• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dakar 2011: ΕΔ3 Ανεβαίνει κι άλλο ο Β. Ορφανός
Στην 79η θέση της κατάταξης, με τον Ταμπαξή 93ο
Νέα 05/01/2011 - 10:10

Το πραγματικό Dakar μόλις ξεκίνησε!

 

Το «ζέσταμα» τελείωσε για τους οδηγούς του Dakar!

 

Η ειδική διαδρομή της Τρίτης 4 Ιανουαρίου, απέδειξε γιατί ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τόσο συναρπαστικός. Το μαραθώνιο ετάπ (521 χλμ) ήταν και η μεγάλη πρόκληση που δυσκόλεψε πολύ όλους τους οδηγούς ανατρέποντας ακόμα και βαθμολογικές ισορροπίες.

Ο Βασίλης Ορφανός μετά από μια εκπληκτική μέρα ανέβηκε στην 79η από την 91η θέση της γενικής κατάταξης.

 

«Ήταν μια δύσκολη ειδική με αρκετή πέτρα. Ταυτόχρονα όμως ήταν η ευκαιρία μου να κερδίσω με ασφάλεια μερικές θέσεις οδηγώντας επιθετικά σε εδάφη με πέτρα και βράχια που θύμιζαν πολύ Ελλάδα», δηλώνει ο ίδιος. Και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι το ετάπ της Τρίτης ήταν μια καλή πρόβα για το ετάπ της επόμενης:

 

«Σήμερα (σ.σ. την Τρίτη) ανεβοκατεβήκαμε βουνά ξεπερνώντας ακόμα και τα 3,300 μέτρα. Στόχος ήταν να προετοιμαστεί προοδευτικά το σώμα για την αυριανή ημέρα καθώς αύριο η δυσκολία δε θα είναι στα πολλά χιλιόμετρα αλλά στο μεγάλο υψόμετρο (4,800 μ) που καλούμαστε απότομα να ανέβουμε. Δυσκολία και για εμάς ως προς τη φυσιολογία αλλά και για τις μηχανές».

 

O Βασίλης θυμάται ότι σε μια αντίστοιχη ειδική το 2009 πολλοί συναθλητές του υπέφεραν από υπνηλία και είχαν τάσεις λιποθυμίας. Στην σημερινή ειδική ο οδηγός που εκπροσωπεί την Ελλάδα τερμάτισε στην 71η θέση, ενώ 20 θέσεις πίσω του ένας ακόμη Έλληνας ο Σίμος Ταμπαξής, που τρέχει για πρώτη φορά στο Dakar, αλλά με αγωνιστική άδεια από το Βέλγιο στο όποίο ζει, έκανε επίσης καλή εμφάνιση που τον έφερε στην 93η θέση της γενικής κατάταξης.

 

Παραλειπόμενα από την ειδική της Δευτέρας (stage 2)

Άτυχος στάθηκε ο Joan Barreda Bort ο οποίος αγωνιζόταν με το Νο 60, ως μέλος της ομάδας της Aprilia. Στην ειδική της Δευτέρας 3 Ιανουαρίου, ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα αφού μια πτώση σε κλειστή στροφή είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει το τιμόνι της μηχανής του. «Σταμάτησα για να βοηθήσω τον συναθλητή μου. Ευτυχώς που δεν είχε χτυπήσει», λέει ο Βασίλης Ορφανός περιγράφοντας μια «τυπική» ημέρα του Dakar. «Ειδικά το ετάπ της Δευτέρας ήταν πολύ γρήγορο. Σε κάποια σημεία μπορούσες να ξεπεράσεις και τα 160 χλμ/ώρα αλλά οι στροφές θέλουν πάντα προσοχή, κράτημα του γκαζιού. Η σκόνη γίνεται σα πούδρα και γλιστράει απίστευτα».

Το σακίδιο

«Θα μας πεις τι έχει μέσα το σακίδιο που κουβαλάς κάθε μέρα στην πλάτη;», ρωτάει ένα από τα μέλη του γκρουπ που έχει φτιαχτεί στο Facebook με νέα, φωτογραφίες και διαρκή πληροφόρηση για τη προσπάθεια του Βασίλη στο Rally Dakar. Ο ίδιος όμως αρνείται να αποκαλύψει:

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχω μέσα την ελληνική σημαία. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε όταν επιστρέψω», λέει.

 

Ο συγκλονιστικός κόσμος:

Οι αμύητοι στο Rally Dakar δεν εντυπωσιάζονται μόνο από το συνεχή μαραθώνιο των οδηγών. Αυτό που τους εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο οι κάτοικοι της Αργεντινής υποδέχονται όλο το «καραβάνι» που μετέχει στον αγώνα. «Είναι πραγματικά συγκλονιστικό», λέει ο Βασίλης ο οποίος ανάλογη εμπειρία είχε και από τη συμμετοχή του το 2009. «Στο bivouac που στήθηκε στον ιππόδρομο του Tucuman από όπου ξεκινήσαμε την Τρίτη, ο κόσμος σχημάτιζε ουρά 1 χλμ απ’ έξω, με σημαίες στα χέρια, τραβώντας φωτογραφίες, χειροκροτώντας, ζητώντας αναμνηστικά. Για αυτούς το Dakar είναι μια γιορτή. Υποστηρίζουν με πάθος τους εγχώριους οδηγούς και λατρεύουν οτιδήποτε έχει να κάνει με τον αγώνα. Και μιλάμε για την επαρχία της Αργεντινής και όχι για μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό». Σύμφωνα δε με μαρτυρίες ανθρώπων που συνοδεύουν τις αποστολές των οδηγών οι Αργεντίνοι δεν διστάζουν να χειροκροτήσουν ακόμα και τα… συνοδευτικά τροχόσπιτα ενώ 5 τοπικά ραδιόφωνα έχουν 24ωρη κάλυψη του αγώνα με παρουσιαστές επί τόπου, όπως συνέβη στο Tucuman, οι οποίοι ζητούν δηλώσεις από όλους τους συμμετέχοντες. Τηλεοπτικά δε, ο αγώνας καλύπτεται επί 24ωρου από δυο δορυφορικά κανάλια.

 

ΕΔ4

Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου από το bivouac που έχει στηθεί στο San Salvador de Jujuy, το οποίο βρίσκεται επί αργεντίνικου εδάφους, κοντά στις Άνδεις, 1.525 χιλιόμετρα από το Buenos Aires. Το τέλος της ημέρας θα βρει τους αγωνιζόμενους στην Χιλή σε μια από τις πιο άνυδρες πόλεις του πλανήτη, στην Calama.

 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 4

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: SAN SALVADOR DE JUJUY - CALAMA

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 554

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 207

 

Και ήρθε η ώρα της Χιλής! Το Dakar αφήνει πίσω του την Αργεντινή και κατευθύνεται στις Άνδεις και στο διάσημο πέρασμα Paso de Jama. Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο όμως οι αναβάτες θα πρέπει να αρχίσουν την «ορειβασία» όσο είναι ακόμα νύχτα ενώ αμέσως μόλις περάσουν τα σύνορα, θα ανέλθουν σε υψόμετρο 4.800 μ. Στο ίδιο υψόμετρο βρίσκεται και το Mont Blanc μόνο που εδώ δε θα χρησιμοποιηθούν ούτε κάρμπον ούτε μπατόν!

Σε αγωνιστικό επίπεδο, η είσοδος στη Χιλή σηματοδοτεί την είσοδο στην έρημο Ατακάμα όπως επίσης και το πρώτο ετάπ εκτός δρόμου. Η έναρξη της σχετικά σύντομης ειδικής θα γίνει στα 3.300 μέτρα, από ένα σημείο τα οχήματα θα πρέπει να «χειριστούν» πετρώδη εδάφη καθώς οι αμμόλοφοι θα πλησιάζουν.

Επόμενο άρθρο »

Dakar 2011: EΔ 4 Ανεβαίνουν οι 2 Έλληνες

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Hayden στην Dainese, o Lorenzo στην Alpinestars

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ