• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP OPEN: Νέα ιδέα
Παλιές μοτοσυκλέτες!
Νέα 28/03/2014 - 11:41

Κείμενο: Matteo Aglio (gpone.com)

 

Μετά από πολλές συζητήσεις για τους νέους κανονισμούς και τις OPEN μοτοσυκλέτες, την Κυριακή που μας πέρασε οι δυο υποκατηγορίες της MotoGP έδωσαν τις πρώτες τους μάχες μέσα στην πίστα του Κατάρ. Ο Aleix Espargaro ήταν φανταστικός στις ελεύθερες δοκιμές και πολλοί περίμεναν από τον Ισπανό να πρωταγωνιστήσει και στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Ωστόσο δεν τα κατάφερε και ξεκίνησε από την τρίτη σειρά τον αγώνα της Κυριακής, πολύ πιο πίσω απ' ότι οι περισσότεροι θα περίμεναν. Φυσικά, δεν υπάρχει πλέον η παραμικρή αμφιβολία ότι η Forward Yamaha (δεν υπάρχει καθόλου FTR σ' αυτή) είναι ένα μεγάλο βήμα εμπρός, σε σχέση με την περσινή CRT μοτοσυκλέτα.

 

 

OPEN Yamaha: Μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα δυο ετών!

 

Αναφερόμενος στη μοτοσυκλέτα του Aleix Espargaro, ο Jorge Lorenzo δήλωσε ότι "... βασικά είναι η ίδια που είχα πριν δυο χρόνια". Αυτό σημαίνει ότι είναι η περσινή μοτοσυκλέτα της Tech 3. Το software της ECU δεν είναι τόσο εξελιγμένο όσο το αντίστοιχο των εργοστασιακών, αλλά έχει 24 λίτρα καύσιμο και το νέο έξτρα μαλακό ελαστικό. Είναι απολύτως κατανοητό γιατί είναι τόσο ανταγωνιστική, με τις τωρινές εργοστασιακές μοτοσυκλέτες να είναι τόσο τεχνολογικά προηγμένες, ώστε κάθε αναβάθμιση να είναι , όπως γίνεται αντιληπτό, ένα μικρό βήμα εμπρός. Ας παίξουμε λίγο με τους αριθμούς τώρα. Το 2012, ο Jorge Lorenzo πήρε την pole με 1:54.634 και μετά κέρδισε τον αγώνα σε 42:44.214, έχοντας ως ταχύτερο γύρο το 1:56.067. Την περασμένη εβδομάδα, ο A.Espargaro έγραψε 1:54.986 στις κατατακτήριες, ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 42:52.184 κι έκανε ταχύτερο γύρο στο 1:56.192. Οι χρόνοι του λοιπόν, ήταν μόλις τρία δέκατα, οχτώ δευτερόλεπτα και ένα δέκατο (κατ' αντιστοιχία) πιο αργοί από αυτούς του Lorenzo το 2012. Έχει ενδιαφέρον να κάνουμε μια ίδια σύγκριση και με τους περσινούς χρόνους του Cal Crutchlow. Ο Βρετανός - πάνω στην τωρινή μοτοσυκλέτα του Aleix - ήταν έξι δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ισπανό της NGM Forward την Κυριακή του αγώνα. Οι χρόνοι τους στις κατατακτήριες ήταν περίπου οι ίδιοι - 1:54.916 για τον Cal. Αυτό αποδεικνύει ότι η απόδοση των δυο μοτοσυκλετών είναι περίπου η ίδια, αν και είναι δύσκολο να υπογραμμίσουμε τη διαφορά που οπωσδήποτε κάνει το ταλέντο του αναβάτη, η αποφασιστικότητα και η φόρμα στην οποία βρίσκεται. Στην πραγματικότητα ο Aleix είναι πολύ γρήγορος αναμφίβολα, για να μην πούμε ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με τον Lorenzo! Από την άλλη, ο Colin Edwards - με την άλλη OPEN Μ1 - ολοκλήρωσε 28 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλό του.

 

 

Honda: Η πραγματική OPEN μοτοσυκλέτα!

 

Η RCV1000R μπορεί δικαίως να χαρακτηρίζεται ως η "πραγματική OPEN μοτοσυκλέτα", αν και σε σχέση με την OPEN της Yamaha, είναι λιγότερο ανταγωνιστική. Οι Redding και Hayden ξεκίνησαν και ολοκλήρωσαν τον αγώνα σχεδόν μαζί: ο πρώτος έκανε 43:13.154 ενώ ο δεύτερος πέρασε τη γραμμή τερματισμού σε 43:13.189, χρόνοι πολύ κοντά στους αντίστοιχους των Bautista και Bradl πριν δυο χρόνια (43:12.660 ο πρώτος και 43:12.670 ο δεύτερος). Το πλαίσιο της RCV1000R είναι παρόμοιο με της εργοστασιακής, αλλά η πρώτη δεν διαθέτει το seamless κιβώτιο και ο κινητήρας δεν έχει πνευματικές βαλβίδες. Αυτό σημαίνει λιγότερη δύναμη και λιγότερο επιθετικό κινητήρα. Αυτό εξηγεί γιατί οι Redding και Hayden (όπως και οι Aoyama, Abraham, Petrucci, Di Meglio και Laverty) μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν το έξτρα μαλακό ελαστικό της OPEN κατηγορίας στον αγώνα.

 

 

Οι CRT εξακολουθούν να είναι μαζί μας!

 

Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι υπάρχουν μοτοσυκλέτες πολύ κοντά σε απόδοση με τις περσινές CRT. Μιλάμε για τις ART, PBM και FTR Kawasaki. Ο Danilo Petrucci είχε το μειονέκτημα να οδηγήσει μια καινούργια μοτοσυκλέτα με μόλις τρεις ημέρες δοκιμών. Αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα με το software της Magneti Marelli, τόσο στο τεστ, όσο και στον αγώνα του Κατάρ. Η περίπτωση του Paul Bird (PBM) μας εξηγεί καλύτερα τι σημαίνει να έχεις το έξτρα μαλακό της OPEN. Ο Laverty ολοκλήρωσε τον αγώνα μόλις ένα δευτερόλεπτο πιο κάτω από τον περσινό του χρόνο, ωστόσο στις κατατακτήριες ήταν 1,3δ πιο γρήγορος σε σχέση με πέρυσι. Ο Barbera τα πήγε ακόμα καλύτερα, κατεβάζοντας 1,8δ τον περσινό του χρόνο!

 

Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε ότι οι νέοι κανονισμοί έχουν το καλό ότι έδιωξαν τις μη ανταγωνιστικές CRT, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι OPEN - ούτε καν η καλύτερη εξ αυτών - είναι στο ίδιο επίπεδο με τις εργοστασιακές. Είδαμε πολλές προσπεράσεις και μάχες για τις πρώτες θέσεις στον αγώνα της Κυριακής, κρίμα όμως που σ' αυτές καμμία OPEN μοτοσυκλέτα δεν ενεπλάκη.

 

Επόμενο άρθρο »

Bridgestone: Με τα ελαστικά του '13 στο Τέξας!

« Προηγούμενο άρθρο

Τα βρήκαν Schwantz και COTA

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα