• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Απόλυτος ταξιδευτής
H Ducati Multistrada V4S
Τεστ-Μοντέλα 06/01/2022 - 14:26

Η πιο προηγμένη μοτοσυκλέτα on-off γίνεται η πιο καλή λύση για το ταξίδι, ανεξάρτητα κατηγορίας, ειδικά όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας που προσφέρει το προσαρμοζόμενο κοντρόλ ταχύτητας και η ύπαρξη του ραντάρ. Αεροδυναμική και κινητήρας που “ανοίγει” κάθε 60,000 χλμ., είναι στα ατού της μοτοσυκλέτας για κάθε είδους δρόμο.

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Amazing Studio

Εξοπλισμός ασφαλείας: κράνος SHOEI GT-AIR2, μπουφάν/γάντια/τζιν IXS, μποτάκια SIDI

Με τη ζωή μας να χαρακτηρίζεται με την διείσδυση του κινητού τηλεφώνου σε κάθε δραστηριότητά μας, η μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε παρά να έχει αυξημένη συνδεσιμότητα με αυτό, ώστε το κάθε νέο μοντέλο να γίνεται ευκολότερα αποδεκτό από τον κάθε μοτοσυκλετιστή. Πριν ανέβω λοιπόν στη νέα 4ης γενιάς Multistrada κατέβασα τις σχετικές εφαρμογές Ducati Connect & Sygic (χάρτες) στο κινητό και στην ευκρινέστατη οθόνη των 6.5'' ιντσών εμφανίστηκε ο χάρτης της περιοχής που βρισκόμουν και οι πληροφορίες για τη διαδρομή που είχα επιλέξει. Βολεύτηκα στην άνετη θέση οδήγησης και στη χρήση των χειριστηρίων και ξεκίνησα ανυπόμονος να δω και σε χρήση σε δύο τροχούς το “Adaptive Cruise Control” του γκρουπ της VW, που ήδη έχω δοκιμάσει σε πολλά αυτοκίνητα και είναι πραγματικά πολύ προηγμένο. 

Η πορτοκαλί ένδειξη στον αριστερό καθρέπτη λίγο αργότερα με προειδοποίησε ότι με πλησιάζει κάποιο άλλο όχημα, που λίγο αργότερα είδα στον καθρέπτη, αφού μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν “κρυμμένο” στη νεκρή γωνία που έχουν οι καθρέφτες κάθε μοτοσυκλέτας. “Ωραία”, είπα μέσα μου, αφού αυτή η προειδοποίηση είναι μια καλή προστασία από καταστάσεις που μπορεί να ταράξουν την οδήγησή μου. Ρύθμισα το Κοντρόλ Ταχύτητας σε μια μέση απόσταση ενεργοποίησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και άρχισα να πειραματίζομαι με το πως προσαρμόζεται – με τη βοήθεια του μπροστινού ραντάρ – με την ταχύτητα του μπροστινού μου. Έβαλα τα 120 χλμ/ώρα ως την ταχύτητα με την οποία ήθελα να κινηθώ και μόλις το μπροστινό μου αυτοκίνητο έκοψε στα 107 χλμ/ώρα, η Multistrada έκοψε και αυτή στην ίδια ταχύτητα, χωρίς εγώ να χρειαστεί να φρενάρω ή να κλείσω το γκάζι. Το δοκίμασα μάλιστα αφήνοντας τελείως το χέρι μου από το δεξί μέρος του τιμονιού και το σύστημα δούλεψε άψογα. Αν το μπροστινό όχημα μειώσει κι άλλο την ταχύτητά του, ακόμη κι αν ακινητοποιηθεί, η μοτοσυκλέτα μου θα το ακολουθήσει στη μείωση της ταχύτητας, χωρίς να πέσει επάνω του τελικά! Καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλη αξία έχει κάτι τέτοιο, ειδικά να συμβεί κάτι αναπάντεχο και ο οδηγός για κάποιο λόγο έχει στρέψει το κεφάλι του ή την προσοχή του κάπου αλλού... 

Αφού λοιπόν η ασφάλειά μας περνάει σε άλλο επίπεδο και μαζί η άνεση του ταξιδιού από τα ηλεκτρονικά, άρχισα να αξιολογώ τα υπόλοιπα στοιχεία του νέου “πολυ-εργαλείου” της Ιταλικής φίρμας.

Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ σημαντικό πράγμα όταν ταξιδεύεις και αμέσως μου ήρθε στο μυαλό αυτό που δήλωσε ο Ντάβιντε Πρεβιτέρα, που επιμελήθηκε την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας: "Χρησιμοποιήσαμε όλες τις γνώσεις αεροδυναμικής της Ducati για άνεση και σταθερότητα". Πράγματι η προστασία είναι σε εξαιρετικά επίπεδα αρχικά από το ρυθμιζόμενο με το χέρι(;!) ύψος της ζελατίνας του φέρινγκ, αλλά και μαζί η συνολική σταθερότητα που δίνουν οι πλαϊνοί αεραγωγοί των ψυγείων και το ζεύγος περιστρεφόμενων πτερυγίων κάτω από το φέρινγκ, που επιτρέπει την αύξηση της ροής καθαρού αέρα προς τον αναβάτη, μεγιστοποιώντας τη θερμική άνεση και παράγοντας κάθετο φορτίο που είναι απαραίτητο για τη σταθερότητα. Και εδώ να πούμε για μια κυριολεκτικά υποδειγματική σταθερότητα, αφού η Multistrada έμεινε ακλόνητα σταθερή μέχρι και τα 268 χλμ/ώρα με τις πλαϊνές της βαλίτσες, κάτι αδιανόητο για οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα! Χωρίς τις βαλίτσες η σταθερότητα είναι επίσης εκπληκτική. Πέρα από τη σταθερότητα το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει και παρακάμψεις που δημιουργούν εκτροπή των θερμών ροών του κινητήρα μακριά από τον αναβάτη, εξασφαλίζοντας περισσή άνεση.

Η άνεση όμως υπογραμμίζεται και από τη βελούδινη λειτουργία του μοτέρ. Το μικρό βάρος και διαστάσεις, η ομαλή λειτουργία, η ανθεκτικότητα και η άνεση, είναι οι πυλώνες που καθορίζουν την καινοτόμο απόδοση του νέου V4 Granturismo, όπως λέγεται αυτός ο V4 κινητήρας, που σπάει την παράδοση της Ducati, καθώς ΔΕΝ διαθέτει το περίφημο Δεσμοδρομικό Σύστημα κίνησης των βαλβίδων!!! 

Είναι καλό αυτό; ή αποτελεί ιεροσυλία; “Ο V4 Granturismo ανοίγει μια εντελώς νέα εποχή για τη μάρκα με έδρα το BorgoPanigale. Ενσωματώνει πιστά τις παραδοσιακές αξίες Ducati - στυλ, έμπνευση, απόδοση, αξιοπιστία - για απόλαυση εντός και εκτός δρόμου. Με τεχνολογία τελευταίας γενιάς και υλικά πρώτης κλάσης, εγγυάται ανθεκτικότητα στο χρόνο, ξεχωρίζοντας – εκτός άλλων – για τα υψηλά διαστήματα συντήρησης” λένε οι Ιταλοί. 

Αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει κατασκευαστικές ομοιότητες με τον Desmosedici Stradale, έχει εξελιχθεί για να επιμηκύνει τα διαστήματα σέρβις στα 60,000 χλμ. Κάτι που έγινε εφικτό, χάρη σε ένα σύστημα με ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, το οποίο καταπονεί λιγότερο τα εξαρτήματα σε σύγκριση με το Desmo, δημιουργώντας ένα μοναδικό ορόσημο, χωρίς προηγούμενο εφαρμογής σε κινητήρα μοτοσυκλέτας. Το πλάνο συντήρησης του V4 Granturismo προβλέπει αντικατάσταση του λαδιού, έλεγχο του φίλτρου αέρα (κάθε 30,000 χλμ.) και φίλτρου κινητήρα κάθε 15,000 χλμ. (ή 2 χρόνια). Ο έλεγχος και η ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και η αντικατάσταση των μπουζί προγραμματίζονται κάθε 60,000 χλμ. Επίσης πρέπει να γίνει αναφορά στις επιδόσεις, με μέγιστη ισχύ 170 ίππους στις 10,500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 12.7 χιλιογραμμόμετρα στις 8,750 σ.α.λ., καλύπτοντας βέβαια τον κανονισμό εκπομπών Euro 5.

Η χωρητικότητα των 1,158 κ.εκ. θεωρήθηκε το τέλειο μέγεθος όσον αφορά την απόδοση, το χαμηλό βάρος και το μέγεθος ενός κινητήρα V4, με στόχο να είναι ελαφρύτερος και πιο συμπαγής από τον δικύλινδρο Testastretta της προηγούμενης Multistrada1260. Σε σύγκριση με τον τελευταίο, ο V4 έχει 85 χιλ. μικρότερο μήκος, είναι 95 χιλ. χαμηλότερος και μόλις 20 χιλ. πιο πλατύς. Επιπλέον, το βάρος έχει μειωθεί κατά 1.2 κιλά!, με βάρος μόλις 66.7 κιλά. Η διάταξη V 90 μοιρών δημιουργεί με φυσικό τρόπο δυνάμεις πρώτης τάξης και έτσι δεν απαιτείται άξονας για την εξισορρόπηση των κραδασμών, κάτι που θα αύξανε το βάρος και θα απορροφούσε ισχύ.

Ένα ακόμη πρωτοποριακό σημείο είναι ότι εξοπλίζεται με άξονα αντίστροφης περιστροφής, μία λύση που προέρχεται από τη μακρόχρονη εμπλοκή της Ducati στο MotoGP. Αυτό καθιστά τη μοτοσικλέτα ακόμα πιο ευέλικτη και αποτελεσματική, ειδικά στην είσοδο της στροφής. 

Μία άλλη τεχνολογία που προέρχεται από τον κόσμο των αγώνων, είναι η “Twin Pulse” ανάφλεξη, που προσομοιάζει τη σειρά ανάφλεξης ενός δικύλινδρου και βελτιώνει τη ροπή καθώς και την ομαλή λειτουργία.

Οι μηχανικοί της Ducati επέλεξαν και ένα αποκλειστικό σύστημα ψεκασμού, στο οποίο οι διάμετροι και τα μήκη των αγωγών έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να προσφέρουν εξαιρετική οδηγική αίσθηση.

Για τη θερμική άνεση, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ή στην οδήγηση στην πόλη με την συχνή στάση στα φανάρια, ο κινητήρας υιοθετεί έναν μηχανισμό απενεργοποίησης των πίσω κυλίνδρων, οι οποίοι δεν λειτουργούν όταν η μοτοσικλέτα σταματά στα φανάρια, κάτι που μειώνει και την κατανάλωση. 

Συνεχίζοντας με τα περί του κινητήρα, ο στροφαλοφόρος άξονας, οι μπιέλες και τα έμβολα έχουν σχεδιαστεί ειδικά, καθώς και ο συμπλέκτης και η γεννήτρια, με στόχο να προσφέρει στον αναβάτη την αίσθηση μιας πραγματικής «άμεσης απόκρισης γκαζιού».

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με έναν περιστροφικό αισθητήρα ταχυτήτων για να λειτουργήσει βέλτιστα μαζί με το σύστημα DucatiQuick Shift (DQS) Up & Down.

Ο υδραυλικά ελεγχόμενος υγρός συμπλέκτης διαθέτει έναν προοδευτικό σερβομηχανισμό που συμπιέζει τους δίσκους χωρίς να απαιτείται επιπλέον προσπάθεια από τον αναβάτη για να απελευθερώσει τον συμπλέκτη.

Έχοντας κατανοήσει όλη την άνεση και την ασφάλεια που προσφέρουν οι τεχνολογικά προηγμένες λύσεις που έχουν εφαρμοστεί, επικεντρώθηκα στη χαρά του ταξιδιού και πραγματικά το απόλαυσα. Σε υψηλές ταχύτητες για πολλή ώρα είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει και μάλιστα με τη μικρότερη δυνατή καταπόνηση του οδηγού. Σε διαδρομές στο βουνό με σχετικά κλειστές στροφές, το μικρό μεταξόνιο και η όλη ισορροπία της μοτοσυκλέτας μου έδωσαν μια ευχάριστη οδήγηση που ανέδειξε τα σπορ στοιχεία του DNA της. 

Μάλιστα επέλεξα και ένα κομμάτι χωμάτινης διαδρομής για να δω ότι χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις, τη ροή της απόδοσης και τη θέση οδήγησης που έχει σχεδιαστεί και για όρθια οδήγηση, όλα γίνονται εύκολα με τα όρια να τίθενται από τα λάστιχα που έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό περισσότερο. 

Στην πόλη είναι μια κλασική μεγάλη on-off με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να έχεις 242 κιλά (γεμάτη) για να κινηθείς.

Στην πόλη είχα και την ευκαιρία να δω και τις αντιδράσεις των άλλων σε σχέση με το σχεδιασμό της νέας Multistrada V4, που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητος. Εντυπωσιασμός από το ευρύ κοινό και λόγω όγκου και με το Ιταλικό design να ξεχωρίζει. Οι πιο ειδικοί σχολιάζουν και τις λεπτομέρειες, όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα και την ποιότητα κατασκευής. 

Αυτό που θα έλεγα συμπερασματικά είναι ότι παρά το ότι οι 170 ίπποι είναι ένα νούμερο σχεδόν τρομακτικό για μια τέτοια μοτοσυκλέτα, η V4 Multistrada είναι μια φιλική, εύκολη και άνετη συμβία που μπορεί να μας δώσει συναρπαστικές βόλτες, σε διαδρομές με στροφές και μεγάλες ευθείες. Αποκάλυψη στο ταξίδι με απόλυτο συνδυασμό ταχύτητας/σταθερότητας/άνεσης/ασφάλειας. Με όλη την τεχνολογία και τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει, είναι ίσως η πιο προηγμένη όλων των κατηγοριών και όχι μόνο στις on-off!

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά VGranturismo

•        1158 κ.εκ. 4-κύλινδρος 90° V κινητήρας

•        Διάμετρος x διαδρομή 83 x 53.5 χιλ.

•        Σχέση συμπίεσης 14: 1

•        Μέγιστη ισχύς 170 ίπποι (125 kW) στις 10,500 σ.α.λ.

•        Μέγιστη ροπή 125 Nm (12.7 Kgm) στις 8,750 σ.α.λ.

•        Euro 5

•        Κίνηση εκκεντροφόρων με καδένα - χρονισμός με διπλό εκκεντροφόρο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

•        Αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας με offset στις 70°

•        Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης

•        Λίπανση ημι-ξηρού κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού: 1 παράδοση και 2 επιστροφές

•        Τροφοδοσία με τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού (ισοδύναμο διαμέτρου 46 χιλ.)

•        6-τάχυτο κιβώτιο με σύστημα Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down

•        Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων 60,000 χλμ.


Τεχνικά χαρακτηριστικά 

  • ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: 1,158 κ.εκ.
  • ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι στις 10,500 σ.α.λ.
  • ΡΟΠΗ: 125 Nm @ 8,750 σ.α.λ.
  • ΒΑΡΟΣ (ΣΤΕΓΝΗ): 215 Κιλά
  • ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: Ρυθμιζόμενο 840 χιλ. - 860 χιλ.
  • ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Λειτουργίες οδήγησης, λειτουργίες ισχύος, ABS στροφών (ABS Cornering), Ducati Traction Control (Έλεγχος πρόσφυσης Ducati), Ducati Wheelie Control (έλεγχος τροχών Ducati), Φώτα ημέρας, Ducati φώτα φρένων.
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ (ΧΛΜ./ΜΗΝΕΣ): 15,000 km / 24 μήνες

Επόμενο άρθρο »

TEST - SYM Symphony ST 200 Euro5

« Προηγούμενο άρθρο

Eν το πολλώ το ευ;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ