• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Kawasaki Z H2
Ο διάβολος στο κορμί της
Τεστ-Μοντέλα 30/10/2020 - 20:22

 

Η Kawasaki υπερτροφοδοτεί μια γυμνή μοτοσυκλέτα και εξιτάρει τις αισθήσεις του οδηγού, ενώ συγχρόνως τον ανυψώνει στα μάτια και τη φαντασία του “κοινού”, που δεν μπορεί να καταλάβει την πλοκή της “ταινίας” που γίνεται κάθε διαδρομή με την Ζ Η2!

 

Κείμενο: Δημήτρης, Νεκτάριος & Γιάννης Διατσίδης

Συνεργάστηκε: Κυριάκος Αντωνίου

Φωτογραφία: Χρύσανθος Οικονομίδης

Εξοπλισμος αναβατών: κράνη SHOEI, φόρμες/γάντια IXS, μπότες SIDI

 

Στο βιβλίο με τον τίτλο του άρθρου μας, ένα μοιραίο πάθος δένει ακατάλυτα έναν έφηβο και μια μεγαλύτερή του γυναίκα, παντρεμένη με στρατιώτη που βρίσκεται στο μέτωπο και πολεμά για την πατρίδα. Ο έρωτας αυτός, παράφορος, απόλυτος, ενάντιος σε όλους και σε όλα, περιγράφεται με μια σχεδόν ζωική δύναμη κι έναν κυνισμό όλο αθωότητα. Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί η συμβίωση – έστω και για 7 μόνο ημέρες – με την Ζ Η2 να παίρνει τη θέση της γυναίκας στην ιστορία μας και σίγουρα ο οδηγός της γίνεται έφηβος με τη ζωική δύναμη που έρχεται στο σώμα του, κάθε φορά που ανοίγει γενναία το γκάζι και ο ήχος του τούρμπο τριβελίζει το μυαλό του. 

Η τεχνολογία υπερτροφοδότησης της Η2, δεν είναι το κλασικό τούρμπο, αλλά ένας “κομπρέσορας” που σημαίνει μικρότερο βάρος και λιγότερη πολυπλοκότητα στα σωθικά του μοτέρ, όπου στην περίπτωσή μας ξεχωρίζει οπτικά ο κόκκινος σωλήνας που κάνει τη διαφορά.

 

Η διαχρονική σχεδίαση με το όνομα “Sugomi” που υποδηλώνει την επιβλητική αύρα και ενέργεια που διαθέτουν οι μοτοσυκλέτες Ζ σε επίπεδο εμφάνισης και επιδόσεων. “Η δυναμική καμπυλωτή μορφή της θυμίζει ένα άγριο θηρίο που είναι έτοιμο να επιτεθεί και η ασύμμετρη εισαγωγή του Ram Air στην αριστερή πλευρά, είναι στοιχείο του έντονου και μοναδικού σχεδιασμού SUGOMI”, λέει η ίδια η Kawasaki. 

H μορφή του ατσάλινου πλαισίου χωροδικτυώματος και της αλουμινένιας άρθρωσης, τονίζει τη σημασία τους ως σημαντικά στοιχεία του σχεδιασμού. Η σημασία του εμβλήματος Kawasaki River Mark που υπάρχει στο κάλυμμα του προβολέα είναι πολύ μεγάλη, επειδή αφορά μόνο σε μοτοσυκλέτες με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα. 

Με την εφαρμογή μιας ευρύτατης σειράς τεχνολογιών της Kawasaki Heavy Industries, Ltd., η Ζ Η2 αξιώνει τον τίτλο της ναυαρχίδας για τα μοντέλα Ζ.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, σχεδιασμένος πλήρως από την ίδια την Kawasaki, είναι μια απόδειξη της προηγμένης τεχνολογίας που διαθέτει ο Όμιλος. Τα διπλά μπεκ ψεκασμού, το καθένα με ξεχωριστή λειτουργία, λειτουργούν σε διαφορετικό φάσμα στροφών για να παρέχουν γρήγορη απόκριση όσο και αυξημένη ισχύ στις υψηλές στροφές. 

Οι Ηλεκτρονικές Πεταλούδες Γκαζιού επιτρέπουν στον εγκέφαλο (ECU) να παρέχει την ιδανική ποσότητα καυσίμου και αέρα στον κινητήρα. Με τη σειρά του το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου γκαζιού (Ride-by-Wire) επιτρέπει στην ECU να ελέγχει την ποσότητα τόσο του καυσίμου (μέσω των μπεκ ψεκασμού) όσο και του αέρα (μέσω των πεταλούδων γκαζιού) που παρέχεται στον κινητήρα. Ο ιδανικός ψεκασμός και θέση των πεταλούδων έχουν ως αποτέλεσμα την ομαλή απόκριση του κινητήρα και την επιθυμητή ισχύ. 
Οι ηλεκτρονικές πεταλούδες γκαζιού συμβάλλουν ακόμη στον πιο ακριβή έλεγχο των συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα όπως το το Kawasaki Traction Control (KTRC), και επιτρέπουν την εφαρμογή ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το Kawasaki Launch Control, το Kawasaki Engine Brake Control και το Cruise Control.

 

Ικανό να τιθασεύσει την πλήρη ισχύ του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, το μικρών διαστάσεων πλαίσιο προσφέρει υψηλού επιπέδου ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και ευελιξίας.

Στο προηγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων της Z H2 περιλαμβάνονται πολλοί ηλεκτρονικοί έλεγχοι, όπως KTRC, KCMF και KIBS, καθώς και μια μονάδα IMU που παρέχει ενημερώσεις στα συστήματα KIBS και KTRC σχετικά με το πλαίσιο. Αυτά τα συστήματα υποστήριξης του αναβάτη προσφέρουν ευκολία στη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα, ενώ παράλληλα παρέχουν μια ευρεία σειρά πληροφοριών. Επίσης, τα συστήματα ηλεκτρονικού Cruise Control και KQS βελτιώνουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα άνεσης.
Παράλληλα, τα τρία προγραμμάτα ισχύος (Power Modes) κατ’ επιλογή και τα ενσωματωμένα προγράμματα οδήγησης που συνδέουν το KTRC με το Power Mode, είναι εξαιρετικά εύκολα στον χειρισμό.

Στις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2,500 το σύστημα KQS επιτρέπει τα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας συμπλέκτη. 

Η Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση για τη συμπεριφορά του πλαισίου. Επιτρέπει τη μέτρηση της αδράνειας σε 6 επίπεδα. Αυτή η επιπλέον πληροφόρηση δίνει μια ακόμη πιο σαφή εικόνα της συμπεριφοράς του πλαισίου, επιτρέποντας ακόμη πιο ακριβή έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

Το Kawasaki Launch Control Mode (KLCM) προσφέρει καλύτερη εκκίνηση από στάση, ελέγχοντας ηλεκτρονικά την απόδοση του κινητήρα για να αποτρέψει το σπινιάρισμα του πίσω τροχού. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 λειτουργίες, με προοδευτικά μεγαλύτερο βαθμό παρεμβατικότητας. Το KLCM επιτρέπει στον αναβάτη να ξεκινήσει τη μοτοσυκλέτα με το γκάζι πλήρως ανοιχτό!

Το Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) καταγράφει και διαχειρίζεται τις παραμέτρους του κινητήρα και του πλαισίου κατά τη στροφή και προσαρμόζει την ισχύ των φρένων και την απόδοση του κινητήρα για να  διευκολύνει την ομαλή μετάβαση από την επιτάχυνση στο φρενάρισμα και μετά πάλι στην επιτάχυνση, βοηθώντας τον αναβάτη να ακολουθήσει την επιθυμητή γραμμή κατά τη στροφή.
Το KCMF συνεργάζεται με τα ακόλουθα συστήματα:
- Kawasaki Traction Control (traction, wheelie and sliding control)

- Kawasaki Launch Control

- Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS)

  • Kawasaki Engine Brake Control

Βασισμένος σε δεδομένα από αγώνες, ο συμπλέκτης Assist & Slipper χρησιμοποιεί δύο έκκεντρα (συμπίεσης και ολίσθησης) για να συμπλέκει ή να αποσυμπλέκει μεταξύ τους, την πλήμνη και τo καπάκι της καμπάνας του συμπλέκτη. Κατά τη διάρκεια έντονου φρεναρίσματος μέσω του κινητήρα, το έκκεντρο ολίσθησης απωθεί την πλήμνη από το καπάκι της καμπάνας. Αυτό εκτονώνει την πίεση στους δίσκους του συμπλέκτη, μειώνοντας την αντίσταση και ελαχιστοποιώντας τις αναπηδήσεις και την ολίσθηση του πίσω ελαστικού.

Η Ζ Η2 – όπως είναι φυσικό - διαθέτει ένα σύστημα πέδησης που ταιριάζει με τις επιδόσεις της. Τα μπροστινά φρένα διαθέτουν monobloc δαγκάνες Brembo M4.32. Η κεντρική αντλία είναι της Nissin.
 

Η συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth είναι ένα ακόμη ατού. Με τη χρήση της εφαρμογής “RIDEOLOGY THE APP,” μια σειρά από λειτουργίες των οργάνων είναι εύκολα προσβάσιμη. Μπορείς να κατεβάσεις ποιες ρυθμίσεις έχει και να τις αλλάξεις απ την εφαρμογή. Καταγράφεις τη διαδρομή και ουσιαστικά σου δείχνει όλα τα δεδομένα σε κάθε σημείο. Φουλ τηλεμετρία!

Ο πίνακας οργάνων εμφανίζει διάφορες πληροφορίες στην οθόνη LCD. Στις λειτουργίες περιλαμβάνονται ψηφιακό ταχύμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο, χιλιομετρητής, δύο μετρητές ταξιδιού, μετρητής στάθμης καυσίμου, απόσταση από κενό ρεζερβουάρ, μέση/στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, θερμοκρασία περιβάλλοντος, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, ρολόι, ένδειξη οικονομικής οδήγησης, ένδειξη IMU, ένδειξη KIBS, πίεση και θερμοκρασία υπερτροφοδότησης.

Σημαντικό είναι το Sport Kawasaki Traction Control (S-KTRC), βασισμένο σε τεχνολογία του MotoGP και αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης για γρήγορη, sport οδήγηση. Ελέγχει συνεχώς την ολίσθηση του πίσω τροχού, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη επιτάχυνση. Σε γενικές γραμμές, η μέγιστη κίνηση προς τα εμπρός απαιτεί μια ορισμένη ποσότητα ολίσθησης (συνήθως 20-30% ποσοστό ολίσθησης). Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη μεταβίβαση της ισχύος στον τροχό, το S-KTRC παρακολουθεί το ποσοστό ολίσθησης σε πραγματικό χρόνο, και ελέγχει την παροχή ισχύος για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Παρακολουθεί έναν αριθμό παραμέτρων, όπως η ταχύτητα του εμπρός και πίσω τροχού, οι στροφές του κινητήρα και η θέση της πεταλούδας. Οι συνθήκες ελέγχονται κάθε 5 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το S-KTRC μειώνει ελάχιστα την ισχύ ώστε να διατηρείται η ιδανική για την πρόσφυση αναλογία ολίσθησης. Επειδή ο στόχος του είναι να μεγιστοποιήσει την επιτάχυνση, όσο ανιχνεύεται επαρκής κίνηση προς τα εμπρός, το σύστημα επιτρέπει σούζες ισχύος!

Το KTRC ασκεί έλεγχο σε 3 σημεία: στο χρονισμό της καύσης, την ποσότητα του καυσίμου και (μέσω των υπο-πεταλούδων γκαζιού) την ποσότητα αέρα εισαγωγής. Αυτός ο τριπλός έλεγχος είναι που επιτρέπει στο σύστημα να είναι τόσο ομαλό, με αποτέλεσμα μια πολύ φυσική αίσθηση. 

Οι Επιλογές Ισχύος είναι μεταξύ Πλήρους (F) και Χαμηλής (L), στην οποία η μέγιστη ισχύς περιορίζεται σε περίπου 75-80% της πλήρους, ενώ και η απόκριση είναι επίσης ηπιότερη.  
Όλα αυτά τα ξεχνάς ή περνούν στο πίσω μέρος του μυαλού σου, μόλις ανοίξεις το γκάζι της Ζ Η2! Η καταιγιστική επιτάχυνση σου θολώνει την εικόνα της ευθείας, αφού καμιά ευθεία δεν σου φαίνεται αρκετά μεγάλη, ειδικά αν κινείσαι σε πίστα ή σε μια ορεινή διαδρομή. Τα σφυρίγματα του υπερσυμπιεστή και οι μεταλλικοί ήχοι του μοτέρ κάνουν την ειδοποιό διαφορά, αλλά κυρίως το γεγονός ότι κυριολεκτικά “σου μακραίνει τα χέρια”.

Από κει και πέρα για μια μοτοσυκλέτα 239 κιλών και τέτοιου όγκου, η κίνηση στις στροφές θεωρείται ικανοποιητικότατη με μέγιστη κλίση τις 50° και τα μαρσπιέ να σέρνονται στην άσφαλτο. Βέβαια δεν είναι φτιαγμένη για την πίστα και εκεί θα δυσκολέψει την πραγματικά γρήγορη κίνηση, όμως ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες η απόδοση της δύναμης είναι ομαλή, χωρίς περίεργες εξάρσεις που θα έκαναν τα πράγματα επικίνδυνα. 

Στο δρόμο είναι όμως που θα νιώσεις τη διαφορά, από όλες τις άλλες γυμνές μοτοσυκλέτες, στον τρόπο που έρχεται το αποτέλεσμα της ιλιγγιώδους ταχύτητας που επιτυγχάνεται σε εξωφρενικούς χρόνους... 

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε, το βιβλίο “Ο διάβολος στο κορμί της”, προκάλεσε σκάνδαλο: ήταν η ιστορία δύο ανθρώπων που έμοιαζε να χρωστούν την ευτυχία τους στον πόλεμο. Στη δική μας περίπτωση το σκάνδαλο είναι η ύπαρξη μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας που σου δίνει ευτυχία “πολεμώντας” μαζί της σε υψηλές ταχύτητες.

Ανάλυση του τεχνικού μέρους*

 

Η υπερτροφοδοτούμενη Kawasaki Z H2 εισβάλει στο χώρο των γυμνών μοτοσυκλετών ως η μοναδική στην κατηγορία της με σύστημα υπερτροφοδότησης, αλλά και πολλές άλλες καινοτομίες. 

Με κινητήρα 998 κ.εκ. απόδοσης 200 ίππων στις 11,000 σ.α.λ. και 137Nm ροπής στις 8,500 σ.α.λ., δίνει την επιτάχυνση που αναζητά ο κάθε έμπειρος αναβάτης οποιαδήποτε στιγμή την χρειάζεται.

 

Στόχος της εξέλιξης ενός κινητήρα είναι η μεγαλύτερη δυνατή ισχύς, το μεγάλο εύρος της παροχής της με ροπή από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, το μικρότερο δυνατό βάρος και η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Για την επίτευξη αυτού του συνδυασμού γίνεται πολύ μεγάλη έρευνα και εξέλιξη ώστε να κατασκευάζονται πλέον κινητήρες που καλύπτουν και τους τέσσερις αυτούς παράγοντες. Ο κινητήρας της Z H2, συνδυάζει με μεγαλύτερη επιτυχία την ισχύ και τη ροπή από τις χαμηλές στροφές και έχει σχετικά μικρό βάρος και χαμηλή κατανάλωση. 

Η καλύτερη δυνατή αναλογία ιπποδύναμης και βάρους ενός κινητήρα επιτυγχάνεται με τη χρήση συστημάτων υπερτροφοδότησης. Ο συμπιεσμένος αέρας αποδίδει περισσότερη ιπποδύναμη, ενώ το προστιθέμενο βάρος του συστήματος είναι μικρό. Τα συστήματα χωρίζονται σε δυο κυρίως κατηγορίες γνωστές ως Supercharge και Turbo. Η διαφορά είναι ότι στην πρώτη κατηγορία ο αέρας συμπιέζεται από έναν αεροσυμπιεστή κινούμενο από τον κινητήρα, ενώ στην δεύτερη από έναν αεροσυμπιεστή κινούμενο από τουρμπίνα η οποία εκμεταλλεύεται τα καυσαέρια της εξαγωγής του κινητήρα. Το σύστημα  supercharge είναι ελαφρύτερο, καταναλώνει μικρή ενέργεια από τον κινητήρα αλλά την επιστρέφει εν μέρει στα έμβολα στη διαδικασία εισαγωγής του μίγματος αέρα-βενζίνης στους κυλίνδρους. Το σύστημα turbo είναι λίγο βαρύτερο,εκμεταλλεύεται τα καυσαέρια δίνοντας περισσότερη συμπίεση, αλλά είναι και πολύπλοκο να εφαρμοστεί στον περιορισμένο χώρο της μοτοσυκλέτας, καθώς χρειάζεται ένα σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων να συνδεθεί με το σύστημα εισαγωγής, ενώ απαιτείται επιπλέον και η χρήση ενός ξεχωριστού ψυγείου αέρα για την ψύξη του συμπιεσμένου αέρα. Επίσης είναι δύσκολο να έχει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. 

Το σύστημα υπερτροφοδότησης της Z H2 αποτελείται από έναν μικρό υπερσυμπιεστή που περιστρέφεται από τον στροφαλοφόρο άξονα με τη βοήθεια αλυσίδας και ενός πλανητικού συστήματος γραναζιών. Το Ram Airπου προσθέτει πίεση σε μεγάλες ταχύτητες διοχετεύει αέρα στον υπερσυμπιεστή και το αποτέλεσμα είναι η ισχύς να έχει αυξηθεί σε όλο το φάσμα των στροφών. Η τεχνολογία αυτή προέρχεται από τη συνεργασία της Kawasaki με την εταιρεία Gas Turbine & Machinery, την εταιρεία Αεροδιαστημικής και το Τμήμα Εταιρικής Τεχνολογίας. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι η απόδοση του συμπιεστή να είναι πολύ υψηλή, χάρις στην μικρή αύξηση της θερμοκρασίας του συμπιεσμένου αέρα. Η απόκριση είναι άμεση και ο υπερσυμπιεστής παρέχει αύξηση πίεσης σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Τέλος το σύστημα αυτό προσθέτει μικρό βάρος στον κινητήρα συνολικά.

Στην πράξη με το συνολικό βάρος της Kawasaki Z H2 να ανέρχεται στα 239 κιλά γεμάτη, η αναλογία είναι αρκετά καλή και η οδήγηση εντός της πίστας των Σερρών έδειξε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει διαθέσιμη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών. Η πρώτη εντύπωση έρχεται με την ικανότητα να επιλέγεται μία ταχύτητα επάνω από την ιδανική, χωρίς να υπάρχει αισθητή πτώση δύναμης! Εδώ έρχεται και η συνεργασία του καταπληκτικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων με αυτόματη αλλαγή ταχύτητας δίχως συμπλέκτη. Το κιβώτιο αυτό έχει την καινοτομία να χρησιμοποιεί τα λεγόμενα dog-rings εξαρτήματα τα οποία εμπλέκουν τα γρανάζια της κάθε ταχύτητας χωρίς τη μετακίνηση του ίδιου του γραναζιού, όπως συνέβαινε σε παλαιότερα κιβώτια για να γλιτώνουν λίγο χώρο στην όλη τους κατασκευή. Έτσι είναι τόσο ευχάριστη η οδήγηση με την αστείρευτη ροπή και το γρήγορο σε αλλαγές κιβώτιο, που σε ωθεί να δοκιμάζεις αλλαγές ταχυτήτων για να συνειδητοποιήσεις την ελαστικότητα του κινητήρα. Επίσης συνδυαστικά ο συμπλέκτης στα κατεβάσματα ταχυτήτων έχει λιγότερη πίεση στα δισκάκια για την αποφυγή στιγμιαίας ολίσθησης του τροχού και ομαλότερης αλλαγής, χωρίς να χρειάζεται έντονη αυτόματη επιτάχυνση του κινητήρα (γκαζιά) σε κάθε κατέβασμα από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. 

Οι 200 ίπποι και τα 137Nm ροπής κρύβουν το βάρος της μοτοσυκλέτας, όσο η πίεση στην οδήγηση δεν είναι μεγάλη και η αίσθηση που δίνει είναι πολύ καλή με ένα πλήθος διαφορετικών ήχων να ακούγονται με διαφορετική ένταση στο πλάγιασμα από την αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Οι ήχοι αυτοί δεν έρχονται τυχαία, αλλά μετά από την προσπάθεια της Kawasaki να δώσει βάση στο νέο σύνολο υπερσυμπιεστή και κινητήρα, ώστε να παράγει ήχους που είναι διαφορετικοί από συνηθισμένους ήχους άλλων κινητήρων, με πολλές εναλλαγές σε διαφορετικές συνθήκες φορτίου και πράγματι το έχει πετύχει. Χαρακτηριστικά το σφύριγμα του υπερσυμπιεστή και η εναλλαγή του θορύβου σε πλήρες ή μερικό φορτίο του κινητήρα είναι εντυπωσιακή με το συνολικό ήχο κινητήρα και εξάτμισης να είναι μοναδικός.

Με τη δύναμη του κινητήρα της Z H2 να είναι διαθέσιμη κάθε στιγμή, η πίεση στην οδήγηση είναι πολύ εύκολο να αυξηθεί και το KTRC (Kawasaki traction control) γρήγορα επεμβαίνει ανάλογα με τη ρύθμιση. Στην πολύ ευαίσθητη ρύθμιση επεμβαίνει τόσο άμεσα που για τον αρχάριο οδηγό κάνει παιχνίδι το χειρισμό μιας τόσο δυνατής μοτοσυκλέτας σε όλες τις συνθήκες, ενώ η Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) παρακολουθεί σε κλάσματα του δευτερολέπτου τις κινήσεις σε κάθε άξονα περιστροφής της μοτοσυκλέτας διορθώνοντας το ποσοστό ολίσθησης με βέλτιστο τρόπο. 

Με τις ρυθμίσεις να επιτρέπουν αρκετή ολίσθηση είναι εντυπωσιακό πόσο ομαλά εξελίσσονται τα φαινόμενα μικρών ταλαντώσεων, με τον πίσω τροχό να έχει αρκετή πρόσφυση στις εξόδους των στροφών, αλλά και λίγη πλαγιολίσθηση. 

Το βάρος κάνει αισθητή την παρουσία του σε μεγάλη πίεση και εναλλαγές κατεύθυνσης αλλά τα ηλεκτρονικά βοηθούν και η ΖΗ2 δεν φοβίζει τον οδηγό. Πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα συνεισφέρουν στην οδήγηση εντός πίστας χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ το χαρακτηριστικό πίσω ασύμμετρο ψαλίδι αναλαμβάνει τις μεγάλες δυνάμεις που μεταφέρει η αλυσίδα ώστε να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα της όλης κατασκευής.

Η Kawasaki Z H2 μπορεί να κινηθεί εντός και εκτός πίστας με άνεση και η δύναμή της είναι μόνιμα διαθέσιμη. Σε δύσκολες συνθήκες έχει όλα τα βοηθήματα, ακόμη και τη δυνατότητα της επιλογής μειωμένης μέγιστης ισχύος αλλά και μεγάλης ευαισθησίας στην τυχόν ολίσθηση των τροχών, με αποτέλεσμα να μην φοβίζει ακόμα και τον αρχάριο οδηγό παρόλο που διαθέτει 200 ίππους! 

*από τον μηχανολόγο Νεκτάριο Διατσίδη 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

 

Τύπος

4Τ, 4K σε σειρά, Υ/Ψ, 2EEK, 16 βαλβίδες, με υπερσυμπιεστή 

Κυβισμός 

998 cc

Διάμετρος x διαδρομή 

76 x 55 mm

Σχέση συμπίεσης

11.2:1

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός

Καταλύτης / Εξάτμιση

4 σε 1

Τύπος συμπλέκτη

Υγρός πολύδισκος, υδραυλικός, μονόδρομος με υποβοήθηση (asist & slip)

Κιβώτιο ταχυτήτων

6 σχέσεων

Ισχύς εργοστασίου 

200 hp / 11,000 rpm

Ροπή εργοστασίου 

14 kgm / 8,500 rpm

Πλαίσιο

 

Τύπος

Ατσάλινο χωροδικτύωμα

Μήκος 

2,085 mm

Πλάτος 

810 mm

Υψος 

1,130 mm

Ύψος σέλας 

830 mm

Ίχνος 

104 mm

Γωνία κάστερ 

24.9°

Μεταξόνιο 

1,455 mm

Βάρος 

239 kg (πλήρες)

Ρεζερβουάρ 

19 l

Αναρτήσεις

 

Μπροστά

Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm, διαδρομή 120 mm, πλήρως ρυθμιζόνενο

Πίσω

Ένα αμορτισέρ, διαδρομή 134 mm, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς

Φρένα

 

Μπροστά

Δύο δίσκοι 300 mm, ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων Brembo monobloc, ABS

Πίσω 

Δίσκος 250 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, ABS

Ελαστικά

 

Μπροστά

120/70 ZR 17 (58W)

Πίσω

190/55 ZR 17 (75W)

 

Επόμενο άρθρο »

Νέα Triumph Tridend 660

« Προηγούμενο άρθρο

TEST RIDE DUNLOP KR 106/108

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ