• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
NEO APRILIA CAPONORD 1200 RALLY
Μια νέα έκδοση κατάλληλη για κάθε ταξίδι
Τεστ-Μοντέλα 26/02/2015 - 13:21

Δελτίο Τύπου

 

NEO APRILIA CAPONORD 1200 RALLY

 

Η Aprilia παρουσιάζει μία νέα έκδοση του προηγμένου τεχνολογικά Caponord 1200, που δεν περιορίζεται στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους και είναι κατάλληλη για κάθε ταξίδι.

 

Το Caponord Rally γεννιέται από την τεχνική εξειδίκευση της Aprilia, η οποία και το 2014 επιβεβαίωσε τη θέση της ως μοναδική και νικηφόρος ιταλική μάρκα, κατακτώντας διπλό τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, αυξάνοντας σε 54 τον αριθμό των τίτλων στη συλλογή της. Μία πρόκληση που για το 2015 θα είναι διπλή, με την εμπλοκή της Aprilia τόσο στο MotoGP όσο και στο WSBK.

 

Νέες ακτινωτές ζάντες 19’’ μπροστά, νέες σκληρές βαλίτσες, νέα προστατευτικά κινητήρα, συμπληρωματικά φώτα LED. Το νέο Aprilia Caponord 1200 Rally είναι πιο εξεζητημένο, πιο προστατευτικό, πιο άνετο με πλούσιο εξοπλισμό. Οι υψηλές επιδόσεις του κινητήρα συνδυάζονται με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του πλαισίου που χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα Aprilia και με αποκλειστικά τεχνολογικά στοιχεία, όπως το ADD, το πατενταρισμένο σύστημα ημι-ενεργητικών αναρτήσεων, ικανό να προσαρμόζει αυτόματα τη βαθμονόμηση ανάλογα με την επιφάνεια του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης.

 

Η αλληλεπίδραση μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας επιτυγχάνεται επιπλέον με το σύστημα A-MP που προσφέρει σύνδεση με το smartphone, μία περιοχή στην οποία η Aprilia και ο Όμιλος Piaggio κατέχουν ηγετική θέση.

 

Μετά το λανσάρισμα του Caponord 1200, του ιδανικού crossover για κάθε τύπο δρόμου, στην κορυφή της κατηγορίας σε ό,τι αφορά τεχνικό εξοπλισμό και ποιότητα πλαισίου, η Aprilia παρουσιάζει μία έκδοση που υπερβαίνει τα όρια των στρωμένων δρόμων, εκεί που το ταξίδι γίνεται περιπέτεια. Παρουσιάζεται το Aprilia Caponord 1200 Rally, άξιο υπόδειγμα παγκόσμιας μοτοσυκλέτας, κατάλληλης τόσο για την καθημερινή μετακίνηση, όσο για διασκέδαση και για μεγαλύτερες διαδρομές, ακόμα και εκτός ασφάλτου.

 

Τα ονόματα “Caponord” και “Rally” φέρουν ιδιαίτερη βαρύτητα για την Aprilia: το πρώτο παρουσιάστηκε το 2001 με το ETV 1000 Caponord, πρόδρομος της κατηγορίας των enduro δρόμου, φέροντας μοναδικά χαρακτηριστικά όπως το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών και το δικύλινδρο μοτέρ 998 κ.εκ., ισχύος 98 CV, και τα δύο με σπορ καταβολές. Η Aprilia ιστορικά συνέδεσε τον όρο “Rally” με πιο περιπετειώδη μοντέλα off-road προσανατολισμού (μεταξύ των οποίων και το ETV 1000 Caponord Rally Raid του 2002), μοντέλα αφιερωμένα στο ταξίδι με την πιο αυθεντική και άγρια έννοια, έτοιμα να αντιμετωπίσουν κάθε τύπο εδάφους.

 

Τότε όπως και τώρα η μοτοσυκλετιστική τεχνολογία της Aprilia είναι κορυφαία: στην υποδειγματική ικανότητα κατασκευής εξαιρετικών πλαισίων προστίθεται η αποκλειστική εξειδίκευση στα ηλεκτρονικά, χάρη στην εμπειρία από τους κορυφαίους αγώνες, που αποτελούν πάντα για την Aprilia τον πυρήνα της έρευνας και ανάπτυξης τεχνικών λύσεων οι οποίες στη συνέχεια εφαρμόζονται στα μοντέλα παραγωγής. Ride-by-Wire, ABS, ATC, ACC, ADD, είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου για ασφάλεια και απόλαυση της οδήγησης που η Aprilia έχει προσαρμόσει στο Caponord 1200 Rally, σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο V2 κινητήρα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ροπής και ισχύος και ένα πλαίσιο σημείο αναφοράς.

 

Παρουσιάζοντας το νέο Caponord 1200 Rally, βασική μέριμνα της Aprilia ήταν να προτείνει ένα εξαιρετικό πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, που περιλαμβάνει:

 

  • Σύστημα Ride-by-Wire με τριπλή χαρτογράφηση (Sport, Touring, Rain)
  • Δικάναλο ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης
  • ATC (Aprilia Traction Control) με 3 επίπεδα ρύθμισης και δυνατότητα απενεργοποίησης
  • ADD (Aprilia Dynamic Damping), σύστημα που «διαβάζει» το δρόμο, αναγνωρίζει το στυλ οδήγησης του αναβάτη και προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων
  • ACC (Aprilia Cruise Control)
  • Νέες πλαϊνές βαλίτσες με καλύμματα αλουμινίου
  • Μεγάλη ρυθμιζόμενη ζελατίνα
  • Προστατευτικές χούφτες
  • Πλαϊνά προστατευτικά κάγκελα και ποδιά κινητήρα
  • Συμπληρωματικοί LED προβολείς
  • Ακτινωτές ζάντες με ελαστικά 120/70R19 μπροστά και 170/60R17 πίσω

 

 

Η μοτοσυκλέτα

 

Παρουσιάζεται η νέα Aprilia, η ιδανική μοτοσυκλέτα για κάθε περίσταση, το νέο σημείο αναφοράς μεταξύ μορφής και λειτουργικότητας, στην οποία η χαρακτηριστική προσωπικότητα του ιταλικού σχεδιασμού συνδυάζεται με ένα λεπτό κορμί. Όπως σε κάθε Aprilia, ο σπορ χαρακτήρας είναι ξεκάθαρος και αναγνωρίσιμος μέσα από στοιχεία του στυλ, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει ο τριπλός μπροστινός προβολέας, που έχει καθιερωθεί ως ένα διακριτικό στοιχείο όλων των σύγχρονων Aprilia. Το συνολικό σχήμα είναι αποτέλεσμα πολυάριθμων μελετών σε αεροδυναμική σήραγγα, που οδήγησαν στην εύρεση της χρυσή τομή μεταξύ μίας ιδιαίτερα συμπαγούς μορφής, άριστης αεροδυναμικής διείσδυσης και μεγάλης προστασίας από τον αέρα. Για να διασφαλιστεί η μέγιστη άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη, η νέα μεγαλύτερη ζελατίνα με εύκολη ρύθμιση ύψους, οι χούφτες και τα πλαϊνά τμήματα του φέρινγκ, ενώ έχουν μικρή αεροδυναμική αντίσταση, προσφέρουν άφθονη προστασία. Το περιπετειώδες στυλ του Aprilia Caponord 1200 Rally ολοκληρώνεται από τα νέα πλαϊνά προστατευτικά κάγκελα και το νέο κάλυμμα κάτω από τον κινητήρα. Νέα είναι και τα συμπληρωματικά προβολάκια LED που συνεισφέρουν στην αύξηση της ασφάλειας, ειδικά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

 

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία μίας μοτοσυκλέτας που προορίζεται για μακρινά και απαιτητικά ταξίδια είναι η θέση οδήγησης. Το Aprilia Caponord 1200 Rally προσφέρει στους αναβάτες κάθε αναστήματος μία όρθια και άνετη θέση οδήγησης, καρπός ειδικών εργονομικών μελετών για την εξεύρεση μιας δεσπόζουσας θέσης, που δεν θα κουράζει κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με άριστο έλεγχο της μοτοσυκλέτας, από σπορ οδήγηση στο δρόμο έως οδήγηση εκτός δρόμου σε όρθια θέση. Η σέλα έχει ιδιαίτερα άνετο υλικό και ύψος μόλις 840 χιλιοστά από το έδαφος, επιτρέποντας και σε αναβάτες χαμηλότερου αναστήματος να έχουν πάντα τον πλήρη έλεγχο της μοτοσυκλέτας, ακόμα και σε στάση. Μια χαμηλότερη σέλα είναι διαθέσιμη ως αξεσουάρ για την περαιτέρω μείωση της απόστασης από το έδαφος. Επίσης δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στον συνεπιβάτη: το αντίστοιχο τμήμα της σέλας, μεγάλο και επίπεδο, είναι ξεχωριστό από το τμήμα του οδηγού, με σχήμα που αποτρέπει την ολίσθηση προς τα εμπρός, εξασφαλίζοντας βέλτιστη άνεση σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, ενώ οι χειρολαβές παρέχουν σταθερή και άνετη λαβή. Η τεχνολογία της «φυγοκέντρησης» επέτρεψε την κατασκευή ενός ρεζερβουάρ από νάιλον με λεπτό τοίχωμα, με μεγάλη ποικιλία σχημάτων, με μειωμένο βάρος. Με τον τρόπο αυτό μειώθηκε επίσης το πλάτος στο ελάχιστο και δημιουργήθηκε μια τέλεια θέση για τα πόδια του οδηγού. Τα 24 λίτρα εξασφαλίζουν μακρινές αποστάσεις με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ.

 

Ο σχεδιασμός του Caponord 1200 Rally συμπληρώνεται από τις νέες πλαϊνές βαλίτσες με καλύμματα αλουμινίου, χωρητικότητας 33 λίτρων η καθεμία. Με τις βαλίτσες τοποθετημένες, οι πλαϊνές διαστάσεις είναι πολύ συμπαγείς, αποτέλεσμα στο οποίο συνηγορεί και η επιλογή της διάταξη του συστήματος εξάτμισης, με το τελικό τοποθετημένο χαμηλά. Οι βαλίτσες εφαρμόζουν στο προφίλ της ουράς (οι συνολικές διαστάσεις είναι μόλις 920 χιλιοστά) και δεν δημιουργούν καμία ενόχληση για το συνεπιβάτη, διευκολύνοντας το ανέβασμά του στη μοτοσυκλέτα, αλλά και την άνεση στα ταξίδια. Όταν οι βαλίτσες δεν είναι τοποθετημένες, μπορεί να ρυθμιστεί το ύψος του τελικού της εξάτμισης, προσδίδοντας πιο επιθετική όψη  και αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος σε στροφές.

 

 

Το πλαίσιο

 

Η διάταξη του πλαισίου είναι μια μικτή δομή, που αποτελείται από ένα χωροδικτύωμα από σωλήνες υψηλής αντοχής χάλυβα που συνδέεται στο κάτω τμήμα του με ένα ζευγάρι πλάκες από χυτοπρεσσαριστό αλουμίνιο. Αυτή η αποκλειστική και καλά δοκιμασμένη πρακτική επιτρέπει την επίτευξη τέλειας κατανομής βάρους και βέλτιστων τιμών στρεπτικής και διαμήκους ακαμψίας, χαρακτηριστικά που προσδίδουν στο Aprilia Caponord 1200 Rally υποδειγματική δυνατότητα χειρισμών και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Το νέο πίσω υποπλαίσιο, διασφαλίζει εξαιρετική αντοχή σε ταξίδια με πλήρες φορτίο, ενώ η πλευρική τοποθέτηση του αμορτισέρ, το οποίο συνδέεται απευθείας στο ψαλίδι αλουμινίου, είναι χρήσιμη για την παροχή του σωστού χώρου για την εξάτμιση, αφήνοντας το αμορτισέρ μακριά από πηγές θερμότητας, σε μια θέση που διευκολύνει τις τυχόν ρυθμίσεις που μπορεί να απαιτούνται. Το Caponord 1200 Rally είναι εξοπλισμένο με νέες ακτινωτές ζάντες – 19 ιντσών μπροστά – με πολυεδρικά ελαστικά κατάλληλα για κάθε έδαφος, που καθιστούν προσβάσιμο κάθε προορισμό.

 

Στην περαιτέρω βελτίωση της ευελιξίας του Aprilia Caponord 1200 Rally συμβάλει το εξεζητημένο σύστημα ημι-ενεργητικών αναρτήσεων ADD (καλύπτεται από τέσσερις πατέντες) που είναι σε θέση να αναγνωρίζει το στυλ οδήγησης του αναβάτη, την επιβάρυνση φόρτωσης και τις συνθήκες του οδοστρώματος και να προσαρμόζει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Μία  αποκλειστική πατέντα από την Aprilia, απόρροια της τεράστιας εμπειρίας στο πεδίο των ηλεκτρονικών λύσεων που έχει κερδίσει μέσα από κορυφαίους αγώνες, όπως το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, όπου η Aprilia έχει κατακτήσει εφτά παγκόσμια πρωταθλήματα μέσα σε πέντε χρόνια και είναι κάτοχος του τίτλου κατασκευαστών αλλά και οδηγών για το 2014. 

 

Το σύστημα πέδησης της Brembo περιλαμβάνει: εμπρός δύο πλευστούς δίσκους διαμέτρου 320 χιλ. ο καθένας με monoblock δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικά τοποθετημένες, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος διαμέτρου 240 χιλ. με πλευστή δαγκάνα 1 εμβόλου. Τον στάνταρ εξοπλισμό συμπληρώνει ένα εξελιγμένο δικάναλο ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης.

 

Λόγω της υιοθέτησης μπροστινού τροχού 19’’ απαιτήθηκε γενική αναθεώρηση του πλαισίου, με παρεμβάσεις στο offset και νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις σε σχέση με το Aprilia Caponord 1200. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Caponord 1200 Rally είναι πολύ ακριβές στις στροφές, με άριστο κράτημα και πολύ σταθερό στις υψηλές ταχύτητες.

 

 

Ο κινητήρας

 

Το Aprilia Caponord 1200 Rally κινείται από την τελευταία έκδοση του δικύλινδρου Aprilia που χρησιμοποιήθηκε ήδη με επιτυχία στο Caponord 1200. Ο ιταλικός V2 μπορεί να υπερηφανευτεί για την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία κατασκευής και την προσεκτική μελέτη της δυναμικής των ρευστών στο εσωτερικό του κινητήρα, για βελτίωση της καύσης και μείωση των τριβών, μεγιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις επιδόσεις.

 

Ο κινητήρας των 1200 κ.εκ. έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές, τόσο στο λογισμικό όσο και στα μηχανικά του μέρη, προκειμένου να αποκτήσει ακόμα πιο προοδευτική απόδοση στις χαμηλές στροφές (προς όφελος της άνεσης) και να ενισχύσει την οδηγική απόλαυση με ακόμη υψηλότερη ροπή, βελτιώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου.

 

Τα γενικά χαρακτηριστικά του κινητήρα του Caponord 1200 Rally:

  • Δικύλινδρος V 90°
  • Επιδόσεις: μέγιστη ισχύς 125 CV στις 8.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 11,7 kgm στις 6.800 σ.α.λ.
  • Τεχνολογία Ride by Wire με τρεις χάρτες (Sport, Touring και Rain)
  • Ιδιαίτερα υπερτετράγωνες διαστάσεις (διάμετρος/διαδρομή) που ευνοούν την ευστροφία, και ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα
  • Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, που παίρνουν κίνηση από ένα μικτό σύστημα αλυσίδας / γραναζιών, και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
  • Ανάφλεξη με δύο μπουζί για βέλτιστη καύση και μέγιστη απόδοση
  • Εξελιγμένος ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου με δύο σώματα με πεταλούδα και διπλό μπεκ σε κάθε σώμα
  • Πηνία ανάφλεξης ενσωματωμένα στις πίπες των μπουζί
  • Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας με διπλό αισθητήρα οξυγόνου
  • Υδραυλικός συμπλέκτης
  • Νέο τελικό εξάτμισης για βελτίωση της καμπύλης ροπής, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές περιστροφής του κινητήρα

 

Γόνος της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Aprilia στους αγώνες, με 54 παγκόσμιους τίτλους μέσα σε λίγα χρόνια, ο συμπαγής δικύλινδρος από το Noale είναι ένα ιταλικό κομψοτέχνημα, ακόμη και από αισθητικής άποψης. Τα εύσημα για αυτό τον κινητήρα πηγαίνουν στη μεγάλη προσπάθεια των μηχανικών που δημιούργησαν έναν εξαιρετικά σύγχρονο κινητήρα, όπου η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω μιας γραμμής CAN που έχει σαν πλεονέκτημα τη μείωση των απαιτούμενων ηλεκτρικών καλωδίων. Η γεννήτρια των 690W είναι σε θέση να τροφοδοτεί χωρίς κανένα πρόβλημα τα διάφορα ηλεκτρικά εξαρτήματα, από τον πλούσιο κατάλογο των αξεσουάρ.

 

 

Τα ηλεκτρονικά

 

Η Aprilia ήταν η πρώτη που πίστεψε στο σύστημα Ride by Wire, το ηλεκτρονικό γκάζι, καρπός μιας εξαιρετικά εξελιγμένης τεχνολογίας, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο των αγωνιστικών μοτοσυκλετών το 2002 με το RS Cube και, σε μοντέλο παραγωγής, στο Shiver 750 ήδη από το 2007. Στο Caponord 1200 Rally το επίπεδο αποτελεσματικότητας και αξιοπιστίας του συστήματος αγγίζει την κορυφή. Το RbW σύστημα επικοινωνεί απόλυτα με την ECU του κινητήρα και διαχειρίζεται την ισχύ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε κάθε σημείο του διαγράμματος ισχύος, προκειμένου να εξαλείψει τα κομπιάσματα στις χαμηλές στροφές, να έχει εξαιρετική ανταπόκριση στις μεσαίες και υποδειγματική απόδοση στις υψηλές στροφές. Ένας αποδοτικός κινητήρας που παρέχει επίσης το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της βελτιστοποίησης στην κατανάλωση καυσίμου.

 

Με τη τριπλή χαρτογράφηση (Rain, Touring, Sport), την οποία ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ακόμη και με τη μοτοσυκλέτα σε κίνηση, η ίδια μοτοσυκλέτα αποκτά τρεις διαφορετικές προσωπικότητες και προσαρμόζεται άμεσα σε κάθε πιθανή κατάσταση. Ο αναβάτης χρειάζεται μόνο να κλείσει το γκάζι και να πατήσει ένα μπουτόν επιλέγοντας έτσι την επιθυμητή ρύθμιση.

 

SPORT: μέγιστη απόδοση με άμεση απόκριση και πλήρη ισχύ, για επιθετικό στυλ οδήγησης.

TOURING: η μέγιστη ισχύς παραμένει ίδια με τη χαρτογράφηση Sport, αλλά με πιο προοδευτική απόδοση, κατάλληλη για καθημερινή οδήγηση ή εκδρομές.

RAIN: η ισχύς περιορίζεται στους 100 HP, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια και  ο έλεγχος σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

 

Στο στάνταρ εξοπλισμό του Caponord 1200 Rally περιλαμβάνεται ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ATC), και τα δύο με δυνατότητα απενεργοποίησης. Το δικάναλο σύστημα ABS έχει ειδική διαβάθμιση για την έκδοση Aprilia Caponord 1200 Rally, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα στον αναβάτη να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου σε σπορ οδήγηση, χωρίς παρεμβάσεις, ακόμη και στα πιο απαιτητικά φρεναρίσματα, ενώ εξακολουθεί να εγγυάται τη μέγιστη ασφάλεια σε ολισθηρές επιφάνειες. Το ATC (Aprilia Traction Control) είναι το αποκλειστικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που προέρχεται από το Aprilia Performance Ride Control (APRC) της εκπληκτικής RSV4, σχεδιασμένο και εξελιγμένο από την Aprilia για μέγιστη πρόσφυση σε κάθε είδος επιφάνειας, προσφέροντας στον οδηγό μεγάλη εμπιστοσύνη, αυξάνοντας ταυτόχρονα και την ασφάλεια. Υπάρχουν 3 επίπεδα ελέγχου, που ανταποκρίνονται ειδικά στις ανάγκες του Aprilia Caponord 1200 Rally, που επιλέγονται με βάση τα διαφορετικά στυλ οδήγησης και τις συνθήκες πρόσφυσης του δρόμου:

 

Επίπεδο 1: για καθαρά σπορ οδηγική εμπειρία, γεμάτη διασκέδαση και αδρεναλίνη.

Επίπεδο 2: κατάλληλο για οδήγηση στην πόλη και τουρισμό γενικότερα, για ιδανική διαχείριση της μεγάλης δύναμη του κινητήρα σε κάθε διαδρομή.

Επίπεδο 3: ιδανικό για οδήγηση με ασφάλεια σε δύσκολες καταστάσεις, όπως σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, διατηρώντας παράλληλα τον πλήρη έλεγχο.

 

Το ADD (Aprilia Dynamic Damping) είναι το δυναμικό σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης που φτιάχτηκε από την Aprilia και προστατεύεται από τέσσερις πατέντες. Το σημείο αναφοράς στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, σε παγκόσμιο επίπεδο, που αφορά την τεχνολογία, την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία. Για μια ακόμη φορά η Aprilia αποδεικνύει ότι είναι πρωτοπόρος στον τομέα των ηλεκτρονικών που εφαρμόζονται σε μοτοσυκλέτες, εισάγοντας ένα σύστημα ανάρτησης τελευταίας γενιάς, που αυξάνει την ασφάλεια, την άνεση και την απόλαυση της οδήγησης.

Το σύστημα ADD μετρά την ενέργεια που μεταδίδεται από προσκρούσεις, από την επιφάνεια του δρόμου προς τη μοτοσυκλέτα, και προσαρμόζει, σε πραγματικό χρόνο, τη ρύθμιση του πιρουνιού και του αμορτισέρ, για να ελαχιστοποιήσει τους κραδασμούς που μεταφέρονται στο πλαίσιο και, κατά συνέπεια, να μεγιστοποιήσει την άνεση. Για να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση σε οποιοδήποτε  πιρούνι και η απορρόφηση οποιασδήποτε συχνότητας κραδασμών, το ADD χρησιμοποιεί έναν πατενταρισμένο "comfort oriented" αλγόριθμο που συνδυάζει τις αρχές των γνωστών αλγορίθμων Skyhook και της απόσβεσης συμπίεσης κατά την επιτάχυνση.

Εκτός από την άνεση,  βελτιστοποιείται η ευκολία στην οδήγηση, καθώς επίσης αυξάνεται και η ασφάλεια, χάρη στις περαιτέρω παραμέτρους του λογισμικού που συνδέεται άμεσα με τις ενέργειες του οδηγού. Στην πραγματικότητα, το σύστημα αναγνωρίζει τις διαφορετικές φάσεις κατά την οδήγηση  (επιτάχυνση, κλείσιμο γκαζιού, φρενάρισμα, σταθερό γκάζι) και ρυθμίζει τις βασικές λειτουργίες του πιρουνιού και του αμορτισέρ, χάρη σε μια ακόμα κατοχυρωμένη πατέντα η οποία επιτρέπει να οριστούν συγκεκριμένες καμπύλες βαθμονόμησης εντός του εύρους ρύθμισης των υδραυλικών.

Η υψηλή ακρίβεια του συστήματος γίνεται από μια επιλογή αισθητήρων που προέρχονται από τον κόσμο του αυτοκινήτου, οι οποίοι επιτρέπουν να μετρηθεί με ακρίβεια η ταχύτητα έκτασης του πιρουνιού και του αμορτισέρ. Σε αυτό το τομέα η Aprilia έχει κατοχυρώσει μία μοναδική λύση για τη μέτρηση της ταχύτητας έκτασης του πιρουνιού μέσω της χρήσης ενός αισθητήρα πίεσης.

Στα ηλεκτρομηχανικά ρυθμιζόμενα συστήματα αναρτήσεων, που είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά, ο αναβάτης μέσω ενός μπουτόν στο τιμόνι ενεργοποιεί  έναν ηλεκτρικό κινητήρα που αλλάζει το set-up των αναρτήσεων. Από την άλλη πλευρά, με το ADD της Aprilia, το  δυναμικό σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης, ο αναβάτης το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να οδηγά, χωρίς να ανησυχεί για τη επιλογή καμίας άλλης ρύθμισης.

 

Στην πίσω ανάρτηση χρησιμοποιείται ένα αμορτισέρ με ενσωματωμένο piggyback, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο ως προς τη προφόρτιση ελατηρίου σε 4 προκαθορισμένες θέσεις, που υποδεικνύονται με συγκεκριμένες εικόνες στο ψηφιακό πίνακα οργάνων: αναβάτης, αναβάτης με συνεπιβάτη, αναβάτης με αποσκευές, αναβάτης με συνεπιβάτη και αποσκευές. Αποκλειστικό σύστημα της Aprilia, κατοχυρωμένο και με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας είναι επίσης και η αυτόματη λειτουργία ελέγχου της προφόρτισης του ελατηρίου. Μόλις ενεργοποιηθεί αυτή η επιλογή, το σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει από μόνο του το φορτίο της μοτοσικλέτας (το βάρος του καυσίμου, του αναβάτη, του συνεπιβάτη, των αποσκευών, κλπ.) και ρυθμίζει αυτόματα την προφόρτιση στη βέλτιστη τιμή για τη σωστή ισορροπία της μοτοσικλέτας. Χάρη στην ικανότητα του ADD να αντιμετωπίζει με τον καλύτερο τρόπο και την παραμικρή ατέλεια στο δρόμο, προσφέροντας το καλύτερο δυνατό κράτημα των ελαστικών, το Aprilia Caponord 1200 Rally επιτυγχάνει εξαιρετικά διαστήματα ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα, μακριά από τα επίπεδα του ανταγωνισμού.

 

Το Aprilia Cruise Control επιτρέπει τη ρύθμιση της επιθυμητής ταχύτητας και τη διατήρησή της ακόμα και σε ανηφόρες ή κατηφόρες, χωρίς το άγγιγμα του γκαζιού. Το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα αν ο αναβάτης αγγίξει κάποιο από τα φρένα / συμπλέκτη/ μπουτόν του Cruise Control και είναι πολύ χρήσιμο στις μεγάλες οδικές αρτηρίες, διότι βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου και κάνει την οδήγηση λιγότερο κουραστική.

 

Ο πίνακας οργάνων, με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το Aprilia Caponord 1200 Rally, είναι πλήρως ψηφιακός: Η full LCD οθόνη συνδυάζει ταχύμετρο, στροφόμετρο, συνολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη καυσίμου και θερμοκρασία ψυκτικού υγρού. Υπάρχει επίσης ένδειξη της επιλεγμένης χαρτογράφησης (S, T, R), καθώς και για την ηλεκτρική προφόρτιση του ελατηρίου του αμορτισέρ (Travel Pack). Επίσης αναγράφεται η σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων, το επίπεδο λειτουργίας του ATC και η λειτουργία των θερμαινόμενων γκριπ (διατίθεται σαν αξεσουάρ). Υπάρχουν τέλος ενδεικτικές λυχνίες στο πλάι για τη ρεζέρβα και για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση των ABS, ATC και ACC.

 

 

Τα διαθέσιμα χρώματα

 

Υπάρχουν τρεις εντελώς νέοι μας χρωματισμοί, στους οποίους είναι διαθέσιμο το Aprilia Caponord 1200 Rally: κίτρινο «giallo Dune», γκρι «grigio Safari» και πράσινο «verde Army».

 

 

Aprilia Multimedia Platform για σύνδεση smartphone με το όχημα

 

Το 2012 ο Όμιλος Piaggio έγινε ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που παρουσίασε ένα σύστημα που επιτρέπει τη σύνδεση ενός οχήματος με το spartphone (και κατ’ επέκταση με το Internet), μετατρέποντάς το σε ένα συμπληρωματικό όργανο ικανό να διαχειριστεί πολυάριθμες πληροφορίες, επιπλέον εκείνων που διαχειρίζεται ήδη ο πίνακας οργάνων.  Αυτή η καινοτόμα εφαρμογή, μοναδικό στο παγκόσμιο μοσοσυκλετιστικό πανόραμα, είναι διαθέσιμα και για τις νέες μοτοσυκλέτες Aprilia. Ο σύνδεσμος επικοινωνίας μεταξύ του οχήματος και του Internet ονομάζεται A-MP, Aprilia Multimedia Platform, και είναι μία πλατφόρμα πολυμέσων που καθιστά τα ταξίδια πιο ασφαλή και άνετα. Ένα παράθυρο στο μέλλον, που θέτει τα θεμέλια για ένα νέο τρόπο προσέγγισης της επικοινωνίας στους δύο τροχούς.

 

Εφόσον εγκατασταθεί η εφαρμογή, η σύνδεση μέσω bluetooth του οχήματος με το smartphone επιτρέπει  την εύκολη προβολή και τροποποίηση των διαφόρων επιλογών, σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη: ταχύμετρο, στροφόμετρο, ένδειξη ισχύος και ροπής του κινητήρα, γωνία κλίσης σε στροφές, διαμήκης επιτάχυνση, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, μέση ταχύτητα και τάση μπαταρίας, είναι μερικές από τις διαθέσιμες λειτουργίες.

 

Το A-MP αποθηκεύει όλα τα δεδομένα στη διαδρομής και βοηθά στη μεγαλύτερη ανάλυση σε δεύτερο χρόνο, μέσω του προσωπικού υπολογιστή, ενώ περιέχει και το εγχειρίδιο χρήσης και συντήρησης του οχήματος.

 

 

Η γκάμα αξεσουάρ

 

Ο touring και περιπετειώδης χαρακτήρας του Caponord 1200 Rally τονίζεται ακόμη περισσότερο από τα αξεσουάρ, τα οποία δημιουργήθηκαν ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο, ώστε να ενισχυθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, η λειτουργικότητα, η αισθητική και η οδηγική απόλαυση.

 

  • Εξάτμιση Arrow: slip-on με carbon καπάκια, χαρίζει στο όχημα sport χαρακτήρα, εντυπωσιακό ήχο και μέγιστη απόδοση. Πιστοποιημένη από την Aprilia.

 

  • Βαλίτσα 52lt με καπάκι αλουμινίου: Κατασκευασμένο από πολυμερή ενισχυμένα με fiberglass, χωράει 2 ανοιγόμενα κράνη.

 

  • Εσωτερικές τσάντες βαλίτσας: κατασκευασμένες ώστε να εφαρμόζουν άψογα στο σχήμα των πλαϊνών και πίσω βαλίτσας, διαθέτουν χερούλια και λουράκι ώμου για εύκολη μεταφορά.

 

  • Σχάρα πίσω μικρή: από ανοδιωμένο αλουμίνιο lazer cut, ιδανική για τη μεταφορά μικρών αποσκευών.

 

  • Μαρσπιέ offroad: με οδοντοτή επιφάνεια για μέγιστη πρόσφυση ακόμα και σε συνθήκες offroad.

 

  • Προέκταση ποδόφρενου: τοποθετείται στο ποδόφρενο αυξάνοντας την επιφάνειά του, με ενσωματωμένο προστατευτικό για το κάρτερ. Ιδανικό για χρήση offroad.

 

  • Προέκταση βάσης πλαϊνού σταντ: για μεγαλύτερη σταθερότητα του πλαϊνού σταντ ειδικά σε μαλακά εδάφη.

 

  • Τάπα λαδιού: από ανοδιωμένο μαύρο billet αλουμίνιο.

 

  • Ρεγουλατόροι αλυσίδας: το κιτ αποτελείται από δυο ρεγουλατόρους σε billet αλουμίνιο οι οποίοι μπαίνουν στη θέση των εργοστασιακών.

 

  • Προστατευτικό κάρτερ αμπραγιάζ: Από laser cut ανοξείδωτο ατσάλι.

 

  • Φλας Led: Για μεγαλύτερη φωτεινότητα και χαμηλή κατανάλωση.

 

  • Καθρέπτες αλουμινίου: από billet αλουμίνιο, αντιχαρακτικοί, εγκεκριμένοι για χρήση σε δρόμο.

 

  • Μανέτες φρένου και συμπλέκτη: από ανοδιωμένο μαύρο billet αλουμίνιο, επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίσει την απόσταση από το τιμόνι βελτιώνοντας την εργονομία.

 

  • Καπάκια ντεπόζιτων υγρών φρένου και συμπλέκτη: από ανοδιωμένο μαύρο billet αλουμίνιο, χαρίζουν ένα πιο τεχνικό και εξελιγμένο στυλ στο όχημα ικανοποιώντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

 

  • Θερμαινόμενες χειρολαβές: Με 3 διαβαθμίσεις θερμοκρασίας προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον αναβάτη κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Στο ταμπλό υπάρχει ειδικός δείκτης ON/OFF και της επιλεγμένης θερμοκρασίας.

 

  • Σακίδιο ουράς: Το κιτ αποτελείται από το σακίδιο το οποίο δένει σε μια nylon βάση με πλαϊνές τσέπες. Διαθέτει λουράκια ώμου ώστε να χρησιμοποιηθεί και ως τσάντα. Η βάση μπορεί να παραμείνει στη σέλα καθώς δεν επηρεάζει τον συνεπιβάτη.

 

  • Σακίδιο ρεζερβουάρ: Επεκτεινόμενο με πρακτικές τσέπες και χερούλι μεταφοράς. Δένει στο κάλυμμα με ειδικά κουμπώματα και ρυθμιζόμενα λουράκια. Στον κωδικό περιλαμβάνεται αδιάβροχο κάλυμμα.

 

  • Συναγερμός με GPS: παρακολουθεί την θέση του οχήματος ώστε να μπορεί να εντοπιστεί σε περίπτωση κλοπής.

 

  • Aprilia Multimedia Platform κιτ: μονάδα ελέγχου για τη σύνδεση του οχήματος με smartphone μέσω Bluetooth, και καλωδίωση. Παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες  του οχήματος.

 

  • Θήκη smartphone: επιτρέπει την τοποθέτηση smartphone στο όχημα.

 

  • Βάση στήριξης GPS.

 

  • Ηλεκτρονικό αντικλεπτικό: τοποθετείται εύκολα στο όχημα χάρη στην ειδική καλωδίωση που διαθέτει, ενώ στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται αισθητήρας κίνησης και μπλοκάρισμα του κινητήρα.

 

  • Κουκούλα εσωτερικού χώρου: ελαστική και αντιστατική, προστατεύει το όχημα από σκόνη, γρατζουνιές και μικρο-χτυπήματα.

 

  • Κιτ επισκευής ελαστικών: ειδικό σπρέι για την άμεση επισκευή και πλήρωση αέρα των ελαστικών.

 

Τιμές

 

Το Caponord 1200 Rally είναι διαθέσιμο στα σημεία πώλησης Aprilia στην τιμή των 16.650 €, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών:

  • Δυνατότητα επέκτασης εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια
  • 2 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
  • Ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα: προκαταβολή από 0%, έως 72 μήνες εξόφληση

 

 

APRILIA CAPONORD 1200 RALLY – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Τύπος κινητήρα

Aprilia διαμήκης V2 90°, 4-χρονος, υγρόψυκτος, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, που παίρνουν κίνηση από ένα μικτό σύστημα αλυσίδας/γραναζιών, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος/Διαδρομή

106 x 67.8 mm

Κυβισμός

1197 cc

Σχέση συμπίεσης

12.0 ± 0,5 : 1

Μέγιστη ισχύς στο στρόφαλο

125 CV (92 kW) στις 8.000 στροφές/λεπτό

Μέγιστη ροπή στο στρόφαλο

11,7 kgm (115 Nm) στις 6.800 στροφές/λεπτό

Τροφοδοσία

Ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα. Ψεκασμός με διπλό μπεκ σε κάθε κύλινδρο και διαχείριση ανοίγματος της πεταλούδας Ride by Wire με 3 επιλογές χαρτογραφήσεων (Tri-Map): Sport (S), Touring (T), Rain (R)

Ανάφλεξη

Ηλεκτρονική Magneti Marelli 7SM, με δύο μπουζί ενσωματωμένη στον ψεκασμό

Εκκίνηση

Μίζα

Εξάτμιση

Σύστημα 2 σε 1 εξολοκλήρου από ανοξείδωτο χάλυβα με διπλό καταλύτη και διπλό αισθητήρα λ

Γεννήτρια

690 W/6000 στροφές/λεπτό

Λίπανση

Με υγρό κάρτερ

Κιβώτιο

6τάχυτο. Σχέσεις μετάδοσης: 14/36, 17/32, 20/30, 22/28, 23/26, 24/25

Συμπλέκτης

Πολύδισκος σε μπάνιο λαδιού με υδραυλική λειτουργία

Πρωτεύουσα μετάδοση

Με γρανάζια, σχέση μετάδοσης: 40/69

Δευτερεύουσα μετάδοση

Με αλυσίδα, σχέση μετάδοσης: 17/42

Πλαίσιο

Μικτό πλαίσιο από χαλύβδινο χωροδικτύωμα που ενώνεται με  τα πλευρικά αλουμινένα τμήματα με μπουλόνια υψηλής αντοχής.

Ανάρτηση εμπρός

USD τηλεσκοπικό πηρούνι με καλάμια Ø 43 mm πλήρως ρυθμιζόμενο. Υδραυλικό φρένο σε έκταση και συμπίεση με ηλεκτρονική διαχείριση με ADD (Aprilia Dynamic Damping) σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης.

Ανάρτηση πίσω

Αλουμινένιο ψαλίδι με μονό αμορτισέρ τοποθετημένο παράλληλα και στην δεξιά πλευρά του πλαισίου, χωρίς μοχλισμό, με χωριστό δοχείο αερίου. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.Aμορτισέρ με piggyback και αυτόματη ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση 4 θέσεων.

Φρένα

Εμπρός: δύο πλευστοί δίσκοι Æ 320 mm ο καθένας με ακτινικές δαγκάνες Brembo M432 4 εμβόλων Ø 32 mm. Μεταλλικά σωληνάκια φρένων.

 

Πίσω: δίσκος Ø 240 mm με δαγκάνα Brembo 1 εμβόλου Ø 34mm και μεταλλικό σωληνάκι φρένων. Δικάναλο σύστημα ABS Continental και Aprilia Traction Control (ATC).

Τροχοί

Με ακτίνες, μπροστά: 3,00 X 19", πίσω: 4,50 X 17"

Ελαστικά

Radial tubeless, εμπρός: 120/70-R19, πίσω: 170/60-R17

Διαστάσεις

Μέγιστο μήκος: 2.280 mm

Μέγιστο ύψος: 1.475 mm

Ύψος σέλας: 840 mm

Μεταξόνιο: 1.575 mm

Ίχνος: 118 mm

Γωνία κάστερ 27.4°

Βάρος κενό: 238kg

Ρεζερβουάρ

24 lt (από τα οποία 5 lt ρεζέρβα)

Επόμενο άρθρο »

2014 Triumph Tiger 800 XC SE ABS

« Προηγούμενο άρθρο

Καλύτερα φρένα και από GSXR!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ