• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
17ος Αγώνας Sepang
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ
APRILIA TUONO V4 1100 RR
Τεστ-Μοντέλα 17/12/2015 - 16:14

Με 175 ίππους, τώρα η ταχύτερη «γυμνή» γίνεται ακόμη γρηγορότερη στο δρόμο (που τη δοκιμάσαμε) και στην πίστα (όπως υπόσχεται η Ιταλική εταιρία). Από το Misano στην Tavulia και πίσω, ήταν μια ευχάριστη διαδρομή!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφίες: Milagro

​Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος #63

 

Ο γνωστός κινητήρας του προηγούμενου Tuono V4 απέκτη- σε μερικά ακόμη κυβικά για να γίνει 1100 και μαζί παραπάνω δύναμη και ροπή, αλλά συγχρόνως με νέο πλαίσιο και περισσότερη προστασία για τον αναβάτη έγινε και πιο φιλική! Το 2002 που η Aprilia παρουσίασε το πρώτο δικύλινδρο Tuono βασισμένο στον V-twin κινητήρα της RSV mille, ο «Κεραυνός» έκανε αίσθηση στην κατηγορία που δημιουργήθηκε των «supernaked», γυμνών superbike με ψηλό τιμόνι, πουείχε εξαιρετική οδηγησιμότητα στην πίστα και μάλιστα με την ευκολία της εργονομίας, ο μέσος οδηγός πήγαινε καλύτερα στην πίστα με την Tuono από ότι με την RSV! To 2011 που η Aprilia RSV4 ήδη μεσουρανούσε από το 2009 στο Παγκόσμιο SBK, δοκίμασα τη νέα Tuono V4 R στην πίστα της Valencia και έμεινα κατάπληκτος από τους χρόνους που έκανα, παρά την όχι τόσο καλή αεροδυναμική στην ευθεία, σε σχέση με μια superbike. Οι 167 ίπποι και το ηλεκτρονικό σύστημα APRC τα κατάφερναν θαυμάσια! Τώρα ήμουν στην πίστα του Misano, μαζί με δημοσιογράφους από διάφορα μέρη του κόσμου και βλέπαμε με δέος τα όμορφα γραφικά της νέας Tuono V4 1100 και σκεφτόμουν ότι είναι ίσως υπερβολή οι 175 ίπποι, αλλά γιατη ροπή των 121 Nm δεν είχα καμία αντίρρηση. Το πλαίσιο δέχτηκε τις νέες ρυθμίσεις ώστε να συνδυάζει πιο επιθετικό χαρακτήρα με περισσότερη άνεση, το APRC ρυθμίστηκε ανάλογα, η αισθητική άλλαξε με έκδοση Factory στα χρ'ωματα των αγωνιστικών της εταιρίας και μαζί με όλα αυτά, όπως και στη νέα θαυμάσια RSV4 που είχαμε οδηγήσει νωρίτερα στην πίστα, μπορείς να συνδέσεις το κινητό σου με το σύστημα «V4-MP platform» και να καταγράφεις στοιχεία τηλεμετρίας στη διαδρομή σου ή την πίστα! Το νέο φέρινγκ δίνει καλύτερη προστασία και μειώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή αντίστασης, ενώ δίνει και αυτή τη νέα όψη στη μοτοσυκλέτα, ενώ την ίδια στιγμή τα φώτα είναι 1.5κιλά ελαφρύτερα από τα προηγούμενα! Η νέα σέλα προσφέρει και αυτή στην άνεση,ενώ η θέση οδήγησης είναι 15χιλιοστά χαμηλότερη κάνοντας την εργονομία καλύτερη. Με έναν μαγικό τρόπο, από τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής μας έξω από την πίστα με κατεύθυνση, μέσα από έναν δρόμο με στροφές, προς την Tavulia, το χωριό του Rossi, η νέα Tuono μου έδειξε αυτόν τον πιο φιλικό χαρακτήρα της, χωρίς να κουράζει πουθενά και με μαλακότερες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, να μην δείχνει ότι πρόκειται για μια ακραία γυμνή, όπως περίμενα από την όψη και το νούμερο της ιπποδύναμης. Η γωνία κάστερ άλλαξε και από 25.1° πήγε στις 24.7° με το trail από τα 107.4mm να είναι στα 99.7mm, ενώ την ίδια στιγμή το ψαλίδι μάκρυνε κατά 4mm δίνοντας σταθερότητα στις ψηλές ταχύτητες, μαζί με τις γρηγορότερες αλλαγές κατεύθυνσης στις απανωτές στροφές! Η RR που οδηγούσα έχει μπροστινό στα 43mm, φυσικά upside down της Sachs, με ξεχωριστές ρυθμίσεις υδραυλικής συμπίεσης και επαναφοράς. Η Factory έχει αναρτήσεις από την Öhlins, που μπορούν εντός πίστας να δώσουν κάτι παραπάνω, αλλά στο δρόμο όλα ΟΚ για την RR. Στο φρενάρισμα η Brembo με monobloc M432 δαγκάνες, με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο, ακόμη και όταν σε μια ευθεία με πολλά χιλιόμετρα την ώρα χρειάστηκε να φρενάρω απότομα, καθώς συνειδητοποίησα ότι περνούσαμε έξω από το σπίτι του Valentino! Από τα ηλεκτρονικά συστήματα του APRC το ATC (Aprilia Traction Control) δεν χρειάστηκε να δουλέψει παρά ελάχιστες φορές και μόνο όταν το είχα σε θέσεις 4-6 υψηλής παρέμβασης. Αντίθετα το AWC (Aprilia Wheelie Control) το χρειάστηκα αρκετά στα απότομα ανοίγματα του γκαζιού, όπου η σούζα σε κάνει να χάνεις χρόνο. Το AQS (Aprilia Quick Shift) μόνο στο ανέβασμα των ταχυτήτων είναι πάντα χρήσιμο. Το προχωρημένο Race ABS που έχει εξελιχθεί με την Bosch πέρα από ότι ζυγίζει 2 κιλά λιγότερο, έχει και ένα σύστημα που λέγεται RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation), που περιορίζει το σήκωμα του πίσω τροχού στο δυνατό φρενάρισμα, κάτι χρήσιμο. Η χαρτογράφηση είναι η γνωστή Track, Sport, Race, χωρίς να υπάρχει επιλογή Wet για συνθήκες βροχής! Τα 1077cc δίνουν τεράστια ροπή και για παράδειγμα στις 8,000σαλ η δύναμη είναι 20 ίπποι παραπάνω από ότι η προηγούμενη έκδοση ήδη είχε πάει από τους 167 στους 170 ίππους. Έτσι η νέα ECU δίνει ευκολότερη διαχείριση των τριών χαρτών που συνδυάζεται και με διαφορετικό φρένο κινητήρα, ώστε τελικά να έχουμε αυτήν την ευκολία οδήγησης που από το πρώτα χιλιόμετρα έγινε φανερή. Μετά το πέρασμα από το κέντρο της Tavulia η επιστροφή στην πίστα ήταν μια εύκολη υπόθεση, παρά την κούραση της ημέρας. Στα πιο ανοικτά κομμάτια η ευχαρίστηση των 175 ίππων γίνεται πιο έντονη και τελικά ολοκληρώνεις μια μέρα με τις δύο κορυφαίες Aprilia παραγωγής, με ανεβασμένη διάθεση. Ελπίζουμε η διάθεσή της στην Ελληνική αγορά να μην είναι κατόπιν παραγγελίας, όπως της RSV4 ...αλλά αυτό εξαρτάται και από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, το οποίο δεν το γνωρίζω την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές!

Επόμενο άρθρο »

Μείωση δύναμης

« Προηγούμενο άρθρο

Victory Combustion Concept

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ GP ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ