• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Oxley: Τα μεγάλα ερωτήματα (Μέρος 1ο)
Θα είναι ο Marquez ακόμα πιο γρήγορος φέτος;
Νέα 19/02/2015 - 17:12

Μια εξαιρετικά κατατοπιστική προσέγγιση για το επερχόμενο Πρωτάθλημα, με τον Mat Oxley - έναν από τους κορυφαίους δημοσιογράφους και αναλυτές για το MotoGP - να παίρνει απαντήσεις από σπουδαία ονόματα του χώρου, σε μερικές καίριες ερωτήσεις για το 2015! Το άρθρο θα δημοσιεύεται σε συνέχειες. Μείνετε συντονισμένοι!

 

 

Ερώτηση 1: Θα είναι ακόμα πιο γρήγορος φέτος ο Marquez;

 

Freddie Spencer, Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη μεγάλη κατηγορία το 1983 και το 1985: «Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα φτάσει στο ζενίθ του ο Marc. Δεν νομίζω να είναι εκεί, σε καμία περίπτωση. Νομίζω ότι στον τομέα που θα βελτιωθεί κι άλλο, είναι στο να είναι πιο ακριβής».

 

«Το βλέπεις στον τρόπο που οδηγεί στο χώμα: η ικανότητά του στις αλλαγές, στις εναλλαγές κατεύθυνσης, στις στροφές, στο πως περιστρέφει τη μοτοσυκλέτα και μετά επιταχύνει βελτιώνονται συνεχώς και γίνεται πιο ακριβής».

 

«Όταν αλλάζεις κατεύθυνση πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, δεν φτάνεις απλώς σε μια στροφή, στρίβεις τη μοτοσυκλέτα και επιταχύνεις. Πάντα παλεύεις με τις δυνάμεις κίνησης: καθώς στρίβεις αριστερά, η μοτοσυκλέτα κινείται ακόμα δεξιά κι έτσι πρέπει να τιθασεύσεις και να διαχειριστείς την αδράνεια και τη γυροσκοπική επίδραση κάνοντας τα πάντα τη σωστή στιγμή, περιορίζοντας παράλληλα τη μετάβαση στις διάφορες φάσης της στροφής».

 

«Βασιζόμαστε στη γεωμετρία, στην πρόσφυση, στην πίεση στα φρένα, στην κίνηση του σώματος... θέλουμε όλα αυτά να συγχρονιστούν την κατάλληλη στιγμή, για να καθοριστεί η ταχύτητα μέσα στη στροφή. Αυτό είναι και ένα από τα πλέον καταπληκτικά πράγματα του να οδηγάς μοτοσυκλέτα, αντίθετα με αυτοκίνητα».

 

«Παρακολουθούσα τον Marc, σε χωμάτινη μοτοσυκλέτα, να κάνει οχτάρια με τα πόδια πάνω και συνεχώς να μικραίνει τη διάμετρο των κύκλων που έκανε. Συνήθιζα να κάνω κάτι παρόμοιο στην αυλή μου, όταν ήμουν παιδί. Είναι ένας τρόπος να μαθαίνεις να επιταχύνεις και να αλλάζεις κατεύθυνση. Δεν το πετυχαίνεις αυτό απλώς και μόνο πλαγιάζοντας».

 

«Έχει να κάνει με το να πλαγιάζεις την κατάλληλη στιγμή, έτσι ώστε όταν φτάσεις στο μεγαλύτερο σημείο πλαγιάσματος δεν φορτίζεις περισσότερο ή λιγότερο την ανάρτηση. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με την αίσθηση. Όσο πιο καλή είναι, τόσο πιο γρήγορα θα ξέρεις τι να περιμένεις στη συνέχεια. Σ’ αυτούς τους τομείς ο Marc θα βελτιωθεί. Όταν το βλέπετε, θα δείτε ότι είναι πιο ακριβής».

 

«Επιπρόσθετα γίνεται πιο ακριβής και σ’ αυτά που χρειάζεται από τη μοτοσυκλέτα. Όταν αγωνιζόμουν, δούλευα κυρίως στο να κάνω τη μοτοσυκλέτα να με βοηθάει, να μου επιτρέπει ένα μικρό περιθώριο λάθους με κάποιο συγκεκριμένο ελαστικό ή set-up της ανάρτησης».

 

«Υπήρχαν φορές που οδηγούσα πέρα από τις δυνατότητες των ελαστικών και μετά μπορούσα να το συνδέσω αυτό με τους μηχανικούς: αν είχα κάτι καλύτερο σ’ αυτό το σημείο της στροφής και με αυτό το πλάγιασμα, θα μπορούσα να κάνω τη μοτοσυκλέτα να στρίψει νωρίτερα σε λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα».

 

«Όλα έχουν να κάνουν με την αίσθηση που έχεις από τη μοτοσυκλέτα και ο Marc θα βελτιώνεται συνεχώς σ’ αυτό. Του έχω μιλήσει και ξέρει ακριβώς τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του σε κάποια συγκεκριμένη στροφή, ενώ ξέρει ακριβώς και τι θα κάνει η Yamaha».

 

«Αν συνεχίσει έτσι, να κατανοεί και να πιέζει τη μοτοσυκλέτα, τότε η Honda θα μπορεί συνεχώς να τη βελτιώνει. Ακόμα και με όλα τα δεδομένα που μπορείς να έχεις, πάντα το σπουδαιότερο ρόλο παίζει η αίσθηση του οδηγού και η σιγουριά που έχει στο τι νιώθει».

 

«Υπάρχουν κάποια πράγματα στα οποία ο Marc θα πρέπει να δουλέψει, όπως όταν πιέζει όταν δεν χρειάζεται ή όταν βάζει τη μοτοσυκλέτα σε μια τέτοια κατάσταση, που τον δυσκολεύει αντί να τον βοηθήσει. Αν πιέσει το μπροστινό και πέσει μερικές φορές, αυτό είναι ένας δείκτης ότι πρέπει να γίνει κάποια αλλαγή, ότι κάνεις πολλά σε μεγάλο πλάγιασμα».

 

«Αν προσαρμοστεί σ’ αυτό, τότε θα είναι ακόμα πιο γρήγορος. Ο αναβάτης θέλει η μοτοσυκλέτα του να τον βοηθάει, θέλει να πηγαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, με το μικρότερο δυνατό ρίσκο και τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Αυτό έρχεται με την εμπειρία».

 

«Δεν προσπαθεί να κερδίσει απλώς αγώνες, προσπαθεί να πάει πιο γρήγορα, να πιέσει όσο μπορεί! Αυτό είναι μέρος του να συμμετέχεις σ’ αυτό το επίπεδο: να πιέζεις τη μοτοσυκλέτα και να βελτιώνεσαι συνεχώς».

Επόμενο άρθρο »

A.Lowes: Μπορώ και πιο γρήγορα!

« Προηγούμενο άρθρο

Ο De Puniet θα είναι στο Phillip Island

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα