• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
"Περίεργο συναίσθημα", "Καμία προειδοποίηση"
Προβληματισμένοι οι αναβάτες με τις πτώσεις της Παρασκευής
Νέα 13/05/2022 - 22:27

Οι δοκιμές της Παρασκευής στο Le Mans διεξήχθησαν σε ηλιόλουστες συνθήκες με καλές θερμοκρασίες τόσο στις ΕΔ1 όσο και στις ΕΔ2, με τον Enea Bastianini να καταρρίπτει το απόλυτο ρεκόρ γύρου στις ΕΔ2. Αλλά και στις δύο περιόδους δοκιμών σημειώθηκαν 14 πτώσεις σε διάφορα σημεία της πίστας, και αυτό χωρίς να μετρήσουμε τις πτώσεις στις άλλες κατηγορίες (μάλιστα στην MotoE υπήρξε κόκκινη σημαία).

Το Le Mans είναι γνωστό ότι είναι η πίστα με το υψηλότερο ποσοστό πτώσεων τα περασμένα χρόνια, με μια περίφημη Παρασκευή (σε στεγνές συνθήκες) το 2018 με 109 πτώσεις και στις τρεις κατηγορίες. Αλλά οι θερμοκρασίες στο Le Mans είναι συνήθως χαμηλές, γεγονός που έκανε τις πτώσεις της Παρασκευής να φαίνονται ασυνήθιστες εξωτερικά (καθώς σήμερα οι θερμοκρασίες άγγιζαν τους 25 βαθμούς).

Ο Miguel Oliveira της KTM, ο οποίος έπεσε δύο φορές στις ΕΔ1, λέει ότι δεν είχε απάντηση για το γιατί υπήρξαν τόσες πολλές πτώσεις και ένιωθε ότι η πίστα ήταν «ευαίσθητη» ως προς το πώς πρόσφερε πρόσφυση.

"Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα, αλλά νιώθεις ότι έχεις καλό κράτημα, καλή θερμοκρασία", είπε ο Oliveira. "Αλλά ξαφνικά είτε χάνεις το μπροστινό μέρος είτε χάνεις το πίσω μέρος. Άρα, κατά κάποιο τρόπο η πίστα είναι "ευαίσθητη"."

"Για παράδειγμα, οι περισσότερες από αυτές (πριν από μερικά χρόνια) ήταν στη στροφή 2 λόγω της αριστερής ψυχρής πλευράς (του ελαστικού). Αλλά σήμερα έχουμε δει πολλές πτώσεις σε πολλά μέρη, δεν ξέρω".

 

Ο Jack Miller της Ducati έκανε ένα παρόμοιο σχόλιο, αφού ο νικητής του Γαλλικού GP του 2021 είχε μια «περίεργη» πτώση στη στροφή 11 σήμερα το απόγευμα.

"Πραγματικά παράξενη για να είμαι ειλικρινής", είπε ο Miller για την πτώση. "Μόλις άρχισα να ζορίζω το λάστιχο στη μέση της στροφής και με άφησαν και τα δύο (το μπροστινό και το πίσω). Το κράτημα δεν ήταν τόσο άσχημο, αλλά όταν σε αφήνει, φεύγει πολύ γρήγορα όπως είδαμε με πολλούς αναβάτες - χωρίς εξήγηση".

"Όπως είπα, το κράτημα είναι καλό μέχρι να φύγει. Δεν αισθάνεσαι άσχημα και ξαφνικά φεύγει, είναι μια περίεργη κατάσταση. Δεν ξέρω γιατί, επειδή το μεσαίο ελαστικό είχε καλή αίσθηση και το πίσω αντέχει καλά και το μπροστινό δεν μπλοκάρει ή κάτι τέτοιο".

"Αλλά μετά προσπαθείς να το πιέσεις λίγο περισσότερο και φαίνεται να υποχωρεί. Δεν είχα καμία προειδοποίηση για την πτώση".

"Φυσικά, ήξερα ότι πίεζα εκεί μερικές φορές. Αλλά αν μιλάμε για μια στροφή όπου θα πρέπει να μπορείς να πιέσεις την μοτοσυκλέτα και να έχεις λίγο περιθώριο, είναι εκεί. Θα έπρεπε να είναι μια καλή στροφή για να έχεις ένα καλό συναίσθημα, αλλά φεύγει (το κράτημα) πολύ, πολύ γρήγορα. Σε σοκάρει λίγο, αλλά ακόμα και το να βάλεις το μαλακό (ελαστικό) έχει λίγη διαφορά αλλά όχι πολύ".

Ο ομόσταυλος του Miller στη Ducati, Francesco Bagnaia, παραδέχτηκε επίσης ότι η αίσθηση στην πίστα ήταν περίεργη, ειδικά δεδομένου του πόσο γρήγοροι ήταν οι χρόνοι γύρων την Παρασκευή.

"Είναι περίεργο το συναίσθημα με το κράτημα γιατί είναι απίστευτοι οι χρόνοι γύρων που κάνουμε, είμαστε πολύ πιο γρήγοροι από τα τελευταία χρόνια χωρίς κράτημα οπότε νιώθεις ότι υπάρχει κάτι περίεργο", είπε ο Bagnaia. "Σήμερα το πρωί νόμιζα ότι ήταν έτσι γιατί ήταν ακόμα πρωί, αλλά σήμερα το απόγευμα ήταν ακόμα χειρότερο. Δεν καταλαβαίνω γιατί."

Αλλά ο Joan Mir της Suzuki, ο οποίος έπεσε στη στροφή 7 στις ΕΔ2, πιστεύει ότι οι πτώσεις την Παρασκευή στο Le Mans ήταν απλώς συνέπεια της φύσης της πίστας και ο ψυχρός άνεμος των ΕΔ1 μπορεί να «δημιούργησε κάποια σύγχυση».

"Αυτή η πίστα έχει αυτό το χαρακτηριστικό νομίζω", είπε ο Mir. "Οι πτώσεις κανονικά, αν δεν μιλάμε για τις αργές στροφές, δεν έχουν πολλές προειδοποιήσεις από το μπροστινό ελαστικό. Υπάρχουν πολλές πτώσεις, όλες χωρίς προειδοποιήσεις. Αυτό είναι χαρακτηριστικό του Le Mans".

Επόμενο άρθρο »

Marc Marquez: Είμαστε ακόμα μακριά από άποψη ρυθμού

« Προηγούμενο άρθρο

Le Mans: Moto2 ΕΔ2

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ