• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
PREZIOSI: O νέος κινητήρας της Ducati και το πλάνο για τα 1000cc.
Ο Ιταλός αρχιμηχανικός σχολιάζει.
Νέα 18/11/2009 - 08:15

Ένα από τα θέματα που κέντρισε το ενδιαφέρον στις δοκιμές της Valencia ήταν ο καινούριος κινητήρας της Ducati Desmosedici. Το νέο μοτέρ χρησιμοποιεί ανάφλεξη Big Bang, δίνοντας έτσι χαρακτηριστικό ήχο, που θυμίζει αρκετά τον αντίστοιχο της Yamaha M1.

 

Μετά τις δοκιμές, ο Filippo Preziosi έδωσε μερικές πληροφορίες σχετικά με τον καινούριο κινητήρα καθώς επίσης και για την πρόθεση των ομάδων να επιστρέψουν στα 1000cc το 2012.

 

E: Τα test πήγαν πολύ καλά. Ο Casey και ο Nicky πρέπει να είναι πολύ χαρούμενοι.

Filippo Preziosi: Πράγματι, όλοι είμαστε χαρούμενοι, διότι όλα τα νέα εξαρτήματα που δόθηκαν στους αναβάτες μας, αφού πρώτα εγκρίθηκαν από τον Vittoriano (Guareschi) φαίνεται να βοηθούν στην επίτευξη γρήγορων γύρων. Οι δύο αναβάτες έκαναν τις ίδιες παρατηρήσεις και αυτό δείχνει ότι έχουμε κάνει τις σωστές επιλογές. Πάντως, τώρα αρχίζουμε να χτίζουμε τη μοτοσυκλέτα για το 2010.

Preziosi 2
Preziosi 2

 

E: Ποιές είναι οι διαφορές στη σειρά ανάφλεξης; Ο κινητήρας ακούγεται τελείως διαφορετικά από τον αντίστοιχο της GP9.

FP: Πράγματι, αρκεί να αλλάξει λίγο το delay ανάμεσα στον αριστερό και στο δεξί κύλινδρο της ίδιας ομάδας, οριζόντιας ή κάθετης, για να αλλάξει τελείως και ο ήχος. Βεβαίως, αυτό που μας ενδιέφερε ήταν η οδηγησιμότητα και η ομαλότητα της απόκρισης του κινητήρα και η βελτίωσή μας σε αυτόν τον τομέα είναι σημαντική. Φυσικά, θα χάσουμε λίγη δύναμη αλλά τα γυρολόγια είναι πάντα σημαντικότερα από τη μέγιστη ταχύτητα. Νομίζω ότι οι αναβάτες εγκρίνουν και απολαμβάνουν αυτή τη διάταξη και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε πάνω της.

 

E: Ο Casey δήλωσε ότι ο νέος κινητήρας κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο ήρεμη και πιο πειθήνια. Σκέφτεστε αντίστοιχα να κάνετε αλλαγές και στο πλαίσιο;

Stoner
Stoner

FP: Νομίζω ότι για να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα, πρέπει να αλλάξουν και οι ρυθμίσεις στο πλαίσιο, διότι το στυλ οδήγησης με το νέο κινητήρα είναι εντελώς διαφορετικό. Πάντως, σκεφτείτε ότι οι χρόνοι μας είναι ικανοποιητικοί, χωρίς να γίνουν αλλαγές στο πλαίσιο. Είμαι λοιπόν αισιόδοξος ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.

 

Ε: Είχατε δοκιμάσει και στο παρελθόν διάταξη Big Bang αντί για Screamer. Γιατί αποφασίσατε σε αυτό το σημείο ότι ο Big Bang είναι η καλύτερη επιλογή;

FP: Δοκιμάζουμε συνεχώς νέα πράγματα για να βελτιώσουμε την απόδοσή μας. Σε αυτό το σημείο είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσουμε αλλαγές στη σειρά ανάφλεξης.

 

Q: Ποιός ήταν ο κύριος στόχος σχετικά με τη βελτίωση της απόδοσης; Να γίνει πιο ομαλή η μοτοσυκλέτα ή να βελτιωθεί η πρόσφυση από το πίσω ελαστικό;

FP: Συζητήσαμε αρκετά με τον Casey, καταλήγοντας ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια πιο ομαλή μοτοσυκλέτα. Πιστεύω πάντως, πως όταν κάνουμε κάτι για τον Casey, βοηθούνται και οι υπόλοιποι αναβάτες και πηγαίνουν γρηγορότερα. Ότι δοκιμάσαμε με τον Casey και το ενέκρινε, δούλεψε και με τους υπόλοιπους αναβάτες.

 

Q: Φημολογείται επίσης πως είναι στόχος σας να χρησιμοποιείτε ελάχιστα το traction control και να εξοικονομείτε καύσιμο, ώστε να έχετε αρκετό στο τέλος του αγώνα.

FP: Σίγουρα. Ο κινητήρας είναι πιο ομαλός, οπότε έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε λιγότερο το traction control.

 

Q: Ακούγονται πολλά για επιστροφή στα 1000cc, σε μερικά χρόνια. Μάλιστα, φημολογείται ότι οι κινητήρες θα βασίζονται στους αντίστοιχους παραγωγής. Ποιά είναι η γνώμη σας;

 

FP: Δο νομίζω ότι θα βασίζονται στους αντίστοιχους παραγωγής. Αν γίνει κάτι τέτοιο, σίγουρα θα υπάρχουν πολλές διαφορές με τους κινητήρες παραγωγής. Οι πρωτότυποι κινητήρες είναι πάντα δυνατότεροι, οπότε είμαι σίγουρος πως όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές θα σχεδιάσουν πρωτότυπους κινητήρες. Κάποιοι μικρότεροι κατασκευαστές ενδέχεται να βασιστούν σε μοτέρ παραγωγής, αλλάζοντας απλά κάποια εξαρτήματα.

 

Ε: Έχετε ξεκινήσει να δουλεύετε πάνω σε έναν κινητήρα 1000cc;

FP: Όχι, προς το παρόν συγκεντρωνόμαστε στον τωρινό.

 

Ε: Πιστεύετε ότι είναι καλή ιδέα η επιστροφή στα 1000cc;

FP: Αν κάποιοι επιλέξουν να εξελίξουν κινητήρες παραγωγής, είναι πιθανόν να δούμε πολύ περισσότερες συμμετοχές στο grid. Για τους κορυφαίους κατασκευαστές οι διαφορές δε νομίζω ότι θα είναι μεγάλες.

 

Ε: Σχετικά με το 2010, οι αναβάτες σας υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν 6 κινητήρες για ολόκληρο το Πρωτάθλημα. Νομίζετε πως πρέπει να θυσιαστεί η απόδοση για χάρη της αξιοπιστίας;

FP: Σίγουρα πρέπει να γίνει ένας συμβιβασμός. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό και στοχεύουμε η απώλειες απόδοσης να είναι οι μικρότερες δυνατές. Στον πρώτο αγώνα θα καταλήξουμε πόση δύναμη πρέπει να θυσιάσουμε. Επίσης, στις επόμενες δοκιμές θα αποφασίσουμε που ακριβώς θα μπει ο κόφτης.

 

Ε: Είναι εύκολο απλά να μειώσετε τις στροφές του κινητήρα;

FP: Ο κόφτης είναι ο γιατρός για όλα τα προβλήματα αντοχής του μοτέρ. Δυστυχώς όμως, ρίχνει και την απόδοση.

Επόμενο άρθρο »

DE PUNIET: Επίσκεψη στην έκθεση EICMA.

« Προηγούμενο άρθρο

DOVIZIOSO: Πρώτος σε φιλανθρωπικό αγώνα motocross.

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα