• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Vespa GTS Super: H πιο δυνατή Vespa
Αναδημοσίευση από το MOTOGP WORLD
Τεστ-Μοντέλα 29/03/2020 - 12:05

 

Το πιο διαχρονικό όχημα της ιστορίας της μοτοσυκλέτας, απέκτησε ένα δυνατό κινητήρα – τον ισχυρότερο που έχει φορέσει ποτέ – και έγινε ένα ακόμη πιο ποθητό όχημα, αφού η οδηγική απόλαυση έχει ανέβει κατακόρυφα.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Στάθης Βεντουρής

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος Shoei GT Air II, μπουφάν, γάντια, IXS

 

Αν ξεχάσουμε το εικονικό design αυτού του οχήματος και την υπεραξία που έχει κτίσει στο πέρασμα των 70 χρόνων που έκλεισε το 2016, ένα στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στο να κατανοήσει κάποιος την επιτυχία του, είναι το γεγονός ότι η Vespa GTS 300 τα τέσσερα τελευταία χρόνια είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα πάνω από 125κ.εκ. στην Γερμανία, μέσα στο σπίτι της BMW GS! 

Αυτό λοιπόν το τόσο πετυχημένο μοντέλο βγαίνει τώρα στην έκδοση GTS με τον μονοκύλινδρο τετράχρονο υγρόψυκτο κινητήρα 300 κ.εκ. HPE (High Performance Engine) με τέσσερις βαλβίδες, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, με μέγιστη ισχύ 17.5 kW (23.8 CV) στις 8,250 σ.α.λ., που είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας που εγκαταστάθηκε ποτέ σε μια Vespa. Παράλληλα αυτός ο κινητήρας πήγε την ανάγκη για σέρβις από τις 5,000 στις 10,000χλμ, μια καλοδεχούμενη αλλαγή. 

Οι βελτιωμένες επιδόσεις και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου συνδυάζονται για συναρπαστική οδήγηση είτε στην καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη είτε για περιπέτεια στην εξοχή, με τις αλλαγές ταχυτήτων – από το γνωστό φυγοκεντρικό αυτόματο σύστημα - να είναι απίστευτα ομαλές, ανεξάρτητα από την ταχύτητα που έχει αναπτυχθεί.
Με τον τέλειο συνδυασμό εξαιρετικού κρατήματος και σταθερότητας χάρη στα ελαστικά των 12 ιντσών, η GTS παραμένει αναμφισβήτητα ασφαλής σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Υπάρχει βέβαια το σύστημα πέδησης διπλού δίσκου με ABS, αλλά και ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης που η Piaggio τον λέει ASR.

Το πλήρως ατσάλινο σασί, με την τέλεια ισορροπία μεταξύ παραδοσιακού και σύγχρονου, προσφέρει απλόχερα προσωπικότητα και χαρακτήρα. Με το επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος, το αναμορφωμένο τιμόνι, το νέο εργονομικό κάθισμα και τον πλήρη φωτισμό τεχνολογίας LED, η GTS Super κυριαρχεί στον δρόμο. 

Αναγνωρίζεται σε αυτήν την έκδοση από τους μαύρους τροχούς, ενώ η έκδοση SuperTech που είχαμε στη διάθεσή μας διαθέτει 100% ψηφιακό έγχρωμο πίνακα οργάνων TFT 4,3 ιντσών. Η οδήγηση γίνεται πιο πρακτική και με το νέο σύστημα σύνδεσης Vespa Mia, χρησιμοποιώντας το Bluetooth για τη σύνδεση του Smartphone με το ηλεκτρονικό σύστημα του οχήματος, από όπου έχεις τη δυνατότητα να έχεις άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματός σου, τις παραμέτρους επιδόσεων και τα στατιστικά των ταξιδιών σου. Αυτό το πρακτικό σύστημα είναι το μόνο όχι τόσο θετικό που βρήκαμε, μιας και τα πιο κλασικά όργανα νομίζουμε ότι ταιριάζουν περισσότερο (ίσως για να έχουμε κάτι στο οποίο να κάνουμε όχι θετική κριτική).

Με τη νέα αυτή Vespa να έχει 12% περισσότερη ιπποδύναμη και 18% περισσότερη ροπή, στο δρόμο η ροπή είναι αυτή που κάνει τη διαφορά και σου δίνει κυριολεκτικά εκρηκτικές επιδόσεις στην κίνηση στην πόλη, όπου μπορείς να ξαφνιάζεις και στις εκκινήσεις και στις επιταχύνσεις αρκετά μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες ή σκούτερ. Αυτήν τη ροπή θα την απολαύσεις και σε δρόμους με στροφές μέτριας ταχύτητας, όπου πάντα η GTS θα έχει τη δύναμη για να ανταποκριθεί θετικά στο άνοιγμα του γκαζιού. 

Η δύναμη μάλιστα θα έλθει ομαλά, ενώ βελτιωμένη είναι και η συμπεριφορά στα ανοίγματα και κλεισίματα του γκαζιού, με τη βοήθεια και των μικρών αλλαγών που έγιναν στη γεωμετρία της, στο πλαίσιο και το τιμόνι, κρατώντας όμως την όρθια θέση οδήγησης που σε αφήνει να βλέπεις καθαρά το δρόμο και να είσαι έτοιμος για τη στροφή που έρχεται. 

Η είσοδος στη στροφή είναι ακριβής και το μικρό μεταξόνιο, η γρήγορη γεωμετρία και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν την GTS σταθερή και συγχρόνως ευχάριστη. 

Στον τομέα του φρεναρίσματος οι δίσκοι των 220χιλ. μπροστά και πίσω είναι ότι πρέπει και σε συνδυασμό με το γνωστό σύστημα ανάρτησης της Vespa – που όμως είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια - δίνουν ικανοποιητικές αποστάσεις φρεναρίσματος, με καλή αίσθηση. Η ύπαρξη του ABS δίνει μια επιπλέον σιγουριά! 

Συνολικά μπορούμε να πούμε ότι η GTS με το νέο δυνατό χαρακτήρα του ροπάτου κινητήρα, μπορεί να έχασε λίγο σε τελική που τώρα είναι στα 129χλμ/ώρα (η προσωπική μας GT60 250 ξεπερνάει τα 139), αλλά με την εκπληκτική της ροπή στις μεσαίες στροφές και το πολύ βελτιωμένο κράτημά της, μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις και είναι η Vespa που θα θέλαμε να έχουμε για την καθημερινή μας μετακίνηση στην πόλη και για μικρές εξορμήσεις γύρω από αυτήν. Η πιο δυνατή είναι και η πιο ποθητή! 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

 

Κυβισμός

278cc

Διάμετρος Χ Διαδρομή

75mm x 63mm

Κινητήρας

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4χρονος

Ιπποδύναμη

23.8bhp (17.5kW) @ 8250rpm

Ροπή

26Nm @ 5250rpm

Μετάδοση

CVT

Μέση κατανάλωση 

31.2 km/l 

Ρεζερβουάρ

7 λίτρα

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

2κάναλο ABS, traction control ASR

Πλαίσιο

Σωληνωτό από ατσάλι

Ανάρτηση μπροστά

Μονόμπρατσο πιρούνι με αμορτισέρ και υδραυλικό σύστημα 

Ανάρτηση πίσω 

Διπλό υδραυλικό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση

Φρένο μπροστά 

Δίσκος 220mm με διπλή δαγκάνα και ABS

Φρένο πίσω

Δίσκος 220mm με μονή δαγκάνα και ABS

Ελαστικό μπροστά 

120/70-12

Ελαστικό πίσω

130/70-12

Γωνία κάστερ/Ίχνος

29°/137mm

Διαστάσεις

1950mm Χ 755mm (μήκος Χ πλάτος)

Μεταξόνιο

1380mm

Ύψος σέλας

790mm

Βάρος

168 κιλά

 

Επόμενο άρθρο »

Energica Ego Corsa: Οδηγούμε στο μέλλον

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha R1 MRG: Δυναμικά φιλική

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ