• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Ducati εξηγεί τα πάντα!
Για το spoiler και τη δράση του
Νέα 29/03/2019 - 10:41

Λίγες ημέρες μετά τη δικαίωση από το Εφετείο της FIM, ο Gigi DallIgna και ο Paolo Ciabatti εξηγούν και αποκαλύπτουν πολλά για τη χρήση του spoiler.

 

Αυτό μπήκε στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτα πρωτίστως για να χαμηλώσει τη θερμοκρασία του ελαστικού και ο DallIgna αποκαλύπτει:

 

«Στέλνει αέρα στον πίσω τροχό και από τις δοκιμές που κάναμε στο Qatar πριν τον Αγώνα, είδαμε ότι μειώνει τη θερμοκρασία κατά 7 βαθμούς μέσο όρο».

 

Κάτι το σημαντικό για την απόδοση της GP19, σίγουρα. Από την άλλη, ο ισχυρός άνδρας του Ducati Corse αποκάλυψε ότι το βοήθημα αυτό έχει και δευτερεύοντα ρόλο.

 

«Έχει και αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Το ίδιο είχε και το φτερό που είχε βάλει η Yamaha στα τέλη του ’18. Στην περίπτωσή μας, έχουμε περίπου 300γρ. κάθετης δύναμης στα 180χλμ/ώρα».

 

Η κάθετη δύναμη που προσφέρει στη μοτοσυκλέτα είναι αμελητέα και η Ducati δεν ασχολήθηκε καν με το να κάνει δοκιμές σε αεροσήραγγα.

 

«Ειλικρινά δεν κάναμε καν τεστ σε αεροσήραγγα, διότι ο βασικός σκοπός του είναι να κρατά χαμηλότερη τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού».

 

Τον ρώτησαν γιατί ο Dovizioso ήταν ο τελευταίος που έβαλε (στο ζέσταμα) το συγκεκριμένο φτερό στη μοτοσυκλέτα του. Η απάντηση του Gigi ήταν λογική:

 

«Διότι ήταν κάτι καινούργιο και θέλαμε πρώτα να βεβαιωθούμε ότι δεν θα είχαμε προβλήματα με τη μοτοσυκλέτα του Dovi».

 

Στη συνέχεια επανέλαβε ότι την έμπνευση για το συγκεκριμένο φτερό του την έδωσε η Yamaha στο GP της Valencia πέρυσι.

 

«Αντιγράψαμε αυτή την ιδέα από την Yamaha και τώρα θεωρώ ότι όλοι θα αντιγράψουν εμάς».

 

Η Aprilia είχε ετοιμάσει κι αυτή ένα δικό της spoiler, όμως τελικά η δική της λύση απορρίφθηκε.

 

«Δεν ξέρω αν παρουσίασαν κάτι στον Τεχνικό Διευθυντή», είπε ο DallIgna. «Νομίζω έστειλαν απλά ένα mail για να δουν αν μπορούν να πάρουν έγκριση».

 

Αφού τόνισε ότι αν η Ducati έχανε τη «μάχη» στην FIM, θα έχανε ο Dovi τη νίκη του στο Qatar, συνέχισε λέγοντας ότι μια ήττα θα είναι τεράστιες συνέπειες στο Πρωτάθλημα.

 

«Γι’ αυτό απειλήσαμε με ένσταση για το φέρινγκ της Honda, ήταν μια ενέργεια από την πλευρά μας για να δείξουμε που θα πήγαινε το πράγμα αν δεν απέρριπταν την ένσταση».

 

«Κι ο λόγος είναι ότι έχουμε έναν Τεχνικό Διευθυντή και αν τον “σκοτώσουμε” τότε δεν θα υπάρχουν κανόνες. Θα είμαστε σαν την Άγρια Δύση χωρίς σερίφηδες».

 

Οι αποκαλύψεις δεν σταματούν εδώ. Ο Gigi έδωσε στη δημοσιότητα και το ακριβές ποσοστό που η Ducati ξοδεύει στον τομέα της αεροδυναμικής:

 

«Είναι μόνο το 1% του budget μας κι επομένως αν κόψουμε κάτι εκεί, θα είναι αστείο μπροστά στα άλλα έξοδα του MotoGP».

 

«Για τους δικηγόρους στο Εφετείο και γενικά για όλα ξοδέψαμε χρήματα ίσα με πέντε ημέρες δοκιμών σε αεροσήραγγα».

 

«Το 2018 χρειαστήκαμε δέκα μέρες σε αεροσήραγγα για να εξελίξουμε το φέρινγκ της μοτοσυκλέτας μας».

 

Ο DallIgna δεν κρατά κακία ενάντια στους 4 που έκαναν την ένσταση και θέλει να δουλέψουν όλοι μαζί για να γίνουν οι κανονισμοί πιο ξεκάθαροι.

 

«Αυτό το κεφάλαιο έχει κλείσει για εμάς και τώρα θέλουμε να δουλέψουμε με τους άλλους κατασκευαστές για να εξελίξουμε το Πρωτάθλημα».

 

«Θέλουμε να προσπαθήσουμε, ει δυνατόν, να ξεκαθαρίσουμε ή να αλλάξουμε τους κανονισμούς που δεν είναι σωστά γραμμένοι. Πάντα είμαστε ανοιχτοί για συζητήσεις».

 

Τέλος, το φτεράκι στο πίσω μέρος της GP19 ήταν μόνο μια από τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει φέτος η Ducati, μαζί με την μπάρα ροπής και το διακόπτη στο τιμόνι.

 

«Είμαι εδώ για να εξελίξω τη μοτοσυκλέτα και πρέπει να την εξελίξω. Αυτή είναι η δουλειά μου σε κάθε Αγώνα», είπε ο DallIgna.

Επόμενο άρθρο »

Η Ducati στο όριο με την τεχνολογία

« Προηγούμενο άρθρο

Αργεντινή: Η συνέντευξη Τύπου

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα