβίδες |
|||
Σύστημα ψύξης |
Με υγρό |
|||
Τροφοδοσία |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
|||
Σύστημα λίπανσης |
Με υγρό κάρτερ |
|||
Εκκίνηση |
Ηλεκτρική |
|||
Μετάδοση |
Αυτόματη συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT) με διαχειριστή ροπής |
|||
Συμπλέκτης |
Αυτόματος ξηρός φυγοκεντρικός |
|||
Πλαίσιο |
Σωληνωτό διπλής φωλιάς από υψηλής αντοχής χάλυβα με πρεσαριστές ενισχύσεις. |
|||
Ανάρτηση εμπρός |
Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι Ø 33 mm, διαδρομή 122 mm |
|||
Ανάρτηση πίσω |
Δύο υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις, διαδρομή 102 mm |
|||
Σύστημα πέδησης |
Συνδυασμένη πέδηση CBS |
Μονοκάναλο ABS Bosch |
||
Φρένο εμπρός |
Υδραυλικός δίσκος Ø 260 mm, με δαγκάνα δύο πλευστών εμβόλων 2x Ø 25,4 mm |
|||
Φρένο πίσω |
Υδραυλικός δίσκος Ø 260 mm, με δαγκάνα δύο πλευστών εμβόλων 2x Ø 22 mm |
|||
Ελαστικό εμπρός |
Tubeless 110/80-14” |
|||
Ελαστικό πίσω |
Tubeless 130/70-13” |
|||
Ύψος σέλας |
799 mm |
|||
Μεταξόνιο |
1350 mm |
|||
Βάρος σε κατάσταση λειτουργίας |
144 Kg |
148 Kg |
||
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
9 lt |
|||
Κατανάλωση (κύκλος WMTC) |
40 km/l |
38,5 km/l |
||
Εκπομπές ρύπων CO2 |
60 g/km |
61 g/km |
||
Έγκριση τύπου |
Euro 5 |