• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δεν αγωνιζόμαστε για τα χρήματα!
Συνέντευξη με τον Andrea Dovizioso
Νέα 04/01/2019 - 16:40

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #93

 

Ο Andrea Dovizioso ξεκαθαρίζει ότι τα χρήματα δεν παίζουν ρόλο αν θέλεις να γίνεις Πρωταθλητής! Μιλάει στον Δημήτρη Διατσίδη, λίγο πριν από το Βρετανικό Grand Prix, που δεν έγινε ποτέ! Ο ίδιος όμως έχει γίνει μέσα και από αυτά που αντιμετώπισε στην καριέρα του, ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος πρώτα από όλα και μετά οδηγός...

 

Τα χρόνια που στην Ελλάδα ξεκινούσε η καριέρα κάποιων οδηγών μέσα από το Aprilia Challenge, o Andrea Dovizioso κέρδισε το αντίστοιχο Ιταλικό Πρωτάθλημα το 2000, σε ηλικία 14 χρόνων! Την επόμενη χρονιά κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στα 125cc και στο Μουτζέλο έκανε την πρώτη του έκτακτη συμμετοχή στο χώρο των Grand Prix. H Scot Honda του πρόσφερε συμβόλαιο το 2002 για κανονική συμμετοχή στο Πρωτάθλημα και δύο χρόνια αργότερα αργότερα τους ανταπέδοσε την εμπιστοσύνη με τον Τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή και 5 νίκες στους 16 Αγώνες της χρονιάς! Το 2005 ανέβηκε στη μεσαία κατηγορία με την ίδια ομάδα και κατάφερε στα τρία χρόνια μέχρι και το 2007 να πάρει 4 νίκες και 26 βάθρα και να τερματίσει 3ος, 2ος και 2ος τα τρία αυτά Πρωταθλήματα.

Τότε το 2005 ήταν που κάναμε την πρώτη μας συνέντευξη και με την αυθάδεια θα έλεγα, του Τίτλου του 2004 μου είπε: “Θέλω να γίνω Πρωταθλητής και στα 250”, αγνοώντας το γεγονός ότι η Aprilia ήταν αρκετά έως πολύ καλύτερη από την Honda που οδηγούσε. Ήταν ένα ευχάριστο ξάφνιασμα από έναν πιτσιρικά που είχε τρομερή αυτοπεποίθηση, αλλά για να πω την αλήθεια δεν κατάλαβα τότε ότι μόνο με τέτοια προσέγγιση μπορεί να πάει μπροστά κάποιος οδηγός.

Λίγα χρόνια αργότερα η Honda επιβράβευσε τις προσπάθειές του στα 250 και το 2008 τον ανέβασε στην μεγάλη κατηγορία στην ομάδα JiR του φίλου μας Luca Montiron. Θυμάμαι ξαναβρεθήκαμε σε συνέντευξη στο ωραίο χώρο της ομάδας και ο “Dovi” - όπως τον αποκαλούσαν όλοι στο paddock – μου είπε και πάλι: “Θα γίνω Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο MotoGP”! Εκείνη τη χρονιά πήρε ένα βάθρο, αλλά το 2009 οι Ιάπωνες τον προβίβασαν στην εργοστασιακή ομάδα Repsol Honda, με καλύτερη επίδοση τη νίκη του στο βρεγμένο Αγώνα του Donington Park. Μιλάμε για δύσκολα χρόνια για την Honda στην εποχή των 800cc, αφού εκείνη τη χρονιά το κραταιό εργοστάσιο είχε μόλις άλλες δύο νίκες με τον Dani Pedrosa.

Έμεινε στην εργοστασιακή ομάδα μέχρι και το 2011, τερματίζοντας 3ος στο Πρωτάθλημα, πριν μετακομίσει στην Monster Υamaha Tech3 το 2012 και ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, η οποία επίσης βίωνε δύσκολες στιγμές με τις αλλαγές στους κανονισμούς που ανέστειλαν την εξέλιξη του carbon μη-πλαισίου και ανάγκασαν τους Ιταλούς να φτιάξουν περιμετρικό τύπου Deltabox πλαίσιο.

Χρειάστηκε υπομονή και πολύ δουλειά από μέρους του Dovi και της ομάδας για να έρθει η νίκη το 2016 στη βρεγμένη Μαλαισία και με τη δουλειά του Gigi Dal'Igna να φθάσει να διεκδικεί το Πρωτάθλημα μέχρι τον τελευταίο Αγώνα του 2017 κάνοντας 6 νίκες!

Φέτος η χρονιά ξεκίνησε πολύ θετικά, με νίκη στο Κατάρ και ήρθε και η νίκη της Τσεχίας. “Τώρα πως βλέπεις το 2ο μισό, με δεδομένο ότι ο Χορχε είναι πολύ δυνατός; Το περίμενες ότι θα ήταν έτσι;”, ήταν η ερώτησή μας που ξεκίνησε τη φετινή μας συζήτηση.

 

“Ναι, πιστεύω ότι η σεζόν ξεκίνησε πολύ καλά, αλλά χάσαμε πολλούς βαθμούς (στην περίφημη τριπλή πτώση της Χερέθ, αλλά και στο λάθος του Λε Μαν) και νομίζω ότι το 2ο μέρος του Πρωταθλήματος μπορεί να πάει καλύτερα. Όσον αφορά τον Χόρχε ήταν μια δύσκολη κατάσταση για εκείνον μέχρι το Μουτζέλο, αλλά η ταχύτητα που έδειξε και τις νίκες που πήρε σε αυτήν την περίοδο θεωρώ ότι όλοι τις περίμεναν πέρυσι. Αλλά για πολλούς λόγους, η αλλαγή ήταν πολύ μεγάλη για εκείνον, δεν μπορούσε να καταλάβει πολύ γρήγορα τι έπρεπε να κάνει και τώρα πιστεύω ότι είναι μια ακόμη επιβεβαίωση του πόσο Πρωταθλητής είναι! Άλλαξε τελείως το στυλ του, κατάλαβε τη μοτοσυκλέτα και τώρα είναι ικανός να δίνει τη μάχη για τη νίκη”, απάντησε δίνοντας τα εύσημα στον μεγαλύτερο “αντίπαλο” κάθε οδηγού, που είναι ο ομόσταυλός του.

“Η Ντουκάτι είναι βελτιωμένη και σε πίστες που υστερούσε, είναι έτοιμη η μοτοσυκλέτα να διεκδικεί τη νίκη σχεδόν σε κάθε πίστα;”, ρωτήσαμε.

“Σίγουρα η βάση μας είναι καλύτερη από την περσινή, γιατί σε μερικούς αγώνες όπως είπες, είμαστε πολύ γρηγορότεροι από ότι πέρυσι. Αλλά το DNA της μοτοσυκλέτας παραμένει και ναι, στους περισσότερους αγώνες είμαστε ανταγωνιστικοί και μπορούμε να παλέψουμε για το βάθρο και τις περισσότερες φορές και για τη νίκη, αλλά ακόμη χρειάζεται να βελτιωθούμε σε κάποιους τομείς. Πιστεύω ότι κάναμε ένα μικρό βήμα σε σχέση με πέρυσι, αλλά ένα μικρό βήμα σε αυτό το επίπεδο μπορεί να κάνει μια μεγάλη διαφορά. Πραγματικά πιστεύω ότι αν κάνουμε μια μικρή ακόμη βελτίωση σε έναν τομέα θα μπορούμε να παλέψουμε για το Πρωτάθλημα του χρόνου!”, είπε δίνοντας το στίγμα της δυσκολίας που υπάρχει στο φετινό Πρωτάθλημα, λόγω της τεράστιας βαθμολογικής διαφοράς από τον Μάρκεθ.

“Ο Ντόβι τι χρειάζεται για να είναι όσο δυνατός ήταν στο περσινό 2ο μέρος”, ρωτήσαμε, για να πάρουμε την άμεση απάντηση: “Νομίζω ότι είμαι λίγο καλύτερος από ότι πέρυσι. Πέρυσι ήταν ένα περίεργο Πρωτάθλημα. Κάθε Πρωτάθλημα έχει μια διαφορετική ιστορία. Πέρυσι οι αντίπαλοι ήταν διαφορετικοί. Φέτος η Γιαμάχα είναι σε λίγο περίεργοι κατάσταση, η Σουζούκι είναι καλύτερη, η Χόντα είναι καλύτερη”.

Στις μάχες ένας προς ένα κέρδισε μέχρι τώρα τον Μάρκεθ που είναι ένας φοβερός αντίπαλος, υπάρχει κάποιο μυστικό σε αυτόν τον τομέα;

“Όχι, εννοώ ότι κάθε φορά είναι μια διαφορετική περίπτωση, κάθε φορά πρέπει να προσαρμοστείς και να προσπαθήσεις να καταλάβεις, να αναλύσεις και να ακούσεις τον αντίπαλο, ώστε να προσπαθήσεις να δώσεις τη σωστή απάντηση. Μέχρι τώρα αυτό δούλεψε και ελπίζω να συνεχιστεί”, είπε ο Ιταλός που έχει κερδίσει και την τελευταία τριπλή μάχη στην Τσεχία με Μαρκ και Χόρχε.

Στο κομμάτι της ψυχολογίας, αυτό που είχε αλλάξει πέρυσι στη ζωή του εξακολουθεί να βοηθά ή τα νέα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά;

“Θεωρώ ότι είμαι καλύτερος από πέρυσι, έτσι πιστεύω ότι δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση για αυτό. Αυτό που καταλαβαίνεις μια χρονιά δεν υπάρχει θέμα να το χρησιμοποιήσεις ή όχι την επόμενη χρονιά. Αν καταλάβεις κάτι και καταφέρεις να βελτιώσεις λίγο τη ζωή σου, μπορείς να συνεχίσεις με τον ίδιο τρόπο. Και να προσπαθήσεις να μάθεις και να καταλάβεις όσο περισσότερο μπορείς”

Η επόμενη ερώτησή μας αφορά το άμεσο μέλλον: “Του χρόνου θα είσαι ο #1 οδηγός της Ντουκάτι και θα έχεις να σηκώσεις το βάρος των προσδοκιών του εργοστασίου! Θα είναι μια παραπάνω πίεση;”

“Δεν υπάρχει καμία διαφορά με τη φετινή χρονιά. Είναι το ίδιο. Φέτος ξεκινήσαμε με τον ίδιο τρόπο”, απάντησε εξηγώντας: “Το Νο1 ή το Νο2 δεν είναι σημαντικό. Το σημαντικό είναι να πάρεις το αποτέλεσμα στο τέλος του Σαββατοκύριακου. Πέρυσι για όλους ήμουν στο ξεκίνημα ο δεύτερος οδηγός, αλλά δεν ήμουν δεύτερος τελικά στην ομάδα. Έτσι δεν είναι σημαντικό, είναι κάτι μόνο για τα μέσα ενημέρωσης!”, απάντησε αφοπλιστικά.

Προφανώς έχει κάνει φέτος το καλύτερο συμβόλαιο στην καριέρα του, με περίπου 6 εκατομμύρια απολαβές το χρόνο. “Η θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων είναι μια ανακούφιση; Μήπως έτσι χαλαρώσεις περισσότερο από όσο θα ήθελες ως προς την αγωνιστική αυτοσυγκέντρωση”, ρωτήσαμε, για να πάρουμε τη σημαντική απάντηση:

“Δεν αγωνιζόμαστε για τα χρήματα! Αν θέλεις να μάχεσαι για το Πρωτάθλημα δεν τρέχεις για τα λεφτά. Συγκεντρώνεσαι σε αυτό που πρέπει να κάνεις. Το συμβόλαιο δεν επηρεάζει τον τρόπο προσέγγισης σου”.

Μετά η συζήτηση πήγε στον Χορχε με την Χόντα την επόμενη χρονιά. Θα είναι ένας ακόμη πιο δύσκολος αντίπαλος;

“Είναι αδύνατο να ξέρουμε το τι θα κάνει ο Χόρχε με την Χόντα. Όταν γίνεται μια μεγάλη αλλαγή, όπως το να πας από την Γιαμάχα στην Ντουκάτι, ή από την Ντουκάτι στην Χόντα, είναι τελείως διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Σίγουρα ο Χόρχε είναι ένας Πρωταθλητής, το απέδειξε σε όλους, οπότε αυτό δεν είναι πια ερώτηση, αλλά το αν θα είναι γρηγορότερος από ότι στη Ντουκάτι ή αργότερος; είναι αδύνατο για μας, αδύνατο και για εκείνον να το ξέρει. Μόλις θα βρεθεί στην πίστα όλοι θα δουν το στυλ του και την προσέγγισή του για το αν θα είναι γρήγορος με αυτήν τη μοτοσυκλέτα”.

“Θεωρείς τον εαυτό σου μετά από τόσα χρόνια έναν αυθεντικό Ντουκατίστα; Τι μοτοσυκλέτα οδηγείς στο δρόμο;” ρωτήσαμε για το τέλος.

“Αυτή τη στιγμή νομίζω ότι είμαι πραγματικά καλός με το στυλ της Ντουκάτι, γιατί το στυλ μου ταιριάζει πολύ καλά στα χαρακτηριστικά και το DNA της Ντουκάτι. Οπότε πιστεύω ότι πραγματικά αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου. Και είμαι πολύ ικανοποιημένος με το επίπεδο που ήμαστε τώρα γιατί φτάσαμε σε αυτό μαζί. Για τον δρόμο χρησιμοποιώ και θέλω να έχω τη νέα Scrambler 1100”.

Επόμενο άρθρο »

Greek Social Media!

« Προηγούμενο άρθρο

Zarco: Για να πετύχω στην ΚΤΜ;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα