• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
DNA Moto2 ™ για το δρόμο ...και την πίστα
Για τη νέα Triumph Street Triple RS
Τεστ-Μοντέλα 03/07/2020 - 21:20

 

Ο κινητήρας της Street Triple αποτέλεσε τη βάση για τον αγωνιστικό κινητήρα της Moto2 ™ και τώρα η Triumph έρχεται να πάρει πίσω το μπόνους της εξέλιξης που έγινε μέσα στους Αγώνες και να μας το προσφέρει στην έκδοση RS!

 

Kείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Βασίλης Κωστάκος, Studio B42

Εξοπλισμός Αναβάτη: κράνος SHOEI X-Spirit II, φόρμα/γάντια IXS, μπότες SIDI

Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD

 

Η αίσθηση μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτας είναι κάτι ζητούμενο και εξαιρετικό για την κίνηση σε πίστα και πέρα από την αίσθηση αν και το νούμερο των κιλών της δίτροχης που σε συντροφεύει σε ένα track day είναι σε χαμηλό επίπεδο, τότε μπορείς να απολαύσεις τη χαρά τη σπορ οδήγησης ευκολότερα! Ειδικά σε μια πίστα όπως τα Μέγαρα, με δυνατά φρένα και δύο αρκετά απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης στην Κ3/Κ4 και στην Κ8/Κ9, το χαμηλό βάρος και η αντίστοιχη αίσθηση είναι πιο σημαντικά στοιχεία από ότι η απόλυτη ιπποδύναμη. Ακόμη πιο ειδικά μιλώντας για έναν όχι επαγγελματία οδηγό αγώνων, αλλά έναν θιασώτη της γρήγορης οδήγησης, που θέλει να μπορεί να χαρεί την κίνηση στην πίστα και στη συνέχεια να κινηθεί άνετα στο δρόμο και στην καθημερινή του μετακίνηση.

Η Triumph με την κορυφαίων προδιαγραφών Street Triple RS, έχει ακριβώς αυτή τη λύση που μπορεί να προσφέρει αγωνιστικών προδιαγραφών απόδοση, με επιθετικό στυλ στην εμφάνιση, προηγμένη τεχνολογία και χαρακτήρα που μας κάνει να συμφωνήσουμε με τον τίτλο: “απόλυτη Street υψηλών επιδόσεων”, όπως την αποκαλούν οι Βρετανοί κατασκευαστές της. 

Πως πέτυχε αυτόν το συνδυασμό, που ακούγεται ιδεατός, αλλά σίγουρα δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί, είναι ένα ερώτημα που έχει σχετικά εύκολη απάντηση! Η ψυχή κάθε μοτοσυκλέτας είναι ο κινητήρας και το “μυστικό” στην περίπτωσή μας είναι η “ανταλλαγή” που έγινε με το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας. Ο περίφημος 3-κύλινδρος κινητήρα της Triumph, ανεβασμένος στα 765 κ.εκ. δόθηκε στους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το πρότζεκτ Moto2 ™ της Βρετανικής εταιρίας και πέτυχε απόλυτα από την πρώτη του χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καταρρίπτοντας σχεδόν όλα τα προηγούμενα ρεκόρ της μεσαίας κατηγορίας. Από τις πίστες του MotoGP η εμπειρία που αποκτήθηκε και η λεπτομερής ρύθμιση του αγωνιστικού κινητήρα, έδωσαν τα φώτα στην ομάδα που ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής, ώστε να προσφέρει ακόμη πιο υψηλά επίπεδα ισχύος και ροπής, από τα ήδη πολύ καλά που είχε το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα του Σίλβερστοουν, στη διάρκεια της Αποκλειστικής Δοκιμής της πρώτης αγωνιστικής πρωτότυπης μοτοσυκλέτας του εργοστασίου για την Moto2 ™, το καλοκαίρι του 2018.

Έκτοτε αυτός ο 3-κύλινδρος κινητήρας 765 κ.εκ. της Street Triple έγινε συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 5, αλλά αντί να χάσει επιδόσεις (όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις), αναβαθμίστηκε και έδωσε βελτιωμένες επιδόσεις και συγκεκριμένα ιπποδύναμη 123ps @11750στρ/λεπτό και ροπή 79Nm (8kgm) @9350στρ/λεπτό. 

Το πιο σημαντικό είναι ότι κέρδισε 9% περισσότερη ισχύ και ροπή στις μεσαίες στροφές, γεγονός που βοηθάει τρομερά στην κίνηση στην πίστα και βοηθάει στο να ξεπεράσεις πολύ ευκολότερα κάποια μικρά λάθη, που σε άλλη περίπτωση θα σου στοίχιζαν πολύ σε χρόνο γύρου. Η βελτιωμένη αυτή ροπή είναι αισθητή στην εκκίνηση και στις μεσαίες στροφές και μαζί συμβάλλει στον ακόμα πιο βαθύ και συναρπαστικό ήχο του 3-κύλινδρου κινητήρα, που βγαίνει από το όμορφο τελικό της εξάτμισης στο δεξί μέρος της μοτοσυκλέτας. Παράλληλα απέκτησε και αξιοσημείωτη βελτίωση στην απόκριση του γκαζιού, την οποία πέτυχε με τη μείωση της περιστροφικής αδράνειας κατά 7%. Αυτή η μείωση έγινε με μηχανολογικές κατεργασίες υψηλότερης ακρίβειας στον στροφαλοφόρο άξονα, τον συμπλέκτη και τον αντικραδασμικό άξονα. Ο νέος αντικραδασμικός άξονας ομαλοποιεί και την καμπύλη της ροπής, για να είναι καλύτερη η διαχείριση της δύναμης. 

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης αναβαθμισμένο, έχει πιο γραμμική λειτουργία και πιο κοντή 1η και 2η σχέση, που δίνουν καλή επιτάχυνση στο ξεκίνημα και στις εξόδους από κλειστές στροφές. Επίσης δίνει και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, με την RS να διαθέτει σύστημα υποβοήθησης της αλλαγής ταχυτήτων (Triumph Shift Assist) με quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων, το οποίο για πρώτη φορά είναι στάνταρ σε αυτό το μοντέλο. Η μεγαλύτερη ακρίβεια κατασκευής επέτρεψε την αφαίρεση γραναζιών, με αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους και την αξιοσημείωτη βελτίωση της λειτουργίας του κιβωτίου.

Όταν λοιπόν αναλαμβάνει η ίδια ομάδα ειδικών που ανέπτυξε τον κινητήρα Moto2 ™, το αποτέλεσμα μπορεί να μας εντυπωσιάζει!

Στην υψηλών προδιαγραφών τεχνολογία της νέας Street Triple περιλαμβάνονται επίσης, σύστημα ride-by-wire που βοηθάει στην άμεση απόκριση του γκαζιού που αναφέραμε παραπάνω. Το ρυθμιζόμενο ABS και ο έλεγχος πρόσφυσης με διακόπτη απενεργοποίησης είναι επίσης στα θετικά της στοιχεία, όπως και τα προγράμματα οδήγησης που έχουν βελτιστοποιηθεί για καλύτερη αξιοποίηση των νέων αναβαθμίσεων του κινητήρα. 

To γνωστό διπλό πλαίσιο αλουμινίου σε χρώμα “Titanium Silver”, συνδυασμένο με το ατσάλινο πίσω μέρος, συνδέεται με ψαλίδι “gullwing”, το οποίο με την καθορισμένη στρεπτική ακαμψία και την πλευρική του ευλυγισία, μεγιστοποιεί τη σταθερότητα. Το αμορτισέρ της Ohlins είναι ένα ακόμη πολύτιμο στοιχείο της υπόθεσης οδική συμπεριφορά.

Τα φρένα της Brembo, με την καταπληκτική δαγκάνα Μ50, είναι ένα ακόμη σημάδι ποιότητας της RS, που έχει ως στάνταρ εξοπλισμό τα νέα ελαστικά Supercorsa SP V3 της Pirelli που πέρα από τη χρήση στο δρόμο, τα καταφέρνουν θαυμάσια και στην πίστα. 

Η νέα Street Triple RS έχει δεχτεί επίσης σημαντικές βελτιώσεις ως προς το στυλ της, με πιο επιθετική εμφάνιση, με τους διπλούς προβολείς LED που έχουν νέο σχήμα και συνοδεύονται από πιο επιθετικά φώτα ημέρας. Η νέα σχεδίαση περιλαμβάνει καθαρότερες γραμμές και πιο σπορ γωνίες, με αλλαγές στο φέρινγκ και την εισαγωγή αέρα, τα πλαϊνά καπάκια, την ουρά, το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη και την καρίνα. Στο νέας σχεδίασης τελικό της εξάτμισης διακρίνεται το κομμάτι από ανθρακονήματα που δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στη σπορ παρουσία της RS. 

Ως το κορυφαίο μοντέλο της σειράς διαθέτει 2ης γενιάς γραφικά στην οθόνη οργάνων TFT. Η γωνία της οθόνης μπορεί να ρυθμιστεί για βέλτιστη ορατότητα και για να ταιριάξει στο ύψος του αναβάτη. Ο χειρισμός της γίνεται από τους εργονομικά σχεδιασμένους διακόπτες και το joystick 5 κατευθύνσεων.

Παρά αυτές τις αναβαθμίσεις στην εμφάνιση, με τη “δίαιτα” στον κινητήρα, είναι η ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της, με 166 κιλά (βάρος χωρίς υγρά), πράγμα που εξασφαλίζει μια σούπερ αναλογία ισχύος και βάρους, γεγονός που - όπως είπαμε παραπάνω στο ξεκίνημα του κειμένου - έχει κυρίαρχο ρόλο στο χειρισμό, την ευελιξία, το δυναμισμό της μοτοσυκλέτας.

Η πίστα των Μεγάρων λοιπόν μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το κατά πόσο βοήθησαν όλες αυτές οι αναβαθμίσεις στη χαρά της οδήγησης. Εδώ να πούμε ότι τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Road, Rain, Sport, Track και το Rider που προγραμματίζεται από τον αναβάτη) και ρυθμίζουν την απόκριση του γκαζιού, τη λειτουργία του ABS και του ελέγχου πρόσφυσης, είχαμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε στο δρόμο και να νιώσουμε τη διαφορά που κάνουν ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού, στο να κινηθεί σβέλτα ή ράθυμα, ή αν απλά θέλει να μετακινηθεί με άνεση στο ταξίδι ή την πόλη. Σε κάθε περίπτωση η ευελιξία της RS μας έδωσε μια όμορφη εμπειρία, ενώ ήταν και απόλυτα ασφαλής με τα πανίσχυρα φρένα και τη φοβερή απόκριση του συνόλου πλαισίου και αναρτήσεων. 

Η απόλυτη αλήθεια όμως, μόνο στην πίστα φαίνεται και εκεί ξεκινήσαμε με μια κάπως περίεργη αίσθηση και κάποιες μικρές αλλά ενοχλητικές ταλαντώσεις. Γρήγορα καταλάβαμε ότι οφειλόταν στις στάνταρ ρυθμίσεις δρόμου και πόλης που είχε η μοτοσυκλέτα και αρχίσαμε με τη βοήθεια του μηχανικού αγώνων Μάκη Χρήστου (που έχει στην ομάδα του αγωνιζόμενους με Triumph Daytona 675) να ρυθμίζουμε σωστά τις αναρτήσεις. 

Σε κάθε είσοδο στην πίστα κατεβάζαμε χρόνο και ανεβάζαμε ευχαρίστηση. Στο 1'06.200 που καταλήξαμε σύμφωνα και με τη χρονομέτρηση της Extreme Track Days, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι, καθώς η πίστα δεν ήταν σε απόλυτα καλή κατάσταση πρόσφυσης. 

Τα Supercorsa όμως κατάφεραν να δουλέψουν καλά και να δώσουν πλαγιάσματα ανάλογα των καθαρόαιμων supersport μοτοσυκλετών που βρέθηκαν εκείνη την ημέρα στην πίστα. 

Η θέση οδήγησης που είναι πιο όρθια βοήθησε στο να μην εμφανιστεί καταπόνηση και κούραση, ακόμη και μετά από 5 20λεπτα. Φυσικά το λέμε για μια ακόμη μια φορά, το χαμηλό βάρος είναι αυτό που παίζει το ρόλο του σε όλα αυτά τα θετικά. 

Στη γρήγορη είσοδο στην αριστερή Κ8 και μετά την αλλαγή κατεύθυνσης με το φρενάρισμα για την Κ9 η Street Triple RS ήταν κυριολεκτικά εκπληκτική! Μας έδινε απόλυτη πληροφόρηση για τις μικρές ανωμαλίες της ασφάλτου που υπάρχουν πια εκεί και μαζί τρομερή αίσθηση σιγουριάς, η οποία με τη σειρά της μας άφηνε να πιέζουμε στο όριο, χωρίς την παραμικρή αμφιβολία ότι θα τα καταφέρει να περάσει γρήγορα από το δύσκολο αυτό σημείο. Ανάλογη ήταν η αίσθηση σε όλες τις στροφές, ενώ στην έξοδο της Κ9 το γκάζι άνοιγε χωρίς το φόβο που μπορεί να σου δώσει ένα πανίσχυρο χιλιάρι, αλλά και με την παραπάνω δύναμη από ένα 4κύλινδρο εξακοσάρι! 

Στον τομέα του φρεναρίσματος επίσης η αίσθηση είναι θαυμάσια και η αποτελεσματικότητα σε απίστευτα επίπεδα. 

Οι δυνατές μεσαίες στροφές του μοτέρ, χωρίς την παραπάνω ισχύ που θα έδιωχνε στο πλάι τον πίσω τροχό και θα δημιουργούσε ταλαντώσεις, αλλά βοηθούμενες από το δυνατό φρενάρισμα, δίνουν ένα σύνολο κίνησης δυναμικό, ευχάριστο και τελικά εύκολο! Σίγουρα με αυτή τη μοτοσυκλέτα ένας μεσαίος οδηγός – αλλά και ένας πολύ καλός οδηγός – μπορεί να κινηθεί πιο εύκολα σε χαμηλούς χρόνους από ότι με μια μοτοσυκλέτα 200 ίππων και συνήθως 15-20 περισσότερων κιλών. Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε και ως “φονέα γιγάντων”!!!

Έτσι έχουμε τη σιγουριά να πούμε ότι πραγματικά δεν βρήκαμε κανένα αρνητικό σημείο της μοτοσυκλέτας, από τη στιγμή – που σχετικά εύκολα – βρήκαμε τις σωστές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. 

Η Street Triple RS έχει τελικά αυτό το αγωνιστικό DNA της Moto2 ™ και η Triumph με αυτό το μοντέλο εξαργυρώνει με τον πιο αποδοτικό τρόπο την επιστροφή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που πέρα από την επιτυχία στο χώρο του MotoGP μπορεί να της αποφέρει και τα προσδοκώμενα εμπορικά οφέλη, απολύτως δίκαια. 

 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας

Υγρόψυκτις, 12 βαλβίδες, DOHC, Εν σειρά 3κύλινδρος

Κυβισμός

765 cc

Διάμετρος

77.99 mm

Διαδρομή

53.4 mm

Συμπίεση

12.54:1

Ισχύς

123PS / (90.5kW) @11750rpm

Ροπή

79Nm@ 9350rpm

Σύστημα

Ηλεκτρονικό fuel injection με SAI. Ηελκτρονικός έλεγχος γκαζιού. 

Eξάτμιση

Ατσάλινη 3 σε 1 με μονό ατσ'αλινο τελικό

Συμπλέκτης

Υγρός, πολύδισκος

Κιβώτιο

6-ταχύτητες με σύστημα αλλαγών Triumph Shift Assist


 

Πλαίσιο

Μπροστά μέρος αλουμινίου διπλό. Πίσω 2 κομμάτια ατσάλινο

Ψαλίδι

Αλουμινένιο δύο πλευρών 

Μπροστινός τροχός

Αλουμινίου με 5 ακτίνες 17 x 3.5 in

Πίσω τροχός

Αλουμινίου με 5 ακτίνες 17 x 5.5 in

Ελαστικό μπροστά

120/70 ZR17

Ελαστικό πίσω

180/55 ZR17

Ανάρτηση μπροστά

Πιρούνι Showa 41 mm upside down big piston (BPF), πλήρως ρυθμιζόμενο

Ανάρτηση πίσω

Αμορτισέρ Ohlins STX40 πλήρως ρυθμιζόμενο

Φρένα μπροστά

Διπλοί δικσοι 310 mm floating, Brembo M50 με 4πίστονη radial monobloc δαγκάνα

Φρέα πίσω

Μονός δίσκος 220 mm disc, Brembo με μονή δαγκάνα και ABS


 

Πλάτος τιμονιού

775 mm

Ύψος

1085 mm

Ύψος σέλας

825 mm

Μεταξόνιο

1405 mm

Γωνία κάστερ

23.9 º

Ίχνος

100 mm

Βάρος κενή

166 kg

Ρεζερβουάρ

17.4 L

Τιμή 12,690€

Επόμενο άρθρο »

Honda CB650R: Διασκεδαστικά γρήγορη

« Προηγούμενο άρθρο

Νέα Ténéré 700 Rally Edition

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ