• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
GILERA GP 800
Κυρίες, κύριοι, η Gilera πρωτοπορεί για άλλη μια φορά, δημιουργώντας, όχι μόνο το μεγαλύτερο σκούτερ σε κυβισμό, αλλά και το πρώτο στην ιστορία με κινητήρα V-2.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Τεστ-Μοντέλα 24/09/2008 - 12:51
Κάτω από τα διακριτικά «ρούχα» του GP 800 κρύβεται όχι μόνον ένας οκταβάλβιδος κινητήρας σχεδόν 840 κυβικών, αλλά και μια κατασκευή που κάνει τα πάντα για να μην μοιάζει με σκούτερ. Ένα άκαμπτο και γεροδεμένο πλαίσιο χρησιμοποιεί αλουμινένιο ψαλίδι στην πίσω ανάρτηση, αλλά και αλυσίδα στην τελική μετάδοση.

Η θέση οδήγησης θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα, παρά σκούτερ – έτσι τουλάχιστον όπως ορίζονται από την τυπολογία της κατηγορίας. Το τιμόνι αλουμινένιο και κομψό, πλαισιώνεται από ένα ζεύγος στρογγυλών οργάνων και πλήθος λυχνιών και ενδείξεων, τη στιγμή που ο ήχος του κινητήρα θυμίζει φυσικά… δικύλινδρη μοτοσυκλέτα.

Στο άνοιγμα του γκαζιού, η μετάδοση περνάει ομαλά την πολλή ροπή και δύναμη στο δρόμο, ενώ στα 40-50 χ.α.ω πάνω σε άσφαλτο «γυαλί» αν ανοίξεις το γκάζι απότομα, το 800 προσπαθεί σπινάροντας να περάσει τον πίσω τροχό μπροστά.

Είναι γεγονός ο φονιάς όλων των υπόλοιπων σκούτερ της αγοράς είναι εδώ! Το πώς το δικό μας σκούτερ έδειξε στο κοντέρ 220 χ.α.ω τελικής, ενώ υποτίθεται πως έπρεπε να επέμβει ο κόφτης νωρίτερα, είναι κάτι που θα μείνει ανεξιχνίαστο από την αξέχαστα διασκεδαστική αποστολή μας στην Κρήτη. Με το μεταξόνιο στα 1.585 χιλιοστά, δηλαδή παραπάνω από ενάμιση μέτρο, η κατασκευή είναι εξαιρετικά σταθερή στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ οι σφιχτές – σωστές - αναρτήσεις και τα πολύ καλά φρένα (300άρια δισκόφρενα μπροστά) μαζί με την πολύ καλή κατανομή βάρους ολοκληρώνουν ένα πολύ καλό σύνολο που στέκεται περίφημα στο δρόμο από όλες τις απόψεις.

Δεκαεξάρης είναι ο μπροστινός τροχός, έτσι όπως πρέπει σε μια μοτοσυκλέτα GP, o πίσω τροχός διαθέτει 15 ίντσες, κι έτσι το μεγάλο μέγεθος των τροχών, μαζί με τον όγκο του δικύλινδρου κινητήρα μειώνουν υποχρεωτικά το χώρο κάτω από τη σέλα, που χωράει με λίγο ζόρι ένα κράνος full face.

Η φαρδιά σέλα σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των ποδιών και την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, κάνουν το GP 800 ικανό να καταπίνει γρήγορα τουριστικά χιλιόμετρα με άνεση, ενώ άνεση θα εισπράξει ο αναβάτης και ο συνεπιβάτης από τις εξαιρετικές για σκούτερ αναρτήσεις που και αποσβένουν σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά και δεν αφήνουν το σύνολο των σχεδόν 250 κιλών (κενό) να παρεκκλίνει της πορείας του.

Είναι πιθανότατα αυτά τα αγωνιστικά γονίδια, τα οποία στην περίπτωση του Gilera GP 800 το μπολιάζουν έντονα. Είναι οι δόξες του παρελθόντος (βλ. παγκόσμιοι τίτλοι στα 500 με τετρακύλινδρες σε σειρά Gilera) αλλά και η δυναμική του παρόντος (βλ. Simoncelli στα 250) που δίνουν στο μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ στον κόσμο έναν αέρα κυρίαρχου, κι όλα αυτά σε μια πολύ συμφέρουσα τιμή.

GILERA GP 800
Κινητήρας: Τετράχρονος, υδρόψυκτος, δικύλινδρος V, 90ο, με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Κυβισμός: 839 cc
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ιπποδύναμη (εργοστ.): 68,7 hp/7.750 σ.α.λ.
Ροπή: 10,8 kgm/6.400 σ.α.λ (εργοστ.)
Κιβώτιο: Αυτόματο
Πλαίσιο: Διπλό, σωληνωτό
Μπροστινή ανάρτηση: Τηλεσκοπικό πιρούνι, καλάμια διαμ. 41 mm
Πίσω ανάρτηση: Ένα αμορτισέρ
Μπροστινό φρένο: Δύο δίσκοι 300mm
Πίσω φρένο: Δίσκος 280 mm
Τροχοί: 120/70 - 16’’ μπρ., 160/60 – 15’’ πίσω
Μεταξόνιο: 1.585 mm
Ύψος σέλας: 780 mm
Ρεζερβουάρ: 18 lt.
Βάρος: 245 kg.

Αντιπρόσωπος: Piaggio Hellas, 210 7572200 Τιμή: 9.300 ευρώ

Επόμενο άρθρο »

AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ - MOTO GUZZI STELVIO 1200 4V

« Προηγούμενο άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ - APRILIA SMV 750 DORSODURO

Χορηγοί