• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα «παιχνίδια» της Honda
Και το πρόβλημα στους κανονισμούς
Νέα 29/03/2019 - 13:41

Η Honda βρήκε ένα τέχνασμα για να καταδείξει τον τρόπο με τον οποίο πάρθηκε η απόφαση για το «κουτάλι» της Ducati, το spoiler στο κάτω και πίσω μέρος της GP19.

 

Να θυμίσουμε εν συντομία πως εξελίχθηκε η όλη κατάσταση με το συγκεκριμένο αεροδυναμικό βοήθημα, που οδήγησε σε ένσταση και έφεση οι οποίες απορρίφθηκαν και οι δυο.

 

Η Ducati, εμπνεόμενη από την Yamaha, εξέλιξε ένα αεροδυναμικό βοήθημα για το πίσω και κάτω μέρος της GP19.

 

Το έστειλε για έγκριση στον Τεχνικό Διευθυντή, επισημαίνοντας ότι ο ρόλος του είναι να μειώνει τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού.

 

Ο Danny Aldrgide το αποδέχτηκε και στη συνέχεια είχαμε την αντίδραση της Arpilia, της Honda, της ΚΤΜ και της Suzuki, που έφτασαν το θέμα μέχρι το Εφετείο της FIM.

 

Η απόφαση του Εφετείου δικαίωσε την Ducati, την ίδια ώρα που η Aprilia αποκάλυπτε ότι και αυτή είχε εξελίξει ένα αντίστοιχο εξάρτημα, ωστόσο είχε παραδεχτεί στον ΤΔ ότι δημιουργεί κάθετη δύναμη.

 

Κάτι τέτοιο απαγορεύεται και τα εξαρτήματα που επιτρέπονται πρέπει να είναι μόνο για να μειώνουν τη θερμοκρασία του ελαστικού ή να διώχνουν τα νερά σε περίπτωση βροχής.

 

Έτσι ο Danny Aldridge απέρριψε το φτερό της Aprilia, η οποία ήταν από τους πρωτεργάτες αργότερα στην ένσταση για το φτερό της Ducati, τονίζοντας ότι και αυτό παράγει κάθετη δύναμη.

 

Ο Gigi DallIgna το παραδέχτηκε μιλώντας μετά την απόφαση του Εφετείου, λέγοντας ότι όντως παράγει κάθετη δύναμη αλλά αυτή είναι αμελητέα (της τάξης των 300γρ).

 

Μιας και παράγει κάθετη δύναμη, έστω και μικρή, θα περίμενε κανείς ότι δεν θα έπαιρνε την έγκριση. Ωστόσο, προφανώς, αξιολογήθηκε αυτή ως άνευ σημασίας.

 

Στην Αργεντινή όμως, έρχεται ένα «παιχνίδι» της Honda να καταδείξει με χαρακτηριστικό τρόπο το όλο πρόβλημα με τους κανονισμούς.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες πάντως ούτε διέψευσε αλλά ούτε και επιβεβαίωσε ο Aldridge, η Honda έφερε ένα αντίστοιχο με της Ducati φτερό στην Αργεντινή.

 

Το είχε την Πέμπτη και παραδεχόμενη ότι ναι μεν μειώνει τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού, αλλά παράγει παράλληλα κάθετη δύναμη, ζήτησε έγκριση.

 

Αυτή δεν ήρθε ποτέ.

 

Την Παρασκευή, σήμερα δηλαδή, έκανε μια δεύτερη απόπειρα για να πάρει έγκριση και αυτή τη φορά δήλωσε άλλον ρόλο για το φτερό, που ήταν ε\λαφρώς διαφορετικό από αυτό της Πέμπτης!

 

Και ο Τεχνικός Διευθυντής της έδωσε την έγκριση! Ή τουλάχιστον έτσι ακούγεται καθώς θα φανεί στην πράξη αν η Honda θα έχει ένα τέτοιο φτερό στο πίσω και κάτω μέρος της RC213V αύριο.

 

Λίγες ώρες πριν, ο Massimo Rivola της Aprilia έλεγε ότι ο τρόπος που εφαρμόζονται οι κανονισμοί είναι γελοίος.

 

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: όπως παραδέχονται όλες οι πλευρές, οι κανονισμοί πρέπει ν’ αλλάξουν και να γίνουν πολύ πιο σαφείς. Πράγμα στο οποίο δεν διαφωνεί ούτε ο Gigi Dal'Igna.

Επόμενο άρθρο »

Αργεντινή Moto3: ΕΔ3

« Προηγούμενο άρθρο

Rivola: Οι κανονισμοί δεν είναι ξεκάθαροι

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα