• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Rivola: Οι κανονισμοί δεν είναι ξεκάθαροι
Ο τρόπος που εφαρμόζονται είναι γελοίος!
Νέα 29/03/2019 - 23:46

Η απόφαση σε ό,τι αφορά στο “κουτάλι” της Ducati έχει παρθεί και είναι υπέρ του Ιταλικού εργοστασίου. Παρόλα αυτά, τα υπόλοιπα εργοστάσια ακόμα έχουν τις αμφιβολίες τους.

Ύστερα από 7 ώρες στο Εφετείο του MotoGP, ο τεχνικός διευθυντής Danny Aldridge αποφάσισε να επιτρέψει στην Ducati να κρατήσει αυτή την συσκευή κάτι το οποίο δεν άρεσε καθόλου στον Massimo Rivola.

Ο αγωνιστικός CEO της Aprilia, Massimo Rivola, μας εξήγησε αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους θεωρεί πως πάρθηκε η λάθος απόφαση:

«Είμαι απογοητευμένος αλλά έγινε αυτό που περίμενα. Ήξερα ότι η FIM δεν θα μπορούσε να απορρίψει αυτό που ισχυρίσθηκε ένα από τα μέλη της.»

«Παρότι ο τεχνικός διευθυντής άλλαξε γνώμη κατά την διάρκεια της ακρόασης και πηγαίνοντας ενάντια σε ό,τι έγραψε και υπέγραψε ο ίδιος.»

«Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να σκεφτούμε. Ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο όμως δεν είναι αυτό το θέμα. Επιτρέψτε μου να πω ότι κέρδισα για τον εξής απλό λόγο: ότι σήκωσα το χέρι και τόλμησα να πω πως υπάρχει κάτι λάθος εδώ.»

«Κατ' αρχάς οι κανονισμοί δεν είναι ξεκάθαροι. Δεύτερον, ο τρόπος που εφαρμόζονται είναι γελοίος

«Και ακόμα μια σωστή παρατήρηση πιστεύω πως είναι ότι εάν ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση στα αεροδυναμικά, θα χάσουμε όλοι. Δεν είναι ούτε καν η κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει η Dorna. Αυτός δεν είναι τρόπος μείωσης του κόστους ή της εξέλιξης των αεροδυναμικών.»

Σίγουρα τα επιχειρήματα του είναι δυνατά και το γεγονός επίσης πως είναι πρώην Διευθυντής του Αθλητικού τμήματος της Formula 1, τα κάνει ακόμα πιο ισχυρά.

Αυτό που εξόργισε περισσότερο από όλα τον Rivola είναι η αλλαγή στα λεγόμενα του Τεχνικού Διευθυντή από την μια στιγμή στην άλλη.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Massimo Rivola όλα τα εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένης και της Ducati, συμφώνησαν πως η συγκεκριμένη συσκευή επηρεάζει την κάθετη δύναμη.

Κάτι το οποίο είχε απαγορευτεί από τον Danny Aldridge στο τεστ του Qatar. Για την ακρίβεια, η συσκευή αυτή είχε εγκριθεί καθαρά και μόνο για το ότι μειώνει τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού.

«Ο Τεχνικός Διευθυντής είπε πως είχε καταλάβει πως ο σκοπός της συσκευής ήταν για να κρυώνει το πίσω ελαστικό. Όμως αυτά που ισχυρίστηκε και έγραψε δεν ήταν τα ίδια.»

«Όταν ήμασταν στο Qatar έγραψε (και έδειξε το e-mail που είχε γραφτεί στο Qatar) ‘αυτή η συσκευή που χρησιμοποιήθηκε από τους Dovizioso, Petrucci, Miller εγκρίθηκε μόνο με σκοπό να μειώνει τη θερμοκρασία του ελαστικού, σύμφωνα με τις πληροφορίες από την Ducati’.»

«Όποτε αυτός μας είπε πως μόνο αυτός ήταν ο λόγος ενώ όλοι που ήμασταν μέσα στο δωμάτιο, μαζί και η Ducati, κι αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον, αποδείξαμε πως η συσκευή παράγει κάθετη δύναμη.»

«Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως όλοι δείξαμε τα στοιχεία που μαζέψαμε, από την Honda μέχρι την Ducati και εμάς, και οι αριθμοί των μελετών είναι παρόμοιοι.»

«Η Honda ήταν η μοναδική που είχε κάνει και δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και οι αριθμοί της ήταν οι μικρότεροι. Αλλά είπαν πως δεν έφεραν αυτή την συσκευή γιατί σύμφωνα με το e-mail απαγορεύεται η συσκευή να επηρεάζει την κάθετη δύναμη.»

«Όποτε εφόσον αποδεικνύεται ότι δημιουργεί δύναμη, θα πρέπει να απαγορευτεί. Δεν είναι κάτι δύσκολο να το καταλάβει κανείς. Αν το δει κανείς καθαρά λογικά, η σύσκεψη θα πρέπει να είχε διάρκεια δύο λεπτών όμως μείναμε μέσα για 7 ώρες.»

Όσο για το μέλλον, πλέον είναι ξεκάθαρο πως όλες οι ομάδες θα ακολουθήσουν αυτήν την κατεύθυνση. Ο Rivola διευκρίνισε την πρόθεση της Aprilia για την δημιουργία μιας τέτοιας συσκευής.

«Τώρα δώσαμε στην Honda ένα κίνητρο. Είναι δίκαιο. Αυτό σημαίνει πως θα αντιγράψουμε αυτή την λύση. Θα ξοδέψουμε χρήμα πάνω σε αυτή.»

«Θα ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση, που όπως ήδη σας είπα, γνωρίζω από την εμπειρία μου ότι είναι η λάθος. Θα ξοδέψουμε χρήματα για κάτι που δεν θα ωφελήσει κανέναν μας.»

«Στις 19 Φεβρουαρίου ρωτήσαμε τον Aldridge εάν μπορούμε να μελετήσουμε και να εξελίξουμε κάτι σε αυτή την περιοχή. Είχαμε δει την ιδέα της Yamaha για την βροχή. Και μας ενδιέφερε.»

«Και η απάντηση ήταν: Να θυμάστε μπορείτε να φτιάξετε κάτι μόνο ως εξάρτημα για να διώχνει το νερό και μόνο για βρόχινες συνθήκες.»

«Μετά ήρθε το τεστ στο Qatar, η Ducati το χρησιμοποιούσε χωρίς να υπάρχει βροχή και στις 2 Μαρτίου υπήρξε ο κανονισμός πως δεν πρέπει να επηρεάζει την κάθετη δύναμη.»

«Όταν δημιουργείς έναν κανονισμό πρέπει να είσαι σε θέση να τον ελέγχεις και να τον εφαρμόζεις. Πρώτα από όλα, όταν καταλαβαίνεις ότι κάτι πάει στραβά με το που σου δείχνουν την συσκευή ρωτάς γιατί δημιουργήθηκε και ζητάς να δεις τα δεδομένα.»

«Αυτό δεν έγινε ποτέ! Τώρα αυτοί έχουν ένα πλεονέκτημα και δεν το θεωρώ δίκαιο.»

«Δεν είμαστε η Ducati. Δεν έχουμε ένα άτομο αφιερωμένο σ' αυτό το κομμάτι. Στις 19 Φεβρουαρίου σκεφτήκαμε να ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση ή να πάμε αλλού.»

«Είχαμε σταματήσει ό,τι κάναμε και τώρα πρέπει να επιστρέψουμε σε αυτό που σταματήσαμε. Θα μπορούσαμε εύκολα να το αντιγράψουμε και να το βάλουμε στην μοτοσυκλέτα αλλά καταλαβαίνετε πως δεν είναι αυτή η σωστή προσέγγιση.»

«Αλλά εάν αυτός είναι ο νέος τρόπος για να δουλέψουμε, τότε μπορούμε να προσαρμοστούμε. Θα κοστίσει όμως πολλά.»

Επόμενο άρθρο »

Τα «παιχνίδια» της Honda

« Προηγούμενο άρθρο

Αργεντινή MotoGP: ΕΔ2

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα