• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
«Καταπέλτης» ο Dall’Igna!
Δεν με τρομάζουν, είμαστε νόμιμοι
Νέα 14/03/2019 - 10:06

Πολλοί είναι αυτοί που έχουν μιλήσει για το θέμα της ένστασης των Honda, Suzuki, Aprilia και ΚΤΜ κατά της Ducati, πλην του ίδιου του Gigi DallIgna.

 

Ο πρωτεργάτης της «κόκκινης αναγέννησης» μίλησε στο «αδελφό» gpone.com και είχε πάρα πολλά να πει:

 

«Είδα πολλούς άσχετους να μιλάνε για το θέμα. Ακόμα και στη συνάντηση που έγινε με τους άλλους, μόνο εμείς είχαμε κανονικό τεχνικό».

 

«Οι υπόλοιποι δεν έδειχναν να καταλαβαίνουν. Για παράδειγμα άκουσα κάτι που με προβλημάτισε πραγματικά».

 

«Μας είπαν ότι το να κρατήσεις χαμηλή τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού στο Qatar είναι αστείο, μιας κι εκεί κάνει κρύο».

 

«Όλοι όμως είδαμε στην τηλεόραση το πίσω ελαστικό της Suzuki να βγάζει καπνούς και ξέρουμε ότι η πίστα είναι απαιτητική για το πίσω ελαστικό».

 

Μια εύλογη ερώτηση είναι γιατί δεν περίμενε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση, προτού χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο αεροδυναμικό βοήθημα στο ψαλίδι της GP19.

 

«Γιατί πρέπει να περιμένω; Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι είναι νόμιμο και σέβεται τον κανονισμό. Άλλωστε του έδωσε έγκριση ο ίδιος ο Τεχνικός Διευθυντής της FIM (σ.σ. ο Danny Aldridge).

 

Τι απαντά στα αντίπαλα εργοστάσια που ισχυρίζονται ότι με το συγκεκριμένο βοήθημα δημιουργείται κάθετη δύναμη, με αποτέλεσμα να έχει καλύτερη πρόσφυση η GP19;

 

«Το ότι δημιουργεί φόρτιση είναι μια περίεργη δήλωση. Ο κανονισμός επιτρέπει ένα spoiler στο ψαλίδι για να κρατά χαμηλή τη θερμοκρασία του ελαστικού και να διώχνει τα νερά».

 

Κάτι αντίστοιχο είχε χρησιμοποιήσει και η Yamaha στο GP της Valencia, με τους μπλε να είναι οι μόνοι που δεν έκαναν ένσταση στη χρήση τέτοιου βοηθήματος από την Ducati.

 

Και ο Gigi συνεχίζει: «Το σημαντικό είναι ότι ο σκοπός του δεν είναι να παράγει επιπλέον φόρτιση, ο σκοπός του είναι να κρατά χαμηλή τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού».

 

«Όποιος λέει ότι δεν βάζεις τίποτα πάνω στην μοτοσυκλέτα χωρίς λόγο, έχει απόλυτο δίκιο. Ποτέ δεν θα έβαζα κάτι, που δεν θα συνέβαλε στην καλύτερη απόδοση».

 

«Πραγματικά αυξάνω την απόδοση της GP19, όχι επειδή δημιουργεί κάθετη δύναμη, αλλά επειδή κρατά πιο χαμηλή τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού».

 

Υπάρχει και η θεωρία ότι με τα φτεράκια του συγκεκριμένου spoiler στο ψαλίδι, ο πίσω τροχός είναι περισσότερο σταθερός στα φρένα.

 

«Δεν είχαμε αυτό κατά νου όταν σκεφτόμασταν το σύστημα αυτό. Ο κανονισμός που μας έδωσαν στις 2 Μαρτίου ήταν ξεκάθαρος: μπορείς να έχεις ένα σύστημα για να κρατά χαμηλή τη θερμοκρασία του πίσω τροχού και να διώχνει τα νερά, αλλά δεν πρέπει να δημιουργεί κάθετη δύναμη».

 

«Το να πιστεύει κανείς ότι με ένα τέτοιο σύστημα μπορείς να βελτιώσεις την ευστάθεια στα φρένα, είναι απλά γελοίο».

 

Και στη συνέχεια ο Gigi περνά στην αντεπίθεση, όταν τον ρωτούν γιατί θεωρεί ότι τα 4 αυτά εργοστάσια έκαναν ένσταση εναντίον τους:

 

«Εγώ θα πω κάτι άλλο: γιατί το κάνουν τώρα αυτό στην Ducati και δεν έκαναν ένσταση κατά της Yamaha πέρυσι;»

 

«Θα σας πω πως έγιναν τα πράγματα. Δοκιμάσαμε το σύστημα αυτό στο Qatar και είδαμε ότι δίνει κάποια συγκεκριμένα αποτελέσματα».

 

«Μετά ζητήσαμε από τον Τεχνικό Διευθυντή να μας ξεκαθαρίσει τον κανονισμό και αυτός εξέδωσε οδηγίες, μιας και του είπαμε ότι εμπνευστήκαμε από αυτό που έκανε η Yamaha».

 

«Πέρα από την Yamaha κανείς δεν ρώτησε τον Aldridge τίποτα! Δεν είπαν τίποτα μέχρι την Κυριακή που ήρθαν και μου ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν ένσταση. Και οι 4».

 

«Σας φαίνεται αυτό σωστός τρόπος; Από τη στιγμή που έβγαλε οδηγίες ο ΤΔ, θα έστελνα κάποιο mail, θα καλούσα σύσκεψη των Κατασκευαστών. Κανείς δεν έκανε τίποτα τέτοιο».

 

Τώρα τα πράγματα είναι στα χέρια του Εφετείου της FIM και περιμένουμε την απόφασή του πριν τον Αγώνα της Αργεντινής.

 

«Είμαι ήρεμος και περιμένω την απόφαση. Είμαι πεπεισμένος ότι η λύση μου είναι απολύτως νόμιμη».

 

Ένας άλλος λόγος που οι 4 κατασκευαστές διαμαρτυρήθηκαν, ήταν και το γεγονός ότι ο κανονισμός για τα αεροδυναμικά βοηθήματα, έχει ως στόχο να μειωθούν τα κόστη.

 

Και πάλι ο Gigi είναι καταπέλτης κατά των αντιπάλων του:

 

«Με κάνουν και βγαίνω από τα ρούχα μου! Πέρυσι ο Marquez παραδεχόταν ότι είχε 4 μοτοσυκλέτες στα τεστ για να δουν προς ποια κατεύθυνση πρέπει να πάνε. Αυτά είναι κόστη».

 

«Είναι σαν να λέμε ότι όταν η Honda έφερε το seamless κιβώτιο, το οποίο κοστίζει πολύ, όλοι οι άλλοι θα έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε και να ζητήσουμε την κατάργησή του».

 

«Δεν είναι σωστό αυτό. Αν κάποιος έχει μια καλή ιδέα, θα τον συγχαρώ και μετά θα σκεφτώ έναν τρόπο για να γίνω καλύτερός του».

 

«Τώρα, κάθε φορά που η Ducati έχει κάτι καινούργιο, όλοι είναι έτοιμοι με το δάχτυλο στη σκανδάλη για να ζητήσουν αλλαγή των κανονισμών».

 

«Κι επαναλαμβάνω ότι το ίδιο πράγμα έβαλε και η Yamaha πέρυσι, αλλά κανείς δεν κούνησε το δάχτυλό του. Μου φαίνεται περίεργο».

 

Τέλος, ο Gigi επιβεβαιώνει ότι η Ducati θα έχει το ίδιο σύστημα στη μοτοσυκλέτα της και στον Αγώνα της Termas de Rio Hondo.

 

Σε περίπτωση, βέβαια, που το Εφετείο της FIM δεν βγάλει εγκαίρως απόφαση.

 

«Θα το έχουμε σίγουρα και στην Αργεντινή, διότι – επαναλαμβάνω – το θεωρώ νόμιμο. Και δεν με τρομάζουν οι αντίπαλοί μου. Αντιθέτως».

Επόμενο άρθρο »

MotoE: Μεγάλη φωτιά στην Jerez!

« Προηγούμενο άρθρο

Ρεκόρ στην Moto2™

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα