• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Περιπέτεια στην καθημερινότητα με SYM ADX 300
Τεστ-Μοντέλα 26/02/2025 - 05:08


 

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος


 

Τα Scooter έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και έχουν ξεπεράσει τον αρχικό ρόλο που τους είχε “ανατεθεί”, να είναι δηλαδή οχήματα πόλης, τα οποία μπορούσαν να μεταφέρουν εύκολα τον κάτοχό τους από το σημείο Α στο σημείο Β. Η αγορά εκτίμησε την ευκολία που προσέφεραν, οι πωλήσεις τους άρχισαν να ανεβαίνουν και αυτό “έσπρωξε” τους κατασκευαστές στο να ρίξουν χρήματα και χρόνο στην εξέλιξή τους. Πλέον τα Scooter είναι πολυμορφικά εργαλεία που με άνεση επιτελούν τον αρχικό σκοπό τους, αλλά πλέον μπορούν να κάνουν πολλά παραπάνω, ενσωματώνοντας σε πολλές περιπτώσεις αρετές και από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Η τελευταία τάση είναι τα Adventure Scooter (θα μπορούσε κανείς να τα πει τα SUV των δύο τροχών), τα οποία φαίνεται να κερδίζουν συνεχώς έδαφος και η SYM - που αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους στην αγορά των Scooter - δεν θα μπορούσε να μείνει απ’ έξω. Μετά το λανσάρισμα του ADX 125 και την επιτυχημένη υποδοχή του από το κοινό, ήρθε η ώρα για το ADX 300 να κάνει την εμφάνισή του και να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς στην πολύ σημαντική κατηγορία των 300ριων. Ποια είναι όμως τα όπλα του, μπαίνοντας σε αυτή την αρένα;


 

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, η SYM δεν διάλεξε το δρόμο της επανάστασης, αλλά της ήδη δοκιμασμένης λύσης. Έτσι, το ADX 300 εξοπλίζεται με τον μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα των 278.3cc, τον οποίο βρίσκουμε και στα υπόλοιπα 300άρια της εταιρείας. Η απόδοσή του αγγίζει τους 26 ίππους στις 8,000 σ.α.λ. και τα 26 Nm ροπής στις 6,000 σ.α.λ., ενώ είναι συμβατός με τους Euro5+ κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Είναι εξοπλισμένος με Traction Control, το οποίο έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης, ενώ η επιτάχυνση στα πρώτα 50 χλμ. (που είναι και η σημαντικότερη για μετακινήσεις μέσα στην πόλη) είναι επαρκέστατη και το ADX 300 δείχνει να τραβάει παρά τα 199 κιλά του (με γεμάτο το ντεπόζιτο των 17 λίτρων).

Μιας και αναφερθήκαμε στα κιλά, η πολύ σωστή κατανομή του βάρους και η τοποθέτηση του ντεπόζιτου ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη (στο “τούνελ” που βρίσκεται ανάμεσα στα μαρσπιέ) έχει χαμηλώσει το κέντρο βάρους και μαζί με τη γενικότερη εργονομία έχει δώσει στο ADX 300 έναν πολύ ευκολοδήγητο χαρακτήρα, ο οποίος συναντάται σε ελαφρύτερα σύνολα, χωρίς να χάνει τίποτα από τη στιβαρότητα και τη σταθερότητα που του δίνει το ατσάλινο πλαίσιο με ενισχύσεις και ζώνες απορρόφησης κραδασμών.

Αυτές οι ζώνες, σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις (τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 125mm μπροστά και διπλά αμορτισέρ διαδρομής 120mm με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου πίσω) είναι που επιτρέπουν στο ADX 300 να κερδίσει και στην πράξη τον Adventure προσδιορισμό. Η λειτουργία τους είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος (150mm) του επιτρέπει να μπει με άνεση και σε στρωτούς χωματόδρομους, χωρίς να κουράσει ή να προβληματίσει ακόμα και τον πιο άπειρο αναβάτη.

Εμείς το βάλαμε και σε πιο δύσκολα μονοπάτια, με μπόλικες ανωμαλίες και ακόμα και εκεί δεν κόλλησε, αν και βρήκαμε τα όριά του. Να θυμίσουμε βέβαια εδώ ότι το ADX 300 έχει ως πρώτο στόχο και πρώτο λόγο χρήσης την άσφαλτο, όπου ακόμα και στην κακή ποιότητα δρόμων που απολαμβάνουμε στην Ελλάδα μπορεί να σε περάσει με άνεση και χωρίς να σου κάνει τη μέση σαν σούστα από παλιό στρώμα. Ταυτόχρονα σε περνάει και από χωματόδρομους ώστε να μην αφήσει ανεξερεύνητο το “νησί”, όμως για όσους αναζητούν περισσότερα στο χώμα υπάρχει και το πιο “πολεμικό” SYM ADX 400.


 

Στην πόλη λοιπόν, η ψηλή θέση οδήγησης του δίνει μια αίσθηση “κυριαρχίας” στην κίνηση και με το τιμόνι να βρίσκεται ψηλότερα από τους καθρέπτες των περισσότερων αυτοκινήτων, η διήθηση γίνεται με ευκολία, κάτι στο οποίο βοηθάει και το μικρό του πλάτος (παρά την “μπόλικη” εμφάνισή του), το οποίο φτάνει τα μόλις 810mm.

Θα σταθούμε λίγο στην εμφάνιση, καθώς η SYM φαίνεται να κατάλαβε ακριβώς τι χρειαζόταν να κάνει και μας έδωσε ένα Scooter που έχει από τη μια την επιθετική και Sport μορφή που επιτάσσει η κατηγορία, από την άλλη όμως καταφέρνει να παίξει ωραία με τις γωνίες στα πλαστικά και να του δώσει και μια “ρέουσα” μορφή.

Η ζελατίνα θα επιτελέσει το ρόλο της και θα προστατεύσει το σώμα του αναβάτη από τον αέρα, αν και θα θέλαμε να είναι ρυθμιζόμενη για να πιάνει και τα “ψηλότερα αναστήματα” (ύψος του ενός δοκιμαστή μας 1.88). Αναφέροντας το ύψος, το μόνο ψεγάδι το οποίο βρήκαμε στο ADX 300 είναι το γεγονός ότι για να κερδίσει η SYM απόσταση από το έδαφος αλλά ταυτόχρονα να μην ψηλώσει πολύ τη σέλα για να κάνει το ADX 300 φιλικό προς περισσότερα αναστήματα (ύψος σέλας 780mm), έκανε τη θέση οδήγησης κάπως πιο “περίεργη” για όσους είναι ψηλότεροι. Μετά το 1.80 είναι που θα νιώσεις ότι καλό θα ήταν να υπάρχει λίγος παραπάνω χώρος για τα πόδια και μια πιο “άνετη” θέση οδήγησης, όμως η άνετη σέλα με το μεγάλο μέγεθος και το πλούσιο αφρώδες υλικό, βελτιώνει πολύ την κατάσταση. Από κάτω της υπάρχει ένας ενιαίος χώρος 35 λίτρων, στον οποίο ο αναβάτης μπορεί να χωρέσει ένα Full Face κράνος καθώς και ένα ζευγάρι γάντια και άλλα μικροαντικείμενα.


 

Έξτρα αποθηκευτικός χώρος για πιο “καθημερινά” αντικείμενα υπάρχει σε ένα ντουλαπάκι στα δεξιά της ποδιάς, ενώ παρούσα είναι και μια διπλή θύρα USB Type C και Type A. Τον ρόλο του “πίνακα ελέγχου” παίρνει μια έγχρωμη TFT οθόνη 7” με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες δομημένες με απλό και κατανοητό τρόπο, η οποία έχει αυτόματη προσαρμογή για προβολή μέρας/ νύχτας και τρεις διαφορετικούς τρόπους εμφάνισης (Interfaces).


 

Η καθημερινή συνύπαρξη με το ADX 300 αποτελεί μια ευχάριστη εμπειρία, με την ποιότητα του συνόλου να κάνει το Scooter να κυλά απρόσκοπτα και “μαλακά” στην άσφαλτο, ενώ τα φρένα (δίσκος 260mm με τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και δίσκος 240mm με διπίστονη δαγκάνα πίσω), εξοπλίζονται με δικάναλο ABS από την Bosch, έχουν ωραίο και δυνατό αρχικό δάγκωμα και σταματούν το ADX 300 με ασφάλεια. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο σε καβαλέτα (και οι χούφτες είναι στον στάνταρ εξοπλισμό), κάτι που δίνει έναν καλύτερο μοχλό στον αναβάτη και το μεγάλο σχετικά κόψιμο που έχει βοηθάει στο να μην κολλήσεις πουθενά. Άλλα βοηθητικά “καλούδια” που αξίζουν αναφοράς είναι το κεντρικό, διπλό σταντ στον στάνταρ εξοπλισμό, καθώς και το σύστημα εκκίνησης Keyless.

Το ADX 300 αποτελεί μια πολύ δυνατή πρόταση στην κατηγορία των Adventure Scooter και με την τιμή του στα 5,195 € σίγουρα θα μαζέψει πάνω του πολλά βλέμματα ενδιαφέροντος.


 

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati Streetfighter V4: υπερβολική δόση ευχαρίστησης

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ