• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε Ducati Panigale 1299S στο Portimao
Τεχνολογία, δύναμη, μαγεία!
Τεστ-Μοντέλα 30/01/2015 - 12:45

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Gigi Soldano

 

Μια μοτοσυκλέτα ελαφριά, με τρομερή δύναμη, απίστευτη τεχνολογία, εκπληκτικές επιδόσεις και design που κόβει την ανάσα, δεν μπορεί παρά να ασκεί τις μαγικές της δυνάμεις σε κάθε μοτοσυκλετιστή. Για να μιλήσουμε με νούμερα, 205ίπποι, 144.6Nm ροπής (14.7kgm), 179.5κιλά με τα υγρά της, για 1,285cc είναι τουλάχιστον συναρπαστικά στοιχεία. Η Ducati Panigale 1299S είναι η εξέλιξη της 1199 που ήρθε να ταράξει τα νερά με το “μη-πλαίσιο” κυρίως και με ένα Ιταλικό σχεδιασμό απαράμιλλο. Το νέο μοντέλο με τα 100 επιπλέον κυβικά έχει ψηλότερη ζελατίνα, φαρδύτερο φέρινγκ, μικρότερους καθρέπτες και επανασχεδιασμένη ουρά, ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, χωρίς να χάσει τίποτε από την αίσθηση έργου τέχνης που έδινε! Μέσα στον ανανεωμένο κινητήρα βρίσκουμε πιστόνια μεγαλύτερα 4χιλιοστά ως προς τη διάμετρο (από 112 στα 116), ελλειπτική εισαγωγή και μια εντελώς νέα εξάτμιση, που όλα μαζί δίνουν +10% ιπποδύναμη και +15% ροπή στις μεσαίες και χαμηλές στροφές. Στον τομέα του πλαισίου η γωνία κάστερ μειώθηκε στις 24 μοίρες από 24.5 και το ψαλίδι χαμήλωσε κατά 4χιλιοστά. Επίσης έχουμε νέα σέλα και βελτιωμένα μαρπσιέ που ο συνδυασμός τους δίνει καλύτερη στήριξη στον αναβάτη στη διάρκεια των κινήσεών του όταν οδηγεί με σπορ διάθεση, σχεδόν πάντα δηλαδή. Στα ηλεκτρονικά είναι που γίνεται η μεγάλη διαφορά. Κοντρόλ σούζας DWC (Ducati Wheelie Control), Σίφτερ προηγμένο με λειτουργία και στα κατεβάσματα DQS (Ducati Quick Shift) και Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DES (Ducati Electronic Suspension) με το έξυπνο σύστημα της Ohlins Smart EC, συμπληρώνουν τα κλασικά πλέον DTC (Ducati traction Control) και EBC (Engine Brake Control). Πέρα λοιπόν από τα ανεβάσματα, τώρα και τα κατεβάσματα γίνονται χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, ενώ η ανάρτηση αλλάζει στην είσοδο της στροφής, μετά προσφέρει σταθερότητα στη μέση της στροφής και βοηθάει για καλύτερη έξοδο αμέσως μετά. Με γυροσκόπιο και σε συνεργασία με τους άλλους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας το σύστημα αυτό κάνει τις απαραίτητες αλλαγές σε διάρκεια 0.1 του δευτερολέπτου, που θεωρείται μεγάλος χρόνος για μια ομαλή μετάβαση, χωρίς να καταλαβαίνει σχεδόν τίποτε ο αναβάτης, ο οποίος απλά μπορεί στο τέλος του γύρου να τα έχει κάνει όλα ευκολότερα και χωρίς τον απαραίτητο συμβιβασμό που κάνει όταν η μοτοσυκλέτα του έχει μια στάνταρ ρύθμιση αναρτήσεων.

Όλα αυτά τα βιώσαμε μέσα στην πίστα του Portimao στη νότια Πορτογαλία, μέσα από τα εξαιρετικά λάστιχα της Pirelli, τα Supercorsa SP στη σκληρή αγωνιστική γόμα SC2, ίδια με αυτή που χρησιμοποιείται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην κατηγορία Superstock. Βοήθησε αυτή η επιλογή ελαστικών αφού ο καιρός δεν μας έκανε τη χάρη και σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής έβρεχε ελαφριά ή και περισσότερο κάποιες στιγμές.

Αρχικά το πρώτο που μας εντυπωσίασε στην 1299 είναι η φοβερή ροπή στις μεσαίες στροφές και ειδικά από τις 6,500-8,500στροφές/λεπτό. Βέβαια και οι 205ίπποι προσφέρουν τα μέγιστα στην επίτευξη υψηλής τελικής και είδαμε 270χλμ/ώρα, παρά το ότι στην ευθεία της πίστας βγαίναμε συγκρατημένα, λόγω της μειωμένης πρόσφυσης στην τελευταία στροφή. Στο φρενάρισμα τα καταπληκτικά Bremboδουλεύουν άψογα και τα κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη βοηθούν στο να επικεντρωθείς στη γραμμή της εισόδου. Αισθάνεσαι περίεργα αρχικά στο να κατεβάζεις χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη με το γκάζι κλειστό και τα ηλεκτρονικά να δίνουν τη γκαζιά που χρειάζεται με ιδανικό τρόπο! Μόλις το συνηθίσεις η διαδικασία γίνεται σωστά και ο χρόνος που κερδίζεις είναι σημαντικός. Στο Sport και το Wet Mode μάλιστα το ABS δουλεύει και υπό κλίση με τη βοήθεια της Bosch που έφτιαξε μια πανάλαφρη και προηγμένη ECU. Στο Race Mode – το τρίτο από τα προγράμματα οδήγησης της μοτοσυκλέτας – το ABS δουλεύει μόνο στον μπροστινό τροχό και δεν ενεργοποιείται υπό κλίση. Από κει και πέρα δοκιμάσαμε και το σύστημα της Ηλεκτρονικής Δυναμικής Ανάρτησης και ανακαλύψαμεότι βοηθάει στην όλη διαδικασία της στροφής, χωρίς να καταλαβαίνεις τις μικροεπεμβάσεις του, αλλά δίνοντας μια συνολική αίσθηση ευκολίας και σιγουριάς, που είναι απαραίτητη στη σπορ οδήγηση. Σε γενική θεώρηση η νέα 1299 είναι μια αρκετά πιο μαλακή μοτοσυκλέτα από την 1199 και πολύ πιο εύκολη και στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και όταν αποφασίσεις να πας αργά, όπως έγινε κάποια στιγμή λόγω του ότι δυνάμωσε η βροχή. Όλη αυτή η τεχνολογία και η παραπάνω δύναμη και ροπή, επόμενο είναι να δίνουν καλύτερη επίδοση στη μοτοσυκλέτα και τελικά να μιλάμε για μια Superbike ονειρική, με ένα μαγικό άγγιγμα που σε κάνει να αισθάνεσαι τον μικρό Rossi ή καλύτερα τον μικρό Marquez που κρύβεις μέσα σου, να ξεδιπλώνουν τις οδηγικές τους αρετές.“Τη θέλω τώρα”, είπαμε οι περισσότεροι δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο που βρεθήκαμε στο Portimao!

Επόμενο άρθρο »

Φωτό: Η BMW Κ03!

« Προηγούμενο άρθρο

Αυτή θα είναι η τιμή της RC213V-S

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ