• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ενιαία ECU και... η Εργοστασιακή-OPEN Ducati!
Κάποια πρώτα συμπεράσματα μετά τα νέα δεδομένα
Νέα 18/03/2014 - 10:29

Δυο μόλις 24ωρα πριν την έναρξη του πρώτου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP και οι διοργανωτές - επιτέλους - μας αποκάλυψαν τη λύση τους για το ότι η Ducati από Εργοστασιακή συμμετοχή αποφάσισε να γίνει OPEN. Τα ακόμα μεγαλύτερα νέα, είναι ότι στο MotoGP θα έχουμε - υποχρεωτικά - την ενιαία ECU (hardware και software) για όλες τις συμμετοχές του grid το 2016.

 

Πρόκειται φυσικά για τον διακαή πόθο-στόχο της Dorna (εταιρεία υπεύθυνη για τα εμπορικά δικαιώματα του Πρωταθλήματος ανά την υφήλιο) και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας (FIM). Οι νέες προτάσεις, που αποφασίστηκαν μετά από πολλά τηλεφωνήματα, τηλεδιασκέψεις και αντιρρήσεις, ανοίγουν το δρόμο για τον απόλυτο έλεγχο στο κόστος των ηλεκτρονικών και στον περιορισμό των βοηθημάτων των αναβατών, όπως π.χ. του traction control.

 

Μέχρι το 2016, η Honda και η Yamaha θα έχουν το ελεύθερο να αγωνίζονται και να εξελίσσουν το δικό τους software, που ενσωματώνεται στο ενιαίο, για όλους, hardware της ECU της Magneti Marelli. Φυσικά γι' αυτήν τους την επιλογή, τα δυο εργοστάσια θα "τιμωρούνται" με 20 λίτρα καύσιμο σε κάθε αγώνα, πέντε αλλαγές κινητήρων ανά σεζόν (και ανά αναβάτη) και πάγωμα στην εξέλιξη του κινητήρα για όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν.

 

Από την άλλη, η Ducati - που είναι και ο μοναδικός "κατασκευαστής χωρίς νίκη την προηγούμενη σεζόν" - παραμένει Εργοστασιακή συμμετοχή το 2014, ΑΛΛΑ θα επωφελείται από όλα τα πλεονεκτήματα των ομάδων της OPEN κατηγορίας! Τουλάχιστον μέχρι να καταφέρει να επιτύχει συγκεκριμένους συνδυασμούς αποτελεσμάτων. Καλό έτσι; Υπάρχει και καλύτερο! Με δεδομένο ότι παραμένει ως Εργοστασιακή συμμετοχή, θα έχει το ελεύθερο (;) να χρησιμοποιεί το αποκλειστικά δικό της software!!

 

Από την άλλη, αν ένας ή περισσότεροι από τους αναβάτες της Ducati καταφέρουν να πάρουν μια νίκη, δυο δεύτερες θέσεις ή τρεις τρίτες θέσεις στο στεγνό, τότε το διαθέσιμο καύσιμο θα μειωθεί από 24 λίτρα σε 22. Αν μάλιστα, καταφέρουν να φτάσουν τρεις φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν το έξτρα μαλακό ελαστικό των OPEN μοτοσυκλετών. Αυτή η νέα, υβριδική, κατάσταση της Factory-OPEN συμμετοχής, θα ισχύει και για την Suzuki που θα επιστρέψει στο Πρωτάθλημα το 2015.

 

Διαβάστε εδώ, τη σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνων και της FIM.

 

Η Ducati επέλεξε το μονόδρομο της OPEN, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο ανταγωνιστική καθώς θα μπορούσε να εξελίσσει τον κινητήρα της και να κάνει απεριόριστα τεστ στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Μια θεμιτή κίνηση - αν φανταστούμε ότι για πρώτη φορά πέρυσι δεν κατάφερε να πάρει ούτε ένα βάθρο σε 18 αγώνες - που έφερε όμως ποικίλες αντιδράσεις. Και όχι μόνο από τις Honda (κυρίως) και Yamaha. Η δυσαρέσκεια ήταν έντονη και από τις OPEN ομάδες, που δεν μπορούν σε κανέναν τομέα να ανταγωνιστούν τους πόρους ενός εργοστασίου.

 

Η μόνη προϋπόθεση για να γίνει ένα εργοστάσιο (η μια δορυφορική ομάδα) OPEN, ήταν η αποδοχή του software της Dorna και της Magneti Marelli. Αυτό αποτελούσε και το μοναδικό μειονέκτημα της κατηγορίας, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Τότε, παρουσιάστηκε η νέα version του software (γνωστό στα paddock ως Championship Software) που ήταν ιδιαιτέρως περίπλοκη και πιο κοντά στα εργοστασιακά. Σ' αυτό, έβαλε το χεράκι της και η Ducati, η οποία ήταν και ο μόνος κατασκευαστής που ανταποκρίθηκε στη χείρα βοηθείας της Dorna στα τέλη της περασμένης σεζόν.

 

Για τις άλλες ομάδες της OPEN όμως, ο εφιάλτης άρχιζε τότε... Το νέο software ήταν σαφώς ανώτερο και επιτύγχανε καλύτερα αποτελέσματα στην πίστα, παράλληλα όμως ήταν και εξαιρετικά δαιδαλώδες και δύσκολα οι ιδιωτικές ομάδες - με τα πενιχρά τους μέσα - θα ήταν σε θέση να το εκμεταλλευτούν 100%. Άλλωστε μετά την Sepang2, όλες οι OPEN ομάδες ξεκαθάρισαν ακριβώς αυτό: ότι δηλαδή δεν μπορούν να διαχειριστούν το νέο software και θα συνεχίσουν να αγωνίζονται με το αντίστοιχο του 2013.

 

Με τα νέα δεδομένα, η Factory 2 καταργείται άμα τη γενέσει της.

 

Η ανακοίνωση όμως της ενιαίας ECU από το 2016 και μετά (ένα χρόνο νωρίτερα από το αναμενόμενο), αποτελεί τη μεγαλύτερη έκπληξη, δεδομένης μάλιστα της σθεναρής αντίθεσης του HRC σε ένα τέτοιο σενάριο. Ο Shuhei Nakamoto (αντιπρόεδρος HRC) έχει προειδοποιήσει ξεκάθαρα ότι αν γίνει κάτι τέτοιο, η Honda θα αποχωρήσει. Ο κατασκευαστής με έδρα το Τόκυο, έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι ένας βασικός ρόλος που συμμετέχει στο Πρωτάθλημα, είναι η εξέλιξη του software που είναι θεμελιώδης παράγοντας για το R&D (Έρευνα κι Εξέλιξη) Τμήμα της εταιρείας.

 

Όλα τα παραπάνω "παιχνίδια" κανονισμών, η εισαγωγή της Ducati στην OPEN κατηγορία, η ανακοίνωση της Factory 2 και η σχεδόν αστραπιαία κατάργησή της με επαναφορά της Ducati στις Εργοστασιακές συμμετοχές, έχουν ένα και μόνο σκοπό. Να κάμψουν την αντίσταση του μεγαλύτερου εμποδίου στο όραμα του Carmelo Ezpeleta (Πρόεδρος της Dorna) για ένα ελεγχόμενο και χαμηλού κόστους Πρωτάθλημα. Άλλωστε με τα νέα δεδομένα, γιατί κάποιος να μην ακολουθήσει το παράδειγμα της Ducati το 2015;

 

Ο μεγάλος κερδισμένος της υπόθεσης δεν είναι - όπως πολλοί θα έχουν ήδη συμπεράνει - η Ducati. Αυτός που κερδίζει είναι το MotoGP και οι εκατομμύρια οπαδοί του, όλοι εμείς που θα έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το αγαπημένο μας άθλημα, από το 2016 και μετά, απαλλαγμένο από τον αβυσσαλέο κυκεώνα των κανονισμών. Το 2016 - χρονιά κατά την οποία θυμίζουμε ότι θα επανέλθει και η Aprilia ως Εργοστάσιο - θα έχουμε μια κατηγορία και όλοι θα αγωνίζονται επί ίσοις όροις: ενιαία ECU (hardware και software), 24 λίτρα καύσιμο, 12 κινητήρες. Πέρυσι είχαμε μια επιπλέον μοτοσυκλέτα στο Parc Ferme, για να επιβραβευτεί η καλύτερη CRT των κατατακτηρίων και του αγώνα. Φέτος υπήρχε το δίλημμα για το αν θα έπρεπε να υπάρξει θέση στο Parc Ferme για την καλύτερη OPEN (τελικά δεν θα υπάρχει). Το 2016 δεν θα υπάρχει καν ένα τέτοιο δίλημμα, καθώς θα έχουμε μία και μόνο μία κατηγορία!

 

Επόμενο άρθρο »

MotoGP στον Οιωνό

« Προηγούμενο άρθρο

Ελεγχόμενη η ECU από το 2016!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ