• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
8ος Αγώνας - Ολλανδία (Assen)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Brembo Italian MotoGP στην πίστα του Mugello
Νέα 29/05/2024 - 14:56

Μόλις επτά ημέρες μετά από το  εκπληκτικό GP της Καταλονίας, το MotoGP ετοιμάζεται για το ιταλικό GP στο Mugello στο οποίο η Brembo θα είναι ο χορηγός τίτλου του ιταλικού Grand Prix για το 2024 και το 2025.

Έτσι το φετινό GP που είναι προγραμματισμένο από τις 31 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, θα ονομαστεί επίσημα Ιταλικό Grand Prix Brembo. 

Braking Inspiration Partner
Στους λόφους του Mugello, η Brembo θα έχει κεντρικό ρόλο ως χορηγός τίτλου και θα συνεχίσει να το κάνει το 2025, μια ξεχωριστή χρονιά, καθώς συμπίπτει με την 50ή επέτειο της Brembo Racing και οι λόφοι της Τοσκάνης θα αποτελέσουν το τέλειο σκηνικό για γιορτές . 

Επιπλέον, η Brembo δεν είναι μόνο ο προμηθευτής συστημάτων πέδησης για όλες τις ομάδες MotoGP, αλλά από το 2023 έχει επεκτείνει τον ρόλο της για να γίνει ο επίσημος συνεργάτης Braking Inspiration του MotoGP και παρέχει τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για τα τηλεοπτικά γραφικά σχετικά με τα φρένα σε ένα από τα πιο συναρπαστικά αθλήματα παγκοσμίως. 

Τα δεδομένα του αγώνα 
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα του Mugello, μήκους 5,25 km, θεωρείται μέτρια απαιτητική στα φρένα. 

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει κερδίσει βαθμολογία δυσκολίας 3 γιατί, παρόλο που υπάρχουν 3 απαιτητικές  στροφές για τα συστήματα πέδησης, καμία από αυτές δεν είναι ανάμεσα στις στροφές 5 έως 14, κάτι που δίνει χρόνο για την ψύξη των φρένων. 

 

Μια γιγάντια Δέσμευση
Οι δαγκάνες MotoGP κατασκευάζονται από την Brembo Racing κοντά στο Μιλάνο και μόλις κάτι πάνω από 300 km μακριά από την πίστα του Mugello.

Εκεί οι δαγκάνες σχεδιάζονται, παράγονται, συναρμολογούνται και δοκιμάζονται πριν σταλούν στις ομάδες. Οι τρέχουσες δαγκάνες MotoGP χρησιμοποιούν υπερψυχόμενα έμβολα τιτανίου, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας ολόκληρου του συστήματος πέδησης. 

Τα έμβολα (πιστόνια) μετατρέπουν την υδραυλική πίεση που δημιουργείται από τον αναβάτη στη μανέτα σε δύναμη που μεταδίδεται στο τακάκι. Σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό έμβολο, ένα υπερψυχόμενο έμβολο έχει ένα ένθετο από τιτάνιο στο εσωτερικό που έρχεται σε επαφή με το τακάκι. 

Αντίθετα με ένα παραδοσιακό έμβολο που έρχεται άμεσα σε επαφή με το τακάκι. Μέσω της χρήσης τιτανίου, ο διαχωρισμός των στοιχείων μειώνει την επιφάνεια επαφής ανάμεσα στο έμβολο και το τακάκι , παρέχοντας προφανή οφέλη στη συνολική μείωση της θερμοκρασίας στο σύστημα πέδησης. 

Η πιο απαιτητική στροφή 
Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Mugello Circuit είναι η πρώτη μετά τη γραμμή εκκίνησης – τερματισμού.

Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP φρενάρουν από τα 335 km/h (πολύ περισσότερο με το slipstream) στα 95 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 276 μέτρα ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 5,1 kg στη μανέτα του φρένου. 

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 10,9 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα φτάνει τους 640 °C.

Ducati Double
Το ιταλικό GP του 2023 έγραψε ιστορία με τη συντριπτική κυριαρχία της Ducati, εξασφαλίζοντας τις 5 πρώτες θέσεις στον αγώνα Sprint και τις 4 πρώτες θέσεις στον κανονικό αγώνα της Κυριακής, με τον Francesco Bagnaia να προηγείται και στους δύο αγώνες.

Ήταν η πραγματοποίηση ενός ονείρου για τον κατασκευαστή από το Borgo Panigale και τους θαυμαστές του, οι οποίοι καταλάμβαναν την κερκίδα της ιστορικής στροφής Correntaio, όπως θα συμβεί και φέτος.

Η στροφή Correntaio είναι το ιδανικό σημείο για να παρακολουθήσει κανείς τις μοτοσυκλέτες MotoGP να στρίβουν, αν και όχι το καλύτερο για τα δυνατά φρεναρίσματα.

 

Επόμενο άρθρο »

Η Pirelli με τη στάνταρ κατανομή ελαστικών DIABLO Superbike slick για το ιταλικό GP

« Προηγούμενο άρθρο

Νέα ρεκόρ σε MotoGP και MotoE στον αγώνα της Catalunya

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα