Kαι στο τέλος χαμογέλασε το παιδί από το Kentucky. Οι δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Jerez ολοκληρώθηκαν τη Δευτέρα 18/2, με τον Nicky Hayden να σημειώνει και με διαφορά τον καλύτερο χρόνο του τριημέρου.
Η επίδοση του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2006 βρίσκεται πολύ κοντά στο ανεπίσημο ρεκόρ πίστας που έχει ο Pedrosa από τις 29/11 του 2007 (1'38.562) και επιτεύχθηκε με τα μαλακά λάστιχα της Michelin.
Η πίστα ήταν βρεγμένη το πρωί, αλλά κατά τη διάρκεια της ημέρας στέγνωσε και ρόλο σε αυτό έπαιξε και το αεράκι που φύσαγε. Λίγο πριν την ολοκλήρωση των δοκιμών, όταν πλέον το οδόστρωμα ήταν στεγνό, οι αναβάτες άρχισαν να δοκιμάζουν τα όριά τους.
Την τελευταία ώρα, ο Hayden έγραψε τον χρόνο-ρεκόρ, ενώ από κοντά ακολούθησε και ο Jorge Lorenzo με την M1 της Fiat Yamaha και αυτός με λάστιχα της Michelin.
Οι Γάλλοι έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ικανοποιημένοι καθώς και στις επόμενες δυο θέσεις βρέθηκαν αναβάτες που χρησιμοποιούν ελαστικά της φίρμας τους. Ο λόγος για τους Andrea Dovizioso και Randy de Puniet που δείχνουν σε πολύ καλή κατάσταση.
Ο πρώτος αναβάτης της Bridgestone ήταν ο Valentino Rossi, στην πέμπτη θέση με χρόνο επτά δέκατα πιο αργό από αυτόν του Hayden.
Ακολούθησα ο James Toseland με την M1 του «δορυφορικού» team της Yamaha, ο οποίος η αλήθεια είναι ότι καρδιοχτύπησε τους ανθρώπους της ομάδας του καθώς είχε πτώση από highsiding στη στροφή 1 με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στον αστράγαλό του.
Μεταφέρθηκε στην Clinica Mobile όπου υποβλήθηκε στις απαραίτητες εξετάσεις οι οποίες έδειξαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Αφού πήρε εξιτήριο, επέστρεψε στην πίστα και συνέχισε τις δοκιμές του.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής και νικητής του επίσημου test της IRTA Casey Stoner ολοκλήρωσε την ημέρα στην έβδομη θέση, ενώ την οχτάδα συμπλήρωσε ο Alex de Angelis.
John Hopkins και Dani Pedrosa επέστρεψαν στη δράση μετά την αποχή τους από τις δοκιμές της Κυριακής λόγω πόνων που αισθάνθηκαν στα τραυματισμένα τους μέλη. Ο Αμερικανός έκανε 20 γύρους ενώ ο Ισπανός 35. Οι χρόνοι τους ήταν σε χαμηλά επίπεδα.
Ο μοναδικός αναβάτης που δεν μπήκε στην πίστα ήταν ο Colin Edwards. Oι δοκιμές ολοκληρώθηκαν και πλέον βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έναρξη του Πρωταθλήματος, στις 9 Μαρτίου στο Κατάρ.
Στο διάστημα που μεσολαβεί οι ομάδες θα συνεχίσουν τη δουλειά ώστε να διορθώσουν τα (όποια) κακώς κείμενα και να είναι πανέτοιμες για τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία του σπορ.
Αρκετή δουλειά όμως έχουν και οι «λαστιχάδες» οι οποίοι θα πρέπει να βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Τα qualifiers της Michelin έχουν το πάνω χέρι, αλλά τα Bridgestone δείχνουν καλύτερα στη βροχή αλλά και στις συνθήκες αγώνα, με μεγαλύτερη διάρκεια στην απόδοση.
Jerez - 4.423km
Ρεκόρ πίστας: Valentino Rossi (Yamaha, 2005) - 1'40"596
Tαχύτερος γύρος πίστας: επίσημο: Loris Capirossi (Ducati, 2006) - 1'39"064
ανεπίσημο: 29/11 /2007: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 38.562secs (qualifying tyre with 2007 RC212V)
2007 Spanish Grand Prix - 25/03/2007:
Pole position: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 39.402secs
Ταχύτερος γύρος αγώνα ανά κατασκευαστή:
Yamaha: Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (M) 1min 40.905secs
Suzuki: John Hopkins USA Rizla Suzuki (B) 1min 40.938secs
Honda: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 41.014secs
Ducati: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 41.443secs
Kawasaki: Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing (B) 1min 41.967secs
KR212V: Kenny Roberts Jr USA Team Roberts (M) 1min 42.024secs