• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Καλύτερα φρένα και από GSXR!
Suzuki V-STROM 1000
Τεστ-Μοντέλα 22/02/2015 - 15:09

Αργείς στα φρένα της κλειστής δεξιάς, αλλά ευτυχώς το δυνατό δάγκωμα των ακτινικών φρένων επαναφέρουν την τάξη. Μέσα στη στροφή οι στιβαρές αναρτήσεις σου δίνουν την εμπιστοσύνη να ξύσεις το μαρσπιέ και στην έξοδο το Traction Control αναλαμβάνει τον έλεγχο του πίσω μέρους. Όχι δεν είναι περιγραφή από κάποια superbike σε πίστα, αλλά από τη νέα V-Strom που ξαναήρθε δυναμικά στο προσκήνιο!

 

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο τεύχος #54 του περιοδικού MOTOGP WORLD.

 

Κείμενο: Γιάννης Διατσίδης

Φωτογραφίες: Βασίλης Αδαμόπουλος

 

 

Η μεγάλη V-Strom επανεμφανίζεται μετά από 6 χρόνια και κάνει την έκπληξη αφού διαθέτει στοιχεία που δεν έχει καμία άλλη Suzuki, όπως το Traction Control. Θα μου πεις ότι ακόμη και τα σκούτερ έχουν πλέον TC, αλλά το καλό νέο είναι ότι αυτό της Suzuki είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει, συγκρινόμενο ακόμη και με κάποιες πολύ καλές σπορ μοτοσυκλέτες. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η V-Strom 1000 έκανε το ντεμπούτο του της 2002 και κράτησε έως το 2008. Φέτος παρουσιάστηκε πλήρως ανανεωμένη τόσο σε τεχνικά χαρακτηριστικά όσο σε εμφάνιση. Η τελευταία είναι σύγχρονη και θυμίζει τις top seller (βλέπε BMW) της κατηγορίας με το χαρακτηριστικό ρύγχος μπροστά. Αλλά μην ταραζόμαστε, η Suzuki «δικαιούται» να φέρει αυτό το σχήμα που προέρχεται από το DR Big της δεκαετίας του ‘80. Ο προβολέας είναι μονός πλέον και όχι με δύο φωτιστικά σώματα. Γενικά από μπροστά έχει χάσει πολύ όγκο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Συνεχίζοντας προς τα πλάγια έχουμε κάποιες ομοιότητες με τη νέα V-Strom 650 στα πλαστικά που αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ, απαραίτητες για να συσχετίζονται τα δύο μοντέλα. Το αλουμινένιο πλαίσιο και ο κινητήρας είναι εκτεθειμένα σε κοινή θέα με τις εξατμίσεις να κάνουν περίεργες διαδρομές κάτω από το κάρτερ προσπαθώντας να έχουν το απαραίτητο μήκος και διακλαδώσεις να την αποδοτικότερη και οικονομικότερη λειτουργία του κινητήρα. Προς τα πίσω η κατασκευή έχει στοιχεία περιπέτειας, με το υποπλαίσιο να φαίνεται επίτηδες και τη στιβαρή σχάρα να ολοκληρώνει το πακέτο της εμφάνισης που παραπέμπει στα στάνταρ της κατηγορίας των μεγάλων on-off. Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη και αυτό το καταλαβαίνεις με το μάτι, αλλά κυρίως όταν είσαι επάνω της και μάλιστα μετά από ώρες οδήγησης. Γενικά σχεδιαστικά καταφέρνει να είναι σύγχρονη χωρίς να έχει κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο πέρα από το ρύγχος και το ολόχρυσο πιρούνι που «βγάζει μάτι». Το στενό «μούτρο» και η μικρή ζελατίνα δίνουν τον απαραίτητο adventure χαρακτήρα και όλα έτοιμα για μία νέα περιπέτεια.

 

Αγχολυτικό

Από τη θέση του οδηγού η εικόνα που αντικρίζεις δεν σε εξάπτει καθώς απουσιάζουν τα πολλά κουμπιά και τα περίεργα όργανα που συνήθως έχουν τα μοντέλα του 2014 (κυρίως τα ευρωπαϊκά). Από την άλλη την εικόνα αυτή θα εκτιμήσουν όλοι όσοι δεν έχουν εξοικείωση με πολλά κουμπάκια και περίεργα ηλεκτρονικά, αφού το πολυόργανο είναι κλασικό, με ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο να δεσπόζει και δίπλα τις διάφορες ψηφιακές ενδείξεις που έχουν την κλασική γραμματοσειρά των Suzuki. Βέβαια δεν λείπει τίποτα και υπάρχουν πληροφορίες για τα πάντα που μάλιστα βρίσκονται εύκολα με ένα-δυο κουμπιά. Σε πρώτη θέση βρίσκεται και η πρίζα για 12V, αφού πολύ πιθανώς κάποιος να τοποθετήσει ένα GPS ή άλλη συσκευή που να χρειάζεται ρεύμα. Το μόνο που χαλάει το οπτικό πεδίο είναι το λεπτό τιμόνι των 22 χιλ. αντί για ένα fatbar που θα έδινε άλλο αέρα. Κλασική εμφάνιση λοιπόν και το ίδιο κλασική είναι και η λειτουργία και ο χειρισμός της νέας V-Strom. Δεν υπάρχει πιο αγχολυτική μοτοσυκλέτα στην κατηγορία, καθώς είναι πανεύκολη στο χειρισμό σε όλες τις συνθήκες ακόμη και εάν κάποιος τη χρησιμοποιεί κάθε μέρα στο κέντρο της πόλης. Ο κινητήρας έχει μεγάλη ελαστικότητα και γουργουρίζει ευχάριστα με λίγες στροφές, προσφέροντας άμεση επιτάχυνση εφόσον χρειαστεί. Η στενή σχετικά σέλα βοηθά στο να πατά κανείς σίγουρα κάτω και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού επιτρέπουν τις επιτόπιες μανούβρες. Όλα αυτά μπορεί να μην είναι κάτι σπουδαίο για έναν εντουρά με ύψος 1.90 αλλά για κάποιον που δεν έχει πολύ εμπειρία και θέλει να ανέβει στην κατηγορία των 1000 κυβικών είναι ένα πολύ σημαντικό προσόν. Η σχετική απογοήτευση έρχεται εάν δεις ένα καλό κομμάτι και αποφασίσεις να κινηθείς σαν σπορ μοτοσυκλέτα, αλλά ανακαλύπτεις ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερη δύναμη στις ψηλές στροφές και ο κινητήρας απλώς ανεβάζει στροφές αργά και σταθερά. Εάν συμβιβαστείς με αυτά τα 99 άλογα, δεν πρόκειται να κυνηγήσεις ξανά τα κόκκινα παρά μόνο εάν θέλεις από περιέργεια να δεις την τελική ταχύτητα που φθάνει εύκολα τα 200 χλμ/ώρα και από εκεί και πέρα ανεβάζει άλλα 10 με 20 χλμ. ανάλογα με τις συνθήκες (αέρα, κλίση του δρόμου, κ.λπ.). Η νέα V-Strom δεν είναι από τις γρήγορες τις κατηγορίας, αλλά θα βγάλει εύκολα μεγάλη μέση ωριαία, χάρη στην άνετη σέλα και τη σχετικά μεγάλη αυτονομία, ιδίως εάν κινείσαι σε ήρεμες ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα. Το παράπονο έρχεται από την κάλυψη του αέρα που πήγε περίπατο για χάρη της εμφάνισης «περιπέτειας» η οποία είναι υπεύθυνη για το μικρό φέριγκ και ζελατίνα. Η τελευταία αν και ρυθμίζεται εύκολα με το χέρι ως προς τη γωνία και με 4 βίδες ως προς το ύψος, δεν καταφέρνει να προστατέψει το κεφάλι του αναβάτη και ο αέρας είναι ενοχλητικός ακόμη και με ωτοασπίδες. Ίσως μία aftermarket ζελατίνα να είναι η λύση. Η μικρή μετωπική επιφάνεια αφήνει ακάλυπτο και το σώμα, με τα πλευρά του αναβάτη να κρυώνουν όταν η θερμοκρασία αέρα είναι χαμηλή. Στο γρήγορο ταξίδι ένας περιορισμός είναι η προστασία από τον αέρα και ο άλλος είναι η κατανάλωση που ανεβαίνει αρκετά στα πολλά χλμ/ώρα, αφού πάνω από τα 140 η κατανάλωση ανεβαίνει κοντά στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Όχι ότι είναι μεγάλη σε σχέση με το παρελθόν αλλά σε σχέση με το πόσο πολύ οικονομικός είναι ο κινητήρας στα λίγα χλμ/ώρα, σου φαίνεται ότι καίει πολύ. Το ότι έχει μεγάλη κατανάλωση στην εθνική είναι κυρίως λόγω του σχετικά κοντού γραναζώματος, αφού όταν τα χιλιόμετρα περιοριστούν έως τα 120 τότε η κατανάλωση δεν θα περάσει τα 5 λίτρα στα 100!

 

Μαρσπιέ κάτω

Στο επαρχιακό δίκτυο με καλή άσφαλτο, από τις πρώτες στροφές η μεγάλη μοτοσυκλέτα θα αρχίσει να παίρνει εντυπωσιακές κλίσεις. Σύντομα τα μαρσπιέ θα αρχίσουν την επαφή τους με την άσφαλτο και η αίσθηση που αφήνει η όλη διαδικασία είναι ωραία και καθόλου βαρετή. Τα δυνατά φρένα επιτρέπουν τα φρεναρίσματα την τελευταία στιγμή, το στιβαρό μπροστινό σου δίνει τη σιγουριά να ορμήσεις και παρά το λεπτό πίσω ελαστικό διαστάσεων 150/70- 17, το γκάζι ανοίγει άφοβα στην έξοδο. Σε γλιστερή άσφαλτο η διασκέδαση παραμένει σε υψηλά επίπεδα με το ABS να προστατεύει από ενδεχόμενο μπλοκάρισμα και η πίσω ρόδα αρχίζει να γλιστρά με το άνοιγμα του γκαζιού, όταν το Traction Control είναι στη θέση 1. Το τελευταίο ρυθμίζεται πανεύκολα με ένα κουμπί στο αριστερό χέρι και οι επιλογές που υπάρχουν είναι η θέση 1 που επιτρέπει αρκετό σπινάρισμα και είναι καλό για χώμα και τη γλιστερή άσφαλτο στην πόλη, όπου με το τέρμα άνοιγμα του γκαζιού «γυρνάει» στο πλάι και μένει εκεί, κάνοντας πανεύκολο το ελεγχόμενο ντριφτ. Στη θέση 2 κόβει τις «μαγκιές» και είναι ιδανικό για κάποιον που δεν έχει μεγάλη εξοικείωση με τα γλιστρήματα και θέλει το κεφάλι του ήσυχο. Η επόμενη θέση είναι το off, όπου εκεί κάνεις ότι θέλεις αλλά γενικά η θέση 1 είναι καλή ακόμη και για τον πολύ ενθουσιώδη.

 

Άλματα; Πλάκα κάνεις…

Γενικά με τις μεγάλες on-off δεν έχεις κατά νου την οδήγηση εκτός δρόμου, εκτός εάν έχεις ειδικά προετοιμαστεί για αυτό, αλλάζοντας λάστιχα και γεμίζοντας με κάγκελα τη μοτοσυκλέτα για να μην χτυπηθεί σε ενδεχόμενη πτώση. Η δυνατότητα off υπάρχει για τη λογική και ουσιαστική χρήση, δηλαδή εάν ποτέ στην εκδρομή σου βρεις ένα χωματόδρομο που οδηγεί σε ένα ωραίο μέρος, να μπεις άφοβα και να μην φοβηθείς ότι θα σου φύγουν τα σφραγίσματα από τα κοπανήματα ή ότι θα σπάσεις τη μοτοσυκλέτα σου. Με αυτή τη λογική η νέα V-Strom είναι παραπάνω από καλή. Καταρχήν έχει τη σωστή διάσταση ελαστικών με το μπροστινό των 19” ιντσών να διαβάζει σωστά το δρόμο και το πίσω με σχετικά μικρό πλάτος 150 χιλ, να πατά σωστά στο χώμα. Οι αναρτήσεις του είναι όσο μαλακές χρειάζεται και σύντομα θα ανακαλύψεις έκπληκτος ότι πηγαίνεις πολύ εύκολα στο χωματόδρομο, ακόμη και όταν δυσκολεύει το πράμα. Η ευκολία του χειρισμού είναι μεγάλο ατού και όταν τολμήσαμε ακόμη και άλμα για τις ανάγκες της φωτογράφησης, με έκπληξη η μεγάλη on-off συμπεριφέρθηκε σαν ένα καθαρόαιμο εντούρο. Στην προσγείωση, εφόσον φυσικά γίνεται σωστά, οι αναρτήσεις δεν κοπάνησαν καθόλου, κανένας θόρυβος δεν ακούστηκε από τα πλαστικά και νόμιζες ότι είχες ένα μικρό 250άρι. Αντίστοιχα σε ένα δύσκολο πέρασμα με μεγάλες πέτρες για να κατέβουμε δίπλα σε μία όμορφη λίμνη, στο κατέβασμα αλλά και στο ανέβασμα, η V-Strom πέρασε με απρόσμενη ευκολία. Στις ανηφόρες με γλιστερό χώμα, το TC βοηθά, αλλά και χωρίς αυτό η καλή απόκριση του γκαζιού είναι ο σύμμαχος. Εκεί που δεν μπορείς να παίξεις είναι στα φρένα, αφού το ABS δεν απενεργοποιείται και έτσι δεν μπορείς να μπλοκάρεις το πίσω στις εισόδους, αλλά από την άλλη δεν θέλω να σκεφτώ τι θα γινόταν χωρίς το ABS με τόσο δυνατό μπροστινό φρένο.

 

Real life bike

Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που σε εξιτάρουν ακόμη και σταματημένες, άλλες που σε κάνουν να τρέμεις από αδρεναλίνη μετά από κάθε βόλτα, άλλες που είναι εντυπωσιακές στην όψη και στην οδήγηση αλλά το σκέφτεσαι να τις καβαλήσεις κάθε μέρα και βέβαια υπάρχουν και άλλες που είναι απλώς πρακτικά αλλά βαρετά μεταφορικά μέσα. Η νέα V-Strom δεν είναι τίποτα από όλα αυτά. Δεν πρόκειται να σε εντυπωσιάσει με τη δύναμη ή με το απόλυτο στήσιμο. Δεν τρελαίνεσαι που τη βλέπεις σταματημένη. Δεν έχει πολλά ηλεκτρονικά και πολλές ρυθμίσεις. Έχει όμως κάτι γήινο, καλύπτοντας τις πραγματικές σου ανάγκες. Μέρα με τη μέρα την ερωτεύεσαι, όχι γιατί κάνει κάτι εντυπωσιακά καλά, αλλά γιατί περνάς καλά μαζί της. Κάνει ότι της ζητήσεις και είναι πάντα πρόθυμη να ανταπεξέλθει άριστα σε όλες τις συνθήκες. Η καθημερινή μετακίνηση γίνεται παιχνίδι, χάρη στην ομαλή λειτουργία και την ευκολία χειρισμού της. Η κατανάλωση στην πόλη είναι μικρή, η ασφάλεια είναι μεγάλη και η πρακτικότητα επίσης εάν βάλεις ένα βαλιτσάκι πίσω ή τις πλαϊνές που υπάρχουν σαν έξτρα. Στον ανοικτό δρόμο κινείται όπως της ζητήσεις, με ατού την χαλαρή και ξένοιαστη βόλτα, αλλά δεν θα πει όχι σε σπορ οδήγηση με γλιστρήματα και μεγάλες κλίσεις. Στο ταξίδι είναι πολύ άνετη με ένα ή δύο άτομα και με μία έξτρα ζελατίνα λογικά θα λυθεί και το πρόβλημα της μικρής προστασίας από τον αέρα. Η Suzuki κόντρα στο ρεύμα της εποχής, αποδεικνύει ότι με μόλις 100 ίππους μπορείς να έχεις μία πολύ ευχάριστη και πολύ χρηστική μοτοσυκλέτα. Στην πραγματική ζωή αυτό που σου δίνει την ευχαρίστηση δεν είναι η μεγάλη ιπποδύναμη στις ψηλές στροφές αλλά η γλυκιά ροπή λίγο πάνω από το ρελαντί. Ο V-2 κινητήρας της νέας V-Strom έχει αξιοθαύμαστη λειτουργία, πολύ πολιτισμένη και χωρίς ίχνος σκορτσαρίσματος. Φρένα – αναρτήσεις υπερκαλύπτουν και τον πιο απαιτητικό και το πακέτο είναι πλήρες με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας ABS και Traction Control. Η τιμή της νέας V-Strom στα 12,995 Ευρώ είναι χαμηλή σε σχέση με τις πολύ δυνατές και εξελιγμένες on-off που έχουν κάθε λογής καλούδια, αλλά είναι φυσιολογική για τον εξοπλισμό και τις προδιαγραφές της πρότασης της Suzuki. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μία ολοκληρωμένη πρόταση, με πολυμορφικό χαρακτήρα έχοντας εκτός δρόμου δυνατότητες και ταυτόχρονα είναι άνετη και πρακτική για κάθε μέρα. Την καλή συμπεριφορά στο χώμα συμπληρώνει η πολύ καλή θέση οδήγησης και το ότι η μοτοσυκλέτα είναι στενή. Έτσι, μπορείς εύκολα να σηκωθείς στα μαρσπιέ και να πάρεις την κατάλληλη θέση για οδήγηση στο χώμα.

Επόμενο άρθρο »

NEO APRILIA CAPONORD 1200 RALLY

« Προηγούμενο άρθρο

Ειδική έκδοση Triumph Explorer

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ GP ΤΗΣ VALENCIA
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
  • 2. ΚΑΛΟ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟ