• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΑΠΟΣΤΟΛΗ JEREZ: ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΣΕ Ο LORENZO; ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ!
Η ευαισθησία της Μ1 από τη μια μεριά και η ανυπομονησία του Lorenzo από την άλλη
Νέα 04/05/2009 - 11:25

 

Του Δημήτρη Διατσίδη

Είναι πολλά αυτά που ΔΕΝ φαίνονται στην κάμερα και που μπορεί να παρασύρουν σε λάθος εξηγήσεις ακόμη και τους πιο έμπειρους σχολιαστές της TV, όχι μόνο της ελληνικής αλλά και όλων των καναλιών του κόσμου. Συζητώντας με συναδέλφους από τις άλλες τηλεοράσεις σχεδόν όλοι καταλάβαμε ότι η πτώση του Lorenzo οφειλόταν στον υπερβολικό ενθουσιασμό, τη στιγμή που είδε τη διαφορά του από τον Stoner να μειώνεται και τη δυνατότητα για ένα βάθρο μπροστά στους συμπατριώτες του.
Αλλά το ερώτημα είναι τι έφταιξε και η Μ1 δεν λειτούργησε σωστά μέχρι εκείνη τη στιγμή;
Γιατί ο Lorenzo έμεινε τόσο πίσω σε σχέση με τους Rossi – Pedrosa;

Η απάντηση ήλθε αργότερα, αρκετά μετά τον Αγώνα, όταν ο Danielle Romagnoli ο Team Manager του Ισπανού μας εξήγησε το τι είδαν στην τηλεμετρία και στην πρώτη ανάλυση των δεδομένων του αγώνα. «Η μικρή άνοδος της θερμοκρασίας σε σχέση με το Σάββατο, αλλά και με το Ζέσταμα της Κυριακής μας δημιούργησε πρόβλημα στο κράτημα του πίσω τροχού. Χάσαμε μέρος της απόδοσης και αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε με τους τεχνικούς της Yamaha, γιατί η μοτοσυκλέτα είναι τόσο ευαίσθητη σε μικρές αλλαγές. Πρέπει να κάνουμε μια σε βάθος ανάλυση, ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί», είπε ο Romagnoli.

To γεγονός αυτό ενισχύεται και από τα στοιχεία της ομάδας Yamaha Tech3, για τη μοτοσυκλέτα του Colin Edwards. «Πήραμε λάθος δρόμο χθες όταν ζέστανε ο καιρός, έτσι για τον αγώνα γυρίσαμε πίσω στις ρυθμίσεις που είχα όταν ο καιρός ήταν ελάχιστα πιο κρύος. Σε αυτές τις συνθήκες οι ρυθμίσεις ήταν τέλειες, αλλά μόλις ανέβηκε η θερμοκρασία δεν μπορούσα να βρω το ρυθμό μου. Ήθελα να είμαι ομαλός και ακριβής, αλλά δεν μπορούσα να το κάνω. Προσπαθούσα να ρυθμίσω το στυλ μου και να βάλω περισσότερο βάρος πίσω για να βοηθήσω τη μοτοσυκλέτα να στρίψει», είπε ο Αμερικανός, δείχνοντας την ευαισθησία της Μ1 σε διαφορετικές ρυθμίσεις.

Αυτό εξηγεί και την αδυναμία του Rossi να πάει καλά το Σάββατο στις Κατατακτήριες που κατάφερε να είναι μόλις 4ος. Χαρακτηριστικά ο Davide Brivio o Team Manager του Rossi είπε: «Μετά τα προβλήματα και την κατήφια που είχαμε το Σάββατο, κάναμε πολλή προσπάθεια, είχαμε μεγάλες συζητήσεις και αναλύσεις, όλοι οι μηχανικοί και οι τεχνικοί δούλεψαν σκληρά και τελικά καταφέραμε να δώσουμε ένα καλό πακέτο στον Valentino. Και να μπορείς να κάνεις τον Valentino να αισθάνεται καλά πάνω στη μοτοσυκλέτα, τότε αυτός θα δώσει τέτοια απόδοση». Άρα λοιπόν ακόμη και για τον Rossi η Μ1 είναι μια πολύ ευαίσθητη μοτοσυκλέτα που πρέπει να ρυθμιστεί τέλεια ώστε να του επιτρέπει να οδηγεί με το χαμόγελο που είδαμε ότι γύρισε στο πρόσωπό του μόνο την Κυριακή το πρωί μετά το ζέσταμα.
«Χθες πραγματικά ανησυχήσαμε! Δεν μπορούσα να οδηγήσω όπως ήθελα και ήταν πολύ δύσκολα. Χρειάστηκε να δουλέψουμε όλοι μαζί για να καταλάβουμε πως θα διορθώσουμε το πρόβλημα και τελικά κάναμε μια μεγάλη αλλαγή ώστε να προσπαθήσουμε να ρυθμίσουμε τη μοτοσυκλέτα με την αίσθηση που ήθελα να έχω στη στροφή. Αυτές οι αλλαγές δούλεψαν, έτσι οφείλω να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Jeremy και όλους τους μηχανικούς μου. Σήμερα το πρωί μπορούσαμε να πούμε αμέσως ότι τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα και κάναμε ακόμη μια-δυο μικρο-αλλαγές μετά το ζέσταμα οι οποίες έκαναν την Μ1 και τα Bridgestone να αποδίδουν ακόμη καλύτερα», είπε ο Rossi.

Χωρίς να γνωρίζουμε αυτές τις λεπτομέρειες, είμαστε υπερήφανοι με τον Άλκη Συνιώρη, ότι καταλάβαμε τουλάχιστον την αίσθηση της ομάδας του Rossi και μεταφέραμε το κλίμα και μετά τις δοκιμές του Σαββάτου και αμέσως μετά το Ζέσταμα της Κυριακής και μάλιστα «ανεβάσαμε» τη σχετική είδηση πριν από όλα τα site που βρέθηκαν στην Jerez.

Ένα άλλο γεγονός που δεν μπορούσε να φανταστεί ο Lorenzo όταν έφτασε κοντά στον Stoner, είναι το πόσα προβλήματα αντιμετώπιζε εκείνη τη στιγμή ο Αυστραλός και ότι στους 4 γύρους που είχε στη διάθεσή του μέχρι την καρό σημαία, θα μπορούσε χωρίς καμία παραπάνω προσπάθεια να είχε ανέβει στο βάθρο και στους 57 βαθμούς που θα τον έφερναν στη 2η θέση της βαθμολογίας.
«Δεν ήμουν νευρικός για τον αγώνα, γιατί για να είμαι ειλικρινής μπήκα στον αγώνα σκεπτόμενος ότι δεν έχω ελπίδες για μια θέση στο βάθρο. Γνωρίζαμε ότι ο Dani, ο Valentino και ο Jorge, είχαν καλύτερο ρυθμό και πήραμε το ρίσκο με τις ρυθμίσεις που θα μας έδιναν το κάτι παραπάνω. Ατυχώς όμως όταν ο Valentino με πέρασε τελικά, ήταν ένα σημείο της πίστας όπου έχανα το μπροστινό και σχεδόν έφτανα στην πτώση σε κάθε γύρο. Όταν ο Jorge άρχισε να με πλησιάζει, ειλικρινά σκέφτηκα ότι είναι ‘game over’, αλλά συνέχισα να πιέζω να προσπαθώ τουλάχιστον να πάει η μάχη στους τελευταίους γύρους. Έφτανα ακριβώς στο σημείο που θα έκοβα, γιατί ρισκάριζα μια πτώση, αλλά ο Jorge έλυσε το πρόβλημα για μένα! Δεν μπορούσα να πιστέψω την τύχη μου!», είπε ο Stoner, αφήνοντας σκεπτικό και τον Jorge Lorenzo που δήλωσε ότι πρέπει να αφήσει πίσω αυτόν τον αγώνα και να συγκεντρωθεί στη συνέχεια του Πρωταθλήματος.

Πιέζοντας παραπάνω το φρένο μέσα στην καρδιά της στροφής έκανε το λάθος, έχασε το μπροστινό και κατέληξε χωρίς μαρσπιέ, αλλά και με σπασμένο τιμόνι να μην μπορεί καν να τερματίσει ώστε ενδεχομένως να πάρει κάποιους πολύτιμους βαθμούς.
Αυτή λοιπόν είναι η εξήγηση, η ευαισθησία της Μ1 από τη μια μεριά και η ανυπομονησία του Lorenzo από την άλλη.

Επόμενο άρθρο »

ΑΠΟΣΤΟΛΗ JEREZ: ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ Η ΚΑΜΕΡΑ ΣΤΗΝ JEREZ

« Προηγούμενο άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ JEREZ: Τέλειο Σαββατοκύριακο για τον De Puniet!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ