• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η ιστορία της Aprilia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα!
Ένα όνομα συνδεδεμένο με τους Αγώνες!
Νέα 19/09/2014 - 10:22

Το όνομα της Aprilia είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τους Αγώνες και πλέον ο κατασκευαστής επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία, χάρη στην υποστήριξη του Ομίλου Piaggio και τη συνεργασία με την ομάδα του Gresini. Η Aprilia είναι μέρος του Ομίλου της Piaggio από το 2004, χρονιά που έκανε και την τελευταία της εμφάνιση στο MotoGP.

Το ξεκίνημα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έγινε το 1980 στις κατηγορίες των 125cc και 250cc. Αναβάτες όπως οι Loris Reggiani και Alessandro Gramigni βοήθησαν το εργοστάσιο τα επιτυχημένα πρώτα του βήματα, με Ιταλούς αναβάτες σε ιταλική μοτοσυκλέτα, πιστό στη φιλοσοφία «Made in Italy».

Με τον Gramigni, η Aprilia κατάφερε να πάρει τον πρώτο της Παγκόσμιο Τίτλο το 1992 στα 125cc, ενώ μετά από δυο χρόνια ο Kazuto Sakata επανέλαβε το κατόρθωμα στην ίδια κατηγορία. Στα 250cc όμως η Aprilia πράγματι έκανε τη διαφορά, με τους θριάμβους του Max Biaggi να αποτελούν το έναυσμα για μια πάρα πολύ επιτυχημένη εποχή.

Μετά τους τρεις συνεχόμενους Τίτλους του Biaggi με την Aprilia (1994-1996), ο Ιταλός κατασκευαστής πανηγύρισε τον Τίτλο και το 1998 με τον Loris Capirossi, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει τον TetsuyaHarada (με Aprilia κι αυτός) στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα της σεζόν στην Αργεντινή!

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο Valentino Rossi πρόσφερε έντονες συγκινήσεις στους οπαδούς της φίρμας, κατακτώντας δυο Τίτλους στις μικρές κατηγορίες. Ο Vale πέρασε τα τέσσερα πρώτα χρόνια του στα GP με μοτοσυκλέτες της Aprilia, κερδίζοντας τον Τίτλο το 1997 στα 125cc και το 1999 στα 250cc, προτού κάνει το βήμα στη μεγάλη κατηγορία.

Το μεγάλο άλμα στη μεγάλη κατηγορία έκανε και η Aprilia, που ανέβηκε στα 500cc την κατηγορία στην οποία κυριαρχούσαν τα γιαπωνέζικα εργοστάσια για πάνω από 25 χρόνια! Φυσικά η πρόκληση στην αρχή μόνο εύκολη δεν ήταν και τα πρώτα χρόνια - 1996-2000 - το εργοστάσιο δούλεψε πολύ σκληρά για να σημειώσει πρόοδο, με αναβάτες όπως οι Reggiani, Harada, DorianoRomboni και JeremyMcWilliams.

Στις μικρότερες κατηγορίες, οι επιτυχίες της Aprilia συνεχίζονταν, χάρη σ’ ένα νέο κύμα ταλαντούχων Ιταλών οδηγών. Το 2000, ο Roberto Locatelli προσθέτει ακόμα έναν Τίτλο για τον κατασκευαστή στα 125cc, ενώ στη μεσαία κατηγορία (250cc) τόσο ο Marco Melandri, όσο και ο Manuel Poggiali ήταν οι μεγάλοι νικητές το 2002 και το 2003 αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, οι προσπάθειες της Aprilia για επιτυχία στη μεγάλη κατηγορία συνεχίζονταν. Οι τεχνικοί κανονισμοί άλλαξαν και μια νέα εποχή ξεκίνησε στο MotoGP, από τα 500cc στα 990cc. Ο σχεδιασμός της Aprilia ήταν φιλόδοξος. Ευελπιστώντας να κοντράρει τους γίγαντες Honda και Yamaha, ο Ιταλός κατασκευαστής κατέβηκε στο Πρωτάθλημα με μια ελαφριά τρικύλινδρη πρωτότυπη, την RS Cube. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες αναβατών όπως οι RegisLaconi, ColinEdwards, NoriyukiHaga, GarryMcCoy και McWilliams, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιθυμητά και η Aprilia αποχώρησε στο τέλος του 2004.

Παρά ταύτα, συνέχιζε στις μικρότερες κατηγορίες του Πρωταθλήματος και μια φουρνιά σπουδαίων ταλέντων από την Ισπανία, δεν πέρασε απαρατήρητη για το εργοστάσιο. Με τον Alvaro Bautista, πανηγύρισε τον Τϊτλο στα 125cc το 2006, ενώ και ο Jorge Lorenzo πρόσθεσε δυο Τϊτλους, το 2006 και το 2007 στα 250cc.

Δυο ακόμα Ισπανοί, ο Julian Simon το 2009 και ο Nico Terol το 2011, πήραν τους τελευταίους Τίτλους της Aprilia στη μικρή κατηγορία, προτού μετονομαστεί σε Moto3. Εν τέλει, η Aprilia θα αποχωρούσε των δυο μικρότερων κατηγοριών, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολύ επιτυχημένης πορείας.

Ο Ιταλός κατασκευαστής είχε παρουσία στη μεγάλη κατηγορία ως προμηθευτής CRT με τις ART μοτοσυκλέτες της να χρησιμοποιεί τόσο ο Aleix Espargaro όσο και ο Randy de Puniet στην ομάδα του Aspar, ενώ φέτος έχει τον Danilo Petrucci στην IodaRacing με OPEN μοτοσυκλέτα.

Το περασμένο Σ/Κ, στο Misano, έγινε και η επίσημη ανακοίνωση ότι η Aprilia θα κάνει τη μεγάλη επιστροφή στο MotoGP το 2015, σε συνεργασία με την ομάδα του Gresini! Γενικός Διευθυντής του εγχειρήματος θα είναι ο Romano Albesiano, ο οποίος θα δουλέψει στενά με τον Fausto Gresini. Ο τελευταίος ήταν αναβάτης της Aprilia στα 125cc το 1989 κι έτσι - 25 χρόνια αργότερα - ο Ιταλός Team Manager θα ξαναβρεθεί με τη διάσημη ιταλική φίρμα.

κείμενο/φωτογραφία: motogp.com

Επόμενο άρθρο »

Rossi: Ο Bastianini;

« Προηγούμενο άρθρο

Moto3: Ο Oliveira στην Red Bull KTM!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ