• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα καλύτερα του ’16: Catalunya
Επιλογή των καλύτερων GP του 2016
Νέα 12/01/2017 - 16:53

Το να προσπαθήσεις να ξεχωρίσεις μερικές από τις καλύτερες στιγμές μέσα σε μια σεζόν που μας πρόσφερε εννέα διαφορετικούς νικητές, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα!

 

Ο καθένας μπορεί να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με τις επιλογές μας και τα σχόλια - πάντα σε κόσμια πλαίσια - είναι ευπρόσδεκτα στο κάτω μέρος της σελίδας μας.

 

Η πέμπτη μας επιλογή είναι το GP της Catalunya, ένα δύσκολο τριήμερο που σημαδεύτηκε από το θάνατο του αείμνηστου Luis Salom (Moto2).

 

Η οικογένεια του MotoGP αποχαιρέτησε με τον τρόπο που θα ήθελε και ο 24χρονος Ισπανός, μέσα στην πίστα, προσφέροντας ωραίο θέαμα και μια ονειρική μάχη ανάμεσα σε Rossi και Marquez.

 

Νικητής από την τιτανομαχία αυτή αναδείχθηκε ο Valentino Rossi, ο οποίος μετά το τέλος του αγώνα έσφιξε το χέρι του με τον μεγάλο του αντίπαλο, τον αναβάτη της Honda.

 

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος #72

 

Το σοκ διαδέχτηκε η θλίψη και στη συνέχεια ο φόρος τιμής στον Luis Salom, τον 24χρονο άσο της Moto2 που τόσο άδικα έχασε τη ζωή του την Παρασκευή το απόγευμα. Ένα τρίπτυχο που έφερε στο προσκήνιο (πάλι) τη σκληρή πραγματικότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και δυο μεγάλους αναβάτες πιο κοντά: τον θριαμβευτή στον αγώνα της Κυριακής Rossi και τον ηττημένο Marquez!

 

 

Κείμενο: Νίκος Μπλούνας

Φωτογραφίες: motogp.com

 

 

Ο τρόπος του μηχανοκίνητου

Το Σ/Κ της Βαρκελώνης σημαδεύτηκε από τον πρόωρο χαμό του Luis Salom της Moto2, με τους αναβάτες όμως όλων των κατηγοριών να συνεχίζουν τους φυσιολογικούς ρυθμούς του τριημέρου, γνωρίζοντας καλά ότι μπορεί ένας από αυτούς να είναι ο επόμενος... Ίσως αυτή η γνώση να είναι χειρότερη και από τον ίδιο τον θάνατο. Σκληρό; Ναι. Όμως η συνέχιση του Grand Prix έγινε με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του 24χρονου άσου. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα αποχαιρετούσαν όλοι τον Luis. Είναι ο τρόπος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τους αναβάτες να θάβουν βαθιά μέσα τους τη γνώση του πόσο επικίνδυνο είναι το συγκεκριμένο άθλημα. Το καταλαβαίνουν, αλλά δεν το συνειδητοποιούν και αυτό τους κάνει να συνεχίζουν. Οι αγώνες της Κυριακής ήταν στη μνήμη του Ισπανού, τον οποίον όλοι τίμησαν με ενός λεπτού σιγή λίγες ώρες πριν την έναρξή τους. Και ήταν υπέροχοι αγώνες! Μια μεγάλη και πρώτη νίκη για τον Navarro στην Moto3, που την περίμενε πολύ, μια μονομαχία ανάμεσα σε δυο από τους πρώην συναθλητές του Salom στην Moto2 με νικητή τον Zarco και μια τιτανομαχία αντάξια δυο Πρωταθλητών, με νικητή τον Valentino Rossi.

 

Νέα πίστα, νέα δεδομένα

Το μοιραίο συνέβη στις 16:55 τοπική ώρα και σε λιγότερο από δυο ώρες οι αναβάτες ήταν στην 12 - στο σημείο της πτώσης - για να αποφασίσουν τις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν για τη συνέχιση του Grand Prix. Και εκτός πίστας τα πράγματα κυλούν με τις ιλιγγιώδεις ταχύτητες των μοτοσυκλετών εντός αυτής... Οι αλλαγές αφορούσαν αποκλειστικά στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, με την 10 να γίνεται πιο κλειστή και την 12 να παρακάμπτεται από μια κοφτή δεξιά και το εσάκι που χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της F1. Σε όλους δόθηκαν 15 περισσότερα λεπτά στις ΕΔ3 του Σαββάτου για να συνηθίσουν τη νέα σχεδίαση. Δεν έλειψαν όμως οι αντιδράσεις, κυρίως για την επέμβαση στην 10. Τόσο ο Rossi, όσο και ο Lorenzo δυσανασχέτησαν, τονίζοντας ότι δεν ήταν απαραίτητο να γίνουν και εκεί αλλαγές. Ήταν φανερό μετά το τέλος της δεύτερης ημέρας ότι εκεί δυσκολευόντουσαν και οι δυο Μ1, ενώ η σχεδίαση ευνοούσε την Honda και τον Marquez. Τα λόγια έφεραν ένα δριμύ αντίλογο από τους Smith και Espargaro! Η ασφάλεια, συνηθίζουμε να λέμε, είναι πάνω απ’ όλα, όμως - δυστυχώς - στην Επιτροπή Ασφαλείας ελάχιστοι δίνουν το παρών. Το ραντεβού είναι γνωστό, κάθε Παρασκευή στις 17:30 το απόγευμα και το γνωρίζουν όλοι. Όμως και μετά το τραγικό συμβάν με τον Salom, μόλις 10 οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας - μόνο αυτοί επιτρέπεται - πήγαν. «Ο Valentino δεν ανέλαβε τις ευθύνες του... από την Μαλαισία δεν έρχεται στην Επιτροπή. Δεν μπορεί να μιλάει... δείχνει έλλειψη σεβασμού! Αν μια φορά έπρεπε να έρθει ήταν την Παρασκευή, που σκοτώθηκε το παιδί από σεβασμό και μόνο», ήταν κάποια από τα λόγια των οδηγών της Tech3. Γιατί η τόση επιθετικότητα; Διότι η βαρύτητα που «κουβαλάει» το όνομα Rossi είναι τεράστια και οι οδηγοί τον θέλουν εκεί, τον θέλουν κοντά και θέλουν την εμπειρία του. Είναι η δική του απουσία που πονά περισσότερο από κάθε άλλου.

 

Άξιζε η αναμονή;

Οπωσδήποτε! Η μάχη ανάμεσα σε Rossi και Marquez ήταν κάτι που περιμέναμε εδώ και πολύ καιρό, με τον 37χρονο άσο να επιβεβαιώνει ότι διανύει την καλύτερή του αγωνιστική κατάσταση! Παρά την άσχημή του εκκίνηση - φρέναρε νωρίτερα στην 1 - ήταν αποφασισμένος να αφήσει πίσω του την ατυχία του Mugello και τι καλύτερο από μια νίκη μέσα στην Ισπανία; Ο αγώνας κρίθηκε στη διαχείριση των ελαστικών, τόσο του πίσω αλλά και του μπροστά και σε αυτό ο Rossi πήρε άριστα, όπως άλλωστε συνέβη και στην Jerez. Από 8ος στην αρχή, ήταν τρίτος στην αρχή του 4ου γύρου και πίσω από τους Lorenzo-Marquez. Ήταν ο πρώτος που πέρασε τον Lorenzo και στη συνέχεια τον μιμήθηκε αμέσως ο 23χρονος με την Honda. Έμεινε πίσω από τον Vale για 12 γύρους, όχι άκοπα όπως αποδείχθηκε όταν παραλίγο να πέσει και αναγκάστηκε να κάνει ένα σώσιμο που ελάχιστοι στον κόσμο θα το κατόρθωναν! Ανέκτησε γρήγορα την αυτοσυγκέντρωσή του και ξεκίνησε τις επιθέσεις, όμως και ο Rossi δεν ήταν έτοιμος να του παραχωρήσει ούτε σπιθαμή ασφάλτου! Η μάχη τους ονειρική, με τον Marquez δυο γύρους πριν το τέλος παραλίγο να πέσει εκ νέου! Ήταν η στιγμή που άρχισε να σκέπτεται τους βαθμούς, με το δεδομένο ότι και ο Lorenzo ήταν εκτός μάχης. Ήταν η στιγμή που υποκλίθηκε στην ανωτερότητα του κατά 14 χρόνια μεγαλύτερού του αντιπάλου, από τον οποίο έχασε πανάξια! Έκανε έναν φοβερό αγώνα, αλλά ο Rossi ήταν απλά ανίκητος! Δεν υπάρχουν μυστικά για τη μεγαλειώδη νίκη του. Έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται καλύτερα απ’ όλους σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και νοιώθει πολύ καλά με τα ελαστικά της Michelin. Μερικές φορές η αλήθεια είναι τόσο απλή!

 

Δυο τελείως διαφορετικά προβλήματα

Η άνοδος της θερμοκρασίας το μεσημέρι της Κυριακής, έφτασε τους 48o C, και το γεγονός ότι η άσφαλτος στην πίστα Montmelo της Καταλονίας έχει να αλλαχτεί πολλά χρόνια, δημιούργησαν ένα γνώριμο σκηνικό. Γλιστρήματα στον πίσω τροχό και σημαντική φθορά (graining) στο μπροστά λάστιχο. Ήταν οι δυο διαφορετικοί λόγοι που προβλημάτισαν Lorenzo και Vinales. Ο πρώτος ξεκίνησε με το χαρακτηριστικό του εκρηκτικό τρόπο, όμως σύντομα φάνηκε ότι δεν είχε την ταχύτητα να μείνει μπροστά. Δεν μπορούσε να προσαρμόσει το στυλ του ώστε να μην φθαρεί τόσο πολύ το μπροστά ελαστικό του. Από τη στιγμή που έχασε τη δύναμή του, την ταχύτητα μέσα στις στροφές που τη διατηρεί με το μπροστινό, ήταν αναμενόμενη μια άσχημη εμφάνιση. Μετά το τέλος του αγώνα παραδέχτηκε την ανωτερότητα του Rossi, σημειώνοντας ότι έκανε απίστευτο αγώνα σε τέτοιες συνθήκες. Από την άλλη ο Vinales συνέχισε να υποφέρει όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει. Η πρόσφυση στον πίσω τροχό είναι ένα πρόβλημα της GSX-RR για το οποίο φώναζε ο Ισπανός από πέρυσι. Για την ώρα το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται. Παρά τις προσπάθειές του να επιτεθεί στον Pedrosa - ο οποίος ήταν από τους ελάχιστους με μεσαίο πίσω σλικ - δεν κατάφερε να πάρει το βάθρο από τον συμπατριώτη του. Είναι πιθανό το χρόνιο αυτό πρόβλημα να τον «βοήθησε» στην απόφασή του να φύγει από την Suzuki.

 

Ο καμικάζι (;) Iannone

Οι δυσκολίες του Lorenzo με το μπροστά ελαστικό ήταν μεγάλες, όμως έστω κι έτσι θα κατάφερνε να πάρει κάποιους βαθμούς. Όμως ο Iannone είχε διαφορετική γνώμη! Ο Ιταλός της Ducati παρέσυρε τον αντίπαλό του στην πτώση και θα ξεκινήσει τελευταίος στο GP του Assen. Μια βαριά τιμωρία, δικαιολογημένη όμως μιας και σε διάστημα λίγων μηνών ο Iannone το είχε ξανακάνει (στην Αργεντινή με τον Dovi). Ο χαρακτηρισμός «βαριά» είναι σχετικός βέβαια, καθώς ο Lorenzo θα ήθελε να δει τον αντίπαλό του να αποκλείεται από το Ολλανδικό GP! Ο Ιταλός δέχθηκε και πάλι δριμεία κριτική για την ενέργειά του, όμως αυτή τη φορά είχε ελαφρυντικά. Ο “Maniac” φρέναρε στο ίδιο ακριβώς σημείο όπως και πριν, κάτι που επιβεβαιώνει τόσο η τηλεμετρία του όσο και ο Pol Espargaro που ήταν πίσω του. Το θέμα ήταν ότι δεν περίμενε να φρενάρει με τον τρόπο που το έκανε ο Lorenzo και δεν μπορούσε να αποφύγει την επαφή. Γι’ αυτό και μετά τον ρωτούσε αν είχε πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του! Είχε, αλλά και ο Iannone θα μπορούσε να περιμένει. Ήταν κατά πολύ ταχύτερος του Lorenzo - σχεδόν εφτά δέκατα στον προηγούμενο γύρο - και θα μπορούσε εύκολα να τον περάσει. Ή όπως επισήμανε ο Rossi, θα μπορούσε να επιλέξει την εξωτερική. Την κατάσταση περιέγραψε καλύτερα ο Pol Espargaro: «Είναι όπως με τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Αυτός που είναι πίσω πάντα φταίει».

 

Χείρα φιλίας ή στρατηγική κίνηση;

Χρειάστηκε ένα τραγικό συμβάν για να έρθουν πιο κοντά ο Valentino Rossi με τον Marc Marquez. Στο parc ferme ο Rossi έτεινε το χέρι του στον Marquez, ο οποίος το έσφιξε και οι δυο τους αντάλλαξαν λίγα λόγια χαμογελαστοί. Ήταν η πρώτη φορά που είχαν ακόμα και οπτική επαφή μεταξύ τους! Ήταν ένα πολύ όμορφο στιγμιότυπο που έπιασε και η κάμερα. Πρακτικά δεν σημαίνει ότι ο Valentino συγχωρεί τον Marquez για όσα θεωρεί ότι έκανε πέρυσι. Υπό το πρίσμα όμως του θανάτου του Salom, συνειδητοποίησε ότι το μίσος δεν βγάζει πουθενά. Τουναντίον μπορεί να αποπροσανατολίσει! «Θεωρώ ότι μια φυσιολογική συμπεριφορά και μια νορμάλ σχέση με τους άλλους αναβάτες βοηθάει στο να παραμείνεις πιο συγκεντρωμένος», έλεγε στη συνέντευξη τύπου ο Rossi, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην κίνησή του στο parc ferme. Ήταν και μια στρατηγική κίνηση για να μπορέσει να συγκεντρωθεί ακόμα περισσότερο στο στόχο του. Ούτε ο έρωτας - από την αρχή της σεζόν χώρισε την κοπέλα του - ούτε η έχθρα δεν θα τον αποσπάσουν από το ζητούμενο: τον 10ο Τίτλο του!

Επόμενο άρθρο »

MotoGP: Βοήθεια στους σεισμοπαθείς

« Προηγούμενο άρθρο

Lavigne (Dakar): Πράξαμε το σωστό!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ