• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Vinales σε θέση μάχης!
Έτοιμος να επιτεθεί για τον Τίτλο
Νέα 06/01/2017 - 18:42

Μια ωραία συνέντευξη έδωσε ο πολλά υποσχόμενος Maverick Vinales στο pecinogp.com την οποία και παραθέτουμε αυτούσια.

 

Η καλύτερή του στιγμή το 2016, ήταν - δίχως άλλο - η επικράτησή του στο GP του Silverstone. «Ήταν τότε που ένοιωσα ότι μπήκα στην ελίτ των κορυφαίων».

 

«Στο Qatar ήμουν ήδη δυνατός, αλλά δεν είχα εμπειρία. Αυτό ήταν που μας έλειπε στο ξεκίνημα. Στο τέλος της σεζόν τα ηλεκτρονικά μας δούλευαν με μεγαλύτερη ακρίβεια».

 

«Η διαχείριση που κάναμε στους αγώνες ήταν καλύτερη, μάθαμε πως να ελέγχουμε τη φθορά των ελαστικών, ήμασταν πιο αποτελεσματικοί στις κατατακτήριες και στους αγώνες».

 

«Όλα αυτά ήρθαν με την εμπειρία. Η Αυστρία για παράδειγμα ήταν ένας σημαντικός αγώνας από αυτή την άποψη. Ήμουν για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα πίσω από τον Marc και τον Valentino και είδα πράγματα που με βοήθησαν πολύ».

«Είδα που ο Valentino και ο Marc χρησιμοποιούσαν τη μέγιστη ιπποδύναμή τους. Είχαν διαφορετικά set-up στα ηλεκτρονικά τους. Στο Red Bull Ring κατάλαβα ότι είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι που θα πας με full δύναμη».

 

«Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν σημεία στην πίστα όπου είναι επιζήμιο - παρά χρήσιμο - να έχεις τη μέγιστη δύναμη».

 

Το ταλέντο όλων των οδηγών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τους επιτρέπει να κάνουν έναν πολύ γρήγορο γύρο. Ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά στον αγώνα και ειδικά στο δεύτερο μισό του.

 

«Ναι συμφωνώ», λέει ο Vinales. «Το δεύτερο μισό είναι το πιο δύσκολο και δεν μπορείς να πετύχεις κάτι καλό χωρίς σκληρή δουλειά όλο το Σ/Κ».

 

Ο Ισπανός συνεχίζει λέγοντας πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.

 

«Πρέπει κανείς να συνειδητοποιήσει ότι η διαδικασία μάθησης περνά μέσα από την αποκήρυξη των προβολέων της δημοσιότητας. Περνά μέσα από αμέτρητους γύρους και μέσα από αμέτρητες δοκιμές διαφορετικών εναλλακτικών λύσεων».

 

«Αυτό συνήθως έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι σε τόσο καλή θέση στα ελεύθερα. Μετά είναι οι ΕΔ4 που τις προσεγγίζεις με ρυθμίσεις αγώνα και με φθαρμένα ελαστικά. Αν είσαι εκεί γρήγορος, θα είσαι και στον αγώνα».

 

«Αν δείτε τον Marc και τον Valentino και οι δυο τους δουλεύουν με φθαρμένα ελαστικά. Την Παρασκευή δουλεύουν ήρεμα, ανεβάζουν ρυθμό το Σάββατο το πρωί και στο τέλος της ημέρας είναι πάντα στις πρώτες θέσεις».

 

«Εμείς στη Suzuki αλλάξαμε λίγο τη στρατηγική μας και τις Παρασκευές ξεκινάμε με νέα ελαστικά και αλλάζουμε στα φθαρμένα καθώς περνάνε οι περίοδοι δοκιμών».

Στις κατατακτήριες πηγαίνεις με εξειδικευμένο για την περίσταση, στήσιμο;

Όχι, χρησιμοποιούμε το στήσιμο για τον αγώνα με φρέσκα ελαστικά, λίγη βενζίνη και μέγιστη ιπποδύναμη.

 

Τι εννοείς με μέγιστη ιπποδύναμη;

Στις κατατακτήριες έχεις 2-3 γύρους με καινούργια ελαστικά, που μπορείς να βγεις έξω με ό,τι έχεις! Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο δυνατή, απ’ όταν τη στήνουμε για τον αγώνα.

 

Μειώνεται την ιπποδύναμη για τον αγώνα;

Κοίτα, ξεκινάς με μέγιστη δύναμη αλλά καθώς η πρόσφυση στα ελαστικά αρχίζει και χειροτερεύει, τότε αρχίζεις να “παίζεις” με τις διαφορετικές καμπύλες δύναμης.

 

Υπάρχει μεγάλη διαφορά;

Στην ευθεία η δύναμη είναι η ίδια, μειώνεται λίγο στις εξόδους των στροφών. Μπορεί να φαίνεται αδιανόητο, αλλά κοιτώντας την τηλεμετρία μπορείς να δεις ότι επιταχύνεις το ίδιο με λιγότερη δύναμη!

 

Κι αυτό επειδή κάνει τη μοτοσυκλέτα να πηγαίνει μπροστά αντί να σπινάρει;

Ακριβώς. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις πως να παίζεις το παιχνίδι αυτό. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το να κατανοείς το πότε πρέπει να γίνει... αυτό απαιτεί πολλή δουλειά. Για παράδειγμα όλα αλλάζουν αν ξεκινάς από την πρώτη σειρά ή από τη μέση του grid. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βάλεις full δύναμη για να φτάσεις μπροστά όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στο Silverstone για παράδειγμα, που ξεκίνησα από τη πρώτη σειρά, έβαλα τη δεύτερη χαρτογράφηση δύναμης ήδη από τον πρώτο γύρο! Η σκέψη μου ήταν να διαφυλάξω τα ελαστικά μου και... δούλεψε!

 

Φρένα, ταχύτητα στη στροφή και έξοδος... που νοιώθεις πιο άνετα;

Στην ταχύτητα μέσα στη στροφή και στην επιτάχυνση. Θεωρώ ότι διαχειρίζομαι πολύ καλά τα ελαστικά στη φάση της επιτάχυνσης. Είμαι καλός στο να βρίσκω το μέγιστο σημείο απόδοσής τους, χωρίς όμως να προκαλώ σπινάρισμα. Αυτό ήταν κάτι που με εξέπληξε όταν ανέβηκα στη μεγάλη κατηγορία. Νόμιζα ότι με αυτές τις μοτοσυκλέτες, αρκούσε κανείς ν’ ανοίξει τέρμα το γκάζι βγαίνοντας από τις στροφές. Αν το κάνεις αυτό όμως, η μοτοσυκλέτα πολύ απλά δεν πάει μπροστά.

Πρέπει λοιπόν να δουλέψεις περισσότερο στα φρένα;

Όχι, δεν το νομίζω. Η αποτελεσματικότητα στα φρένα έγκειται στο μπροστινό ελαστικό σου. Παράδειγμα: Στην Aragon είχα το σκληρό μπροστινό και μπορούσα να φρενάρω πιο δυνατά από τους Valentino και Jorge. Όπως ο Marc. Σε άλλους όμως αγώνες, όπως στην Αυστρία, είχα το πιο μαλακό μπροστά κι επομένως έπρεπε να συγκεντρωθώ περισσότερο στην ταχύτητά μου μέσα στις στροφές, ώστε να καλύπτω ό,τι έχανα στα φρένα. Τα φρένα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ελαστικά. Αν η γόμα είναι μαλακή, η επιφάνεια του ελαστικού που ακουμπά στο έδαφος αρχίζει να κουνιέται στα δυνατά φρένα. Αυτό προκαλεί αστάθεια και δεν είσαι όσο ακριβής θα ήθελες στην είσοδο της στροφής. Έτσι φρενάρεις δυο μέτρα νωρίτερα».

 

Αγχώνομαι και μόνο που σε ακούω να τα εξηγείς όλα αυτά!

Μ’ αρέσει να κάθομαι μαζί με τους τεχνικούς μου και να κοιτάμε τα γραφικά. Είμαι περίεργος και πιστεύω ότι είμαι καλός σ’ αυτό. Δεν είμαι από τους οδηγούς που περνούν πολύ ώρα μέσα στο box. Αλλά τη μισή ώρα που θα είμαι μέσα, θα είμαι πολύ συγκεντρωμένος.

Είσαι έτοιμος λοιπόν να επιτεθείς για τον Τίτλο το 2017;

Έτσι πιστεύω! Θα ξεκινήσω την αγωνιστική σεζόν 2017 με νοοτροπία νικητή.   

 

Τι στρατηγική θ’ ακολουθήσεις στη νέα σου ομάδα; Θα προσπαθήσεις να εφαρμόσεις ό,τι έχεις μάθει μέχρι τώρα, ή θα περιμένεις να δεις πως λειτουργεί μια έμπειρη ομάδα όπως η Yamaha;

Είμαι αναβάτης με ιδέες προκαθορισμένες μέσα μου. Το πιο σημαντικό όμως είναι να μαζεύεις πληροφόρηση και να μαθαίνεις. Θεωρώ ότι θα μάθω πολλά στο γκαράζ της Yamaha και αυτό επειδή έχουν τεράστια εμπειρία. Είναι προφανές ότι ο αναβάτης θέλει να κάνει τα πράγματα με τον τρόπο του. Όμως αν υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος, τότε τον προσαρμόζεις στο δικό σου. Πάντα πίστευα ότι είμαι καλός σ’ αυτό. Να μαζεύω εμπειρίες και να τις αφομοιώνω για να τις χρησιμοποιώ.

Είσαι ανοιχτός λοιπόν σε συμβουλές ή θέλεις να γίνονται τα πράγματα με τον τρόπο σου;

Εξαρτάται... Θέλω αυτό που δουλεύει με τον καλύτερο τρόπο και συνήθως είναι οι μηχανικοί αυτοί που ξέρουν τι είναι καλύτερο».

Επόμενο άρθρο »

Rally Dakar: Ειδική 5

« Προηγούμενο άρθρο

Dakar: Η περίληψη της 4ης ημέρας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ